Izobraževalni program: STROJNI MEHANIK (ds)
Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
GRADIVA IN STROJESLOVJE
S predmetnimi področji:
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
84 |
28 |
112 |
2. |
64 |
16 |
80 |
3. |
64 |
16 |
80 |
skupaj |
212 |
60 |
272 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Predmet nudi poleg osnovnih znanj poglobljeno razumevanje stroke ter širi sposobnost tehniškega komuniciranja. Dijaki pridobijo osnovna znanja glede lastnosti in vrst osnovnih materialov. Spoznajo njihovo označevanje, uporabo in predelovanjem. Pri tem so poudarjena zlasti kovinska in nekovinska gradiva, karbidne trdnine, kompoziti, keramika in umetne snovi. Dijaki osvojijo zakonitosti, ki veljajo v tehnologiji odrezavanja in preoblikovanja. Predmet gradi tehniško kulturo, identifikacijo s poklicem, pozitiven odnos do novih tehnologij in navaja dijake na natančnost in zanesljivost pri reševanju problemov.
Vajenci:
1. letnik
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Pridobivanje sposobnosti za reševanje problemov. Razvijanje skrbnosti in odgovornosti. |
Vaja: izdelava poročila o vrstah nezgod iz dnevnega tiska. |
|
|
Razvijanje občutka za pomen posameznih gradiv. |
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
Razlikovanje element-spojina. |
|
|
|
||
kovine in zlitine |
|
|
|
|
|
Utrjevanje strokovnosti. |
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
Razvijanje ekološke zavesti. |
|
|
|
Utrjevanje natančnosti in zanesljivosti. |
Vaja: izbira jeklenih materialov. Uporaba primerjalnih tabel. |
|
|
Razvijanje strokovnosti. |
|
|
|
||
|
|
Vaja: izbira oblikovnih elementov po katalogih. |
|
druge kovine |
|
|
|
|
|
||
preizkušanje kovinskih gradiv |
|
|
|
|
|
Vaja: merjenje trdote. |
|
|
|
Razvijanje natančnosti, skrbnosti in strokovnosti. |
Vaja: izvedba tehnoloških preizkusov pločevin in trakov. |
|
|
Utrjevanje natančnosti, skrbnosti in strokovnosti. |
Vaja: izvedba preizkusa po neporušitveni metodi. |
|
|
Razvijanje občutka za propadanje kovin, zaznavanje škode, ki pri tem nastane. Poudarjanje ekološke zavesti. |
|
|
|
||
|
|
Razvijanje ekološke zavesti in odgovornosti za pravilno ravnanje s polimeri. |
Vaja: gorljivost in topljivost polimerov. |
|
|
||
|
|
Razvijanje pravilnega odnosa do energijskih virov in opazovanje negativnih plinov na okolje. |
Vaja Izbira ustreznih maziv po katalogih. |
|
|
2. letnik
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
osnove energetike |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
viri energije |
|
|
|
|
|
||
osnovni pojmi elektrike |
|
|
|
|
|
Odkrivanje skladnosti pričakovanj z novimi spoznanji na izbranem strokovnem področju. |
Vaja: demonstracija ustvarajanja napetosti. |
|
|
Vaja: demonstracija merjenja električnega toka in risanje diagrama. |
|
|
|
Vaja: samostojno delo z univerzalnim instrumentom. |
|
|
|
||
lastnosti in zakonitosti električnih krogov |
|
|
|
|
|
Vaja: |
|
splošno o električnih instalacijah |
|
|
|
|
|
Vaja: Demonstracija vzorcev. Prikaz uporabljanih elementov. |
|
električni elementi, naprave in stroji |
|
|
|
|
|
||
elektronsko krmiljenje in polprevodniška tehnika |
|
|
|
|
|
Utrjevanje strokovnosti. |
3. letnik
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
regulacije in krmilja |
|
|
|
|
|
Vrednotenje pomena regulacij in krmilj. |
|
pnevmatika |
|
|
|
|
|
Vrednotenje sistematičnega dela. Pridobivanje občutka za logiko. |
VAJE: izdelava simboličnih shem s pomočjo računalnika. Realizacija shem na demonstracijskih tablah za pnevmatiko. |
hidravlika |
|
|
|
|
|
VAJE: izdelava simboličnih shem s pomočjo računalnika. Realizacija shem na demonstracijskih tablah za hidravliko. |
|
elektropnevmatika in elektrohidravlika |
|
|
|
|
|
Razvijanje odnosa do ekologije (hidravlika). |
VAJE: izdelava simboličnih shem s pomočjo računalnika. Realizacija shem na demonstracijskih tablah za: |
prostoprogramirni krmilniki |
|
|
|
|
|
VAJE: izdelava programa s pomočjo računalnika. Realizacija na demonstracijskih tablah za prostoprogramirane krmilnike. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Predmet je povezan z vsemi strokovnimi predmeti in s praktičnim poukom, saj daje potrebno osnovo za dopolnjevanje in nadgradnjo znanj.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
|