| 
    INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE 
    | 
   
    FORMATIVNI CILJI 
    | 
   
    Socializacijski cilji 
    | 
   
    Posebnosti
   v izvedbi 
    | 
  
 
 
  | 
   I.
  SEZNANITEV DIJAKA Z ZDRAVSTVENO USTANOVO IN DELOVNIM OKOLJEM 
   | 
  
   Dijak 
   | 
  
   Dijak 
   | 
  
   Dijak 
   | 
 
 
  | 
  
  spozna prostorsko ureditev ustanove in razporeditev
  prostorov
  
  spozna bolniški oddelek
  
  obnovi teoretična znanja iz predmeta zdravstvene nege
  bolnika
  
  se seznani
  z organizacijo dela na oddelku
  
  zna
  obnoviti znanja o higienskem umivanju, razkuževanju rok in uporabi rokavic
  
  pojasni
  pomen vzdrževanja osebne higiene in urejenosti za delo v zdravstvu
  
  našteje osebna zaščitna sredstva in način njihove
  uporabe
   | 
  
  
  svoja znanja dokazuje s pravilnim, smiselnim gibanjem
  v ustanovi in kliniškem prostoru
  
  razvrsti zdravstvene delavce v negovalnem timu
  
  razmeji obseg njihovih odgovornosti in delovnih
  nalog,
  
  v dani situaciji uporabi ustrezen način higienizacije
  rok
  
  pokaže higiensko umivanje rok, razkuževanje in
  uporabnost rokavic
  
  se
  ustrezno uredi za delo z bolnikom
  
  pokaže
  glavne nevarne točke za eksplozijo, požar, sevanje in zna izpeljati varnostne
  postopke
   | 
  
   Oblikuje
  pozitiven odnos do bolnikov in zdravstvenega osebja in gradi profesionalen
  odnos. 
  Razvija
  odgovornost do dela in poklicno pripadnost. 
  Upošteva
  ekonomičnost in varčnost pri delu. 
  Predvidi
  posledice neupoštevanja pravilnih postopkov za varno delo. 
  Se
  zaveda pomembnosti čistih rok pri preprečevanju intrahospitalnih infekcij. 
   | 
  
   Izdela
  tlorisni načrt bolniškega oddelka. 
  Opredeli
  vsebino in namen funkcionalnih prostorov. 
   | 
 
 
  | 
   II.
  DIHANJE 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  zna
  opazovati dihanje
  
  pozna normalen in patološki tip dihanja
  
  zna razložiti strokovne pojme v zvezi s tipom dihanja
  
  našteje optimalne pogoje za zagotovitev nemotenega
  dihanja
  
  zna pomagati bolniku pri izkašljevanju
  
  pozna pripravo izvajalca, bolnika, pripomočkov in
  aparat za aspiracijo dihal
  
  pozna komplikacije in ukrepe
  
  pozna zdravstveno vzgojne intervencije v zvezi z
  obolenji dihal
  
  pozna nego bolnika s traheostomo
  
  pozna komplikacije in ukrepe pri bolniku s
  traheostomo
   | 
  
  
  zabeleži frekvenco dihanja v ustrezno dokumentacijo
  
  razpozna spremembe pri dihanju in pravilno ukrepa
  
  opiše izgled bolnika
  
  namesti bolnika v ustrezen položaj za olajšanje
  dihanja
  
  v dani situaciji zagotovi ustrezno mikroklimo
  
  pravilno oskrbi bolnika po izkašljevanju
  
  oceni količino in opiše barvo sputuma
  
  izvede aspiracijo skozi nos in usta po znanih
  postopkih in oskrbi bolnika po aspiraciji, pospravi pripomočke in pripravi
  aspirator za sterilizacijo
  
  z ustreznimi ukrepi preprečuje širjenje
  intrahospitalnih infekcij
   | 
  
   Upošteva
  pravila dela pri rokovanju s kužninami. 
  Razvija
  odgovornost pri opazovanju in spremljanju stanja bolnika. 
  Se zaveda pomena prenosa informacij med člani
  tima. 
  Zaveda se pomena zdravega načina življenja za
  preprečevanje obolenj dihal. 
  Se zaveda nevarnosti kontaminacije okolja s
  kužninami. 
   | 
  
    na
  oddelku se vključuje v procesno obdelavo bolnika z respiratornimi obolenji in
  poškodbami prsnega koša. 
   | 
 
 
  | 
   Aplikacija
  kisika 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  ponovi
  teoretična znanja o aplikaciji kisika
  
  spozna pripomočke in načine aplikacije kisika na
  oddelku
  
  predvidi možne posledice nepravilne izvedbe
  
  pozna komplikacije terapije s kisikom
   | 
  
  
  aplicira kisik na različne načine
  
  oskrbi pripomočke po končani aplikaciji
  
  zabeleži aplikacijo v bolnikovo dokumentacijo
   | 
  
   Na
  bolnikovem oddelku sodeluje s ostalimi člani tima pri procesni obdelavi
  bolnika. 
  Se zaveda osebne odgovornosti pri delu in
  natančnosti. 
  Sodeluje pri zbiranju in prenosu informacij. 
  Upošteva
  varnostne predpise pri rokovanju s kisikom. 
  Se
  zaveda pomembnosti psihične priprave in vzpodbude bolnika pri aplikaciji
  kisika in inhalacijah. 
   | 
           | 
 
 
  | 
   Inhalacije 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  pozna pomen in načine inhalacij
  
  sposoben je ugotoviti potrebo po zdravstveno vzgojni
  intervenciji pri bolniku z obolenji dihal
   | 
  
  
  pripravi bolnika in pripomočke za inhalacije
  
  oskrbi bolnika po inhalaciji
   | 
  
   Se
  zaveda strokovnega povezovanja s širšim zdravstvenim timom – fizioterapevtom. 
  Vključuje
  se v zdravstveno vzgojno delo z ostalmi člani tima. 
  Sodeluje
  pri motivaciji bolnika in razvija individualen pristop. 
   | 
  
    spremlja fizioterapevta pri izvajanju
  respiratorne fizioterapije. 
   | 
 
 
  | 
   III.
  PREHRANJEVANJE IN PITJE 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  obnovi teoretična znanja iz različnih strokovnih
  predmetov
  
  pozna vrste, namen in vpliv dietne prehrane pri
  različnih obolenjih
  
  zna servirati hrano in pijačo
  
  pozna organizacijo naročanja in dostavljanja hrane na
  bolniške oddelke
  
  zna pripraviti bolnika na hranjenje in mu pomagati
  
  zna bolnika pravilno hraniti
  
  prepozna
  motnje pri hranjenju
  
  zna
  bolnika pravilno oskrbeti po hranjenju
  
  zna
  pravilno hraniti otroka po steklenici
  
  pozna
  pomen vodenja bilance tekočin
  
  zna tehtati bolnika in izračunati normalno telesno
  težo
  
  razloži pomen kontrole telesne teže
  
  zna pravilno stehtati otroka
  
  pozna tehniko in pomoč pri hranjenju
   | 
  
  
  pravilno servira hrano in pijačo in preverja dieto
  
  ustrezno pripravi bolnika na hranjenje in pitje
  
  pravilno hrani bolnika
  
  ustrezno ukrepa pri motnjah pri hranjenju
  
  pravilno uredi bolnika in okolico po hranjenju in
  pitju
  
  ustrezno pripravi pribor za hranjenje po steklenici
  
  izvede hranjenje po steklenici po znanih postopkih
  
  upošteva posebno izbiro mleka
  
  pravilno oskrbi otroka in pripomočke po hranjenju
  zabeleži na temperaturni list
  
  stehta bolnika in otroka
  
  zabeleži podatke
  
  upošteva varnostne ukrepe pri tehtanju
  
  pravilno zabeleži težo na temperaturni list
  
  pristavi novorojenčka k prsim in pomaga pri dojenju
  
  kontrolira učinkovitost dojenja s tehtanjem
   | 
  
   Razvija
  odgovornost in natančnost pri urejanju bolnika in okolja na hranjenje. 
  Upošteva
  kulturo hranjenja. 
  Razvija
  strpen odnos do bolnika pri hranjenju. 
  Razvija
  sposobnost motivacije bolnika k samostojnemu hranjenju in pitju. 
  Upošteva
  bolnikove prehrambene navade, ki izhajajo iz verskega prepričanja in
  socialnega okolja. 
  Oblikuje
  pravilen odnos do bolnika s težavami pri hranjenju. 
  Se zaveda možnosti prenosa infekcij s hrano. 
  Razvija
  odgovornost in skrb do neješčih otrok in odraslih. 
  Razvija
  natančnost opazovanja in strpen odnos pri hranjenju. 
  Upošteva
  varnostne ukrepe pri vzdrževanju higiene stekleničk in pribora. 
  Se zaveda pomena dojenja za vsestranski razvoj
  otroka. 
  Glede
  na svoje znanje in kompetence izvaja zdravstveno vzgojno intervencijo. 
   | 
  
   Izvaja
  nego bolnika po bolniških standardih in upošteva posebnosti glede
  prehranjevanja in pitja. 
   | 
 
 
  | 
   Enteralno
  hranjenje bolnika 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  pozna teoretična znanja o enteralnem prehranjevanju
  
  pozna delovanje črpalke za enteralno prehranjevanje
  
  pozna kontrolo delovanja enteralne črpalke
  
  pozna komplikacije enteralnega prehranjevanja
  
  predstavi vzroke za enteralno hranjenje
  
  zna opazovati bolnika med in po enteralnem hranjenju
  
  zna zabeležiti količino sprejete hrane, tekočine v
  ustrezno dokumentacijo
  
  pozna različne sisteme za enteralno hranjenje
   | 
  
  
  pripravi
  enteralno črpalko za delovanje
  
  nastavi naročeno količino hrane in pijače
  
  izvede pripravo izvajalca, bolnika in pripomočkov za
  hranjenje po enteralni črpalki, gastrostomi in jejunostromi
  
  opazi znake komplikacij enteralnega prehranjevanja in
  obvesti odgovorno osebo
  
  zabeleži količino sprejete hrane in tekočine v
  ustrezno dokumentacijo
   | 
  
   Se
  zaveda pomena opazovanja in poročanja o bolniku. 
  Se
  aveda pomembnosti psihološke priprave bolnika na poseg. 
  Čuti
  odgovornost za natančno opazovanje bolnika. 
  Sodeluje
  pri učenju bolnika in svojcev. 
  Spodbuja
  bolnika in mu nudi psihično oporo. 
   | 
  
   Izračuna
  24 bilanco pri bolniku z gastrostomo in jejunostomo. 
  Opravi
  kontrolo vstopnega mesta gastrostome in jejunostome in prevezo po potrebi. 
  Oceni
  potrebe pri bolniku z enteralnim hranjenjem in izvaja nego po določenih
  standardih. 
   | 
 
 
  | 
   Parenteralno
  prehranjevanje 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  pozna infuzijske tekočine za parenteralno
  prehranjevanje
  
  našteje vzroke za parenteralno prehranjevanje
  
  pozna načine parenteralnega hranjenja (s parenteralno
  črpalko ali brez)
  
  obrazloži pomen ustne nege pri odsotnosti hranjenja
  skozi usta
   | 
  
  
  izvede kontrolo sistema za parenteralno
  prehranjevanje glede pretoka
  
  opazuje bolnika glede komplikacij in sporoča
  spremembe odgovorni osebi
   | 
           | 
           | 
 
 
  | 
   Pomoč
  bolniku pri bruhanju 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  našteje vzroke bruhanja
  
  opiše izgled izbruhane mase in ustrezno dokumentira
  
  zna rokovati z bolnikovimi izločki
   | 
  
  
  zna pomagati bolniku med in po bruhanju
  
  izvaja ukrepe za lajšanje neugodnosti bolnika
  
  pomaga bolniku med bruhanjem in ga oskrbi po bruhanju
   | 
  
   Se
  zaveda odgovornosti pri rokovanju s sistemi za parenteralno prehranjevanje
  glede preprečevanja komplikacij. 
  Spozna
  pomen timske povezanosti in obdelave bolnika pri nefiziološkem prehranjevanju
  bolnika. 
  Premaguje
  lasten odpor do bolnikovih izločkov in razvija profesionalen odnos. 
   | 
  
   Izvaja
  nego bolnika s stalnim urinskim katetrom po procesu. 
  Izvaja
  nego bolnika z urinsko stomo po procesu. 
  Izdela
  seminarsko nalogo o negi bolnika s stomo. 
  Se
  poveže s stomaterapevtom v bolnišnici. 
   | 
 
 
  | 
   IV.
  IZLOČANJE URINA IN BLATA 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
   Izločanje
  urina 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  obvlada teoretična znanja iz predmeta somatologije,
  ZNPP in ostalih predmetov glede izločanja urina
  
  opredeli normalno količino in barvo urina
  
  zna razložiti pojme kot so mikcija, diureza,
  inkontinenca urina, hematurija, retenca urina
  
  pozna beleženje izločanja urina na temperaturni list
  in ostalo dokumentacijo
  
  pozna način odvzema urina po metodi čistega mokrenja
  
  pozna način higienskega vzdrževanja nočne posode in
  urinske steklenice
  
  pozna vrste urinskih katetrov
  
  pozna različne vrečke in način praznjenja
  
  razloži pomen zaprte drenaže urina
  
  pozna znake in postopke pri retenci urina
   | 
  
  
  izvede podlaganje in odstranjevanje nočne posode
  
  nadomesti in odstrani urinsko steklenico
  
  odvzame urin za laboratorijske preiskave po metodi
  čistega mokrenja
  
  higiensko oskrbi nočno posodo in urinsko steklenico
  
  izmeri diurezo v določenem času in specifično gostoto
  urina
  
  pripravi pripomočke za katetrizacijo moškega in
  ženske
  
  sodeluje pri katetrizaciji moškega in ženske
  
  pomaga pri umivanju anogenitalnega predela telesa
  
  izvede anogenitalno nego pri moškem in ženski
  
  opravi anogenitalno nego pri ženski z menstruacijo
  
  zna pripraviti pripomočke za kateterizacijo opravi
  anogenitalno nego pri bolniku s stalnim urinskim katetrom
  
  zamenja
  urinsko vrečko
  
  izprazni
  urinsko vrečko
  
  nastavi urinal
  
  nastavi urinal kondom
  
  namesti pleničko za enkratno uporabo
  
  preveri vhodno mesto suprapubičnega katetra
   | 
  
   Se
  zaveda odgovornosti pri rokovanju z bolnikovimi izločki. 
  Zaveda
  se zanesljivosti in natančnosti pri opazovanju, merjenju in beleženju
  izločkov bolnika. 
  Dojema
  pomembnost zagotavljanja bolnikove intimnosti pri negi. 
  Zaveda se odgovornost pri preprečevanju infekcij. 
  Upošteva bolnikove posebnosti glede navad pri
  izločanju in izvajanju intimne higiene. 
  Razmišlja
  o kvaliteti življenja bolnika s stomo. 
  Se
  zaveda pomembnosti timskega reševanja problemov. 
  Se
  zaveda pomena vzpodbujanja bolnika k samostojnosti pri umivanju. 
  Deluje
  vzgojno na bolnika glede osebne hygiene. 
  Pomaga
  bolniku s stomo na sprejemanje svoje telesne drugačnosti. 
  Se
  zaveda pomena aseptične tehnike pri negi bolnika s stalnim urinskim katetron
  in različnimi drenažnimi sistemi. 
   | 
           | 
 
 
  | 
   Izločanje
  blata 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  obvlada teoretična znanja o izločanju blata
  
  definira pojme obstipacija, diareja, melena
  
  opredeli in opiše normalno konsistenco, količino,
  barvo blata , vonj in odstopanja
  
  zna zabeležiti izločanje blata
  
  pozna načela odvzema blata za preiskave
  
  našteje vzroke za izpeljavo črevesja – stomo
  
  pozna oskrbo črevesne stome
  
  pozna pripomočke za črevesno in urinsko stomo
  
  pozna komplikacije črevesne stome
  
  zna spodbuajti peristaltiko z masažo trebuha
   | 
  
  
  izvede nego bolnika po defekaciji
  
  aplicira odvajalno svečko
  
  naredi mikroklizmo
  
  izvede čistilno klizmo po znanih postopkih
  
  pomaga
  bolniku z obstipacijo
  
  opažene
  patološke posebnosti sporoča odgovorni osebi
  
  zabeleži izločanje blata na temperaturni list
  
  uvede in odstrani črevesno cevko
  
  pravilno odvzame vzorec
  
  blata za laboratorijske in mikrobiološke preiskave
  
  uporablja različne pripomočke za črevesno stomo
  
  pravilno namešča urinsko vrečko in ostale drenažne
  sisteme
   | 
  
   Se
  zaveda pomena komunikacije z bolnikom in svojci. 
  Razvija
  natančnost pri nameščanju pripomočkov za stomo in vestnost pri negi kože
  okoli stome. 
  Po potrebi izvaja zdravstvene vzgojne
  intervencije. 
   | 
           | 
 
 
  | 
   Izpiranje
  želodca 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  zna pripraviti bolnika, izvajalca in pripomočke za
  izpiranje želodca
  
  pozna sodelovanje pri izpiranju želodca
  
  našteje in opiše znake komplikacij pri izpiranju
  želodca
   | 
  
  
  pripravi izvajalca,bolnika in pripomočke za izpiranje
  želodca
  
  izvaja nego bolnika po izpiranju želodca
   | 
  
   Poskuša
  premagovati negativne občutke in rešuje svoje stiske skozi pogovor. 
   | 
           | 
 
 
  | 
   V.
  GIBANJE IN USTREZNA LEGA 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  upošteva bolnikove zmožnosti, bolezensko stanje in
  želje
  
  pozna pomen mobilizacije bolnika, njeno postopnost in
  opazovanje (barvo kože, pulz, krvni pritisk, počutje)
  
  pozna posledice dolgotrajnega ležanja in
  preprečevanja komplikacij na dihalih, tromboz, kontraktur)
  
  razloži
  ukrepe pri kolapsu
  
  ponovi postopek prvega vstajanja
  
  spozna vlogo zdravstvenega tehnika pri pripravi na
  vizito in pomoč pri viziti
   | 
  
  
  zna namestiti bolnika v ustrezne položaje
  (relaksacijske, terapevtske, preiskovalne)
  
  izvede
  različne položaje bolnika
  
  izbere prave pripomočke za razbremenitev telesa
  
  ustrezno vzdržuje pripomočke
  
  izvaja ukrepe za preprečevanje razjede zaradi
  pritiska
  
  zna rokovati in nameščati antidekubitor blazino
  
  oceni bolnikovo ogroženost za nastanek razjede zaradi
  pritiska s pomočjo Nortonove tabele
  
  izvede pravilen
  preiskovalni položaj
  
  namesti bolnika v drenažne položaje
  
  pripravi bolnika na posedanje na rob postelje, na
  stol in na voziček
  
  opazuje bolnika in prepreči nastanek komplikacij
  
  izvede prvo vstajanje
  
  pravilno dviguje, prelaga in prenaša bolnika brez in z
  uporabo pripomočkov
  
  pripravi pripomočke, voziček in bolnika na vizito
   | 
  
   Upošteva
  bolnikovo individualnost in zasebnost pri nameščanju bolnika v razne
  položaje. 
  Se
  zaveda vpliva zmanjšane gibljivosti na psihofizično počutje bolnika. 
  Se
  zaveda pomena gibanja za samostojno življenje in zadovoljevanje temeljnih
  potreb. 
  Upošteva
  pravila za varno dviganje in prenašanje bremen. 
  Razvija
  zdrav odnos do gibanja in vzdrževanja lastne fizične aktivnosti. 
  Sodeluje
  s člani zdravstvenega tima. 
  Vključuje
  se v zdravstveno vzgojno delo in z ostalimi člani tima izvaja posamezne
  zdravstveno vzgojne intervencije. 
  Razvija
  čut za odgovorno delo do bolnika. 
   | 
  
   Neguje
  bolnika z zvišano telesno temperaturo pri različnih vrstah obolenj po
  procesni metodi dela. 
   | 
 
 
  | 
   VI.
  SPANJE IN POČITEK 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  pozna načine o zagotavljanju potreb po spanju in
  počitku
  
  našteje moteče dejavnike, ki ovirajo spanje in
  počitek
  
  spozna bolnikove individualne potrebe glede na
  starost, obolenje in navade
  
  pozna pomen urejenosti bolnikovega ležišča
  
  pozna različne tipe postelj in rokovanje z njimi
  
  zna razpoznati moteče dejavnike, ki ovirajo spanje in
  počitek ter jih pomaga odpraviti
   | 
  
  
  pripravi ležišče za dober počitek in spanje
  
  upošteva ukrepe za preprečevanje intrahospitalnih
  infekcij pri rokovanju z bolniškim perilom
  
  prestilja in postilja nezasedeno in zasedeno bolniško
  posteljo glede na gibljivost in pokretnost bolnika v postelji
  
  menjuje in namešča posamezne dele posteljnine
  
  vzdržuje higieno postelje, nočne omarice, vozičke za
  nego in shrambo za perilo
  
  zna koordinirati gibe in razvija ročne spretnosti
  
  pripravi bolnika na spanje
  
  prezrači sobo, omogoči tiho in varno okolje
  
  zna urediti bolniško posteljo po znanih postopkih
   | 
  
   Zaveda
  se vpliva spanja in počitka na potek bolnikovega zdravljenja. 
  Razvija
  natančnost, načrtnost in vestnost pri delu. 
  Razvija
  empatičnost do bolnika. 
  V
  sklopu negovalnega tima sodeluje pri zbiranju podatkov o bolnikovih potrebah
  po spanju. 
   | 
  
   Izvaja
  nego nog pri sladkornih bolnikih po določenih standardih. 
   | 
 
 
  | 
   VII.
  OBLAČENJE IN SLAČENJE 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  pozna vrste in značilnosti bolniškega perila
  
  pozna načine pri oblačenju in slačenju srajce, pižam,
  kirurških srajc, jutranjk
  
  pozna načine oblačenja in slačenja ter previjanja
  dojenčka in malega otroka
  
  seznani se s shranjevanjem in transportom čistega
  bolniškega perila na oddelku
  
  pozna postopek ravnanja z umazanim perilom
  
  zna izbrati ustrezno in varno obutev
  
  seznani se
  z nameščanjem protez in opornic
  
  razume pomen povijanja nog z elastičnim povojem in
  nameščanjem elastičnih nogavic
   | 
  
  
  izbere ustrezno bolniško perilo
  
  izvede oblačenje in slačenje bolnika
  
  nudi individualno pomoč bolniku glede na stopnjo
  prizadetosti in sposobnosti samooskrbe
  
  upošteva varnostne predpise pri rokovanju s čistim in
  umazanim perilom
  
  pravilno shranjuje perilo
  
  pravilno rokuje s čistim in umazanim perilom
  
  pomaga bolniku
  pri obuvanju
  
  izvede pravilno nameščanje opornic in protez
  
  izvede povijanje nog in namešča elastične nogavice
  
  uči bolnika pravilnega povijanja nog z elastičnim
  povojem
  
  sodeluje pri učenju bolnika glede oblačenja
   | 
  
   Razvija
  čut za estetsko urejenost in spoštuje bolnikovo zasebnost. 
  Razvija
  psihomotorične spretnosti za varno oblačenje dojenčka. 
   | 
           | 
 
 
  | 
   VIII.
  VZDRŽEVANJE NORMALNE TELESNE TEMPERATURE 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  pozna načela vzdrževanja normalne telesne temperature
  
  pozna dejavnike, ki vplivajo na spremembo telesne
  temperature
  
  pozna vrste termometrov in njihovo uporabo
  
  našteje postopke ogrevanja bolnika in pozna
  pripomočke
  
  opiše postopke ohlajevanja bolnika
  
  pozna komplikacije pri ogrevanju in ohlajevanju
  bolnika
   | 
  
  
  izvaja različne načine merjenja in beleženja in
  beleži na temperaturni list
  
  opazuje in neguje bolnika z visoko temperaturo
  
  oskrbi in shrani pripomočke po opravljenem merjenju
  
  izvede splošno in lokalno ogrevanje terhlajenje
  bolnika
  
  varuje bolnika pred pregretjem in podhladitvijo
  
  zagotavlja toplotno ugodje bolnika
   | 
  
   Razmišlja
  o vplivu oblačenja, življenjskem stilu in obolenjih na nihanje telesne
  temperature. 
  Se zaveda pomena natančnega merjenja, beleženja
  in prenosa podatkov. 
  Razvija čut za varnost pri rokovanju z
  električmi aparati. 
  Vključuje se v izvajanje zdravstveno vzgojnih
  intervencij. 
   | 
           | 
 
 
  | 
   IX.
  OSEBNA HIGIENA IN UREJENOST 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  razume vpliv osebne higiene in urejenosti na dobro
  počutje bolnika in preprečevanje komplkacij
  
  pozna načine umivanja bolnika glede na stopnjo
  pokretnosti, gibljivosti, splošne prizadetosti in sposobnostjo samooskrbe
  
  pozna načine izvajanja intimne toalete
  
  pozna pomen umivanja posameznih delov telesa
  
  pozna načine umivanja las in lasišča
  
  pozna nego nosu, ušes in oči
  
  razloži pomen nege ustne votline in razloži posledice
  zanemarjenosti
  
  pozna načine izvedbe ustne nege
  
  pozna načine britja in uporabo brivskih pripomočkov
   | 
  
  
  pripravi sebe, pripomočke, prostor in bolnika za
  ustrezen način umivanja
  
  pomaga
  bolniku pri umivanju
  
  samostojno umije bolnika
  
  izvede nego popka
  
  kopa bolnika na različne načine ( pod prho, sedežno
  prhanje, kopanje v kadi, na vozičku in v postelji)
  
  oceni bolnikovo sposobnost za sodelovanje
  
   zna bolnika
  pripraviti na nočni počitek
  
  izvaja masažne gibe za poživitev cirkulacije
  
  oskrbi kopalnico in pripomočke
  
  upošteva in izvaja varnostne ukrepe
  
  opazuje bolnika med postopkom umivanja
  
  opazuje stanje kože in zazna patološke spremembe
  
  opazuje stanje lasišča in izvede nego las in lasišča
  na različne načine
  
  izvede postopke za odstranjevanje uši
  
  obvlada postopke za odstranjevanje temenc
  
  izvede umivanje bolnika in osvežilno kopel pred
  nočnim počitkom,
  
  izvede intimno toaleto pri ženski in pri moškem z
  upoštevanjem posebnosti (inkontinenca, menstruacija)
  
  izvede nego rok, nog in nohtov pri bolniku,
  
  neguje stopala in odstranjuje poroženele dele,
  
  izvaja ustno nego zdrave in bolne ustne votline,
  
  izvede ustno nego pri nezavestnem in nemočnem
  bolniku,
  
  obrije bolnika
   | 
  
   Spoštuje bolnikovo zasebnost, dostojanstvo,
  navade in želje pri vzdrževanju osebne higiene. 
  Razvija čut za estetsko urejenost in dobro
  počutje bolnika. 
  Se zaveda
  vpliva bolnikove urejenosti in telesne higiene na bolnikovo samopodobo. 
  Razvija
  čut za odgovorno, natančno in varno delo 
  Razmišlja
  o pomembnosti higiene telesa pri različnih obolenjih. 
  Se
  sooča s problemi, ki jih v skladu s svojim znanjem rešuje in se tako poklicno
  in osebnostno razvija. 
  Razvija občutek za varčnost pri postopkih. 
   | 
           | 
 
 
  | 
   X.
  IZOGIBANJE NEVARNOSTIM V OKOLJU 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  spoznava nevarnosti, ki ogrožajo bolnikovo
  zdravstveno stanje v bolnišnici
  
  razume svojo vlogo pri opazovanju bolnika glede
  preprečevanja poškodb, izogibanju nevarnostim in poslabšanju zdravstvenega
  stanja
  
  pozna ukrepe in posebnosti zdravstvene nege pri
  izolaciji bolnika
   | 
  
  
  zna vsestransko zagotoviti bolnikovo varnost
  
  namešča posteljo v varno višino za bolnika
  
  namešča posteljne ograjice in zvonec
  
  odstranjuje nevarne predmete iz bolnikove okolice
  
  vzdržuje
  higieno igrač
  
  uporablja zaščitna sredstva in postopke za varnost
  bolnika pred intrahospitalnimi infekti
  
  ustrezno zaščiti sebe in bolnika pred viri sevanja
  
  pomirja bolnika in nudi občutek varnosti bolniku
  
  opazuje bolnika pri motnjah zavesti in ukrepa pri
  nemirnih, agresivnih in suicidalnih bolnikih
  
  zna namestiti in uporabljati pripomočke za zaščito
  bolnika pred nevarnostmi
  
  zna ukrepati pri nemirnih in agresivnih bolnikih
   | 
  
   Se zaveda , da je skrb za bolnikovo varnost
  sestavni del vsakega postopka in opravila pri bolniku. 
  Razvija
  skrb za lastno varnost in zdravje. 
  Razmišlja
  o prikritih nevarnostih, ki ogrožajo bolnika. 
  Razvija
  zavest za doslednost pri delu in sposobnosti opazovanja ter predvidevanja. 
  Razmišlja
  o posledicah nupoštevanja pravil varstva pri delu. 
   | 
           | 
 
 
  | 
   XI.
  ODNOSI Z LJUDMI IN KOMUNIKACIJA 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  pozna pomen profesionalnega odnosa zdravstvenih
  delavcev pri zdravstveni negi
  
  pozna pomen izražanja čustev, doživljanj, občutkov in
  potreb
  
  pozna načine verbalne in neverbalne komunikacije z
  bolnikom
  
  razume pomen terapevtskega dotika
   | 
  
  
  bolnika
  posluša, se z njim pogovarja
  
  bolnika informira in uči
  
  varuje in upošteva bolnikove pravice
  
  nudi
  bolniku terapevtski dotik
  
  omogoča
  izražanje bolnikovih občutkov, duhovnih, socialnih in seksualnih potreb
  
  komunicira z bolnikom in njegovimi svojci
   | 
  
   Pridobiva
  in razvija sposobnosti profesionalnega odnosa, komuniciranja in upošteva
  bolnika kot celovite osebnosti. 
  Zaveda se pomena prenosa informacij,
  komuniciranja med člani tima. 
  Sprejema
  načela kodeksa glede odnosa do bolnika in poklicne molčečnosti. 
   | 
           | 
 
 
  | 
   Izražanje
  verskih čustev 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  zna vzpostavljati stike s predstavniki verskih
  skupnosti
   | 
  
  
  omogoča bolniku izražanje svojih verskih čustev,
  udeležbo pri verskih obredih in obiske verskih predstavnikov
   | 
  
   Spoštuje versko prepričanje bolnika. 
  Razmišlja o pomenu duhovnih potreb. 
   | 
           | 
 
 
  | 
   Nega
  umirajočega in oskrba umrlega 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  spozna posebnosti pri zadovoljevanju fizičnih,
  psihičnih in socialnih potreb pri umirajočem bolniku
  
  pozna proces umiranja in žalovanja
  
  spozna pristop do umirajočega bolnika in njegovih
  svojcev
  
  seznani se s postopki v bolnišnici glede nege
  umirajočega in umrlega bolnika
   | 
  
  
  neguje umirajočega bolnika in mu nudi psihično oporo
  
  oskrbi umrlega po izdelanih standardih
  
  omogoči svojcem prisotnost ob bolniku in jih
  vključuje v nego
  
  zna oskrbeti umrlega
   | 
  
   Razmišlja o umiranju in smrti. 
  Se
  sooča s smrtjo in jo sprejema kot sestavni del življenja. 
  Razvija
  sposobnosti spremljanja umirajočega bolnika. 
  Spoštuje
  kulturne in verske običaje. 
  Razvija
  spoštlijv odnos in pieteto do umrlega. 
   | 
           | 
 
 
  | 
   Koristno
  delo, razvedrilo in rekreacija 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  pozna pomen dela, rekreacije in razvedrila za dobro
  počutje bolnika
   | 
  
  
  vzpodbuja in aktivira bolnika za izvajanje delovne
  terapije
  
  sodeluje z bolnikom in organizira razvedrilne
  dejavnosti
  
  omogoča obiske
   | 
  
   Vzpostavlja
  pristen human odnos z bolnikom in s svojci. 
  Sodeluje
  z delovnim terapevtom in svojci. 
   | 
           | 
 
 
  | 
   XII.
  INTERVENCIJE V ZVEZI Z DAJANJEM ZDRAVIL 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  pozna
  različne načine shranjevanja zdravil
  
  pozna organizacijo delitve zdravil
  
  našteje
  načine dajanja zdravila
  
  razloži
  varnostne ukrepe pri delitvi zdravil
  
  pozna napake pri delitvi, njihovo preprečevanje in
  ukrepanje
  
  pozna pravilo 5 P – jev
  
  pozna stranske pojave, znake in ukrepe pri alergičnih
  reakcijah
  
  razloži varnostne kriterije in posebnosti pri
  narkotikih
  
  razloži nastanek odvisnosti od zdravil
   | 
  
  
  pripravi voziček za dajanje zdravil
  
  sodeluje pri aplikaciji zdravil
  
  aplicira zdravila na različne načine (per os, na
  sluznice, na kožo, rektalno, vaginalno, z inhalacijami, po sondi, …)
  
  informira bolnika in opazuje učinke zdravila pri
  bolniku,
  
  izvaja pravilo 5 – P
  
  ukrepa ob nastopu komplikacij
   | 
  
   Se
  zaveda pomena upoštevanja zdravnikovih naročil in pozna svoje kompetence. 
  Se zaveda pomembnosti in odgovornosti zaupane
  naloge. 
  Upošteva
  psihično pripravo bolnika. 
  Odklanja
  odvisnost od zdravil. 
  Se
  zaveda moralno etične in kazenske odgovornosti pri strokovnih napakah. 
  Se zaveda potrebe po permanentnem izobraževanju. 
   | 
  
   Dijak
  aplicira zdravila pod nadzorom mentorja ali zdravstvenega delavca. 
   | 
 
 
  | 
   Parenteralna
  aplikacija zdravil 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  pozna ukrepe pri vbodu z ostrimi predmeti
  
  pozna načine in vzroke za dajanje zdravila
  parenteralno
  
  pozna prednosti in slabosti dajanja zdravila
  parenteralno
  
  obnovi teoretična znanja in izraze (asepsa,
  antisepsa, injekcija, …)
  
  pozna kratice za predpisovanje načina aplikacije –
  s.c, i.v, i.m.
  
  zna pripraviti bolnika, sebe
  
  pripomočke za dajanje zdravil, 
  
  pozna mesta aplikacije injekcije
  
  pozna varne načine odstranjevanja igel
   | 
  
  
  pripravi bolnika, pripomočke, sebe za aplikacijo
  zdravila
  
  izbere in pripravi mesto aplikacije,
  
  aplicira
  zdravilo s.c.
  
  aplicira
  zdravilo i.m.
  
  aplicira
  zdravilo i.d.
  
  izvaja
  ukrepe za zmanjševanje bolečine
   | 
  
   Se zaveda odgovornosti pri delu z ostrimi
  kužnimi predmeti in njihovega odstranjevanja. 
  Upošteva pravila za varnost pri delu. 
  Se zaveda bolečnosti posega in prednosti,ki jih
  tak način prinaša. 
   | 
  
   Izvaja
  nego bolnika z infuzijo po izdelanem standardu. 
   | 
 
 
  | 
   i.v.
  kateter 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  seznani se
  z različnimi tipii.v. katetra
  
  pozna
  različna vstopna mesta i.v. katetra
  
  obvlada
  aseptično tehniko pri kontroli vhodnega mesta in kontroli pretoka
  
  prepozna
  komplikacije pri bolniku z i.v. katetrom
   | 
  
  
  oceni vbodno mesto i.v. katetra in prepozna
  komplikacije
  
  sporoča podatke odgovorni osebi
  
  opazi motnje v pretoku in ustrezno ukrepa
   | 
  
   Se zaveda svojih kompetenc. 
  Se zaveda pomena opazovanja bolnika. 
   | 
           | 
 
 
  | 
   Infuzijska
  terapija 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  pozna vrste infuzijskih tekočin
  
  opredeli namen infuzije
  
  pozna komplikacije infuzijske terapije
  
  našteje znake komplikacij
  
  pozna različne infuzijske sisteme
   | 
  
  
  zamenja infuzijsko steklenico in nastavi hitrost
  iztekanja infuzije,
  
  odstrani infuzijsko steklenico in infuzijski system
  
  opazuje bolnika, vbodno mesto i.v.kanile
  
  ob nastanku komplikacij ustrezno ukrepa
   | 
  
   Se zaveda bolnikovih omejitev zaradi infuzije in
  nudi bolniku pomoč pri zadovoljevanju osnovnih življenjskih aktivnostih. 
   | 
  
   Dijak
  ima možnost oceniti rezultate svojih postopkov pri bolniku, ki ga previja. 
   | 
 
 
  | 
  
  XIII. IZVAJANJE MEDICINSKO TEHNIČNIH POSEGOV
   | 
           | 
           | 
           | 
 
 
  | 
   Preveza
  rane 
  Aplikacija
  sterilnih obkladkov 
  Irigacija
  rane 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  pozna teoretična znanja o vrstah rane, o celjenju
  rane, principih zdravljenja, komplikacijah – iz ostalih strokovno teoretičnih
  predmetov
  
  zna pripraviti sebe kot izvajalca, bolnika, prostor
  in pripomočke za prevezo rane, aplikacijo sterilnih obkladkov, pozna osnovne
  principe irigacije rane
  
  pozna dekontaminacijo inštrumentov in njihovo
  pripravo na sterilizacijo
  
  pozna organizacijo previjanja ran na operativnem
  oddelku
  
  zna postopati s sterilnim materialom
   | 
  
  
  pripravi bolnika psihično in fizično na poseg
  
  zamenja
  obvezilni material brez preveze pri čistih ranah
  
  preveže čisto rano po znanih postopkih
  
  preveže septično rano po znanih postopkih
  
  pri uporabi razkužil, sterilnih tekočin in ostalega
  upošteva zdravnikove odredbe
  
  aplicira sterilen obkladek
  
  uporablja principe aseptične tehnike
  
  poseg dokumentira
  
  informira zdravstveni tim o spremembah v zvezi z rano
   | 
  
   Pridobiva občutek za strokovnost pri delu. 
  Spoštuje bolnikovo intimnost. 
  Se
  zaveda pomena timske obdelave bolnika in reševanja problemov. 
  Upošteva
  principe in merila za varnost pri delu glede preprečevanja bolnišničnih
  infekcij. 
  Se
  zaveda pomena estetskega rezultata svojega dela. 
   | 
           | 
 
 
  | 
   Namestitev
  bolnika na ekstenzijo 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  pojasni
  principe zdravljenja z ekstenzijo
  
  pozna
  pravila za delovanje vleke
  
  našteje
  komplikacije, njihove znake in preventivne ukrepe za njihovo preprečevanje
  
  pozna namestitev postelje, bolnika, in pripomočkov za
  nemoteno delovanje ekstenzije
  
  pojasni
  principe zdravljenja z mavcem
   | 
  
  
  pripravi posteljo, bolnika, pripomočke za namestitev
  na ekstenzijo
  
  neguje bolnika in mu zagotavlja zadovoljevanje
  njegovih potreb
  
  skrbi za delovanje ekstenzije
  
  preprečuje nastajanje komplikacij
  
  prepozna znake komplikacij in jih sporoča odgovorni
  osebi
   | 
  
   Se
  zaveda timske obravnave bolnika in timskega reševanja problemov. 
  Se zaveda pomena psihične podpore bolnika. 
   | 
  
   Dijak
  neguje bolnika na ekstenziji po procesu in izdela seminarsko nalogo. 
   | 
 
 
  | 
   Priprava
  bolnika na operacijo 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  pozna psihično in fizično pripravo bolnika na oddelku
  
  pozna dokumentacijo v zvezi s pripravo bolnika na
  operacijo,
  
  našteje vrsto anestezije in pojasni posebnosti
  
  zna oskrbeti in opazovati bolnika po sprejemu bolnika
  iz operacijske sobe na oddelek
  
  našteje in opiše znake zgodnjih in poznih komplikacij
  po operaciji
  
  pozna ravnanje z bolnikom po dobljeni premedikaciji
   | 
  
  
  bolnika psihično pripravi na operacijo
  
  sodeluje pri fizični in specifični pripravi bolnika
  pred operacijo
  
  pripravi posteljo, bolnika na dan operacije
  
  sprejme bolnika pri vrnitvi iz operacijske sobe
  
  ocenjuje bolnikovo stanje po operaciji ter sporoča
  posebnosti timu
   | 
  
   Se zaveda se pomembnosti individualne priprave
  bolnika na operativni poseg. 
  Se zaveda rizičnosti operativnega posega in
  pomena vloge zdravstvenega tehnika pri operirancu. 
   | 
  
   Opravi
  določeno število ur v operacijskem bloku, kjer spozna način dela, si ogleda
  določene operacije. 
   | 
 
 
  | 
   Priprava
  bolnika na diagnostične preiskave 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  pozna vrste, namen in pripravo bolnika na: RTG, UZ,
  CT, izotopske in endoskopske preiskave
  
  pozna posebnosti priprave prebavnega trakta na
  endoskopske in kontrastne rentgenske preiskave pri srčnih, ledvičnih in ostalih
  bolnikih
  
  pozna nevarnosti in zaščitne ukrepe pri diagnostičnih
  preiskavah
  
  pozna vrste punkcij, pripravo bolnika in pripomočkov
  na punkcije
  
  pozna osnovne komplikacije po posamezni punkciji
  
  opiše osnovne fizikalne značilnosti delovanja
  aparatur za diagnostiko
   | 
  
  
  sodeluje pri psihofizični pripravi bolnika na
  posamezne preiskave
  
  sodeluje pri pripravi prostora in pripomočkov na
  preiskave
  
  izvede pripravo prebavnega trakta za preiskave
  
  nudi bolniku psihično oporo
  
  opazuje bolnika med in po intervencijah
  
  prepozna znake komplikacij in ustrezno ukrepa
  
  pripravi posteljno enoto za sprejem bolnika
  
  sprejme bolnika in ga namesti po znanih bolniških
  postopkih
   | 
  
   Se zaveda pomena ustrezne priprave za uspešnost
  preiskave. 
  Se zaveda nevarnosti za bolnika 
  Se zaveda varnostnih ukrepov pri rokovanju s
  punktatom. 
  Upošteva zaščitne mere pred sevanjem. 
  Razvija
  human in vljuden pristop do bolnika in njegovih svojcev. 
   | 
  
   Spremlja
  bolnika na različne preiskave in se seznani z delom na rtg, uz, endoskopijah
  in na nuklearni medicini glede na možnosti bolnišnice. 
   | 
 
 
  | 
   Sprejem,
  odpust in premestitev bolnika 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  pozna teoretična znanja
  
  pozna posebnosti urgentnega sprejema
  
  pozna posebnosti sprejema glede starosti bolnika in
  vzroka sprejema
  
  spozna različno negovalno dokumentacijo ob sprejemu,
  premestitvi in odpustu
   | 
  
  
  spoznava in opazuje bolnika
  
  pripravi bolnika na premestitev in ga premesti z
  ustrezno dokumentacijo
  
   fizično
  pripravi bolnika na odpust
  
  oskrbi posteljno enoto po odpustu in premestitvi
   | 
  
   Razvija
  sposobnosti hitrega odločanja in ukrepanja pri urgentnem sprejemu. 
  Se
  zaveda pomena dobre seznanitve bolnika z bolnišničnim okoljem in
  informiranostjo. 
   | 
           | 
 
 
  | 
   XIII.
  NEGOVALNE INTERVENCIJE 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
   Antropološke
  meritve 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  pozna in razume pomen različnih meritev za bolnika
  
  seznani se
  z različnimi merilnimi aparati in pripomočki
  
  pozna načine in postopke merjenja
   | 
  
  
  izvaja merjenje in evidentiranje telesne teže pri
  otroku in odraslem
  
  izvaja
  merjenje telesne višine
  
  izmeri različne obsege pri bolniku in otroku
  
  rokuje z različnimi vrstami tehtnic
  
  beleži rezultate na temperaturni list
   | 
  
   Razvija
  natančnost merjenja in odčitavanja rezultatov. 
  Razvija
  spretnosti opazovanja in rokovanja z merilnimi napravami. 
   | 
           | 
 
 
  | 
   Merjenje in evidentiranje pulza in krvnega pritiska 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  pozna teorijo merjenja pulza in krvnega tlaka
  
  pozna mesta merjenja pulza in normalne vrednosti
  
  pozna merilne aparature
  
  pozna postopke ob prenehanju delovanja srca
   | 
  
  
  pripravi bolnika in pripomočke za merjenje
  
  izmeri, zabeleži pulz
  
  ukrepa ob patoloških vrednostih vitalnih znakov
  
  izvaja ročno masažo srca in pokliče pomoč
  
  izmeri krvni pritisk, zabeleži vrednosti
   | 
  
   Razvija
  sposobnosti ovrednotenja rezultatov in ukrepanja. 
  Razmišlja
  o vplivu nezdravega načina življenje na zvišanje krvnega pritiska. 
  Sodeluje
  pri izvajanju zdravstveno – vzgojnih intervencij. 
   | 
  
   V
  okviru praktičnega pouka spoznava vlogo tehnika zdravstvene nege v
  specialističnih ambulantah in na urgentnem bloku. 
   | 
 
 
  | 
   Opazovanje
  stanja zenic in stanja zavesti 
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  pojasni pomen in načine opazovanja bolnikove zavesti
  
  pozna stanja motene zavesti in navede najpogostejše
  vzroke
  
  pozna pomen opazovanja zenic
   | 
  
  
  opazuje
  bolnikovo zavest
  
  prenaša informacije o stanju in motnjah zavesti
  
  opazuje stanje, velikost in reakcijo zenic
  
  izvaja zdravstveno nego nezavestnega bolnika različne
  etiologije in nego bolnika s poškodbo glave po procesu
   | 
  
   Se
  zaveda pomena opazovanja in pravočasnega ukrepanja pri patoloških stanjih
  zenic in zavesti. 
   | 
  
   Si
  ogleda enoto za intenzivno terapijo, kjer se seznani z nego vitalno ogroženih
  bolnikov. 
   |