SREDNJE POKLICNO TEHNIŠKO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: VRTNARSKI TEHNIK

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 53. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 30. 11. 2001

1.   IME PREDMETA

PRAKTIČNI POUK - izbirni predmeti

2.   ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

 

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

 

 

 

2.

 

34

34

skupaj

 

34

34

* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.

3.   USMERJEVALNI CILJI

Drevesničarstvo

Dijak:

°         izvede meritve matične rastline in zna voditi knjigo matičnih rastlin

°         prepozna mesto cepljenja na rastlinah

°         se nauči pravilnega oblikovanja debel in krošenj

°         je sposoben predstave drevesnih rastlin v polni rastni dobi.

Zelenjadarstvo

Dijak:

°         predvidi možnosti prodaje manj razširjenih zelenjadnic, dišavnic, začimbnic in gob

°         pozna razmerja med posameznimi zelenjadnicami

°         pri proizvodnji rastlin da poudarek na racionalnost pridelave.

Cvetlične vezave

Dijak:

°         zna izdelati skico izdelka in predvidi potreben material

°         se izuri pri scenskih postavitvah in se navaja na skupinsko delo

°         je sposoben besedno izraziti ali z glasbo predstaviti svoj izdelek

°         razvija samoiniciativnost in ustvarjalnega duha.


4.   OPERATIVNI CILJI

DREVESNIČARSTVO

 

VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

FORMATIVNI CILJI

SOCIALIZACIJSKI CILJI

POSEBNOSTI V IZVEDBI

Dijak

Dijak

Dijak

 

SPECIALIZACIJA DREVESNICE

 

 

 

  • pozna in loči tipe drevesnic
  • primerja specializirane drevesnice med seboj

  • pozna vzgojo sezonskih drevesnih rastlin

  • razume pogoje uvoza in izvoza rastlin, sadik in semenskega materiala

  • se seznani z zakoni in predpisi prilagajanja tržišču EU
  • Razvija strokovno in ekološko zavest.

    Se zaveda poklicne odgovornosti.

    Vaja:

  • ogled drevesnice

  • spremlja spremembe in novosti v uradnem listu.
  • POSTAVITEV MATIČNJAKA

     

     

     

  • pozna vlogo matične rastline, matičnjaka in zarodišča
  • se nauči voditi evidenco matičnih rastlin

  • zna rastlino opazovati in primerjati lastnosti izbranih rastlin za matičnjak

  • prepozna bolezni in škodljivce ter določi pripravek
  • Razvija občutek odgovornosti in natančnosti.

    Vaja: meritev matičnih rastlin.

    POSEBNOSTI GENERATIVNEGA NAČINA RAZMNOŽEVANJA

     

     

     

  • zna generativno razmnoževati

  • zna pripraviti seme za kalitev
  • se nauči voditi evidenco razmnoževanja

  • primerja dozorevanje semena iglavcev in zimzelenk

  • ugotavlja odstotek kalivosti semen iglavcev pred in po stratifikaciji

  • opazuje čas stratifikacije semen različne drevnine z mesnatim ovojem
  • Razvija zanesljivost in je pri svojem delu ustvarjalen.

    Pridobiva globalni vpogled v proizvodnjo okrasne drevnine.

    Vaja: ogled semenarske hiše.

    POSEBNOSTI VEGETATIVNEGA NAČINA RAZMNOŽEVANJA

     

     

     

  • zna razmnoževati rastline na vegetativni način

  • pozna posebnosti vegetativega razmnoževanja
  • primerja čas koreninjenja vršnih in stebelnih potaknjencev

  • oceni čas koreninjenja iglavcev in zimzelenih listavcev

  • prepozna znake inkompatibilnosti

  • je sposoben določiti višino cepljenega mesta na rastlini glede na sortno lastnost rastline in način cepljenja
  • Razvija čut za natančnost, zanesljivost in strokovnost.

    Vaja:

  • ogled cepljenih rastlin v šolskem parku

  • meristemsko razmnoževanje rastlin v laboratoriju.
  • OBLIKOVANJE HABITUSA RASTLIN

     

     

     

  • pozna razliko v vzgoji grmov, polgrmov in dreves

  • spozna vzgojo bonsaja

  • zna določiti starost drevesa
  • primerja vpliv podlag žlahtnega dela

  • se nauči pravilnega oblikovanja debel in krošenj

  • je sposoben predstave drevesne rastline v polni rastni dobi

  • spozna vzgojo in oblikovanje bonsaja

  • našteje posebne načine in metode reševanja drevesnih rastlin (drevesna kirurgija)
  • Razvija občutek za estetiko.

    Spremlja novosti v panogi.

    Strokovna ekskurzija: ogled arboretuma v Volčjem Potoku.

     

    ZELENJADARSTVO

     

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    Dijak

    Dijak

    Dijak

     

    HIDROPONSKO PRIDELOVANJE ZELENJAVE

     

     

     

  • pozna različne vrste zelenjave

  • pozna dejavnike rasti in načine uravnavanja

  • pozna hidroponsko pridelavo zelenjave
  • primerja rezultate poskusov vzgoje zelenjadnic na klasičen način (na prostem in v zaščitenih prostorih) in na hidroponiki

  • oceni ekonomičnost pridelave in sledi novostim

  • določi odnose med posameznimi vrstami zelenjadnic

  • izdela gnojilni načrt za hidroponsko vzgojo

  • se zave pomena predatorjev

  • spozna načine opraševanja
  • Se zave pomena in vpliva uporabe gnojil in razvija ekološko zavest.

    Vaja:

  • ogled hidroponske pridelave

  • izvedba hidroponske pridelave

  • ureditev biokotička na šolskem posestvu.
  • PRIDELOVANJE MANJ RAZŠIRJENIH ZELENJADNIC

     

     

     

  • pozna manj razširjene zelenjadnice (špargelj, artičoka)
  • spozna vzgojo manj razširjenih zelenjadnic

  • ugotovi njihovo uporabno vrednost ter jih uporabi v zelenjavnem vrtu

  • predvidi možnosti prodaje manj razširjenih zelenjadnic
  •  

    Vaja: poskusna vzgoja manj razširjenih zelenjadnic na šolskem vrtu.

    PRIDELOVANJE ZELIŠČ, DIŠAVNIC IN GOB

     

     

     

  • pozna in loči med zelišči in dišavnicami

  • pozna vzgojo zelišč, dišavnic in gob
  • spozna vzgojo zelišč, dišavnic in ugotavlja njihovo uporabno vrednost

  • oblikuje zeliščni vrt in ga vključi v del okrasnega in zelenjavnega vrta

  • spozna pridelovanje različnih vrst gob

  • oceni možnosti prodaje zelišč, dišavnic in gob
  • Razvija čut za racionalnost pri delu.

    Vaja:

  • pripravi herbarij zelišč in dišavnic

  • ogled vrta z zelišči in dišavnicami v zdravilne namene

  • priprava substrata za gobe.
  • DOLOČANJE ZRELOSTI VRTNIN IN GOB

     

     

     

  • zna določiti tehnološko in fiziološko zrelost zelenjave, zelišč, dišavnic in gob
  • določi njihovo tehnološko zrelost ter jih pripravi za trg in skladiščenje

  • prepozna njihovo fiziološko zrelost ter jih pripravi za nadaljnjo vzgojo - pridobivanje semena

  • sledi potrebam trga
  • Se zaveda pomena vzgoje zelenjadnic, dišavnic, začimbnic in gob za predelavo.

    Vaja: obisk obrata predelave zelenjave.

    Strokovna ekskurzija: ogled semenarske hiše.

     

    CVETLIČNE VEZAVE

     

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    Dijak

    Dijak

    Dijak

     

    TEHNIKE LIKOVNEGA IZRAŽANJA

     

     

     

  • pozna likovne stile

  • loči arhitekturne stile med seboj
  • usvoji načela risanja

  • izdela skico izdelka in predvidi uporabljene materiale

  • se nauči opazovati naravo in spoznanja vnaša v izdelek

  • je sposoben besedno ali glasbeno izraziti svoj izdelek pred pričetkom dela ali ko je izdelek že gotov

  • poveže arhitekturne stile z zgodovino likovne umetnosti

  • uporabi v naravi razgradljive materiale
  •  

    Vaja:

  • ogled muzeja, galerije, likovne in cvetlične razstave

  • besedno izrazi ali z glasbo predstavi svoj izdelek.
  • POSTAVITEV SCEN

     

     

     

  • pozna cvetlične vezave

  • zna oblikovati celostno podobo za različne priložnosti (poroka, pogreb, …)
  • se izuri za scenske postavitve

  • dekorira izložbena okna, cerkve, …

  • je sposoben posamezne cvetlične vezave globalno povezati in jim dati pomen
  • Razvija čut za timsko delo in strpnost.

    Razvija komunikativnost in racionalnost pri delu.

    Vaja: izvedba del na terenu.


    5.   OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

    °         delavniški dnevnik

    °         izdelek oziroma storitev z zagovorom.