Izobraževalni program: KONFEKCIJSKI MODELAR
Sprejeto na 43.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000
Računalniško konstruiranje
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 52 | 53 | 105 | 
| 2. | 60 | 80 | 140 | 
| skupaj | 112 | 133 | 245 | 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
1. letnik
| informativni cilji | formativni cilji | socializacijski cilji | posebnosti v izvedbi | 
| uvod v računalniško konstruiranje | Dijak | Dijak | |
|  |  | Razvije odnos do dela z računalnikom. Spozna delo s procesnim računalnikom. | Vaja: | 
| priprava na digitaliziranje | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije čut za natančnost pri pripravi krojev za digitaliziranje. | Vaja: | 
| digitaliziranje krila | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Nauči se digitalizirati krojne dele. | Vaja: digitaliziranje in shranjevanje krojnih delov. | 
| gradiranje krila z elementi in dodatki za šive | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije čut za samokontrolo pri gradiranju. Pridobi sposobnost dodajanja pravilnih dodatkov za šiv in jih zna označiti. | Vaja: | 
| modeliranje enostavnih elementov krila | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi sposobnost za zbiranje pravilnih funkcij za konstruiranje enostavnih elementov (rezanje, združevanje). | Vaja - modeliranje enostavnejših elementov krila: | 
| priprava moške srajce za digitaliziranje | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi potrebna znanja in natančnost za digitaliziranje krivulj, ki so sestavni del kroja moške srajce. | Vaja: | 
| gradiranje moške srajce | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije čut za samokontrolo pri gradiranju. | Vaja: | 
| konstrukcija različnih naplečnikov, rokavov in zapestnikov | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi sposobnost izbire najprimernejših funkcij za oblikovanje naplečnikov in rokavov. Pridobi sposobnost lastne presoje, kako konstruirati zapestnike s pomočjo računalnika. | Vaje : | 
| računalniško modeliranje različnih bluz | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razume vpliv modeliranja različnih delov bluze na njen celotni izgled. | Vaje - na osnovni kroj bluze modelira: | 
| računalniško konstruiranje enostavnih elementov bluze | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi sposobnost izbire najenostavnejšega načina konstruiranja. Razume pomen merjenja in dodajanja oznak za šivanje. | Vaje : | 
| modeliranje enostavne bluze, gradiranje in sestava modela | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije čut do hitre uporabe že usvojenega znanja. Kreativno uporabi usvojeno znanje. | Vaje: | 
| računalniško modeliranje različnih modelov | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Nauči se kreativno uporabljati pridobljena znanja. Pridobi sposobnost iskanja lastnega načina modeliranja. | Vaje: | 
2. letnik
| informativni cilji | formativni cilji | socializacijski cilji | posebnosti v izvedbi | 
| modeliranje in gradiranje, sestava modela | Dijak | Dijak | 
 | 
| sestava krojne slike | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi potrebna znanja za definiranje in izdelavo krojne slike. Razvije čut za natančnost pri izdelavi krojne slike. | Vaje: | 
| ženske dvodelne obleke | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije odnos do natančnega modeliranja princes linije in njenega nadaljevanja v spodnji del obleke. | Vaje - iz ustreznega osnovnega kroja modelira dvodelno obleko s princes linijo. | 
| ženski kostim | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi spodobnost razumevanja soodvisnosti med posameznimi delovnimi fazami. Razvije racionalnejši odnos do dela. | Vaje -krojne dele ženskega kostima: | 
| konstruiranje in modeliranje detajlov ženskega kostima | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije smisel za sorazmerja posameznih elementov na ženskem kostimu. Razvije potrebno natančnost pri konstrukciji in modeliranju. | Vaje - konstruira in modelira: | 
| računalniško modeliranje | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi spoznanje, da je modeliranje s pomočjo računalnika hitrejše in natančnejše. | Vaje - iz ustreznega osnovnega kroja modelira glede na tehnično skico: Oblačila morajo imeti ovratnik, žepe, nekateri deljen rokav in dvovrstno zapenjanje. | 
| moški suknjič | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pri konstrukciji in modeliranju moškega suknjiča razvije potrebno natančnost. Razvije sposobnost odločitve o pravilnosti kroja. Razvije čut za samokontrolo pri gradiranju. Pridobi čut za gradiranje različnih vrst oblačil. | Vaje - moški suknjič : | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Vaje na računalniku se izdelajo po zaključenih vsebinskih sklopih. Dijaki izdelajo kroje danega modela ali njegove elemente, ki izhajajo iz obdelanega vsebinskega sklopa.
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  |  | |
|  | Estetika oblačenja |  | 
|  | Konstrukcija krojev |  | 
|  | Modeliranje in gradiranje |  | 
|  | Praksa |  |