Oznaka |
Programske enote |
Obvezno/ |
Skupno število ur |
Število kreditnih točk |
A – Splošnoizobraževalni predmeti |
||||
P1 |
Slovenščina |
obvezno |
276 |
13 |
P2 |
Matematika |
obvezno |
206 |
10 |
P3 |
Tuji jezik |
obvezno |
276 |
13 |
P4 |
Umetnost |
obvezno |
30 |
2 |
P5 |
Zgodovina |
obvezno |
40 |
2 |
P6 |
Geografija |
obvezno |
40 |
2 |
P7 |
Sociologija |
izbirno |
40 |
2 |
P8 |
Psihologija |
izbirno |
40 |
2 |
P9 |
Fizika |
obvezno |
80 |
4 |
P10 |
Kemija |
obvezno |
40 |
2 |
P11 |
Športna vzgoja |
obvezno |
150 |
7 |
Skupaj A |
|
1178 |
57 |
|
B – Strokovni moduli |
||||
M1 |
Tvoriva |
obvezno |
40 |
2 |
M2 |
Tehnologija obdelave lesa |
obvezno |
128 |
6 |
M3 |
Konstruiranje lesnih izdelkov |
obvezno |
100 |
5 |
M4 |
Stroji za obdelavo lesa |
obvezno |
60 |
3 |
M5 |
Podjetje in priprava dela |
obvezno |
102 |
5 |
M6 |
Proizvodna tehnika |
obvezno |
90 |
4 |
M7 |
Projektiranje |
obvezno |
220 |
10 |
M8 |
Ekonomika proizvodnih procesov |
izbirno |
60 |
3 |
M9 |
Opremljanje interjerjev |
izbirno |
60 |
3 |
M10 |
Žagarstvo in sušenje |
izbirno |
60 |
3 |
Skupaj B |
|
860 |
41 |
|
Od tega: |
||||
|
Praktični pouk |
|
170 |
8 |
Č – Praktično usposabljanje z delom |
||||
|
Praktično usposabljanje z delom |
|
76 |
3 |
D – Interesne dejavnosti |
||||
|
Interesne dejavnosti |
|
96 |
4 |
E – Odprti kurikulum |
||||
|
Odprti kurikulum |
|
242 |
11 |
Skupaj pouka (A+B+E) |
|
2280 |
109 |
|
Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č) |
|
246 |
11 |
|
Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E) |
|
2376 |
113 |
|
Skupaj (A+B+Č+D+E) |
|
2452 |
116 |
|
Poklicna matura (izdelek in zagovor) |
|
4 |
||
Skupaj kreditnih točk |
|
120 |
||
Število tednov izobraževanja v šoli |
|
69 |
|
|
Število tednov praktičnega izobraževanja v podjetju |
|
2 |
|
|
Število tednov interesnih dejavnosti |
|
3 |
|
|
Skupno število tednov izobraževanja |
|
74 |
|
Pojasnilo k predmetniku:
Izbirni predmeti: dijak izbere sociologijo ali psihologijo.
Izbirni strokovni moduli: dijak izbere dva modula izmed modulov M8 do M10.
Informatika je integrirana v strokovnih modulih M3, M5, M7, M8 in M9.
Dejavnosti
Gluhota in naglušnost močno ovirata dijaka v procesu učenja, ker je ena ključnih senzornih poti prekinjena ali ovirana. Zato gluhi in naglušni dijaki potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti komuniciranja preko kompenzacije ter pomagajo dijaku pri razvoju učinkovite organizacije in načinov učenja.
Dijaki z govorno jezikovnimi motnjami imajo različne ovire pri sporazumevanju. Zaradi ovir in težav v sporočanju oziroma razumevanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti prilagojene načine učenja.
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.
Navodila za izvajanje
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da upoštevajo individualne značilnosti posameznega dijaka, njegovi potenciali ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.
Dejavnosti za optimalni razvoj vsebujejo aktivnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pomoč pri učenju. Izvajajo jih usposobljeni specializirani učitelji.
Izobraževalni program izvajajo šole in delodajalci.
Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih ali medpodjetniških izobraževalnih centrih. Če praktičnega usposabljanja z delom ni mogoče organizirati niti v medpodjeniških izobraževalnih centrih se le-to izjemoma izvaja v šolskih delavnicah.
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Izvajalec |
Znanje |
P1 |
Slovenščina |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz slovenščine |
P2 |
Matematika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz matematike |
P3 |
Tuji jezik |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ustreznega tujega jezika |
P4 |
Umetnost |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz glasbe, likovne umetnosti ali umetnostne zgodovine |
P5 |
Zgodovina |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz zgodovine |
P6 |
Geografija |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz geografije |
P7 |
Sociologija |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz sociologije |
P8 |
Psihologija |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz psihologije |
P9 |
Fizika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz fizike |
laborant |
srednješolska izobrazba s 315 urami fizike ali drugih predmetov s kemijskega predmetnega področja |
||
P10 |
Kemija |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz kemije |
laborant |
srednješolska izobrazba s 315 urami kemije ali drugih predmetov s fizikalnega predmetnega področja |
||
P11 |
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz športne vzgoje |
M1 |
Tvoriva |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva |
M2 |
Tehnologija obdelave lesa |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska izobrazba, višješolska izobrazba ali srednješolska izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazba s področja izdelave mizarskih izdelkov in stavbnega pohištva |
||
M3 |
Konstruiranje lesnih izdelkov |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva ali arhitekture |
M4 |
Stroji za obdelavo lesa |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva ali strojništva |
M5 |
Podjetje in priprava dela |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva ali organizacije dela |
M6 |
Proizvodna tehnika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva ali strojništva |
M7 |
Projektiranje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva, arhitekture ali organizacije dela |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska izobrazba, višješolska izobrazba ali srednješolska izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazba s področja izdelave mizarskih izdelkov in stavbnega pohištva |
||
M8 |
Ekonomika proizvodnih procesov |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva |
M9 |
Opremljanje interjerjev |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva ali arhitekture |
M10 |
Žagarstvo in sušenje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva |
Poleg navedene izobrazbe morajo učitelji imeti defektološko dokvalifikacijo in znanje znakovnega jezika.