Izobraževalni program: PLOVBNI TEHNIK (SI)
Sprejeto na 18.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23. 7. 1998
POMORSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
105 |
35** |
105 |
2. |
140 |
35** |
140 |
3. |
105 |
35** |
105 |
4. |
102 |
68** |
102 |
skupaj |
452 |
|
452 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje se izvajajo v okviru praktičnega pouka (individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev).
Pomorstvo je strokovni predmet, pri katerem dijaki:
1. letnik (3 ure/teden teoretičnega pouka, 1 ura/teden vaj pri praktičnem pouku)
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
|||
|
|
Razvijanje zanimanja in pozitivnega odnosa do predmeta, morja in pomorske zgodovine. |
Vsak dijak pripravi in predstavi kratek referat o določeni temi iz pomorske zgodovine. |
|
|
Razvijanje poklicne etike, solidarnost, sodelovanja, motivacije, strpnosti ter pozitivnega odnosa med pomorščaki. |
|
|
|
Razvijanje strokovnosti. |
Vaje: glej praktični pouk |
|
|
Razvijanje zanimanja za ladje ter poklicne natančnosti in zanesljivosti. |
Vaje: glej praktični pouk. |
|
|
Razvijanje in motiviranje za sposobnost upravljanja ladje in njenega sistema. Razvijanje čuta za odgovornost ter ekološko zavest. |
Vaje: glej praktični pouk. |
|
|
Razvijanje odnosa do tehnike in občutka zmožnosti upravljanja s tehniko-ladjo. Razvijanje odnosa so ladijskih »skrivnosti« ter sposobnosti upravljanja z ladjami. |
Vaje: glej praktični pouk. |
|
|
Razvijanje čuta za obliko in velikost ladij. |
Praktični primeri računanja deplasmana, nosilnosti in mas tovora in njihova medsebojna povezanost. |
|
|
Razvijanje sposobnosti razumevanja in komuniciranja. Razvijanje čuta za velikost in obliko ladij. |
Praktični primeri branja in razumevanja ladijskih načrtov ter iskanja podatkov za različne ladje. |
|
|
Razvijanje poklicne odgovornosti, sposobnosti komuniciranja med ladjami, zaupanje v sebe in svoje znanje. |
Vaje z modelčki ladij. Ostale vaje: glej praktični pouk. |
|
|
Razvijanje čuta za poklicno odgovornost, razvijanje zanimanja za ladje ter pomorski pripadnosti. |
Opazovanje in identifikacija ladij s fotografij, prosojnic, videa. Med praktičnim poukom opazovanje in identifikacija ladij, ki so na morju. |
|
|
Razvijanje pripadnosti pomorskemu poklicu. |
Ogled različnih vrst čolnov. |
2. letnik (4 ure/teden teoretičnega pouka, 1 ura/teden vaj pri praktičnem pouku)
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
|||
|
|
Razvijanje strokovnosti pri rokovanju z ladijsko opremo. Razvijanje čuta za odgovornost in zanesljivost pri rokovanju z opremo. Razvijanje sposobnosti vodenja in nadziranja pri rokovanju z opremo. Razvijanje ekološke zavesti, sposobnosti komuniciranja ter inovativnosti pri najrazličnejših nesrečah s ciljem čim uspešnejše rešitve. |
Ogled ladij in njihove opreme. |
|
|
isto |
|
|
|
isto |
|
|
|
isto |
Vaje: glej praktični pouk. |
|
|
isto |
Vaje: glej praktični pouk. |
|
|
isto |
|
|
|
isto |
Vaje:glej praktični pouk. |
|
|
isto |
Vaje: glej praktični pouk. |
|
|
Razvijanje čuta do reda in discipline na morju. |
|
|
|
Razvijanje pazljivosti in previdnosti do ladijske konstrukcije pri večjih obremenitvah. |
|
|
|
Razvijanje čuta za ladijsko obliko in veličino. |
|
|
|
Razvijanje čuta za skrbnost in odgovornost za varno delovanje. |
3. letnik (3 ure/teden teoretičnega pouka, 1 ura/teden vaj pri praktičnem pouku)
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
|||
|
|
Razvijanje čuta za obliko in velikost ladij ter osvajanja natančnosti in zanesljivosti. |
Vaje. |
|
|
Razvijanje čuta za natančnost ter občutka predstave rezultatov. |
Vaje. |
|
|
Razvijanje čuta za natančnost. |
Vaje. |
|
|
Razvijanje čuta za natančnost in zanesljivost. |
Vaje. |
|
|
Razvijanje čuta za odgovornost in točnost. |
Vaje. |
|
|
||
|
|
Razvijanje čuta do natančnosti, strokovnosti, zanesljivosti ter skrbnosti zaradi varnosti ladje, tovora in ljudi. |
Vaje. |
|
|
isto |
Vaje. |
|
|
Razvijanje čuta za sposobnost komuniciranja in s tem večje zanesljivosti in varnosti. |
Vaje: glej praktični pouk. |
|
|
Razvijanje čuta za sposobnost komuniciranja brez jezikovnih zapletov. |
isto |
|
|
Razvijanje čuta za sposobnost komuniciranja ter pomembnosti natančnosti, točnosti in odgovornosti. |
isto |
|
|
isto |
isto |
|
|
isto |
isto |
4. letnik (3 ure/teden teoretičnega pouka, 1 ura/teden vaj pri praktičnem
pouku)
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
|||
|
|
Razvijanje odgovornosti, točnosti, doslednosti, prilagodljivosti, previdnosti, strpnosti, odgovornosti, komunikativnosti ter vodenja s ciljem varnega in pravilnega vodenja ladje. |
Vaje. |
|
|
isto |
Vsak dijak pripravi in predstavi seminarsko nalogo iz tematike nesreč na morju. Vaje: glej praktični pouk. |
|
|
Razvijanje strokovnosti, odgovornosti, ustvarjalnosti, skrbnosti in ekološke zavesti pri manipulacijah s tovori. Razvijanje skrbi , strokovnosti in odgovornosti za potnike na ladji. |
Vaje: glej praktični pouk. |
|
|
Razvijanje strokovnosti in natančnosti. |
|
|
|
Glej pod ladijsko stražarjenje. |
Vaje: glej praktični pouk. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Predmet je sestavina poklicne mature, zato pisno preverjanje znanja predstavlja uvajanje dijaka v pisni preizkus znanja na maturi. Dijak lahko dokaže obvladanje segmenta snovi tudi z izdelavo in predstavitvijo seminarske naloge, kar učitelj tudi primerno oceni.
Splošno
Predmet pomorstvo se dopolnjuje in povezuje tudi z ostalimi strokovnoteoretičnimi predmeti:
Konkretno
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
1. letnik |
|
|
|
Zgodovina |
|
|
Tehnika pomorske službe |
|
|
Navtika |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Pomorska geografija |
|
2. letnik |
|
|
|
Ladijski stroji |
|
|
Navtika |
|
|
Meteorologija in oceanografija |
|
|
Varstvo pri delu in reševanje na morju |
|
|
Tehnika pomorske službe |
|
|
Varstvo pri delu in reševanje na morju |
|
|
Praktični pouk |
|
3. letnik |
|
|
|
Navtika |
|
|
Meteorologija in oceanografija |
|
|
Navtika Varstvo pri delu in reševanje na morju Praktični pouk |
|
4. letnik |
|
|
|
Navtika |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Poznavanje blaga |
|
|
Praktični pouk Navtika Ladijski stroji |
|