SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime izobraževalnega programa: TEHNIK OBLIKOVANJA- 2020
1.2. Naziv poklicne/strokovne izobrazbe: tehnik oblikovanja/tehnica oblikovanja
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
- razvijajo sposobnosti in spretnosti za kakovostno strokovno delo ter se pripravijo za poklicno kariero,
- pridobijo sposobnosti za kritično presojanje in odgovorno ravnanje na svojem delovnem področju,
- spoznajo klasične in sodobne postopke, materiale in orodja v procesu izdelave predmetov ter možnosti njihove uporabe,
- pridobijo znanja za izdelavo kvalitetnih predstavitev svojih rešitev,
- oblikujejo pozitiven odnos do varovanja okolja in zdravja ljudi,
- spoznajo osnovne pojme o poslovanju in trženju,
- razvijajo sposobnosti in spretnosti za: organiziranje ekonomičnega poslovanja, vodenje skupine, uspešno komuniciranje, reševanje problemov in motiviranje sodelavcev,
- se usposobijo za delo v strokovnih timih in odgovornosti do lastne vloge,
- pridobijo sposobnosti kritične presoje, kreativne ustvarjalnosti in usposobljenosti v rabi strokovnih znanj in veščin,
- spoznajo in vrednotijo razmerja med lastnimi oblikotvornimi cilji, oblikotvornimi potrebami ter danostmi družbeno-tehnološkega okolja,
- uveljavijo pozitiven odnos do varovanja kulturne, tehnične in naravne dediščine,
- razvijajo sistem vrednot in kulturo dela v različnih socialnih in delovnih okoljih,
- strokovna usposobljenost dijaku omogoča dostop do zahtevnejših naročnikov znanja in dela,
- sistematično dopolnijo in razširijo znanje iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov, značilnih za srednješolske programe,
- osvojijo strokovno-teoretično in praktično znanje, ki je pomembno za kakovostno izvedbo kompleksnih delovnih nalog in samostojno poklicno delo,
- obvladujejo temeljno strokovno terminologijo, znajo uporabljati različne strokovne vire in informacijske tehnologije,
- razvijejo čut za opazovanje, estetiko, kreativno mišljenje, ročne spretnosti in prostorsko predstavo,
- razvijajo smisel za natančnost, doslednost in pravočasnost,
- spoznajo vse faze od načrtovanja do realizacije izdelka ali kolekcije,
- razvijajo podjetniško miselnost in sposobnost za skupinsko delo,
- razvijajo sposobnosti in spretnosti za: organiziranje ekonomičnega poslovanja, vodenje skupine, uspešno komuniciranje, reševanje problemov in motiviranje sodelavcev.
V izbirnih strokovnih modulih za grafično oblikovanje (M4, M5) pa tudi:
- pridobijo temeljna kompetenčna znanja in spretnosti v oblikovanju vizualnih sporočil za različne medije oziroma aplikacije,
- usposobijo se v oblikovanju oblikovalskih vizij, strategij, načrtovanja, promocij in organizacij oblikovalsko izvedbenih procesov,
- oblikujejo vizualna sporočila v materialu in za tiskane ter elektronske medije in oblikujejo izdelke maloserijske proizvodnje in umetnostne obrti,
- opredelijo vizualne rešitve za različne postavitve in predstavitve za prostore: galerijske, sejemske, razstavne, muzejske…
V izbirnih strokovnih modulih za oblikovanje uporabnih predmetov (M6, M7) pa tudi:
- spoznajo ključne faze, ki vodijo k nastanku uporabnega predmeta,
- spoznajo ročne in strojne postopke za obdelavo različnih materialov,
- pridobijo znanja za uporabo najsodobnejših orodij za računalniško podprto oblikovanje in računalniško krmiljene obdelovalne stroje (CAD – CAM – CNC),
- spoznajo avtomatske tridimenzionalne (3D) kopirne naprave,
- si razvijejo čut za prepoznavanje problemov v povezavi z uporabnimi predmeti,
- spoznajo možnosti umeščanja uporabnih predmetov v širši prostor,
- spoznajo metode meritev 3D izdelkov in metode arhiviranja projektne dokumentacije.
V izbirnih strokovnih modulih za modno oblikovanje (M8, M9) pa tudi:
- spoznajo klasične in sodobne metode vzorčenja,
- seznanijo se z oblikovanjem kolekcij tekstilij, oblačil in modnih dodatkov za različne ciljne skupine, individualne potrebe in potrebe industrije,
- spoznajo načine trženja ideje in prodor izdelkov ali kolekcij na tržišče,
- se usposobijo za hitro prilagajanje razmeram na tržišču,
- spoznajo način usklajevanja trendov, ki jih prinaša moda z upoštevanjem tržnih podatkov o trgu za katerega se kolekcija izdeluje.
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
- odgovoren, strpen, human in sposoben življenja v demokratični družbi,
- usposobljen za sodelovanje pri projektnem delu,
- imel temelje za razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in okolju,
- naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
- usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih situacijah,
- razvil ključne kompetence za uspešno osebnostno rast in delo na poklicnem področju.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 4 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten z 240 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
Posebni pogoji za vpis
Za vpis v izobraževalni program je potreben uspešno opravljen preizkus likovne nadarjenosti. Preizkus je sestavljen iz naslednjih področij:
- risanje po modelu,
- preizkus likovne ustvarjalnosti,
- ploskovno-barvni preizkus,
- konstrukcijsko-prostorski preizkus.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
Oznaka predmeta/
modula |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustni odgovori |
Pisni izdelki |
Izdelek oziroma storitev in zagovor |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P3 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P4 |
Zgodovina |
x |
|
|
|
P5 |
Geografija |
x |
|
|
|
P6 |
Sociologija |
x |
|
|
|
P7 |
Fizika |
x |
|
|
|
P8 |
Kemija |
x |
|
|
|
P9 |
Biologija |
x |
|
|
|
P10 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične naloge |
M 1 |
Umetnostna zgodovina |
x |
|
|
|
M 2 |
Risanje |
|
|
x |
|
M 3 |
Podjetništvo in trženje |
x |
|
|
|
M 4 |
Likovna teorija |
|
|
x |
|
M 5 |
Grafično oblikovanje |
|
|
x |
|
M 6 |
Predstavitvene tehnike |
|
|
x |
|
M 7 |
Oblikovanje uporabnih predmetov |
|
|
x |
|
M 8 |
Konstrukcija in modeliranje |
|
|
x |
|
M 9 |
Modno oblikovanje |
|
|
x |
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1 Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole, opravili obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in obveznosti praktičnega usposabljanja z delom.
6.2 Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- vse splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirne strokovne module,
- odprti del kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- poklicno maturo.
Poklicna matura obsega:
Obvezni del:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- pisni in ustni izpit iz umetnostne zgodovine.
Izbirni del:
- pisni in ustni izpit iz tujega jezika ali matematike,
- izdelek in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-