Izobraževalni program: KONFEKCIJSKI MODELAR
Sprejeto na 43.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000
PRAKTIČNI POUK - MODELIRANJE IN GRADIRANJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 9 | 96 | 105 | 
| 2. | 9 | 96 | 105 | 
| skupaj | 18 | 192 | 210 | 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
1. letnik
| informativni cilji | formativni cilji | Socializacijski cilji | posebnosti v izvedbi | 
| označevanje | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije čut za natančnost pri označevanju. | Vaje: št. vaj: = M 1:4 | 
| modeliranje krila | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi čut za naravno merilo. | Vaje (merilo 1:1): | 
| uvod v gradiranje kril | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Nauči se pripraviti kroje za nadaljnje gradiranje. Razvije čut za samokontrolo pri gradiranju. | Vaje (merilo 1:1): | 
| modeliranje elementov krila | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi čut za modeliranje v naravnem merilu. | Vaje (merilo 1:1): modelira navedene elemente krila. | 
| modeliranje kril | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije občutek za samostojno delo. | Vaje (merilo 1:1): | 
|  |  | Pridobi občutek za odločanje o pravilnosti modeliranja. Razvije odnos do pravilnih in natančno dodanih dodatkov za šive. Spozna realen način dela. | Vaje (merilo 1:1): | 
| modeliranje moške srajce | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi sposobnost za izbiranje primerne osnove moške srajce glede na material in obliko srajce. | Vaje (merilo 1:1): iz osnovnega kroja modelira opisano moško srajco. | 
| modeliranje elementov moških srajc | 
 | 
 | 
 | 
|  | Razvije sposobnost prepoznavanja elementov srajce. Razvije sposobnost uporabe sestavljank. | Vaje (merilo 1:1 in 1:4) - iz odgovarjajočega osnovnega kroja pripravi elemente za moško srajco. Pri tem pripravi: | |
| modeliranje in gradiranje enostavne bluze | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi sposobnost izbire najprimernejšega osnovnega kroja za nadaljnje modeliranje in gradiranje. Razvije odnos do materiala in njegovega vpliva na izbiro osnovnega kroja. | Vaje (merilo 1:1): | 
| modeliranje in gradiranje različnih elementov ženske bluze | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razume pomen različnih elementov bluze in vpliv na preostale dele kroja. Razume vpliv poglobitve rokavnega izreza na rokav. Razvije čut do hitrega prepoznavanja lege všitka v modelu. | Vaje (merilo 1:1 in 1:4): | 
|  |  | Razume razliko med žensko bluzo in srajčno obleko. Razvije čut za samokontrolo pri gradiranju. | Vaje (merilo 1:1): | 
|  |  | Razume izpeljavo princes linije. Razvije sposobnost izpeljave princes linij. Razvije čut za samokontrolo pri gradiranju in občutek za princes linijo v ostalih velikostih. | Vaje (merilo 1:1): | 
| modeliranje in gradiranje fazon | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije čut za odvisnost med vratnim izrezom, obliko in velikostjo fazone in ovratnika. Razume vpliv debeline materiala na obliko fazone. | Vaje (merilo 1:1): | 
| modeliranje ženskih hlač | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi sposobnost izbire najprimernejšega osnovnega kroja. Razvije sposobnost odločanja o pravilnosti izbranega kroja. Razvije sposobnost izbiranja primernih materialov. | Vaje (merilo 1:1): | 
| modeliranje moških hlač | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi sposobnost izbire najprimernejšega osnovnega kroja. Razvije sposobnost odločanja o pravilnosti izbranega kroja. Razvije sposobnost izbiranja primernih materialov. | Vaje (merilo 1:1): | 
2. letnik
| informativni cilji | formativni cilji | Socializacijski cilji | posebnosti v izvedbi | 
| modeliranje različnih modelov oblačil, upoštevajoč različne materiale | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi sposobnost izbire najprimernejšega osnovnega kroja. Razvije odnos do vpliva materiala na osnovni kroj in dodatke za udobnost. Razvije konstruktivno reševanje problemov pri modeliranju različnih oblačil. | Vaje (merilo 1:1): | 
| modeliranje dvodelne obleke | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije občutek za ustvarjalno uporabo pridobljenega znanja. Konstruktivno rešuje probleme modeliranja težjih izpeljav všitkov. | Vaje (merilo 1:1): | 
| modeliranje enostavnega ženskega kostima in gradiranje | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razume pomen različnih elementov ženskega kostima in njihov vpliv na preostale dele kroja. Dopolni znanje o gradiranju ženskih oblačil. Razvije odnos do natančnega modeliranja in gradiranja. | Vaje (merilo 1:1): | 
| modeliranje in gradiranje ženskega plašča in detajlov | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razume razliko med modeliranjem ženskih plaščev in ostalih ženskih oblačil. Razume pomen različnih elementov kroja in njihov vpliv na ostale dele kroja. Dopolni znanje o gradiranju ženskih oblačil. Razvije odnos do natančnega modeliranja in gradiranja. | Vaje (merilo 1:1): | 
| modeliranje in gradiranje moškega suknjiča | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije sposobnost pravilnega izbora najprimernejšega osnovnega kroja. Razvije sposobnost odločitve o pravilnosti kroja. Razvije sposobnost izbiranja ustreznih materialov. Razume razliko med gradiranjem moških in ženskih oblačil. | Vaje (merilo 1:1): | 
| modeliranje različnih elementov moškega suknjiča | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razume pomen različnih elementov i in njihov vpliv na preostale dele kroja. Razvije odnos do natančnega modeliranja. | Vaje (merilo 1:1): | 
| modeliranje moških hlač |  | Pridobi sposobnost izbire najprimernejšega osnovnega kroja. Razvije sposobnost odločanja o pravilnosti izbranega kroja. Razvije sposobnost izbiranja primernih materialov. | Vaje (merilo 1:1): | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Vaje se izdelajo po zaključenih vsebinskih sklopih. Izdelajo se kroji danega modela, ki izhaja iz obdelanega vsebinskega sklopa. Izdelajo se klasično.
Risbe:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
| Modeliranje in gradiranje | ||
|  | Estetika oblačenja |  | 
| Uvod v konstrukcijo | ||
|  | Konstrukcija krojev |  | 
| Modeliranje in gradiranje | ||
|  | Računalniško konstruiranje |  | 
| Izdelava | ||
|  | Praksa |  |