Izobraževalni program: TEHNIK ZDRAVSTVENE NEGE
Sprejeto na 43.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000
KOMUNIKACIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
   Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   18  | 
  
   17  | 
  
   35  | 
 
|  
           2.  | 
         
           
  | 
 ||
| 
   skupaj  | 
  
   18  | 
  
   17  | 
  
   35  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
| 
    INORMATIVNI CILJI IN VSEBINE  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   Komunikacija  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
        |
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave, da je dobra komunikacija cilj medsebojnih odnosov.  | 
        |
| 
   Vrste in pravila komunikacije  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pozna in se zavzema za konstruktivno, uspešno komunikacijo. Se zaveda pomena in teže izrečenih besed (uči se odgovornosti za izražanje svojih misli). Se uči holističnega pogleda na človeka.  | 
  
   Interakcijska vaja: govorjenje – poslušanje. Različno razumevanje sporočila glede na naslovnika in okoliščine. Prepoznavanje čustev, izraženih neverbalno.  | 
 
| 
   Pravila komunikacije  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Prepozna ovire pretogih pravil v komunikaciji in razume potrebo po pravilih, ki naj bodo prilagodljiva.  | 
        |
| 
   Negativni komunikacijski vzorec  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razume destruktivnost negativne komunikacije.  | 
        |
| 
   Dialog  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se uči poslušati drugega in govoriti drugemu.  | 
        |
| 
   Empatija  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Hoče biti ljudem blizu.  | 
  
   Razgovor  | 
 
| 
   Komunikacija z ljudmi v stiski  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se uči prepoznavati lastne motive v nudenju pomoči.  | 
  
   Avtorefleksije  | 
 
| 
   Komunikacija z ljudmi s posebnimi potrebami  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   V komunikaciji je strpen in spoštljiv.  | 
  
   Interakcijske vaje  | 
 
| 
   Komunikacija z bolnikom  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Si prizadeva za uspešno, oprto in dvosmerno komunikacijo v hospitalni situaciji.  | 
  
   Interakcijske vaje  | 
 
| 
   Vpliv psihofizične prizadetosti na komunikacijo  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razume holistično doživljanje in dojema človeka kot celoto.  | 
  
   Interakcijske vaje  | 
 
| 
   Vzpostavljanje komunikacijskega kanala med bolnikom in tehnikom zdravstvene nege  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se uči potrpežljivosti in strpnosti v odnosu do bolnika.  | 
        |
| 
   Problemi psihofizičnega hospitalizma  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Preprečuje psihični hospitalizem.  | 
  
   Razgovor  | 
 
| 
   Komunikacija z bolnikovimi svojci  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se uči aktivno vključevati svojce v proces zdravstvene nege.  | 
  
   Razgovor  | 
 
| 
   Komunikacija v zdravstvenem timu  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Prizadeva si za konstruktivno sodelovanje.  | 
  
   Razgovor  | 
 
| 
   Komunikacija z nemim in govorno prizadetim bolnikom  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Vzgaja se za empatijo. Spoštuje drugačnost. Osvaja pozitivne principe neverbalne komunikacije. Prizadeva si za komunikacijo kljub oviranosti.  | 
  
   Interakcijske vaje  | 
 
| 
   Komunikacija z gluhim in naglušnim bolnikom  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Vzgaja se za empatijo. Spoštuje drugačnost. Osvaja pozitivne principe neverbalne komunikacije. Prizadeva si za komunikacijo kljub oviranosti.  | 
  
   Interakcijske vaje  | 
 
| 
   Komunikacija z mentalno prizadetim bolnikom  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Vzgaja se za empatijo. Spoštuje drugačnost. Osvaja pozitivne principe neverbalne komunikacije. Prizadeva si za komunikacijo kljub oviranosti.  | 
  
   Interakcijske vaje  | 
 
| 
   Komunikacija s psihiatričnim bolnikom  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Interakcijske vaje  | 
 |
| 
   | 
  
   | 
        ||
| 
   | 
  
   | 
  
   Vzgaja se za empatijo. Spoštuje drugačnost. Osvaja pozitivne principe neverbalne komunikacije. Prizadeva si za komunikacijo kljub oviranosti.  | 
  
   Interakcijske vaje  | 
 
| 
   Komunikacija z bolnikom z nalezljivo boleznijo  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Vzgaja se za empatijo. Spoštuje drugačnost. Osvaja pozitivne principe neverbalne komunikacije. Prizadeva si za komunikacijo kljub oviranosti.  | 
  
   Interakcijske vaje  | 
 
| 
   Komunikacija z umirajočim bolnikom  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za spoštovanje življenja od rojstva do smrti. Prepoznava pomen spoštljivega spremljanja bolnika do naravnega konca.  | 
  
   Razgovor  | 
 
| 
   Komunikacija z napovedanim bolnikom ob sprejemu  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Prepozna komunikacijski vzorec bolnika. Razume pomen vzpodbude. Zna voditi anamnestični pogovor.  | 
  
   Interakcijske vaje  | 
 
| 
   Komunikacija z bolnikom v urgentnem stanju ob sprejemu  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Prepozna komunikacijski vzorec bolnika in lasten komunikacijski vzorec. Spodbuja komunikacijo. Si prizadeva za obvladovanje lastnega strahu. Zna pomiriti bolnika.  | 
  
   Razgovor  | 
 
| 
   Posebnosti komunikacije s kroničnim bolnikom  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Vzpostavlja profesionalen empatičen odnos  | 
  
   Razgovor  | 
 
| 
   Posebnosti komunikacije z akutnim bolnikom  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zna pomiriti bolnika.  | 
  
   Razgovor  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Zdravstvena nega in prva pomoč  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Zdravstvena nega in prva pomoč 2. Letnik Anatomija in fiziologija 1.letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik Praktični pouk 2.letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Zdravstvena nega in prva pomoč 2.letnik Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik  | 
  
   |