Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom/vajencem in dijakinjam/vajenkam (v nadaljevanju: dijakom/vajencem), da:
Izobraževalni program traja 4 leta.
Izobraževalni program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
Obrazložitev podaljšanja trajanja izobraževanja
Trajanje izobraževanja se podaljšuje z običajnih treh let na štiri zato, ker so za gibalno ovirane dijake, ki se vpisujejo v ta program, značilni razvojni zaostanki na številnih področjih, kot so telesno, socialno, čustveno, kognitivno, osebnostno področje. Pri tem moramo upoštevati še naravo številnih psihofizičnih težav, problemov in oviranosti, ki nastajajo zaradi družinskih situacij, v katerih so se znašli, ter širših občestvenih oziroma družbenih pojavov, kot so predsodki, stereotipi in zavračanje.
Zaradi medsebojnih vplivov teh in drugih zelo kompleksnih dejavnikov, ki posredno ali neposredno vplivajo na njihov duševni, duhovni, mentalni in telesni razvoj, ter nemajhnih problemov, povezanih z občasnimi zahtevnimi medicinskimi posegi z dolgotrajno rehabilitacijo, niso v polni meri zmožni redno in učinkovito izpolnjevati obveznosti, ki jih prednje postavlja srednje poklicno izobraževanje. Poleg, rednega kurikuluma se vključujejo v različne terapevtske obravnave ter druge storitve s področja osebne nege, psihologije, psihoterapije, logopedije, socialnega dela, ki posegajo v njihov prosti čas. To pomeni, da poleg vseh pozitivnih učinkov, ki jih sprožajo, vendarle dodatno prispevajo k utrujenosti in včasih celo zasičenosti, zato jih skušamo s podaljšanjem trajanja izobraževanja razbremeniti.
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
Oznaka predmeta/modula |
Splošnoizobraževalni predmeti, strokovni moduli in druge oblike VID |
Ustni odgovori |
Pisni izdelki |
Izdelek oziroma storitev in zagovor |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P3 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P4 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P5 |
Družboslovje |
x |
|
|
|
P6 |
Naravoslovje |
x |
|
|
|
P7 |
Športna vzgoja |
|
|
|
Prilagojeno ocenjevanje |
M1 |
Programska oprema in storitve 1 |
|
|
x |
|
M2 |
Programska oprema in storitve 2 |
|
|
x |
|
M3 |
Strojna in sistemska oprema |
|
|
x |
|
M4 |
Računalniška omrežja in komunikacije |
|
|
x |
|
M5 |
Programiranje |
|
|
x |
|
M6 |
Podatkovne baze |
|
|
x |
|
M7 |
Upravljanje strojne opreme |
|
|
x |
|
M8 |
Upravljanje sistemske opreme |
|
|
x |
|
Ocenjevanje znanja dijakov se prilagodi individualno glede na posameznega dijaka (bodisi pisno bodisi ustno oziroma drugo), kar je posebej opredeljeno v individualiziranem programu.
V višji letnik lahko napreduje dijak, ki je ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjen iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov predhodnega letnika izvedbenega kurikula šole ter je opravil obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
Poleg tega mora opraviti:
Zaključni izpit obsega:
-