A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime izobraževalnega programa: PLOVBNI TEHNIK (SI) - 2020
Izobraževalni program s slovenskim učnim jezikom na narodno mešanem območju v slovenski Istri.
1.2. Naziv strokovne izobrazbe: plovbni tehnik/plovbna tehnica
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
- pridobijo strokovno-teoretično in praktično znanje, potrebno za kvalitetno opravljanje dela v okviru poklicnih kompetenc,
- sistematično nadgradijo splošna in temeljna znanja za razumevanje zakonitosti v naravi, družbi in stroki;
- razvijajo sposobnosti in spretnosti za kakovostno strokovno delo ter se pripravijo za poklicno kariero,
- pridobijo sposobnosti za kritično presojanje in odgovorno ravnanje na svojem delovnem področju,
- oblikujejo pozitiven odnos do varovanja okolja in zdravja ljudi,
- spoznajo temeljne ekonomske pojme in odnose ter se seznanijo z ekonomskimi, socialnimi, političnimi in ostalimi značilnostmi delovanja gospodarskih subjektov,
- spoznajo mednarodne konvencije, ki določajo pogoje varnosti plovbe in zaščite morskega okolja,
- poznajo vse varnostne predpise varnosti plovbe, ki so določeni z Mednarodnimi konvencijami, dogovori in običaji na morju (SOLAS, Marpol, Load Line in tehniška pravila IACS )
- spoznajo pravne vire in zakonodajo s področja pomorskega in drugih prometnih vej,
- spoznajo mednarodno blagovno menjavo,
- se usposobijo za vodenje logistične korespondence, predvsem za uporabo in izpolnjevanje transportne dokumentacije,
- spoznajo področja delovanja različnih pomorskih sistemov in podsistemov,
- se usposobijo za delo v timu vodenja ladje,
- spoznajo načine vodenja in podpore članom posadke pri vzdrževanju in eksploataciji ladje.
- spoznajo signalno varnostne in telekomunikacijske naprave,
- se usposobijo za uporabo informacijsko komunikacijske tehnologije,
- spoznajo naprave navigacijskih sistemov za varno in ekonomično vodenje plovbe
- spoznajo tehniške standarde registrskih ustanov katere določajo klaso ladij in preverjajo sposobnost ladje za plovbo po predpisih mednarodnih konvencij,
- razvijajo sposobnosti in spretnosti za organiziranje ekonomičnega poslovanja, vodenje skupine, uspešno komuniciranje, reševanje problemov in motiviranje sodelavcev,
- se usposobijo za poslovno komuniciranje v angleškem jeziku,
- spoznajo upravne postopke na ladji in v pristaniščih obalnih držav,
- razvijejo čut za odgovorno ravnanje pri prevozu tovora in potnikov,
- se usposobijo za branje in uporabo tehniške dokumentacije,
- spoznajo zgradbe in delovanje prevoznih sredstev na morju, notranjih plovnih poteh ter v pristaniščih,
- se usposobijo za sistematično zbiranje podatkov in informacij.
- poznajo različna transportna sredstva glede na zahteve transporta, predvsem zgradbo in delovanje prevoznih sredstev, ki so v uporabi na morju, notranjih plovnih poteh ter v pristaniščih,
- obvladujejo temeljno strokovno terminologijo, znajo uporabljati različne strokovne vire in informacijske tehnologije,
- spoznajo vodenje del in medsebojnih odnosov v hierarhiji na ladji,
- spoznajo vsebine vodenja morske straže na morju, na sidrišču in v pristanišču,
- se usposobijo za določanje in sledenje položaju lastne in drugih ladij,
- spoznajo metode varnega vodenja plovbe,
- spoznajo vsebine del, ki jih opravlja posadka na ladji,
- se usposobijo za vodenje in nadzor vzdrževalnih del na ladji,
- poznajo naravo in načine nakladanja, skladiščenja in razkladanja tovora ter vplive na stabilnost ladje,
- se naučijo voditi ladijski dnevnik,
- se naučijo popravljati navigacijske karte in publikacije,
- poznajo upravne postopke v mednarodnem prometu po morju,
- uporabljajo tehniško dokumentacijo in ladijske načrte,
- spoznajo vremenske pojave in metode vodenja meteorološke navigacije,
- se usposobi za nudenje prve pomoči in nego bolnika.
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
- odgovoren, strpen, human in sposoben življenja v demokratični družbi,
- usposobljen za sodelovanje pri projektnem delu,
- imel temelje za razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in okolju,
- naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
- usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih situacijah,
- razvil ključne kompetence za uspešno osebnostno rast in delo na poklicnem področju .
Program je prilagojen za izvajanje v slovenskem učnem jeziku na narodno mešanem območju v slovenski Istri in ima še naslednje posebne cilje:
- razvijanje sporazumevalne sposobnosti v italijanskem in slovenskem jeziku,
- razvijanje vedenja o naravni, kulturni in zgodovinski dediščini italijanske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda,
- vzgoja za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in italijanske narodne skupnosti.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
Izobraževanje traja 4 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten z 253 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
Oznaka predmeta/
modula |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustni odgovori |
Pisni izdelki |
Izdelek oziroma
storitev in zagovor |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Italijanščina |
x |
x |
|
|
P3 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P4 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P5 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P6 |
Zgodovina |
x |
|
|
|
P7 |
Geografija |
x |
|
|
|
P8 |
Psihologija |
x |
|
|
|
P9 |
Fizika |
x |
|
|
|
P10 |
Kemija |
x |
|
|
|
P11 |
Športna vzgoja |
|
|
|
Praktične naloge |
M1 |
Navigacija |
|
|
x |
|
M2 |
Pomorstvo |
|
|
x |
|
M3 |
Tehnika pomorske službe |
|
|
x |
|
M4 |
Ladijski stroji |
|
|
x |
|
M5 |
Poznavanje blaga |
|
|
x |
|
M6 |
Ladijsko zdravstvo |
|
|
x |
|
M7 |
Varstvo pri delu in reševanje na morju |
|
|
x |
|
M8 |
Meteorologija in oceanografija |
|
|
x |
|
M9 |
Tankerji za nafto |
|
|
x |
|
M10 |
Tankerji za pline in kemikalije |
|
|
x |
|
M11 |
Ladje za razsuti tovor |
|
|
x |
|
M12 |
Potniške ladje |
|
|
x |
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1 Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole in so opravili vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
6.2 Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirni strokovni modul,
- odprti del kurikuluma.
Poleg tega mora opraviti:
- druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- poklicno maturo.
Poklicna matura obsega:
Obvezni del:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- pisni in ustni izpit iz navtike
Izbirni del:
- pisni in ustni izpit iz matematike, tujega jezika ali italijanščine,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-