A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime izobraževalnega programa: ELEKTROTEHNIK (GIB) - PTI - 2020
Prilagojen izobraževalni program z enakovrednim izobrazbenim standardom, prilagojen za gibalno ovirane dijake.
1.2 Naziv poklicne izobrazbe: elektrotehnik/elektrotehnica
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
- pridobijo splošna in temeljna znanja za razumevanje zakonitosti v naravi in družbi,
- pridobijo sposobnost uporabe strokovnega znanja pri reševanju realnih praktičnih problemov v stroki,
- obvladajo matematično reševanje tehničnih problemov s svojega strokovnega področja ter znajo izdelati analitične in grafične prikaze,
- obvladajo strokovno terminologijo,
- se usposobijo uporabljati strokovno literaturo, tehnično in tehnološko dokumentacijo, tehnične predpise in standarde,
- obvladajo znanja tehniškega dokumentiranja,
- spoznajo materiale in elemente s področja elektrotehnike, pravilno in varno rabo orodij, strojev in naprav,
- spoznajo osnovne elemente programske opreme, pravila za pisanje programov in osnovna znanja o sintaksi in semantiki pri pisanju programov,
- razvijejo sposobnost razumevanja in ustvarjanje abstraktnih predstav o težje zaznavnih pojavih,
- spoznajo področje elektrotehniške in računalniške stroke ter utrdijo temeljna strokovna znanja za povezovanje teorije in prakse,
- osvojijo strokovno-teoretična in praktična znanja in veščine, ki so pomembna za kakovostno izvedbo kompleksnih nalog,
- obvladajo poklicno specifične metode reševanja nalog, problemov ter strokovnega odločanja,
- spoznajo instrumente in merilne metode za merjenje električnih in drugih fizikalnih veličin, za analizo elementov in sistemov na področju elektrotehnike ter razvijejo spretnosti in pridobijo izkušnje,
- pridobijo osnovna znanja s področja elektrotehnike in se specializirajo za eno izmed področij, ki ustreza naročilom poklicnih standardov: elektroenergetike ali avtomatike/ elektronike ,
- usposobijo se za načrtovanje enostavnejših električnih sistemov in izdelavo projektnih nalog,
- spoznajo delovanje in vzdrževanje električnih sistemov in področje uporabe,
- poznajo elemente programirljivih naprav in znajo rešiti manj kompleksne primere z elementi programirljivih naprav,
- spoznajo elektronske komponente v sistemih aplikacij za regulacije, krmiljenje in nadzor,
- spoznajo standarde, tehniške predpise in regulativo s področja elektrotehnike in varstva pri delu,
- razvijejo zavest in pozitiven odnos do ukrepov za zmanjševanje onesnaževanja in varstvo okolja, racionalno rabo energije in materialov,
- osvojijo sposobnost podjetniškega razmišljanja, kritične presoje, odgovornega in socialnega ravnanja v delovnem okolju,
- upoštevajo in izvajajo načela in predpise za zagotavljanje varstva in zdravja pri delu, varstva okolja, požarne varnosti in racionalne rabe energije, materiala in časa ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod,
- poznajo pomen in cilje razvoja osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
- znajo uspešno organizirati delo na svojem delovnem področju z upoštevanjem ekonomičnosti, zagotavljanja kakovosti, časovnih normativov, terminskega načrtovanja odvijanja naročil ipd.,
- znajo učinkovito in uspešno uporabljati sodobno informacijsko-komunikacijsko tehnologijo z namenom učinkovitega in uspešnega iskanja, vrednotenja, hranjenja, obdelave in uporabe informacij,
- obvladajo specifično strokovno in poslovno slovenščino in vsaj en tuj jezik (nemščina, angleščina ipd.),
- obvladajo splošne komunikacijske veščine (besedno in nebesedno) - pisno in ustno poslovno komuniciranje, telefonsko komuniciranje, tehnike pogajanj ipd.,
- obvladajo vodenje poslovno podjetniške oz. delovne dokumentacije (kalkulacija, delovni nalog, obračun, reklamacija, nabava, skladiščenje, prodaja, razne evidence, zapisnik o poškodbi ipd.),
- poznajo osnove finančnega poslovanja, računovodstva in knjigovodstva ter zakonodaje, ki ureja vprašanja strokovnega in poklicnega izobraževanja, delovno pravnih razmerij, pokojninsko invalidskega ter socialnega zavarovanja itn.,
- so naravnani v vseživljenjsko učenje, se spopolnjujejo ter skrbijo za svoj osebnostni razvoj za uspešno sodelovanje v družbi,
- so sposobni sodelovati v skupini in projektnih nalogah (kooperativnost, poštenost), reševati konflikte ter organizirati in voditi projektno in timsko delo.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
Izobraževanje traja dve leti.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten s 120 kreditnimi točkami (KT).
Obrazložitev trajanja izobraževanja:
Trajanje izobraževanja se ne podaljšuje, ker so gibalno ovirani dijaki, ki se vpisujejo v ta program, predhodno že zaključili ustrezen srednješolski program in so dovolj zreli in intelektualno sposobni, da zmorejo usvojiti program v dveh letih.
Glede na individualizirane programe se znotraj tega posameznemu dijaku eno šolsko leto podaljša na dve leti in v tem primeru ne gre za ponavljanje.
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- elektrikar, elektrikar energetik, elektrikar elektronik, mehatronik operater, strojni ključavničar, računalnikar, avtoserviser, avtomehanik ali
- pridobil drugi naziv srednje poklicne izobrazbe in ima vsaj tri leta delovnih izkušenj na področju elektrotehnike ali
- pridobil enakovredno izobrazbo po prejšnjih predpisih in
- ima ustrezno odločbo o usmeritvi.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA
Oznaka predmeta/
modula |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustni odgovori |
Pisni izdelki |
Izdelek oziroma
storitev in zagovor |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P3 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P4 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P5 |
Zgodovina |
x |
|
|
|
P6 |
Geografija |
x |
|
|
|
P7 |
Sociologija |
x |
|
|
|
P8 |
Psihologija |
x |
|
|
|
P9 |
Fizika |
x |
|
|
|
P10 |
Kemija |
x |
|
|
|
P11 |
Športna vzgoja |
|
|
|
Prilagojeno ocenjevanje |
M1 |
Elektrotehnika |
x |
x |
x |
|
M2 |
Programirljivi sistemi |
x |
x |
x |
|
M3 |
Elektronska vezja |
|
x |
x |
|
M4 |
Električne meritve |
|
x |
x |
|
M5 |
Inštalacije v elektrotehniki |
|
x |
x |
|
M6 |
Načrtovanje inštalacij v elektrotehniki |
|
x |
x |
|
M7 |
Elektromotorski pogoni |
|
x |
x |
|
M8 |
Proizvodnja in prenos električne energije |
|
x |
x |
|
M9 |
Regulacije in avtomatizirani postroji |
|
x |
x |
|
M10 |
Mikroprocesorski sistemi |
|
x |
x |
|
M11 |
Prenos podatkov |
|
x |
x |
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1 Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole in so opravili vse interesne dejavnosti in obveznosti praktičnega usposabljanja z delom.
6.2 Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak pridobiti pozitivno oceno pri:
- splošnoizobraževalnih predmetih,
- obveznih strokovnih modulih,
- izbirnih strokovnih modulih,
- odprtem delu kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- interesne dejavnosti,
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- poklicno maturo.
Poklicna matura obsega:
Obvezni del:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- pisni in ustni izpit iz elektrotehnike.
Izbirni del:
- pisni in ustni izpit iz tujega jezika ali matematike,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
Dijaki imajo pravico opravljati poklicno maturo pod posebnimi pogoji.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-