|
Informativni cilji
|
Formativni cilji
|
Socializacijski cilji
|
Posebnosti v izvedbi
|
|
1. Osnovni pojmi v
informatiki:
|
|
|
|
|
Podatki in informacije.
Informatika.
Informacijski sistem.
Računalnik.
|
pozna in razume osnovne pojme v informatiki;
opiše informacijo kot usmerjen podatek oziroma kot
sklop podatkov, ki pove nekaj novega;
pojasni pomen informatike, ki razvija metode in
sredstva, s katerimi lahko učinkoviteje predstavljamo, zbiramo, obdelujemo,
shranjujemo, iščemo in uporabljamo informacije;
našteje glavne aktivnosti:
(zbiranje, obdelava ter shranjevanje podatkov in
informacij
ter dostava podatkov in informacij uporabnikom);
pojasni, da je informacijski sistem jedro poslovnega
sistema;
pojasni vlogo računalniških omrežij (krajevnih,
globalnih);
označi računalnik kot najpomembnejšo napravo sodobne
informacijske tehnologije, namenjeno avtomatski obdelavi podatkov;
|
se bo z razumevanjem osnovnih pojmov in njihovih vlog
v informacijski družbi lažje:
vključeval v sodobne komunikacijske tokove,
prihajal do potrebnih informacij in podatkov,
navezoval stike preko informacijskih medijev;
osvoji osnovno izrazoslovje, ki ga uporabljamo na tem
področju in ki ga bo sam uporabljal pri nadaljnjem delu, tako v okviru tega
predmeta kot širše;
|
Ogled računalnika, informacijskega centra.
|
|
2. ProgramskA in strojnA
opremA raČunalnika
|
|
|
|
|
Strojna oprema:
vhodne enote;
izhodne enote;
centralno procesna enota;
zunanji pomnilnik;
Programska oprema:
operacijski sistem;
uporabniški programi: igre, programska orodja,
storitveni programi, sistemski programi, izobraževalni programi;
|
spozna vrste strojne opreme računalnika in funkcije
posameznih delov;
loči posamezno programsko opremo v osebnem
računalniku, prepozna po imenih nekaj najbolj značilnih programskih paketov
in njihovo uporabnost;
|
razvija primeren odnos do varovanja lastnine
(avtorske pravice, nelegalna programska oprema);
|
Ogled strojne opreme v računalniški učilnici.
Prikaz posameznih programskih paketov (izven in v
računalniku).
|
|
3. Delo z raČunalnikom
|
|
|
|
|
Tipkovnica.
Elementi in funkcije računalnikovega pomnilnika.
Pomožni programi za delo z datotekami in mapami.
Postopek dela s programom.
|
usposobi se za učinkovito uporabo tipkovnice in delo
v ustreznem operacijskem okolju;
pozna vrste pomnilnika in njihove oznake: delovni (RAM), trajni (A:, C:);
razume organizacijo pomnilnika;
ustvarja, poimenuje, briše, kopira področja - mape,
datoteke v računalniku (disk) ali izven (disketa, CD Rom);
pozna uporabnost pomožnih programov;
uporablja osnovne ukaze: kopiranje, brisanje,
prenašanje;
vključi program, odpira datoteke, dela s programom,
shranjuje datoteke v ustrezne mape oziroma pomnilno enoto, poimenuje
datoteke;
|
navaja se na delo v skupini in na ustrezno vedenje za
računalnikovim delovnim mestom;
|
Vaje v računalniški učilnici: vsak vajenec za svojim
osebnim računalnikom.
|
|
4. Programski paket za
pisanje in urejanje besedil
|
|
|
|
|
Vnašanje teksta.
Urejanje besedila.
poudarjanje;
podčrtavanje;
kopiranje delov besedila;
premikanje delov besedila;
stilsko spreminjanje teksta (velikost in izbor
znakov) ;
združevanje datotek;
prenos dela teksta v drugo datoteko;
prenos slike v drugo datoteko;
urejanje teksta in slike;
|
pozna ustrezen ukaz program-skega paketa in ga
uporablja (meniji, orodjarna, direktni ukazi (tipka CTRL), statusna vrstica;
uporablja avtomatski urejeval-nik teksta: (urejevanje
po le-vem, desnem robu, na sredino, po obeh robovih, presledki, kreiranje
odstavkov...);
pridobi si znanje in spretnosti za učinkovito in
estetsko popravljajnje in oblikovanje besedila;
združuje vsebine različnih datotek (tekst in tekst,
tekst in slika) in jih primerno estetsko in oblikovno uredi;
|
pridobi si osnovne spretnosti tipkanja in uporabe
znakov na tipkovnici, pravilne rabe avtomatskega urejevalnika, spozna
prednosti pisanja teksta s pomočjo računalnika pred pisanjem na pisalni
stroj;
razvija kreativnost;
razvija občutek za preglednost, urejenost in
estetiko;
|
Vaje v računalniški učilnici: primeri (vnaprej pripravljen
tekst).
|
|
Tiskanje datotek.
|
uporablja tiskalnik;
izbere vsebine, ki jih želi natisniti;
nastavi parametre tiskanja (robovi, format, število
kopij, določitev strani);
|
|
|
|
5. Obdelava tabelariČnih
podatkov
|
|
|
|
|
Podatkovna baza.
|
spozna podatkovne baze, načine njihove obdelave in
področja, kjer se uporabljajo;
našteje načine obdelave podatkov (iskanje, urejanje, združevanje,
preračunavanje);
|
Razvije pravilen odnos do osebnosti (zaščita osebnih
podatkov).
|
|
|
Tabelarična obdelava podatkov:
meniji;
orodjarna;
vloga direktnih ukazov;
statusna vrstica;
|
prepozna ustrezen ukaz programskega paketa in ga
uporabi v določeni situaciji;
|
|
Vaje v računalniški učilnici.
|
|
Oblikovanje tabele:
izbira širine polj;
vnos teksta;
izris črt;
poznavanje in vnos osnovnih formul (seštevanje,
odštevanje, množenje deljenje) ;
skrivanje polj;
zaščita polj;
senčenje polj;
|
izdela uporabno in estetsko oblikovano tabelo s
pomočjo ustreznega programskega paketa;
|
Razvija kreativnost in občutek za estetiko.
|
Vaje v računalniški učilnici.
Vzporedno s spoznavanjem programskega paketa vajenci
izdelujejo primer: vnaprej pripravljena tabela.
|
|
Izdelava grafa.
|
izdela graf s pomočjo ustreznega programskega paketa
in vključi v tabelo;
|
|
|
|
Tiskanje tabele.
|
izbere in stiska ustrezen del ali celotno tabelo;
|
|
Tiskanje tabele, ki jo je vajenec sam pripravil.
|
|
6. RaČunalniško podprto
risanje z grafiČnimi programskimi paketi
|
|
|
|
|
Okolje programskega paketa:
meniji;
orodjarna;
vloga direktnih ukazov;
komandna vrstica;
statusna vrstica;
delo z miško.
|
spozna ukaze programskega paketa;
v pripravljenem primeru uporablja ustrezne ukaze;
|
|
Vaje v računalniški učilnici: vsak vajenec na svojem
osebnem računalniku.
Vzporedno s spoznavanjem ukazov risanje vnaprej
pripravljenega primera.
|
|
Osnovne nastavitve:
mejne vrednosti risalne ravnine (Limits);
sistem enot (Units);
pomožna mreža (Grid);
korak kazalca (Snap);
plasti risanja (Layer);
|
pripravi datoteko, risalne ravnine in orodja, ki jih
potrebuje za računalniško podprto risanje;
|
Odkriva pomen dobrega organiziranja in načrtovanja svojega
dela.
|
|
|
Risanje (Draw):
črt (line);
lokov (Arc);
krogov (Circle);
dodatni: trak, kolobar, črtovje;
|
nariše risbo tipičnega izdelka iz lesa;
|
Odkriva povezanost znanja, ki ga je pridobil pri predmetu
Konstrukcije, s sodobnimi računalniškimi programi za konstruiranje.
|
|
|
Dodatni ukazi risarskega programa:
nastavitev vrste črt (Linetype);
nastavitev barve (Color);
lovljenje elementov (Endpoint, Intersection);
osnovno popravljanje (brisanje - Erase, obnovitev
slike – Redraw, vrnitev v prejšnje stanje - Undo, zrcaljenje - Mirror) ;
|
s poznavanjem dodatnih ukazov se usposobi za
enostaven in hitrejši način risanja z računalnikom, hkrati pa s tem znanjem
bolj izkoristi prednosti računalnika;
|
Spoznava pomembnost in uporabnost tehnološkega razvoja pri
delu v svoji stroki;
spozna nujnost spremljanja tehnološkega razvoja nasploh in
še posebej na področju računalništva.
|
|
|
Kotiranje (Dimension):
kotiranje ortogonalnih črt (Linear);
kotiranje lokov (Radial);
kotiranje poševnih črt (Angular);
nastavitev parametrov kotiranja (velikost in položaj
teksta v koti, oznake);
|
kotira na enostaven in hitrejši način s pomočjo
računalnika;
|
|
|
|
Šrafiranje (Hatch):
nastavitev parametrov šrafure (vrsta, gostota in kot
šrafure) ;
postopek šrafiranja;
|
šrafira s pomočjo računalnika;
|
|
|
|
Vnos teksta (Text):
nastavitev parametrov pisanja teksta (vrsta, velikost
in kot pisave) ;
postopek vnosa teksta;
|
se usposobi za estetsko pisanje teksta v računalniško
narisano risbo;
|
Razvija občutek za urejenost, preglednost in estetiko.
|
|
|
Tiskanje risbe (Print):
nastavitev parametrov tiskanja (vrste mej tiskanja:
po vidnem delu risbe, v mejah risalne ravnine; nastavitev položaja risbe na
papirju);
postopek tiskanja;
|
usposobi se za tiskanje računalniško narisane risbe;
pripravi tiskalnik oziroma risalnik,
uporabi ustrezne programske ukaze: izbira ukaza,
datoteke;
|
|
Tiskanje primera na ustreznem tiskalniku ali risalniku.
|
|
7. Ostali programski paketi,
ki so uporabljani na lesarskem podroČju
|
|
|
|
|
Programski paketi, ki:
vsebujejo knjižnico elementov, s pomočjo katere se
konstruira ali sestavi risba;
podpirajo povezavo med računalniško izdelano risbo
in CNC stroji;
podpirajo vodenje proizvodnje, nabavo in porabo
materiala, prodajo izdelkov ipd. na lesarskem področju.
|
s prikazom delovanja in preizkusom programskih
paketov, ki izhajajo iz računalniško narisanih risb in so uporabni v lesarski
stroki, si vajenec razširi znanje o programski opremi na svojem strokovnem
področju in možnostih, ki jih daje računalnik;
|
Si povečuje možnosti za delovno kariero in motivacije za
nadaljnje izobraževanje.
|
Prikaz delovanja programske opreme v računalniški učilnici.
Ogled delavnice kjer je uporabljana povezava med programom
in CNC strojem.
|