SREDNJE POKLICNO TEHNIŠKO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: KONFEKCIJSKI MODELAR

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 43.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000

1. IME PREDMETA

PRAKTIČNI POUK - MODELIRANJE IN GRADIRANJE

2. KATALOG ZNANJ ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

9

96

105

2.

9

96

105

skupaj

18

192

210

* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Pri predmetu dijak:

  • razume pomembnost dobro pripravljenega osnovnega kroja,

  • pozna segmente, ki jih na osnovnem kroju ni dovoljeno spreminjati zaradi ohranitve definirane oblike sorazmerja, in jih zna določiti,

  • usposobi se za razvoj krojev od osnovnega kroja do kroja modela,

  • razume dodatke za šive in oznake,

  • pozna posamezne elemente na oblačilu,

  • pozna vpliv materiala pri modeliranju,

  • pozna teorijo gradiranja.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    1. letnik

    informativni cilji

    formativni cilji

    Socializacijski cilji

    posebnosti v izvedbi

    označevanje

     

     

     

  • označevanje dodatkov za šiv

  • označevanje sestavljanja krojnih delov

  • spozna potrebne oznake

  • spozna pomen označevanja

  • Razvije čut za natančnost pri označevanju.

    Vaje: št. vaj: = M 1:4

    modeliranje krila

     

     

     

  • pripravi osnovo krila

  • modelira ravno krilo

  • spozna osnovo krila v naravnem merilu

  • spozna modeliranje v naravnem merilu

  • Pridobi čut za naravno merilo.

    Vaje (merilo 1:1):

  • konstruira kroj za krilo,

  • modelira ravno krilo in doda dodatke za šiv ter oznake.

  • uvod v gradiranje kril

     

     

     

  • priprava gradirnih tabel

  • gradiranje krila

  • spozna pomen gradiranja

  • spozna gradiranje kril

  • razvije natančnost pri gradiranju

  • Nauči se pripraviti kroje za nadaljnje gradiranje.

    Razvije čut za samokontrolo pri gradiranju.

    Vaje (merilo 1:1):

  • pripravi gradirne tabele,

  • gradira krilo.

  • modeliranje elementov krila

     

     

     

  • pasovi

  • žepi

  • sedla

  • spozna elemente kril

  • razvije čut za velikost posameznih elementov

  • spozna dodatke za šive in potrebne oznake

  • Pridobi čut za modeliranje v naravnem merilu.

    Vaje (merilo 1:1): modelira navedene elemente krila.

  • modeliranje kril

     

     

     

  • podloženo krilo z žepi

  • krilo s sedlom in s skupino gubami

  • krilo z dvignjenim pasom

  • združi usvojeno znanje

  • razvije občutek za modeliranje iz različnih materialov

  • spozna kompletiranje kril

  • Razvije občutek za samostojno delo.

    Vaje (merilo 1:1):

  • podloženo krilo z žepi,

  • krilo s sedlom in s skupino gubami,

  • krilo z dvignjenim pasom.

  • modeliranje, kompletiranje in gradiranje zahtevnega krila

  • združi znanje modeliranja in gradiranja

  • spozna celoten potek dela od modeliranja so gradiranja

  • Pridobi občutek za odločanje o pravilnosti modeliranja.

    Razvije odnos do pravilnih in natančno dodanih dodatkov za šive.

    Spozna realen način dela.

    Vaje (merilo 1:1):

  • iz osnovnega kroja modelira

  • zahtevno krilo, ga kompletira in gradira.

  • modeliranje moške srajce

     

     

     

  • moška srajca z dolgimi rokavi, deljenim srajčnim ovratnikom in ravnim sedlom

  • pozna način priprave osnovnega kroja za modeliranje.

  • Pridobi sposobnost za izbiranje primerne osnove moške srajce glede na material in obliko srajce.

    Vaje (merilo 1:1): iz osnovnega kroja modelira opisano moško srajco.

    modeliranje elementov moških srajc

     

     

     


  • različna zapenjanja

  • ovratniki

  • sedla

  • zapenjanja

  • žepi

  • rokavi

  • dolžine srajce

  • pripravi sestavljanke za ovratnike in žepe

  • zna modelirati elemente moške srajce

  • zna racionalizirati delo s pomočjo sestavljank

  • zna dodati pravilne dodatke za šive

  • Razvije sposobnost prepoznavanja elementov srajce.

    Razvije sposobnost uporabe sestavljank.

    Vaje (merilo 1:1 in 1:4) - iz odgovarjajočega osnovnega kroja pripravi elemente za moško srajco.

    Pri tem pripravi:

  • 3 različna zapenjanja,

  • 6 različnih ovratnikov,

  • 3 različne naplečnike z ustreznimi zadnjimi deli,

  • 2 vrsti rokavov,

  • 3 različne zapestnike,

  • zariše 2 obliki dolžine srajce.

  • modeliranje in gradiranje enostavne bluze

     

     

     

  • brez všitkov

  • z všitki

  • spozna modeliranje enostavne ženske bluze, dodatkov za šiv in oznak na njej

  • spozna pomen gradiranja

  • pripravi gradirne tabele za ženske bluze brez in z všitkom

  • razvije natančnost pri gradiranju

  • Pridobi sposobnost izbire najprimernejšega osnovnega kroja za nadaljnje modeliranje in gradiranje.

    Razvije odnos do materiala in njegovega vpliva na izbiro osnovnega kroja.

    Vaje (merilo 1:1):

  • iz osnovnega kroja modelira in gradira:

  • bluzo brez všitka,

  • bluzo z všitkom.

  • modeliranje in gradiranje različnih elementov ženske bluze

     

     

     

  • ovratniki

  •  zapenjanje

  • naplečnik

  • poglobitev rokavnega izreza

  • prenos in rotacija všitkov

  • zna konstruirati in modelirati različne elemente bluze, poglobiti rokavne izreze in temu prilagoditi rokav

  • razpozna različne izpeljave všitkov na bluzi

  • Razume pomen različnih elementov bluze in vpliv na preostale dele kroja.

    Razume vpliv poglobitve rokavnega izreza na rokav.

    Razvije čut do hitrega prepoznavanja lege všitka v modelu.

    Vaje (merilo 1:1 in 1:4):

  • na osnovni kroj bluze konstruira:

  • različna zapenjanja,

  • različne ovratnike,

  • različne naplečnike,

  • poglobi in razširi rokavni izrez in prilagodi rokav,

  • izpelje različne lege in oblike všitkov glede na dane skice.

  • modeliranje in gradiranje ženske srajčne obleke

  • spozna modeliranje ženske srajčne obleke

  • spozna princip gradiranja

  • pripravi gradirne tabele za žensko srajčno obleko

  • razvije natančnost pri gradiranju

  • Razume razliko med žensko bluzo in srajčno obleko.

    Razvije čut za samokontrolo pri gradiranju.

    Vaje (merilo 1:1):

  • iz osnovnega kroja modelira žensko srajčno obleko,

  • pripravi gradirne tabele,

  • gradira žensko srajčno obleko.

  • modeliranje in gradiranje ženske obleke s princes linijo

  • spozna modeliranje ženske obleke s princes linijo

  • spozna princip gradiranja princes linije

  • pripravi gradirne tabele za žensko obleko s princes linijo

  • Razume izpeljavo princes linije.

    Razvije sposobnost izpeljave princes linij.

    Razvije čut za samokontrolo pri gradiranju in občutek za princes linijo v ostalih velikostih.

    Vaje (merilo 1:1):

  • iz osnovnega kroja modelira žensko obleko s princes linijo,

  • pripravi gradirne tabele,

  • gradira žensko obleko s princes linijo.

  • modeliranje in gradiranje fazon

     

     

     

  • navadne fazone (rever in ovratnik)

  • fazone po obliki (konstruirane z zadnjim delom)

  • gradiranje fazon

  • pridobi sposobnost razpoznavanja fazon

  • nauči se konstruirati in modelirati fazone

  • spozna gradiranje fazon

  • Razvije čut za odvisnost med vratnim izrezom, obliko in velikostjo fazone in ovratnika.

    Razume vpliv debeline materiala na obliko fazone.

    Vaje (merilo 1:1):

  • na osnovni kroj obleke konstruira:

  • 5 različnih reverjev z ovratnikom,

  • 3 različne fazone z zadnjim delom

  • (po obliki),

  • gradira fazone.

  • modeliranje ženskih hlač

     

     

     

  • ženske hlače v modnem trendu in kompletiranje

  • zna modelirati ženske hlače

  • razpozna tip hlač in zna izbrati ustrezen osnovni kroj za modeliranje

  • zna dodati pravilne dodatke za šive

  • spozna kompletiranje ženskih hlač

  • Pridobi sposobnost izbire najprimernejšega osnovnega kroja.

    Razvije sposobnost odločanja o pravilnosti izbranega kroja.

    Razvije sposobnost izbiranja primernih materialov.

    Vaje (merilo 1:1):

  • modelira odgovarjajoči osnovni kroj glede na modni trend,

  • doda dodatke za šive, oznake in izdela delovne šablone.

  • modeliranje moških hlač

     

     

     

  • moške hlače v modnem trendu in kompletiranje

  • zna modelirati moške hlače

  • razpozna tip hlač in zna izbrati ustrezen osnovni kroj za modeliranje

  • zna dodati pravilne dodatke za šive

  • spozna kompletiranje moških hlač

  • Pridobi sposobnost izbire najprimernejšega osnovnega kroja.

    Razvije sposobnost odločanja o pravilnosti izbranega kroja.

    Razvije sposobnost izbiranja primernih materialov.

    Vaje (merilo 1:1):

  • modelira odgovarjajoči osnovni kroj glede na modni trend,

  • doda dodatke za šive, oznake in izdela delovne šablone.

  •  

    2. letnik

    informativni cilji

    formativni cilji

    Socializacijski cilji

    posebnosti v izvedbi

    modeliranje različnih modelov oblačil, upoštevajoč različne materiale

     

     

     

  • krila

  • bluze

  • hlače

  • poglobi znanje o modeliranju različnih vrst oblačil

  • razpozna material in njegov vpliv na bodoče oblačilo

  • pridobi sposobnost “čitanja” tehnične skice

  • zna dodati pravilne dodatke za šive in oznake

  • Pridobi sposobnost izbire najprimernejšega osnovnega kroja.

    Razvije odnos do vpliva materiala na osnovni kroj in dodatke za udobnost.

    Razvije konstruktivno reševanje problemov pri modeliranju različnih oblačil.

    Vaje (merilo 1:1):

  • na osnovni izbranega kroja modelira izbrane modele v modnem trendu za izbrani material:

  • 3 krila,

  • 2 bluzi (ena s fazono, ena z ovratnikom),

  • ženske hlače.

  • modeliranje dvodelne obleke

     

     

     

  • modelira dvodelno obleko s fazono in težjo izpeljavo všitkov

  • gradira dvodelno obleko

  • obnovi in poglobi znanje o gradiranju ženske obleke

  • pripravi manjkajoče gradirne tabele

  • Razvije občutek za ustvarjalno uporabo pridobljenega znanja.

    Konstruktivno rešuje probleme modeliranja težjih izpeljav všitkov.

    Vaje (merilo 1:1):

  • na osnovni izbranega osnovnega kroja modelira:

  • opisano dvodelno žensko obleko,

  • pripravi gradirne tabele,

  • gradira dvodelno obleko.

  • modeliranje enostavnega ženskega kostima in gradiranje

     

     

     

  • iz osnovnega kroja modelira ženski kostim (jopica in krilo)

  • kompletira

  • gradira ženski kostim

  • zna uporabiti že usvojeno znanje

  • pridobi spretnosti, ki so potrebne pri modeliranju oblačil

  • zna dodati pravilne dodatke za šive

  • spozna način gradiranja ženskega kostima

  • pripravi gradirne tabele za ženski kostim

  • Razume pomen različnih elementov ženskega kostima in njihov vpliv na preostale dele kroja.

    Dopolni znanje o gradiranju ženskih oblačil.

    Razvije odnos do natančnega modeliranja in gradiranja.

    Vaje (merilo 1:1):

  • na osnovni izbranih osnovnih krojev modelira:

  • ženski kostim,

  • pripravi gradirne tabele,

  • gradira ženski kostim.

  • modeliranje in gradiranje ženskega plašča in detajlov

     

     

     

  • iz osnovnega kroja modelira ženski plašč

  • kompletira

  • ženski plašč gradira

  • detajli ženskega plašča:

  • epolete

  • gube

  • sedla

  • rokavi

  • zna uporabiti že usvojeno znanje

  • razvije spretnosti, ki so potrebne pri modeliranju oblačil in zna dodati pravilne dodatke za šive in oznake

  • spozna način gradiranja ženskega plašča

  • pripravi gradirne tabele za ženski plašč

  • nadgradi znanje o elementih

  • Razume razliko med modeliranjem ženskih plaščev in ostalih ženskih oblačil.

    Razume pomen različnih elementov kroja in njihov vpliv na ostale dele kroja.

    Dopolni znanje o gradiranju ženskih oblačil.

    Razvije odnos do natančnega modeliranja in gradiranja.

    Vaje (merilo 1:1):

  • na osnovni izbranih osnovnih krojev modelira:

  • dva ženska plašča,

  • pripravi gradirne tabele,

  • gradira ženski plašč,

  • modelira naštete elemente.

  • modeliranje in gradiranje moškega suknjiča

     

     

     

  • iz osnovnega kroja modelira moški suknjič

  • kompletira

  • suknjič gradira

  • zna modelirati moške suknjiče

  • razpozna vrsto suknjiča in zna iizbrati ustrezen osnovni kroj

  • zna dodati pravilne dodatke za šive

  • spozna način gradiranja moških suknjičev

  • pripravi gradirne tabele za moški suknjič

  • Razvije sposobnost pravilnega izbora najprimernejšega osnovnega kroja.

    Razvije sposobnost odločitve o pravilnosti kroja.

    Razvije sposobnost izbiranja ustreznih materialov.

    Razume razliko med gradiranjem moških in ženskih oblačil.

    Vaje (merilo 1:1):

  • na osnovni izbranega osnovnega kroja modelira:

  • moški suknjič,

  • pripravi gradirne tabele,

  • gradira moški suknjič.

  • modeliranje različnih elementov moškega suknjiča

     

     

     

  • fazone

  • zapenjanje

  • žepi

  • razpori

  • zna konstruirati in modelirati različne elemente moškega suknjiča

  • razpozna vrsto elementa

  • zna dodati pravilne dodatke za šiv

  • Razume pomen različnih elementov i in njihov vpliv na preostale dele kroja.

    Razvije odnos do natančnega modeliranja.

    Vaje (merilo 1:1):

  • na osnovni kroj moškega suknjiča konstruira:

  • 3 različne fazone,

  • 2 različni zapenjanji,

  • 3 različne žepe,

  • razpore.

  • modeliranje moških hlač

  • uporabi pridobljena znanja,

  • zna modelirati moške hlače,

  • razpozna tip hlač in zna izbrati za modeliranje,

  • zna dodati pravilne dodatke za šive,

  • pripravi gradirne tabele za moške hlače

  • Pridobi sposobnost izbire najprimernejšega osnovnega kroja.

    Razvije sposobnost odločanja o pravilnosti izbranega kroja.

    Razvije sposobnost izbiranja primernih materialov.

    Vaje (merilo 1:1):

  • v osnovni kroj moških hlač modelira:

  • klasične moške hlače,

  • hlače za prosti čas,

  • hlače kompletira,

  • pripravi gradirne tabele,

  • hlače gradira.


  • 5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • pisno (vaje, risbe),

  • ustno.

    Vaje se izdelajo po zaključenih vsebinskih sklopih. Izdelajo se kroji danega modela, ki izhaja iz obdelanega vsebinskega sklopa. Izdelajo se klasično.

    Risbe:

  • modeliranje danega modela v merilu 1: 4,

  • gradiranje danega modela v merilu 1: 4.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

    Modeliranje in gradiranje

       

  • ženskih hlač, bluz, oblek, jopice, plašča

  • moških hlač, suknjičev, telovnikov, srajc, plaščev

  • Estetika oblačenja

  • linije ženskih hlač, bluz, oblek, jopic, plaščev

  • linije moških hlač, suknjičev, telovnikov, srajc, plaščev

  •    

    Uvod v konstrukcijo

  • ženskih hlač, bluz, oblek, jopic, plaščev

  • moških hlač, srajc, suknjičev, plaščev

  • Konstrukcija krojev

  • konstrukcija:

  • ženskih kril, bluz, oblek, jopic, plaščev, telovnikov,

  • moških hlač, srajc, telovnikov, suknjičev, plaščev

  •    

    Modeliranje in gradiranje

  • ženskih hlač, bluz, oblek, jopic, plaščev

  • moških hlač, srajc, suknjičev, plaščev

  • Računalniško konstruiranje

  • ženskih kril, bluz, oblek, jopic, plaščev, telovnikov

  • moških hlač, srajc, telovnikov, suknjičev, plaščev

  • detajlov

  •    

    Izdelava

  • ženskih hlač, bluz, oblek, jopic, plaščev

  • moških hlač, srajc, suknjičev, plaščev

  • Praksa

  • ženskih kril, bluz, oblek, jopic, plaščev, telovnikov

  • moških hlač, srajc, telovnikov, suknjičev, plaščev

  • detajlov