SREDNJE STROKOVNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: ARANŽERSKI TEHNIK

IZPITNI KATALOG

Sprejeto na 52. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 26. 10. 2001

1. NAZIV IZPITNE ENOTE

ARANŽERSTVO IN OBLIKOVANJE

2. IZPITNI CILJI

Na izpitu ocenjujemo:

3. ZNANJA, KI SE OCENJUJEJO

VSEBINE

ZNANJA (CILJI)

 

Kandidat

TOČKA, LINIJA, PLOSKEV, TEKSTURA

  • razloži pojem »likovni element«

  • razloži vlogo točke, linije in ploskve v likovnem izdelku

  • opiše značaj in lastnosti posameznih oblik likovnih elementov pri gradnji likovnega izdelka

  • prepozna in opiše različne risarske tehnike in zna razložiti njihove posebnosti

  • opiše lastnosti tekstur materialov
  • PROSTOR

  • opiše likovni prostor

  • prepozna različne oblike likovnih prostorov in prostorske dimenzije v aranžiranem prostoru
  • MOŽNOSTI ZAVIJANJA

  • analizira barvno in materialno usklajenost posameznih elementov darilnega paketa s celoto, ter usklajenost le tega z njegovo namembnostjo
  • IZLOŽBENI PROSTOR

  • razloži postopek tehnike aranžiranja, ki zajema pripravo prostora, idejni osnutek, usklajevanje z naročnikom in izvedbo

  • našteje aranžerska orodja in materiale, ter definira njihovo uporabo
  • IZLOŽBENI ARANŽMA

  • razloži zgradbo izložbenega aranžmaja in njegov namen

  • analizira konkretne postavitve izložbenih aranžmajev in jih definira

  • našteje konstrukcijske elemente izložbenega aranžmaja in jih opiše (dekoracija, nosilni liki, trgovsko blago, ceniki, reklamni napisi, …)

  • opiše vlogo posameznih konstrukcijskih elementov izložbenega aranžmaja
  • BARVA

  • opiše razklon sončne svetlobe v barvni spekter

  • razloži vlogo barve v likovnem oblikovanju in njihovo uporabo pri aranžiranju

  • razloži zgradbo barvnega kroga in barvnega telesa
  • BARVNA HARMONIJA IN BARVNI KONTRASTI

  • prepozna in analizira barvni sestav v konkretnem primeru

  • imenuje in opiše barvne kontraste pri aranžiranju

  • razlikuje med različnimi vrstami prodajnih poti in pozna kriterije za njihovo izbiro

  • zna izbrati ustrezen barvni sestav za ustvarjanje določenega vzdušja v prodajnem ali izložbenem prostoru
  • LIKOVNA KOMPOZICIJA

  • opiše zgradbo likovne kompozicije v skladu z načeli likovnega reda in jih razloži

  • analizira kompozicijo konkretnega primera izložbenega prostora

  • opredeli mero, proporc, ritem, uravnoteženost, enotnost, dominanto v aranžiranem prostoru
  • SVETLO - TEMNO

  • opiše vrednosti medsebojnih odnosov svetlega in temnega na primerih

  • razloži uporabno vrednost svetlega in temnega v likovnem oblikovanju

  • razloži vrednostni ključ v aranžiranem prostoru

  • razloži zračno perspektivo v aranžiranem prostoru
  • VPLIV SVETLOBNIH ŽARKOV NA PLASTIČNI VIDEZ PREDMETOV

  • opiše vrste svetil, namenjenih za osvetljevanje predmetov v izložbah

  • opiše načine osvetljevanja z različnimi svetlobnimi efekti, za poudarjanje predmetov in ustvarjanje določenega vzdušja v izložbenem prostoru
  • PROJEKCIJE

  • opiše različne tipe prostorskih konceptov skozi zgodovinska obdobja

  • razloži pomen projekcijske risbe
  • KONSTRUKCIJE TELES

  • opiše konstrukcijo posameznih teles
  • VRSTE RAZSTAVNIH PROSTOROV

  • opiše arhitektonske značilnosti posameznih vrst razstavnih prostorov

  • pretvori, na primeru obstoječe merske količine, le to v izbrano merilo
  • PISAVE

  • opiše oblikovno zgradbo reklamnega sporočila

  • opiše tehnike za oblikovanje pisave

  • analizira različne tipe črk in jih zna uporabiti v konkretnem primeru
  • VSEBINA REKLAMNEGA SPOROČILA

  • analizira primernost motiva in vsebine reklamnega sporočila z njegovo vizualno obliko
  • STILIZACIJA

  • razloži pojem stilizacije

  • razloži pomen in vlogo stilizacije v aranžerski dejavnosti
  • SIMBOLIKA

  • razloži pomen simboličnih predmetov za namene aranžiranja

  • pozna simbole, značilne za slovensko kulturno okolje

  • opiše simbolično vrednost barve
  • ABSTRAKCIJA

  • razloži pojem abstrakcije

  • opiše učinkovanje posameznih likovnih prvin pri ustvarjanju vzdušja v razstavnih prostorih
  • BLAGOVNA SKLADOVNICA

  • razloži namen predstavitve predmetov v izložbeni prostor na način oblikovanje blagovne skladovnice
  • IZLOŽBA STEKLENIC

  • opiše razliko med statično in dinamično kompozicijo
  • BONBONI IN ČOKOLADA

  • razloži ritem znotraj prostorske kompozicije
  • DARILNA KOŠARA

  • razloži vlogo darilne košare in ji določi vsebino
  • KAVA IN ČAJI

  • poimenuje vrste prostorskih kompozicij glede na smer
  • PAPIR IN PAPIRNIŠKI ARTIKLI

  • razloži pomen harmonije materialov znotraj izložbenega aranžmaja
  • ELEKTRIČNI IN GOSPODINJSKI STROJI

  • razloži odnose med velikostmi znotraj izložbenega aranžmaja
  • KOZMETIKA

  • zna izbrati ustrezno dekoracijo za postavitev določene kolekcije kozmetičnih proizvodov v izložbenem prostoru
  • IZLOŽBA S PORCELANOM

  • razloži pojem estetike in kiča
  • ŽELEZNINA IN VRTNO ORODJE

  • izbere ustrezni likovni motiv za ustvarjanje vzdušja
  • ČEVLJI IN USNJENA GALANTERIJA

  • razloži načine razstavljanja čevljev in usnjene galanterije glede na njihovo uporabnost

  • zna izbrati primerno dekoracijo

  • razloži vlogo in namen poznavanja modnih trendov za učinkovito aranžersko dejavnost
  • AKCIJSKA IZLOŽBA

  • opiše možnosti, načine oblikovanja akcijskih izložb
  • DRAPERIJA

  • izbere vzorce, materiale, barve tkanin in pletenin za oblikovanje harmonične predstavitve tkanin in pletenin v izložbi
  • FIGURA

  • opiše osnovne proporce človeškega telesa
  • ŽENSKO PERILO

  • izbere ustrezne nosilne like in dekoracijo za optično učinkovito predstavitev ženskega perila v skladu z modnimi trendi
  • MOŠKO IN OTROŠKO PERILO

  • izbere ustrezne nosilne like in dekoracijo optično učinkovito predstavitev moškega in otroškega perila v skladu z modnimi trendi
  • MOŠKI PULIJI IN SRAJCE

  • izbere ustrezne nosilne like in dekoracijo za optično učinkovito predstavitev moških pulijev in srajc v skladu z modnimi trendi
  • MOŠKA KONFEKCIJA

  • izbere ustrezne nosilne like in dekoracijo za optično učinkovito predstavitev moške konfekcije v skladu z modnimi trendi
  • PULOVERJI IN JOPICE

  • izbere ustrezne nosilne like in dekoracijo za optično učinkovito predstavitev puloverjev in jopic v skladu z modnimi trendi
  • ŽENSKA KONFEKCIJA

  • izbere ustrezne nosilne like in dekoracijo za optično učinkovito predstavitev ženske konfekcije v skladu z modnimi trendi
  • IZLOŽBENA LUTKA

  • razloži pomen in namen izložbene lutke v izložbenem prostoru

  • zna izbrati ustrezne izložbene lutke v skladu z modnimi trendi
  • OBLIKOVANJE V PRODAJALNI

  • našteje vrste prodajnih prostorov in prostorov primernih za aranžiranje in jih opiše

  • določi mesto nastavitve različnih oglaševalskih izdelkov v prodajnih prostorih

  • razloži načine razstavljanja blaga v prodajnih prostorih

  • določi ustrezne barve po načelih barvne harmonije in trendov, za izložbene in prodajne prostore

  • zna izbrati ustrezno dekoracijo za ustvarjanje določenega vzdušja v prodajnem prostoru
  • Pri pripravi izpitnih nalog ter vprašanj upoštevajte »Navodila za pripravo in izvedbo 2. Izpitne enote«, pripravil CPI.

    4. OCENJEVANJE ZNANJA

    Zgradba izpitne enote:

    4.1. USTNI IZPIT

    Vprašanja na izpitnem listku

    Vprašanja so kompleksna, jasna, nedvoumna ter ustrezno razčlenjena. Pri sestavljanju izpitnih listkov upoštevati preglednico vsebin in taksonomskih stopenj ter tako zagotoviti ustrezno pokritost vsebin ter zahtevnost ustnega izpita.

    Vprašanja morajo zajeti znanja definicij in zakonov, poznavanja strokovne terminologije (20%*); iz razumevanja in uporabe (35%*) ter iz analize, sinteze in vrednotenja (45%*).

    * Delež posameznega vprašanja v oceni ustnega izpita.

    Priprava in trajanje izpita

    Kandidat ima pravico, da se 20 minut pripravlja na ustni izpit. Ustni izpit traja največ 20 minut.

    4.1.1. Določanje skupne ocene 

    Pri dogovoru o točkovnem vrednotenju izpitnih nalog se mora skupna točkovna vrednost pretvoriti v predpisano ocenjevalno lestvico, ki je petstopenjska in obsega ocene od odlično (5) do nezadostno (1) PRIMEROMA:

     

    odlično (5)

    100 do 89 točk

     

    dosežek, ki nadpovprečno zadovoljuje postavljene zahteve

    prav dobro (4)

    od 88 do 76 točk

     

    dosežek, ki v celoti zadovoljuje postavljene zahteve

    dobro (3)

    od 75 do 63 točk

     

    dosežek, ki v splošnem zadovoljuje postavljene zahteve

    zadostno (2)

    od 62 do 50 točk

     

    dosežek, ki kaže na pomanjkljivosti, vendar še zadovoljuje postavljene zahteve

    nezadostno (1)

    49 ali manj točk

     

    dosežek, ki ne zadovoljuje postavljenih zahtev in kaže na pomanjkljivo temeljno znanje.

    5. DOVOLJENI PRIPOMOČKI

    Dovoljeni pripomočki pri ustnem izpitu so določeni v poglavju 3.

    6. LITERATURA IN DRUGI VIRI

    Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.