A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime izobraževalnega programa: EKONOMSKI TEHNIK (GIB) - 2020
Prilagojen izobraževalni program z enakovrednim izobrazbenim standardom, prilagojen za gibalno ovirane dijake.
1.2. Naziv poklicne/strokovne izobrazbe: ekonomski tehnik/ekonomska tehnica
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
- sistematično pridobijo splošna in temeljna znanja za razumevanje zakonitosti v naravi, družbi in stroki;
- razvijejo spretnosti za uspešno delo in strokovno rast ter sposobnost razumevanja in ustvarjanje abstraktnih predstav o težje zaznavnih pojavih;
- usposobijo se za analiziranje konkretnih strokovnih problemov na delovnem mestu, za načrtovanje ukrepov, uspešno reševanje in odpravljanje zapletov;
- razvijejo osebnostne lastnosti in vrednote, ki so pomembne za dobro in uspešno opravljanje poklica: odgovornost, delavnost, komunikativnost, natančnost, kreativnost, vztrajnost, poštenost in odločnost v skladu z etičnimi načeli;
- spoznajo interdisciplinarnost strokovnega znanja in obvladajo osnovna načela skupinskega dela;
- se učijo učiti, razvijejo motivacijo za izobraževanje, izpopolnjevanje in vseživljenjsko učenje;
- razvijejo pripravljenost na raziskovanje in inovativnost in sledijo novostim na strokovnem področju;
- obvladajo slovensko in tujo strokovno terminologijo, usposobijo se za primerno strokovno komunikacijo in spremljanje strokovne literature;
- usposobijo se za uporabo sodobne informacijske tehnologije, delo z viri, s podatki in z gradivi, za izpolnjevanje dokumentacije in vodenje ustreznih evidenc;
- oblikujejo se v samozavestne, dinamične in podjetne osebe, ki se bodo prilagajale spremembam na delovnem mestu in zahtevam poklicne mobilnosti, se uveljavljale na trgu delovne sile, načrtovale in vodile svojo kariero;
- vešči so uglajenega obnašanja, nastopanja v javnosti, poslovnega komuniciranja in drugih socialnih spretnosti;
- obvladajo osnove vodenja in poslovanje ter razvijajo podjetnost;
- usposobijo se za aktivno skrb za lastno zdravje in razvijejo pozitivni odnos do zdravega načina življenja;
- obvladajo zaščitne ukrepe za varno delo in razvijajo zavest in pozitiven odnos do ukrepov za zmanjševanje onesnaževanja in varstvo okolja, do racionalne rabe energije in materialov;
- prepoznajo temeljne ekonomske pojave in procese v sodobnem tržnem gospodarstvu ter kritično vrednotijo posledice različnih ekonomskih odločitev za razvoj gospodarstva, celotne družbe in narave;
- samostojno načrtujejo projekte in jih izvajajo s pomočjo ustrezne informacijske komunikacijske tehnologije;
- uporabljajo teoretična znanja pri poslovanju podjetja ,
- prepoznajo temeljne ekonomske in pravne zakonitosti v sodobni družbi ter jih kritično ovrednoti z vidika trajnostnega razvoja;
- obvladujejo metode in postopke za spremljanje in analizo poslovanja podjetja
- poznajo področje finančnih trgov, davkov, področje plačilnega prometa in prodajo finančnih storitev
- poznajo področje knjigovodskih storitev, kontnega okvirja, slovenskih računovodskih standardov in mednarodnih računovodskih standardov
- uporabljajo pravila upravnega postopka in sestavljajo uradno in poslovno korespondenco
- usposobijo se za prodajo enostavnejših bančnih storitev fizičnim osebam in opravljanje nalog v zalednih službah banke
- osvojijo znanja s področja komercialnega poslovanja
- poznajo področje zavarovalnih storitev, osnove zavarovalnih produktov in delovanje zavarovalnega trga
- spoznajo nastanek, razvoj, bistvo in sodobne trende neposrednega trženja, zadovoljstvo uporabnika ter kakovosti poštnega prometa, ter se seznanijo s kakovostjo in trženjem posamezne storitve
- poznajo področje in postopke notranjega in mednarodnega poštnega prometa, ter se seznanijo s kakovostjo in trženjem poštnih storitev
- pridobijo znanja s področja upravljanja in ravnanja v trgovini
- pridobijo enakovredna znanja;
- se naučijo živeti in poklicno delovati v (delovnem) okolju;
- se usposobijo za čim bolj samozavestno, urejeno in prepričljivo sodelovanje v dejavnostih, prek katerih se lahko drugače in bolje uveljavljajo v družbi.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 4 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten z 240 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih
- in ima ustrezno odločbo o usmeritvi
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
Oznaka predmeta/
modula |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustni odgovori |
Pisni izdelki |
Izdelek oziroma
storitev in zagovor |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Tuji jezik I |
x |
x |
|
|
P3 |
Tuji jezik II |
x |
x |
|
|
P4 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P5 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P6 |
Zgodovina |
x |
|
|
|
P7 |
Geografija |
x |
|
|
|
P8 |
Sociologija |
x |
|
|
|
P9 |
Psihologija |
x |
|
|
|
P10 |
Kemija |
x |
|
|
|
P11 |
Biologija |
x |
|
|
|
P12 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične naloge |
M1 |
Poslovni projekti |
|
|
x |
|
M2 |
Poslovanje podjetij |
|
|
x |
|
M3 |
Ekonomika poslovanja |
|
|
x |
|
M4 |
Sodobno gospodarstvo |
|
|
x |
|
M5 |
Finančno poslovanje |
|
|
x |
|
M6 |
Materialno knjigovodstvo |
|
|
x |
|
M7 |
Komercialno poslovanje |
|
|
x |
|
M8 |
Upravno administrativno poslovanje |
|
|
x |
|
M9 |
Zavarovalne storitve |
|
|
x |
|
M10 |
Bančno poslovanje |
|
|
x |
|
M11 |
Poštni promet |
|
|
x |
|
M12 |
Finančno knjigovodstvo |
|
|
x |
|
M13 |
Neposredno trženje |
|
|
x |
|
Ocenjevanje znanja dijakov se prilagodi individualno glede na posameznega dijaka, kar je posebej opredeljeno v individualiziranem programu.
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1 Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole in so opravili obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in obveznosti praktičnega usposabljanja z delom.
6.2 Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirne strokovne module,
- odprti del kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- poklicno maturo.
Poklicna matura obsega:
Obvezni del:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- pisni in ustni izpit iz gospodarstva.
Izbirni del:
- pisni in ustni izpit iz tujega jezika ali matematike,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-