Določil Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 20. 6. 2003.
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
UREJANJE PREGLEDNIC
|
zna samostojno uporabljati program za vnos, oblikovanje, shranjevanje in posredovanje poslovnih informacij v obliki preglednic in grafikonov;
izvršuje matematične in logične operacije z uporabo formul in funkcij;
analizira urejene podatke in razloži pridobljene informacije;
ponazori rezultate z ustreznimi grafikoni;
analizira učinke spreminjanja podatkov v preglednici;
povezuje podatke v preglednici, med preglednicami in jih izmenjuje z drugimi programi;
pripravi skupno rabo podatkov;
uporabi program za urejanje preglednic kot orodje za reševanje konkretnih informacijskih problemov. |
razvija podjetnost in čuti povezavo med poslovnimi funkcijami;
ekonomičnost. |
zna glede na vsebino podatkov izbrati primerno vrsto grafikona: računa z enostavnimi in zahtevnejšimi formulami, uporablja ugnezdene funkcije; uporablja vgrajene funkcije za obdelavo podatkov (časovne, matematične, statistične funkcije, funkcije z znaki, logične, finančne funkcije); uporablja absolutno in relativno naslavljanje: ureja podatke v preglednici (razvrščanje, sledenje podatkom, filtriranje podatkov, uporaba obrazca za vnos, iskanje podatkov, posebno lepljenje); iz danih podatkov pripravi različne scenarije; izdela poročila (uporaba orisov povzetkov in združenih poročil); izdela prilagojeno poročilo z vrtino tabelo. |
OMREŽJA |
zna izmenjavati podatke na lokalnem omrežju;
zna izmenjavati podatke v globalnem omrežju. |
razvija samoiniciativnost in odgovornost;
pridobiva znanje o pomembnosti izmenjave podatkov. |
v lokalnem omrežju pošilja podatke, jih obdela in pošlje drugemu uporabniku; išče podatke po svetovnem spletu, jih shrani in uporabi. |
PODATKOVNE BAZE |
spozna pomen urejenih podatkov;
opredeli osnovne pojme baz podatkov;
se nauči osnovnih funkcij dela z bazo podatkov;
zna oblikovati tabelo, določiti ključ;
zna določiti lastnosti podatkovnih polj.
zna izdelati enostavni obrazec;
razume pomen posameznih delov obrazca;
zna poiskati podatek;
zna izdelati enostavno poizvedbo in jo shraniti;
razume iskanje informacij z več kriteriji;
zna predstaviti podatke v obliki poročila;
zna spreminjati izgled poročila in ga natisniti.
pozna uvoz podatkov iz različnih virov;
zna dodajati nove tabele v bazo in vzpostaviti odnose med tabelami;
zna izdelati dodatni obrazec za pomoč pri vnosu podatkov;
zna izdelati poizvedbo na osnovi več tabel. |
razvija samostojnost in iniciativnost;
pridobiva dobre delovne navade in osebno odgovornost;
razvija natančnost in zanesljivost. |
načrtuje novo bazo podatkov;
določa tipe podatkov, urejenost tabel, ključ;
izdela tabele, oblikuje podatke v tabeli ter jim določi lastnosti;
pripravi obrazec za vnos podatkov;
dodaja in spreminja lastnosti različnim predmetom obrazca;
izdela različne poizvedbe in jih shrani;
določi iskalne pogoje ter izpis polj. |
UREJANJE BESEDIL |
pozna uvoz podatkov iz različnih virov;
spozna pomen avtomatizacije oblikovanja poslovnih pisem;
spozna prednosti nalepk;
spozna smisel združevanja dokumentov različnih avtorjev;
spozna smisel pripravljenih predlog. |
razvija čut za oblikovanje in razporejanje;
razvija smisel za avtorstvo. |
obvlada spajanje dokumentov;
pripravi tabele z naslovi, opisi artiklov( preglednica ali podatkovna baza) in jih tiska kot nalepke. |
MULTIMEDIJSKA PREDSTAVITEV |
razume pomen multimedijske predstavitve informacij;
spozna vsebino dobre predstavitve;
spozna osnovne korake pri pripravi predstavitve.
pripravi načrt za izdelavo lastne predstavitve;
pripravi vsebinsko zasnovo predstavitve;
pripravi oblikovno zasnovo predstavitve;
se pripravi na izvedbo predstavitve. |
razvija strokovnost in natančnost, komunikativnost;
razvija samostojnosti pri delu, kreativne sposobnosti; |
določa ključne informacije, ki jih vsebuje predstavitev;
določa različne predstavitvene učinke;
išče in vključi podatke iz lokalnega ali globalnega omrežja;
opredeli vsebino in potek predstavitve;
uporabi pisanje ali uvoz podatkov iz različnih virov;
izvede predstavitev. |
Pogoj, ki ga morajo dijaki izpolniti za opravljanje izpita so opravljene vaje.