UMETNIŠKA GIMNAZIJA S SLOVENSKIM UČNIM JEZIKOM NA NARODNO MEŠANEM OBMOČJU V SLOVENSKI ISTRI
Splošni cilji gimnazije so opredeljeni v Zakonu gimnazijah.
Strokovna gimnazija (v nadaljnjem besedilu: gimnazija) ima nalogo, da:
Posebni cilji umetniške gimnazije s slovenskim učnim jezikom na narodno mešanem območju v slovenski Istri:
Poleg navedenih splošnih in posebnih ciljev so specifični cilji posameznih smeri umetniške gimnazije:
GLASBENA SMER:
LIKOVNA SMER:
Izobraževalni program gimnazije traja štiri leta.
V gimnazijo se lahko vpiše, kdor je zaključil osnovnošolsko izobraževanje.
Posebni pogoji za vključitev v posamezne smeri umetniške gimnazije:
GLASBENA SMER
Pogoj za vključitev v glasbeno smer umetniške gimnazije je posebna glasbena nadarjenost, ki jo ugotavljamo s preizkusom nadarjenosti in znanja po programu glasbene šole.
Modul A: glasbeni stavek
Modul B: petje-inštrument
LIKOVNA SMER
Posebna likovna nadarjenost, ki se ugotavlja s preizkusom, ki obsega: risanje po modelu, preizkus likovne ustvarjalnosti, ploskovno-barvni preizkus in konstrukcijsko-prostorski preizkus.
V tabeli so označeni (X) ali zapisani obvezni načini ocenjevanja znanja za posamezne predmete, druge oblike samostojnega in skupinskega dela in druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela. V primeru, da učni načrt ne določa obveznega načina ocenjevanja znanja, je vrstica tabele prazna.
Predmet |
pisno |
ustno |
drugo |
Slovenščina |
X |
X |
govorni nastop/igra vlog/dramatizacija |
Matematika |
|
|
|
Tuji jezik I |
|
|
|
- Angleščina | X |
X |
ekstenzivno branje/pisanje besedil/projektno delo |
- Nemščina |
|
|
|
Italijanščina |
X |
X |
|
Športna vzgoja |
|
|
gibalno znanje |
Zgodovina |
|
|
|
Geografija |
|
|
|
Biologija |
|
|
|
Kemija |
|
|
|
Fizika |
|
|
|
Psihologija |
|
|
|
Sociologija |
|
|
|
Filozofija |
|
|
|
Glasba |
|
|
|
Likovna umetnost |
|
|
izdelki (sklop likovno snovanje) |
Informatika |
X |
X |
izdelek |
Solfeggio |
X |
X |
|
Zgodovina glasbe |
X |
X |
|
Glasbeni stavek |
X |
X |
|
Klavir |
|
|
izvedba/nastop |
Petje-instrument |
|
|
izvedba/nastop |
Umetnostna zgodovina |
|
|
|
Predstavitvene tehnike |
|
|
|
Likovna teorija |
|
|
izdelki |
Bivalna kultura |
|
|
|
Plastično oblikovanje |
|
|
izdelki |
Druge oblike samostojnega in skupinskega dela |
pisno |
ustno |
drugo |
Zbor |
|
|
izvedba/nastop |
Klavir |
|
|
izvedba/nastop |
Glasbeni stavek – skupinske vaje |
|
|
|
Petje-instrument |
|
|
izvedba/nastop |
Zbor-orkester |
|
|
izvedba/nastop |
Komorna igra |
|
|
izvedba/nastop |
Dopolnilni instrument |
|
|
izvedba/nastop |
Risanje in slikanje |
|
|
izdelki |
Osnove varovanja dediščine |
|
|
izdelki |
Druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela |
pisno |
ustno |
drugo |
Aktivno državljanstvo |
|
|
aktivnosti in |
Dijak napreduje v naslednji letnik, če je ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjen iz vseh predmetov in je opravil vse obveznosti, ki jih določa izobraževalni program.
Posebni pogoji za napredovanje
V glasbeni smeri izjemoma napreduje v naslednji letnik dijak, ki je pozitivno ocenjen iz vseh predmetov, ki jih je obiskoval, ne glede na to, v katerem letniku je vpisan. V tem primeru dobi dijak spričevalo o končanem letniku, ko je pozitivno ocenjen iz vseh predmetov letnika.
Za dokončanje izobraževanja mora dijak uspešno opraviti: