1.1. Ime izobraževalnega programa: GASTRONOMIJA IN TURIZEM (slepi in slabovidni) - 2020
Prilagojen izobraževalni program z enakovrednim izobrazbenim standardom, prilagojen za slepe in slabovidne dijake ter dijake z okvaro vidne funkcije
1.2. Naziv poklicne/strokovne izobrazbe: gastronomsko-turistični tehnik/gastronomsko-turistična tehnica
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 5 let.
Obrazložitev podaljšanja trajanja izobraževanja:
Trajanje izobraževanja se podaljšuje na pet let zato, ker pri slepih in slabovidnih dijakih ter dijakih z okvaro vidne funkcije nastajajo zaostanki na številnih razvojnih področjih, kot so gibalni, kognitivni, čustveni, osebnostni razvoj ter razvoj na področju socialnih veščin. Zaznavni procesi pri slepih in slabovidnih dijakih potekajo počasneje. Več časa potrebujejo za usvajanje učne snovi, opazovanje ali tipno zaznavanje, iskanje in predelavo informacij, izvajanje praktičnega dela, socialno učenje; počasneje potekajo tudi komunikacijski procesi (branje in pisanje), ovirana je orientacija v prostoru ter druge dejavnosti, ki temeljijo pretežno na vidnem zaznavanju. Podaljšanje časa omogoča dijaku z okvaro vida oblikovanje adekvatnih predstav in usvajanje praktičnih opravil preko preostalih čutil ob vzporedni verbalni komunikaciji, ki posreduje vsebino sporočila in usmerja proces učenja. Podaljšanje je potrebno tudi za preprečitev časovnega pritiska pri slepih in odpravljanje posledic utrujenosti ob dolgotrajnem procesu opazovanja pri slabovidnih. Primerna razporeditev časa omogoča dijakom uspešno izpolnjevanje zahtev učnega procesa ter vpliva na kognitivne, socialne in emocionalne vidike njihovega izobraževanja. Pri posredovanju in usvajanju novih učnih vsebin se v okviru posameznih predmetov zagotavlja sistematičnost in nazornost ter omogoča dijakom zadosti časa za usvajanje informacij.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten z 240 kreditnimi točkami (KT).
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
Oznaka predmeta/ |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustni odgovori |
Pisni izdelki |
Izdelek oziroma |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P3 |
Tuji jezik I |
x |
x |
|
|
P4 |
Tuji jezik II |
x |
x |
|
|
P5 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P6 |
Zgodovina |
x |
|
|
|
P7 |
Geografija |
x |
|
|
|
P8 |
Sociologija |
x |
|
|
|
P9 |
Psihologija |
x |
|
|
|
P10 |
Fizika |
x |
|
|
|
P11 |
Biologija |
x |
|
|
|
P12 |
Kemija |
x |
|
|
|
P13 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične naloge |
M1 |
Osnove gostinstva in turizma |
x |
|
|
|
M2 |
Podjetništvo in zakonodaja |
x |
|
|
|
M3 |
Poslovno komuniciranje in IKT |
x |
|
|
|
M4 |
Naravna in kulturna dediščina |
x |
|
|
|
M5 |
Priprava rednih obrokov |
|
|
x |
|
M6 |
Priprava izrednih obrokov |
|
|
x |
|
M7 |
Strežba rednih obrokov |
|
|
x |
|
M8 |
Strežba izrednih obrokov |
|
|
x |
|
M9 |
Turistično spremljanje in vodenje |
x |
|
|
|
M10 |
Svetovanje in prodaja turističnih proizvodov |
x |
|
|
|
M11 |
Obdelava turističnih informacij |
x |
|
|
|
M12 |
Hotelska in receptorska dela |
x |
|
|
|
M13 |
Priprava dietnih jedi |
|
|
x |
|
M14 |
Catering |
|
|
x |
|
M15 |
Estetika in senzorika |
x |
|
|
|
M16 |
Kulinarika in vina v Sloveniji in svetu |
x |
|
|
|
M17 |
Animacija |
|
|
x |
|
M18 |
Organizacija turističnih storitev |
x |
|
|
|
M19 |
Dopolnilne dejavnosti v hotelu |
x |
|
|
|
M20 |
Turistično destinacijski menedžment |
x |
|
|
|
M21 |
Restavracijsko slaščičarstvo |
|
|
x |
|
M22 |
Priprava jedi pred gostom in mešanje pijač |
|
|
x |
|
Ocenjevanje znanja dijakov se prilagodi individualno glede na posameznega dijaka, kar je posebej opredeljeno v individualiziranem programu.
6.1. Pogoji za napredovanje
V vi šji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole, so opravili obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in obveznosti praktičnega usposabljanja z delom.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspe šno opraviti s pozitivnimi ocenami:
Poleg tega mora opraviti:
Poklicna matura obsega:
Obvezni del:
Izbirni del:
-