SPLOŠNI DEL
Izobraževalni program: TEHNIK OBLIKOVANJA
Naziv poklicne izobrazbe: tehnik/ tehnica oblikovanja
Trajanje izobraževanja: štiri leta (poskusno izvajanje od šolskega leta 2006/2007)
Posebni pogoji za vpis
Za vpis v izobraževalni program je potreben uspešno opravljen preizkus likovne nadarjenosti.
Preizkus je sestavljen iz naslednjih področij:
- risanje po modelu,
- preizkus likovne ustvarjalnosti,
- ploskovno-barvni preizkus,
- konstrukcijsko-prostorski preizkus.
Cilji izobraževalnega programa
Dijaki poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja:
- razvijajo sposobnosti in spretnosti za kakovostno strokovno delo ter se pripravijo za poklicno kariero;
- pridobijo sposobnosti za kritično presojanje in odgovorno ravnanje na svojem delovnem področju;
- spoznajo klasične in sodobne postopke, materiale in orodja v procesu izdelave predmetov ter možnosti njihove uporabe;
- si pridobijo znanja za izdelavo kvalitetnih predstavitev svojih rešitev;
- si oblikujejo pozitiven odnos do varovanja okolja in zdravja ljudi;
- spoznajo osnovne pojme o poslovanju in trženju;
- si razvijajo sposobnosti in spretnosti za: organiziranje ekonomičnega poslovanja, vodenje skupine, uspešno komuniciranje, reševanje problemov in motiviranje sodelavcev;
- se usposobijo za delo v strokovnih timih in odgovornosti do lastne vloge;
- pridobijo sposobnosti kritične presoje, kreativne ustvarjalnosti in usposobljenosti v rabi strokovnih znanj in veščin;
- spoznajo in vrednotijo razmerja med lastnimi oblikotvornimi cilji, oblikotvornimi potrebami ter danostmi družbeno-tehnološkega okolja;
- uveljavijo pozitiven odnos do varovanja kulturne, tehnične in naravne dediščine;
- razvijajo sistem vrednot in kulturo dela v različnih socialnih in delovnih okoljih;
- strokovna usposobljenost dijaku omogoča dostop do zahtevnejših naročnikov znanja in dela;
- sistematično dopolnijo in razširijo znanje iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov, značilnih za srednješolske programe,
- osvojijo strokovno-teoretično in praktično znanje, ki je pomembno za kakovostno izvedbo kompleksnih delovnih nalog in samostojno poklicno delo;
- obvladujejo temeljno strokovno terminologijo, znajo uporabljati različne strokovne vire in informacijske tehnologije;
- si razvijejo čut za opazovanje, estetiko, kreativno mišljenje, ročne spretnosti in prostorsko predstavo;
- si razvijajo smisel za natančnost, doslednost in pravočasnost;
- spoznajo vse faze od načrtovanja do realizacije izdelka ali kolekcije;
- si razvijajo podjetniško miselnost in sposobnost za skupinsko delo;
- si razvijajo sposobnosti in spretnosti za: organiziranje ekonomičnega poslovanja, vodenje skupine, uspešno komuniciranje, reševanje problemov in motiviranje sodelavcev.
V izbirnih vsebinskih sklopih za grafično oblikovanje pa tudi:
- pridobijo temeljna kompetenčna znanja in spretnosti v oblikovanju vizualnih sporočil za različne medije oziroma aplikacije;
- usposobijo se v oblikovanju oblikovalskih vizij, strategij, načrtovanja, promocij in organizacij oblikovalsko izvedbenih procesov;
- oblikujejo vizualna sporočila v materialu in za tiskane ter elektronske medije in oblikujejo izdelke maloserijske proizvodnje in umetnostne obrti;
- opredelijo vizualne rešitve za različne postavitve in predstavitve za prostore: galerijske, sejemske, razstavne, muzejske…
V izbirnih vsebinskih sklopih za oblikovanje uporabnih predmetov pa tudi:
- spoznajo ključne faze, ki vodijo k nastanku uporabnega predmeta;
- spoznajo ročne in strojne postopke za obdelavo različnih materialov;
- si pridobijo znanja za uporabo najsodobnejših orodij za računalniško podprto oblikovanje in računalniško krmiljene obdelovalne stroje (CAD – CAM – CNC);
- spoznajo avtomatske tridimenzionalne (3D) kopirne naprave;
- si razvijejo čut za prepoznavanje problemov v povezavi z uporabnimi predmeti;
- spoznajo možnosti umeščanja uporabnih predmetov v širši prostor;
- spoznajo metode meritev 3D izdelkov in metode arhiviranja projektne dokumentacije.
V izbirnih vsebinskih sklopih za modno oblikovanje pa tudi:
- spoznajo klasične in sodobne metode vzorčenja;
- seznanijo se z oblikovanjem kolekcij tekstilij, oblačil in modnih dodatkov za različne ciljne skupine, individualne potrebe in potrebe industrije;
- spoznajo načine trženja ideje in prodor izdelkov ali kolekcij na tržišče;
- se usposobijo za hitro prilagajanje razmeram na tržišču;
- spoznajo način usklajevanja trendov, ki jih prinaša moda z upoštevanjem tržnih podatkov o trgu za katerega se kolekcija izdeluje.
Obvezni načini preverjanja in ocenjevanja znanja
Vsebinski sklopi |
Obvezni načini preverjanja in ocenjevanja znanja |
Umetnostna zgodovina |
ustno, projektno delo, izdelki in delovna poročila |
Risanje |
Podjetništvo in trženje |
Likovna teorija |
Modno oblikovanje |
Predstavitvene tehnike |
Oblikovanje uporabnih predmetov |
Konstrukcija in modeliranje |
VS Modno oblikovanje |
Preverjanje in ocenjevanje vsebinskih sklopov skupaj pripravijo in izvedejo učitelji, ki uresničujejo cilje vsebinskega sklopa.
Pogoji za napredovanje in dokončanje izobraževanja
Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napreduje, kdor je ob koncu šolskega leta dosegel pozitiven splošni učni uspeh.
Pogoji za dokončanje
Pogoj za dokončanje izobraževanja je opravljena poklicna matura.
Vsebina poklicne mature
Obvezni del:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- pisni in ustni izpit iz umetnostne zgodovine.
Izbirni del:
- pisni in ustni izpit iz tujega jezika ali matematike,
- izdelek in zagovor