Izobraževalni program: ORODJAR
Sprejeto na 64.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 21.3. 2003
S predmetnimi področji
orodja in obdelovalni pripomočki
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela
| 
         Letnik  | 
      
         Oblike izobraževalnega dela  | 
    ||
| 
         Skupaj (ur)  | 
      
         Teorija (ur)  | 
      
         Vaje (ur)  | 
    |
| 
         1.  | 
      
         198  | 
      
         198  | 
    |
| 
         2.  | 
      
         462  | 
      
         462  | 
    |
| 
         3.  | 
      
         224  | 
      
         224  | 
    |
| 
         Skupaj  | 
      
         884  | 
      
         884  | 
    |
Pouk je organiziran po laboratorijskem principu z upoštevanjem predvidenega števila ur za predstavitev in osnovno spoznavanje posameznih učnih vsebin. Uporabnost postopkov se prepleta pri vseh vsebinah in v vseh letnikih. V pouk so vključeni diferenciacijski prijemi. Naloga in cilj praktičnega pouka sta, da se skupaj s praktičnim izobraževanjem v delovnem procesu dijaka usposobi za samostojno reševanje praktično-tehničnih težav. Dijaki:
1. letnik
| 
           Vsebine in informativni cilji  | 
        
           Formativni cilji  | 
        
           Socializacijski cilji  | 
        
           Posebnosti v izvedbi  | 
      
| 
           Priprava dela:  | 
        
           Dijaki:  | 
        ||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Razvijajo splošne osebnostne lastnosti, ki so pomembne za delo v poklicu.  | 
        
           Ogled delavnic in spoznavanje delovnih mest. Ogled različnih vrst tehnično- tehnološke dokumentacije.  | 
      
| 
           Merjenje in kontrola:  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Razvijajo odnos do merilnega orodja, natančnosti in vestnosti pri ravnanju z njim.  | 
        
           Uporaba merilnih pripomočkov, kot so: 
  | 
      
| 
           Zarisovanje:  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Razvijajo pozitiven odnos do delovnih sredstev in dokumentacije.  | 
        
           Vzporedni črtalniki, zarisovalne mize, zarisovalne igle, točkala, žigosne številke.  | 
      
| 
           Osnove odrezavanja:  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Razvijajo občutek za natančnost, ustvarjalnost in vztrajnost pri delu.  | 
        
           Namizni in stebrni vrtalni stroj, vpenjalna primeža, komplet svedrov.  | 
      
| 
           Osnove preoblikovanja:  | 
        |||
| 
           značilnosti in postopki preoblikovanja, krivljenje in upogibanje pločevine.  | 
        
           poznajo osnovne postopke preoblikovanja; znajo kriviti in upogibati pločevino ter žico v hladnem stanju;  | 
        
           Navajajo se na uporabo različnih ročnih orodij in priprav.  | 
        
           Ročno orodje in različni pripomočki za preoblikovanje.  | 
      
| 
           Toplotna obdelava:  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Razvijajo občutek za natančnost in sposobnost za reševanje težav.  | 
        
           Uporaba peči za toplotno obdelavo, pribor.  | 
      
| 
           Vzdrževanje:  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Navajajo se na sprotno vzdrževanje orodij in opreme. Razvijajo občutek odgovornosti za delovna sredstva.  | 
        
           Pregled in ureditev strojev in delovnih mest. Čiščenje in mazanje delovnih naprav.  | 
      
| 
           Spajanje:  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, ekonomičnost in delovno disciplino.  | 
        
           Varilniki za varjenje MAG, TIG, ERO. Točkovno varjenje, plamensko varjenje in rezanje, plazemski rezalnik.  | 
      
| 
           Površinska zaščita:  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Razvijajo sposobnosti reagiranja v različnih situacijah.  | 
        
           Uporaba kabina za barvanje.  | 
      
2. letnik
| 
           vsebine in informativni cilji  | 
        
           formativni cilji  | 
        
           Socializacijski cilji  | 
        
           Posebnosti v izvedbi  | 
      
| 
           odrezovanje - osnove:  | 
        
           Dijaki:  | 
        ||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Spoznavajo pomen zakonitosti odrezavanja.  | 
        
           VAJE: 
  | 
      
| 
           razrez materiala:  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Upoštevajo delovna navodila. Spoznavajo pomen natančnosti in doslednosti pri delu. Razvijajo pravilen odnos do ekologije.  | 
        
           VAJE: priprava delovnega mesta, rokovanje in zagon strojev,  | 
      
| 
           struženje:  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Navajajo se na natančnost pri delu. Upoštevajo delovna navodila. Spoznavajo pomen natančnosti in doslednosti pri delu. Razvijajo pravilen odnos do ekologije.  | 
        
           VAJE: 
  | 
      
| 
           rezkanje:  | 
        |||
| 
           osnove rezkanja - istosmerno, protismerno, vpenjanje orodja, vpenjanje obdelovanca, frezanje enostavnih oblik, vzdrževanje obdelovalnega stroja.  | 
        
           seznanijo se z delovnim mestom; spoznajo in razlikujejo različna frezala; seznanijo se z rezkalnim strojem in njegovimi deli; sposobni so ravnati s strojem; sposobni so vpenjati orodje in obdelovanec; znajo uporabljati delilnik; samostojno izdelajo izdelek na frezalnem stroju; predvidijo pomen vzdrževanja in čiščenja stroja; upoštevajo varnostne predpise;  | 
        
           Navajajo se na natančnost pri delu. Upoštevajo delovna navodila. Spoznavajo pomen natančnosti in doslednosti pri delu. Razvijajo pravilen odnos do ekologije.  | 
        
           VAJE: 
  | 
      
| 
           brušenje:  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Navajajo se na natančnost pri delu. Upoštevajo delovna navodila. Spoznavajo pomen natančnosti in doslednosti pri delu. Razvijajo pravilen odnos do ekologije.  | 
        
           VAJE: 
  | 
      
| 
           vrtanje, povrtavanje in grezenje:  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Razvijajo občutek za delo ter odgovoren odnos do delovnih sredstev.  | 
        
           VAJE: 
  | 
      
| 
           Elektroerozivna obdelava:  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Razvijajo občutek za natančnost, ustvarjalnost in vztrajnost pri delu.  | 
        
          
  | 
      
| 
           Cnc-stroji:  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Razvijajo pozitiven odnos do delovnih sredstev in dokumentacije.  | 
        
           Uporaba kompleta didaktične opreme za izvajanje pouka CNC- tehnologije. Produkcijska stroja: 
  | 
      
| 
           vsebine in informativni cilji  | 
        
           formativni cilji  | 
        
           socializacijski cilji  | 
        
           Posebnosti v izvedbi  | 
      
| 
           Uporaba tehnoloških postopkov:  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Razvijajo splošne osebnostne lastnosti, ki so pomembne za delo v poklicu.  | 
        
           Različni deli orodij in priprav.  | 
      
| 
           Obdelovalni pripomočki:  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Oblikujejo sposobnosti za tehnično mišljenje in ustvarjalnost.  | 
        
           Didaktični komplet normalij in elementov za sestavljanje obdelovalnih pripomočkov.  | 
      
| 
           Rezilna orodja:  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Razvijajo sposobnosti reagiranja v različnih situacijah.  | 
        
           Vaje so zasnovane v smislu postopnosti oziroma nadgrajevanja. Izdelani elementi naj služijo kot sestavni deli kasnejših modelov. Izbira modelov naj bo zasnovana glede na posebnosti podjetij v okolju.  | 
      
| 
           Elementi rezalnih orodij:  | 
        |||
          
  | 
        
           poznajo standardne elemente orodij, normalije, njihov namen in uporabnost;  | 
        
           Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, ekonomičnost in delovno disciplino.  | 
        
           Didaktični komplet elementov, normalij in orodij za štancanje.  | 
      
| 
           Popravila rezilnih orodij:  | 
        |||
          
  | 
        
           poznajo tehnike in postopke pri popravilu terprilagoditvi rezilnih orodij;  | 
        
           Razvijajo osebno odgovornost za kvaliteto opravljenega dela.  | 
        
           Različni deli orodij in priprav.  | 
      
          
  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Navajajo se na doslednost in varstvo pri delu.  | 
        
           Preizkus orodja.  | 
      
3. letnik
| 
           vsebine in informativni cilji  | 
        
           formativni cilji  | 
        
           socializacijski cilji  | 
        
           Posebnosti v izvedbi  | 
      
| 
           Upogibna orodja:  | 
        
           Dijaki;  | 
        ||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Osvajajo strokovnost, razvijajo natančnost, zanesljivost in odgovornost za opravljeno delo.  | 
        
           Didaktični komplet elementov in orodij za upogibanje.  | 
      
| 
           Kombinirana pogresivna in transfer orodja:  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Razvijajo sposobnosti za tehnično mišljenje in ustvarjalnost.  | 
        
           Didaktični komplet elementov in normalij kombiniranih orodij.  | 
      
| 
           Orodja za kovanje:  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Razvijajo občutek za natančnost in sposobnost za reševanje težav.  | 
        
           Didaktični komplet elementov orodij za kovanje.  | 
      
| 
           Orodja za iztiskavanje:  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Pridobivajo spoznanja o povezanosti življenja in tehnike ter o možnostih za poklicno pot.  | 
        
           Didaktični komplet elementov orodij za iztiskavanje.  | 
      
| 
           Izdelava orodja za brizganje plastičnih mas:  | 
        |||
| 
           a) določanje konstrukcijskih zasnov  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Razvijajo občutek za natančnost in ekonomičnost.  | 
        
           Vzorci orodij in katalogi proizvajalcev.  | 
      
| 
           b) izdelava elementov orodja  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Razvijajo občutek za red in urejenost, varčnost in ekonomičnost ter obliko orodij.  | 
        
           Stroj za brizganje plastike s pripadajočimi napravami in priborom. Didaktični komplet normalij, elementov in pribora orodij za brizganje plastike.  | 
      
| 
           Montaža in preizkušanje orodij:  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Razvijajo zavest o strokovni odgovornosti in zahtevah poklica, krepijo pripadnost skupini in kolektivu.  | 
        
           Različni deli orodij in priprav.  | 
      
| 
           Popravila in vzdrževanje orodij:  | 
        |||
          
  | 
        
          
  | 
        
           Različni deli orodij in priprav.  | 
      
V posameznem ocenjevalnem obdobju se preverja znanje in ocenjuje:
| 
           Znanje  | 
        
           Povezava s predmetom  | 
      |
| 
           Predmet  | 
        
           Znanje  | 
      |
| 
           Tehnike in postopki ročne obdelave  | 
        
           Osnove strojništva Tehnologija  | 
        
           Tehniško risanje, fizika, mehanika, strojni elementi Pripomočki za obdelovance in orodja Načrtovanje tehnološkega postopka  | 
      
| 
           Tehnike in postopki strojne obdelave  | 
        
           Tehniško risanje, fizika, mehanika, strojni elementi obdelovalne tehnike avtomatizacija  | 
      |
| 
           Poznavanje orodij in obdelovalnih pripomočkov  | 
        
           Tehniško risanje, fizika, mehanika, strojni elementi Obdelovalne tehnike orodja za množinsko proizvodnjo  | 
      |