Izobraževalni program: KMETOVALKA GOSPODINJA (šs)
Sprejeto na 38.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 4. 2000
RASTLINSKA PROIZVODNJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
   Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   60  | 
  
   45  | 
  
   105  | 
 
| 
   2.  | 
  
   55  | 
  
   15  | 
  
   70  | 
 
| 
   3.  | 
  
   68  | 
        
   68  | 
 |
| 
   skupaj  | 
  
   183  | 
  
   60  | 
  
   243  | 
 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
1. letnik
| 
    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   RASTLINSKA PROIZVODNJA  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
        |
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za odgovorno pridelavo hrane.  | 
        |
| 
   EKOSISTEM  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se odgovornega ravnanja do narave in ljudi. Zave se vloge človeka za ohranjanje biotske raznovrstnosti okolja.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   EKOLOGIJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena zdravega in škodljivosti onesnaženega okolja. Zave se svoje vloge pri varstvu okolja.  | 
  
   Seminarska naloga: povzročitelji onesnaževanja v okolju.  | 
 
| 
   PODNEBNI DEJAVNIKI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija odgovoren odnos do okolja. Usvaja sposobnost opazovanja.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   ENERGIJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena obnovljivih energijskih virov. Razvija občutek za varčevanje z energijo.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   OSNOVE KMETIJSKE MEHANIZACIJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena tehničnega razvoja za intenzivno pridelavo hrane.  | 
  
   Prikaz: Vaja: prepoznavanje delov strojev.  | 
 
| 
   TRAKTOR  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se koristnosti varčnega dela s traktorjem. Usvaja občutek za natančnost. Usvaja spretnosti za varno delo s traktorjem.  | 
  
   Ogled traktorjev na šolskem posestvu. Prikaz: sklopi traktorja na traktorju v učilnici in na modelih.  | 
 
| 
   TLA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se nujnosti za ohranjanje talnega ekosistema.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   OBDELAVA IN OSKRBA TAL  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Usvaja pozitiven odnos za ohranjanje rodovitnosti tal. Zave se odgovornosti za pravilno ravnanje s stroji.  | 
  
   Ogled: obdelava tal in strojev za obdelavo tal.  | 
 
| 
   RASTLINE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Usvaja sposobnost komuniciranja. Razvijajo natančnost za opazovanje. Krepi občutek za vztrajnost. Razvija ustvarjalnost.  | 
  
   Vaja: rastlinski organi pod mikroskopom. Demonstracija: metamorfoze rastlinskih organov.  | 
 
| 
   SEME  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Ogled: Vaja:  | 
 |
| 
   SETEV IN SADITEV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena ekonomične setve. Usvaja občutek za natančnost.  | 
  
   Ogled: sejalniki.  | 
 
| 
   KOLOBAR  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi osebno odgovornost.  | 
  
   Vaja: izdelovanje kolobarja.  | 
 
| 
   PREHRANA RASTLIN  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija strokovnost. Usvaja sposobnost opazovanja. Zave se pomena vzdrževanja strojev. Razvija občutek za pravilno doziranje gnojil.  | 
  
   Prikaz: rastlinski znaki pomanjkanja hranil. Ogled: Vaja: računanje gnojilnih odmerkov.  | 
 
| 
   VARSTVO RASTLIN  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se odgovornost do dela. Razvija natančnost.  | 
  
   Prikaz: Ogled: Vaje: izdelava herbarija plevelov.  | 
 
| 
   PRIDELOVANJE POLJŠČIN  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se potrebe za čim boljšo samooskrbo s poljščinami. Razvija strokovnost. Zave se bogastva in pestrosti rastlin. Razvija pozitiven odnos do zdrave hrane. Razvija natančnost. Zave se nujnosti za ohranjanje naravne dediščine. Zave se škodljivih učinkov konoplje.  | 
  
   Ogled: Vaje: pridobivanje olja (ekstrakcija, stiskanje).  | 
 
2. letnik
| 
    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   POMEN ZELENJADARSTVA  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se prednosti doma pridelane hrane. Razvija občutek za natančnost in odgovornost pri urejanju vrtne površine.  | 
  
   Vaja: izdelava načrta vrta.  | 
 
| 
   OBDELOVALNE TEHNIKE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za natančnost in ekonomičnost pri pridelovanju zelenjave.  | 
        |
| 
   NAČRTOVANJE PRIDELOVANJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za natančnost pri uvrščanju vrtnin v kolobar. Razvija čut za ekonomičnost, ko skuša vrtno površino čim bolj izkoristiti.  | 
  
   Vaja: izdelava vrtnega kolobarja.  | 
 
| 
   BIOVRTNARJENJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija občutek za zdrav način življenja.  | 
        |
| 
   VZGOJA V ZAŠČITENEM PROSTORU  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi čut za natančnost pri delu v zaščitenih prostorih. Razvijajo inovativnost pri izdelavi zaščitenih prostorov v domačem vrtu. Razvija skrb za ekonomičnost pri gojenju vrtnin v zaščitenih prostorih.  | 
  
   Ogled: različni tipi zaščitenih prostorov na vrtnariji. Prikaz: slikovni material.  | 
 
| 
   VZGOJA IN OSKRBA SADIK  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost za natančno opazovanje. Krepijo odgovornost do dela pri oskrbi sadik. Razvija čut za natančnost pri setvi in presajanju sadik.  | 
  
   Ogled: sadike zelenjadnic v vrtnariji.  | 
 
| 
   PRIDELOVANJE VRTNIN  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost za opazovanje in razlikovanje rastlin. Razvija pravilen odnos do zdrave prehrane in se zave pomena zelenjave. Razvija čut za natančnost in ekonomičnost pri pridelovanju posameznih vrtnin.  | 
  
   Ogled: Prikaz: slikovni material. Vaja: izdelava tabele pridelovanja vrtnin.  | 
 
| 
   SPRAVILO IN SHRANJEVANJE PRIDELKOV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za natančnost pri določanju tehnološke zrelosti in spravilu pridelka. Razvija občutek za varčnost pri pripravi zelenjave za trg. Zave se potrebe po ekonomičnosti pri pripravi ozimnice.  | 
  
   Ogled: vrtnine v tehnološki zrelosti.  | 
 
| 
   OKRASNE ZELNATE RASTLINE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost opazovanja in razlikovanja rastlin. Razvija čut za estetiko.  | 
  
   Ogled: okrasne rastline. Prikaz: slikovni material.  | 
 
| 
   UREDITEV VRTA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se učinka estetsko oblikovanega vrta. Zave se značilnosti kraja in pokrajine in to upošteva pri urejanju vrtne površine.  | 
  
   Prikaz: slikovni material.  | 
 
3. letnik
| 
    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   POMEN SADJA V PREHRANI  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija zavest za zdrav način življenja in prehranjevanja.  | 
        |
| 
   DELITEV SADNIH RASTLIN  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost natančnega opazovanja.  | 
  
   Vaja: Degustacija: sadje. Ogled: razstava sadja. Prikaz: slikovni material.  | 
 
| 
   OSNOVE ORGANOGRAFIJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena posameznih organov.  | 
  
   Prikaz slikovnega materiala  | 
 
| 
   OSNOVE RAZMNOŽEVANJA SADNIH RASTLIN  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena pridelovanja sadik v skladu z veljavnimi predpisi.  | 
  
   Prikaz: slikovni material.  | 
 
| 
   SAJENJE SADNIH RASTLIN  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena dobrih sadik in pravilnega sajenja.  | 
  
   Prikaz: slikovni material.  | 
 
| 
   OSNOVE REZI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se učinka natančnosti in strokovnosti pri delu.  | 
  
   Prikaz: slikovni material.  | 
 
| 
   OBIRANJE IN SHRANJEVANJE SADJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija odgovoren odnos do dela. Zave se pomena pravilnega obiranja sadja.  | 
  
   Vaja: obiranje sadja. Ogled: hladilnica.  | 
 
| 
   PREDELAVA IN PONUDBA SADJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se prednosti doma konzerviranega sadja. Zave se pomena kontrole kakovosti in standardizacije proizvodov. Razvija občutek ustvarjalnosti, skrbnosti, natančnosti, varčnosti in ekonomičnosti.  | 
  
   Degustacija: sadnih izdelkov.  | 
 
| 
   RAJONIZACIJA VINOGRADNIŠTVA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena okolja za gojenje vinske trte. Razvija občutek za natančnost in strokovnost.  | 
  
   Vaja: spoznavanje različnih sort. Ogled: razstava grozdja ali vin. Prikaz: slikovni material.  | 
 
| 
   OSNOVE ORGANOGRAFIJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost natančnega opazovanja. Zave se pomena posameznega organa.  | 
  
   Prikaz: slikovni material.  | 
 
| 
   OSNOVE RAZMNOŽEVANJA VINSKE TRTE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se učinka pridelovanja sadik v skladu z veljavnimi predpisi.  | 
  
   Ogled: trsnica.  | 
 
| 
   SAJENJE VINSKE TRTE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se učinka dobrih sadik in pravilnega sajenja.  | 
  
   Prikaz: slikovni material.  | 
 
| 
   TRGATEV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena pravega časa trgatve za kakovost vina.  | 
  
   Vaja: trgatev.  | 
 
| 
   MOŠT IN VINO  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena strokovnosti.  | 
  
   Ogled: vinska klet.  | 
 
| 
   GROZDJE IN VINO V PREHRANI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija zavest za zdrav način življenja in kulturno uživanje vina.  | 
        |
| 
   VINSKA ZAKONODAJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena vinske zakonodaje.  | 
        |
| 
   SHRANJEVANJE VINA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija občutek za natančnost in ekonomičnost.  | 
  
   Ogled: vinoteka.  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno
Znanje tega predmeta se vsebinsko povezujejo z naslednjimi predmeti: prakso rastlinske proizvodnje, gospodinjstvom, kuhanjem in strežbo, tekstilijami.
Konkretno
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Praksa rastlinske proizvodnje  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Gospodinjstvo Tekstilije in urejanje doma Praksa rastlinske proizvodnje  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praksa rastlinske proizvodnje  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Gospodinjstvo Kuhanje in strežba Praksa rastlinske proizvodnje  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praksa rastlinske proizvodnje  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Osnove živinoreje  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Gospodinjstvo  | 
  
   |