SREDNJE STROKOVNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: ARANŽERSKI TEHNIK

IZPITNI KATALOG

Sprejeto na 52. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 26. 10. 2001

1. NAZIV IZPITNE ENOTE

TRŽENJE

2. IZPITNI CILJI

Na izpitu ocenjujemo:

3. ZNANJA, KI SE OCENJUJEJO

VSEBINE

ZNANJA (CILJI)

 

Kandidat

OSNOVNI POJMI TRŽENJA

  • definira pojem trženja

  • razloži vlogo menjave in pomen zadovoljstva kupcev pri trženju

  • razloži naloge oziroma funkcije trženja

  • zna razložiti razliko med prodajnim in tržnim konceptom poslovanja

  • prepozna tržno usmerjeno podjetje
  • NAKUPNO VEDENJE PORABNIKOV

  • razloži proces nakupnega odločanja

  • razloži nakupno vedenje porabnikov in dejavnike, ki vplivajo na nakupne odločitve

  • razlikuje različne vrste potreb in njihovo hirarhijo

  • razloži, kako vedenje in lastnosti porabnikov vplivajo na način trženja izdelkov in storitev

  • zna pojasniti nakupno vedenje organizacij
  • IZDELEK

  • razloži pomen izdelka v trženjskem spletu

  • razloži pomen spremljanja življenjskega cikla izdelka

  • opiše značilnosti posameznih faz življenjskega cikla izdelka in strategije v posamezni fazah

  • zna razložiti različne strategije uvajanja novega izdelka na trg

  • razloži, kako kupci sprejemajo nov izdelek na trgu

  • opiše proces razvoja novega izdelka in značilnosti posameznih faz

  • razloži pomen blagovnih znamk za trženje in njene prednosti za tržnika ter za porabnika

  • razloži vlogo zunanjega izgleda izdelka in pomen industrijskega oblikovanja ter vlogo aranžiranja in dekoriranja pri oblikovanju zunanjega izgleda

  • zna razložiti vlogo embalaže in našteti vrste
  • STORITVE

  • primerja značilnosti trženja izdelkov z značilnostmi trženja storitev

  • razloži elemente trženjskega spleta za izdelke za storitve ter opredeli razlike med njima

  • razloži pomen oziroma vlogo zaposlenih (ljudi) pri trženju storitev

  • razloži pojem in pomen notranjega trženja za uspeh podjetja
  • TRŽNO KOMUNICIRANJE

  • našteje cilje tržnega komuniciranja in jih razloži

  • definira in razloži proces tržnega komuniciranja

  • našteje orodja tržnega komuniciranja, definira posamezna orodja s pomočjo konkretnih primerov s prakse.

  • razloži pomen oblikovanja komunikacijskega spleta za trženje vključno s primerom iz prakse

  • razloži pomen merjenja učinkovitostii tržnega komuniciranja
  • CENOVNA STRATEGIJA

  • razloži pomen prodajne cene v trženjskem spletu

  • opiše dejavnike, ki vplivajo na oblikovanje prodajne cene

  • razloži različne strategije prodajnih cen in zna izbrati ustrezno cenovno strategijo za določen trženjski cilj
  • POSREDNIKI NA PRODAJNI POTI

  • definira prodajno pot in pozna pomen prodajne poti pri trženju izdelkov in storitev

  • razlikuje med različnimi vrstami prodajnih poti in pozna kriterije za njihovo izbiro

  • zna izbrati ustrezno obliko prodajne poti za določen izdelek ali storitev

  • pozna posrednike na prodajni poti, jih primerja med seboj in razloži strategije pridobivanja posrednikov

  • opiše fizično distribucijo
  • TRGOVINA NA DROBNO

  • razloži pomen trgovine na drobno v gospodarstvu, opiše oblike in cilje ter njene naloge

  • opiše elemente trženja v prodajalni in razloži namen pospeševanja prodaje v prodajalni

  • opiše naloge aranžerja pri trženju blaga v prodajalne

  • zna oceniti delo prodajalcev in njihovo vlogo pri pospeševanju prodaje
  • NEPOSREDNO TRŽENJE

  • razloži razloge za naraščajoči pomen neposrednega trženja in našteje cilje neposrednega trženja

  • prepoznava oblike neposrednega trženja v praksi in jih primerja

  • razloži prednosti neposrednega trženja in vlogo sodobnih medijev

  • opiše značilnosti elektronskega trženja
  • ZADOVOLJSTVO KUPCEV

  • opredeli pojem zadovoljstva kupcev in njegov pomen za uspešnost podjetja

  • razloži pomen stalnih kupcev in opiše metode s katerimi obdržimo kupce

  • razloži, kako podjetja skrbijo za zadovoljstvo kupcev po nakupu

  • razloži zakonodajo s področja varstva potrošnikov
  • STRATEŠKO UPRAVLJANJE TRŽENJA

  • razloži proces strateškega upravljanja in definira posamezne faze

  • prepoznava dejavnike trženja iz okolja

  • opiše konkurenčne prednosti podjetij

  • razloži swot analizo na konkretnem primeru iz prakse

  • definira in primerja trženjske strategije podjetij

  • opiše proces segmentacije trga

  • definira ciljni trg in opiše načine izbiranja ciljnih trgov

  • razloži in prepoznava načine pozicioniranja podjetij na trgu

  • opiše elemente trženjskega spleta in razloži pomen njihove usklajenosti

  • opiše načine preverjanja učinkovitosti trženjskih akcij
  • TRŽENJSKI INFORMACIJSKI SISTEM

  • definira trženjski informacijski sistem in našteje njegove naloge

  • našteje vrste tržnih podatkov in načine njihovega zbiranja

  • opiše proces trženjskega obveščanja

  • opiše potek tržnih raziskav in razloži metode
  • GLOBALNO TRŽENJE

  • razloži pojem globalnega trga in opiše načine vstopa na tuji trg

  • opiše prilagajanje trženjskih strategij različnim okoljem in načine sodelovanja na globalnem trgu
  • Pri pripravi izpitnih nalog ter vprašanj upoštevajte »Navodila za pripravo in izvedbo 2. Izpitne enote«, pripravil CPI.

     

    4. OCENJEVANJE ZNANJA

    Zgradba izpitne enote:

    4.1. USTNI IZPIT

    Vprašanja na izpitnem listku

    Vprašanja so kompleksna, jasna, nedvoumna ter ustrezno razčlenjena. Pri sestavljanju izpitnih listkov upoštevati preglednico vsebin in taksonomskih stopenj ter tako zagotoviti ustrezno pokritost vsebin ter zahtevnost ustnega izpita.

    Vprašanja morajo zajeti znanja definicij in zakonov, poznavanja strokovne terminologije (20%*); iz razumevanja in uporabe (35%*) ter iz analize, sinteze in vrednotenja (45%*).

    * Delež posameznega vprašanja v oceni ustnega izpita.

    Priprava in trajanje izpita

    Kandidat ima pravico, da se 20 minut pripravlja na ustni izpit. Ustni izpit traja največ 20 minut.

    4.1.1. Določanje skupne ocene

    Pri dogovoru o točkovnem vrednotenju izpitnih nalog se mora skupna točkovna vrednost pretvoriti v predpisano ocenjevalno lestvico, ki je petstopenjska in obsega ocene od odlično (5) do nezadostno (1) PRIMEROMA:

     

    odlično (5)

    100 do 89 točk

     

    dosežek, ki nadpovprečno zadovoljuje postavljene zahteve,

    prav dobro (4)

    od 88 do 76 točk,

     

    dosežek, ki v celoti zadovoljuje postavljene zahteve,

    dobro (3)

    od 75 do 63 točk,

     

    dosežek, ki v splošnem zadovoljuje postavljene zahteve,

    zadostno (2)

    od 62 do 50 točk,

     

    dosežek, ki kaže na pomanjkljivosti, vendar še zadovoljuje postavljene zahteve,

    nezadostno (1)

    49 ali manj točk,

     

    dosežek, ki ne zadovoljuje postavljenih zahtev in kaže na pomanjkljivo temeljno znanje.

     

    5. DOVOLJENI PRIPOMOČKI

    Dovoljeni pripomočki pri ustnem izpitu so določeni v poglavju 3.

    6. LITERATURA IN DRUGI VIRI

    Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.