Izobraževalni program: AVTOKLEPAR (ds)
TEHNOLOGIJA
s predmetnimi področji:
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
120 |
30 |
150 |
2. |
80 |
16 |
96 |
3. |
75 |
15 |
90 |
skupaj |
305 |
61 |
336 |
Pri tem predmetu vajenci spoznajo in pridobijo teoretične osnove in poklicna znanja, ki so potrebna za usposobitev za konkretno delo. Spoznajo zakonitosti delovanja sklopov in naprav.
Vajenci naj:
1. LETNIK
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Osnovni pojmi o tehnologiji, osnovnih tehnoloških postopkih v strojništvu in njihovih značilnostih: |
|
Razvijajo si sposobnost reševanja tehničnih in tehnoloških problemov. |
|
Osnovna znanja o merjenju in kontroli v strojništvu, o osnovnih merilih in merilnih pripomočkih - merilne letve, tračna merila. |
|
Razvijajo si občutek odgovornosti za delo, ki ga sami opravijo. |
VAJA: Merske enote veličin in njih pretvarjanje. |
Kljunasta merila, in vijačna merila. |
|
Navajajo se na natančnost in zbranost pri delu. |
VAJA: Merjenje s kljunastimi in vijačnimi merili. |
Merila za merjenje in kontrolo kotov in nagibov, nenastavljiva merila, merilni pripomočki in šablone. |
|
VAJA: Merjenje z merili za merjenje kotov in nagibov. |
|
Namen, postopek in orodja za zarisovanje. |
|
||
Teoretične osnove odrezavanja: Geometrijska oblika, orodja pri odrezavanju; Hlajenje in mazanje pri odrezavanju. |
|
VAJA: Izbiranje parametrov odrezavanja iz tabel. |
|
Postopki ročnega odrezavanja: |
|
VAJA: Izbiranje parametrov odrezavanja iz tabel. |
|
Postopki izdelave in obdelave valjastih izvrtin: |
|
Pridobivajo si sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov v avtokleparski dejavnosti. |
VAJA: Izbiranje orodij in njihove geometrijske oblike iz tabel. |
Namen in pomen postopka brušenja v avtokleparski dejavnosti - |
|
VAJA: Izbira orodja za brušenje iz katalogov. |
|
|
|
Razširjajo si področje strokovnih znanj in se tako motivirajo za nadaljnje delo. |
|
Ohlajevalne krivulje čistih kovin in zlitin, diagrami stanja binarnih zlitin. |
|
Navajajo se na uporabo literature in samostojno delo. |
VAJA: Diagrami stanja in ohlajevalne krivulje. |
Železo, zlitine železa in ogljika; diagram stanja Fe-Fe3C; |
|
Razvijajo si sposobnost samostojnega razmišljanja o problemih in sposobnost komuniciranja. |
VAJA: Diagram Fe - Fe3C. |
|
|
VAJA: Predelava jekel in Fe litin v polizdelke. |
|
|
|
Navajajo se na uporabo pisne literature in iskanja podatkov v priročnikih. |
VAJA: Označevanje jekel in litin. |
|
|
VAJA: Izbiranje temperatur toplotne obdelave iz tabel in priročnikov. |
|
Aluminij in njegove zlitine. |
|
||
Baker in njegove zlitine. |
|
||
Magnezij, kositer, svinec , cink in njihove zlitine. Loti. |
|
VAJA: Izbira lotov. |
|
Krom, nikelj, wolfram in njihove zlitine. |
|
||
Preizkušanje kovinskih gradiv, vrste mehanskih preizkusov, natezni preizkus. |
|
VAJA: Izvedba nateznega preizkusa na pločevini. |
|
Merjenje trdote. |
|
VAJA: Merjenje trdote ROCKWELL; BRINELL; VICKERS. |
|
Tehnološki preizkusi pločevin, trakov in cevi. Neporušne metode preizkušanja kovinskih gradiv. |
|
VAJA: Izvedba tehnoloških preizkusov pločevin in trakov. VAJA: Izvedba magnetne in penetracijske metode preizkušanja kovinskih gradiv. |
|
Korozija in priprava kovin za zaščito pred korozijo. |
|
Razvijajo si pravilni odnos do materialnih dobrin. |
VAJA: Oksidacija, galvanski člen. |
Zaščita pred korozijo, uporabna v avtomobilski industriji. |
|
Razvijajo si pravilni odnos do materialnih dobrin. |
|
Usnje, guma, steklo in keramika. |
|
||
Umetne snovi. |
|
||
Olja, maziva in goriva. Tehnično uporabni plini. |
|
VAJA: Izbira olj in maziv iz kataloga. |
|
Barve, laki, kiti, topila, tesnilne mase in lepila v avtotehniki. |
|
VAJA: Izbira obravnavanih gradiv na osnovi zahtev iz katalogov. |
|
Varstvo naravnega okolja in ekološko ravnanje z odpadki. |
|
VAJA: Seminarska naloga varstvo naravnega okolja. |
|
|
|
VAJA: Seminarska naloga - varstvo pri delu v obratovalnici. |
|
Pravna ureditev področja varstva pri delu. |
|
||
|
|
Razvijajo si sposobnost varnega in samostojnega ravnanja v delovnem procesu. |
|
|
|
VAJA: Izdelava plakata. |
|
|
Znajo pojasniti pomen zdravstvenega varstva delavcev, našteti in opisati higienske pogoje dela ter pojasniti pomen socialnega varstva delavcev. |
Razvijajo si sposobnost humanega načina razmišljanja. |
|
|
|
Navajajo se na upoštevanje in izvajanje ukrepov s področja varstva pri delu. |
VAJA: Na osnovi ogleda šolskih delavnic izdelajo poročilo o opremljenosti delavnic s področja varstva pri delu. |
Električne varnostne naprave v avtokleparskih obratovalnicah. osebna varnostna sredstva v avtokleparskih obratovalnicah. Navodila za varno delo v avtokleparskih obratovalnicah. |
|
VAJA: Pripravijo poročilo o potrebnih varnostnih sredstvih in opremi v avtokleparski obratovalnici. |
|
Protipožarna varnost v avtokleparskih obratovalnicah. |
|
Navajajo se na upoštevanje in izvajanje ukrepov s področja varstva pred požari. |
VAJA: Ogled protipožarne opreme v šolskih delavnicah. |
2. LETNIK
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Vajenci/dijaki: |
Vajenci/dijaki: |
||
Preoblikovanje: |
|
Razvijajo si sposobnost strokovnega razmišljanja. |
|
|
|
Razvijajo si sposobnost samostojnega odločanja. |
VAJA: Določanje parametrov rezanja -zrak, koti na orodju ipd. |
Teoretične osnove upogibanja pločevin in parametri upogibanja pločevin. |
|
Razvijajo si sposobnost samostojnega delovanja v delovnem procesu. |
VAJA: Določanje in računanje parametrov upogibanja. |
|
|
||
Zgibanje, robljenje in žlebljenje pločevin. |
|
||
Strojno upogibanje pločevin. |
|
||
Strojno ravnanje pločevin. |
|
||
Raztezanje, nakrčevanje in tanjenje. |
|
||
Globoko vlečenje. |
|
VAJA: Parametri globokega vlečenja. |
|
Rezilna orodja. |
|
VAJA: Konstrukcije rezilnih orodij in njihove posebnosti - ogled orodij in katalogov. |
|
Stiskalnice. |
|
||
|
|
Navajajo se na samostojnost pri delu. |
VAJA: Priprava tehnične in tehnološke dokumentacije za izvedbo vijačne ali kovične zveze. |
Varjenje - osnovne značilnosti in razdelitev postopkov. Plamensko varjenje, rezanje in ravnanje s pomočjo plamena. |
|
||
Obločno varjenje. |
|
VAJA: Izbira in označevanje elektrod za obločno varjenje. |
|
Plazemsko rezanje. |
|
||
Postopki varjenja v zaščitnih plinih. |
|
Razvijajo si sposobnost strokovnega razmišljanja. |
VAJA: Določanje in izbira postopka in parametrov varjenja v odvisnosti od zahtev. |
Postopki uporovnega varjenja. Točkovno varjenje. |
|
VAJA: Določanje parametrov točkovnega varjenja v odvisnosti od vrste in debeline pločevine. |
|
Spajkanje. |
|
VAJA: Izbira spajk v odvisnosti od zahtev. |
|
Lepljenje. |
|
VAJA: Izbira lepila v odvisnosti od zahtev. |
|
Varjenje umetnih snovi. |
|
VAJA: Izbira postopka varjenja in parametrov varjenja. |
3. LETNIK
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Vajenci/dijaki: |
Vajenci/dijaki: |
||
|
|
Razvijajo si sposobnost tehničnega. |
VAJA: Ogled katalogov in risb. |
|
|
Razmišljanja in reševanja problemov |
VAJA: Delo s katalogi. |
|
|
Razvijajo si sposobnost in smisel za reševanje tehničnih problemov. |
VAJA: Priprava protokola ocenitve škode na primeru in priprava tehnološkega postopka popravila. |
|
|
Razvijajo si sposobnost in smisel za reševanje tehničnih. |
VAJA: Delo s katalogi. |
|
|
Problemov v avtokleparski dejavnosti in si |
VAJA: Delo s pomočjo katalogov. |
|
|
Razvijajo zavest o pripadnosti poklicu |
VAJA: Sistematika označevanja pločevin in profilov - uporaba priročnika. |
|
|
Razvijajo si pozitiven odnos do materialnih dobrin. |
VAJA: Izbira parametrov in orodij. |
|
|
VAJA: Izbira parametrov varjenja. |
|
|
|
VAJA: Priprava tehnološke izvedbe vijačene in kovičene konstrukcije. |
|
|
|
||
|
|
VAJA: Izbira in priprava lepila po katalogu. |
|
|
|
Navajajo se na natančnost pri delu in odgovornost za svoje |
VAJA: Izdelava tehnološkega postopka. |
|
|
Delo. |
VAJA: Tehnologija določanja in izbire barve. |
|
|
Navajajo se na odgovoren odnos do dela in spoštovanje dogovorov. |
VAJA: Primer izračuna tehnološkega časa na primeru. |
|
|
VAJA: Primer izračuna materialnih stroškov in delovnih ur na primeru. |
|
|
|
VAJA: Primer izračuna in oblikovanja cene na primeru. |
|
|
|
Pridobivajo si samozavest in komunikativnost. |
VAJA: Igra vlog: izvrševalec del -stranka. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Potrebno je predznanje iz matematike, mehanike, tehniškega risanja, strojnih elementov in računalništva. Močna je povezanost s praktičnim poukom in tehniko motornih vozil.