Izobraževalni program: ARANŽERSKI TEHNIK
Sprejeto na 52. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 26. 10. 2001
OBLIKOVANJE S CVETJEM
IZDELEK Z ZAGOVOROM
STORITEV Z ZAGOVOROM
SEMINARSKA (PROJEKTNA) NALOGA Z ZAGOVOROM
Na izpitu ocenjujemo:
Glejte »Navodila za pripravo in izvedbo 4. Izpitne enote«. Pripravil CPI.
Izpitna enota izdelek oziroma storitev z zagovorom zajema samostojno izdelavo izdelka (sklopa) oziroma opravljanja storitve. Ocenjevanje temelji na doseženi povezanosti kandidatovih psihofizičnih, motoričnih in intelektualnih sposobnosti, kulture dela in delovnih izkušenj.
Izpitne naloge zastavimo tako, da upoštevamo z izpitnim katalogom opredeljene vsebine ter zahtevana znanja. Da celovito ocenimo strokovno usposobljenost kandidata pripravimo več daljših ali krajših izpitnih nalog - izpitnih del ter delovnih preizkusov, ki jih je kandidat sposoben rešiti v času do 8 ur. Za izpitne naloge je potrebno pripraviti izpitno gradivo.
Vsebino in vrsto izpitnih nalog (izpitna dela, delovne preizkuse) določi izpitni odbor. Izpitni odbor izda kandidatu pisni sklep o roku in kraju izvedbe izpita, o imenovanju nadzornikov, o potrebnih predhodnih dejanjih (npr. priprava polizdelkov ipd.) in drugih obveznostih ter pogojih.
Pri 4. izpitni enoti (izdelek ali storitev) poklicne mature lahko ocenjujemo praktična znanja in spretnosti pridobljenih v procesu praktičnega izobraževanja z:
Kandidat lahko pripravi polizdelke (opravi določena opravila) po predloženi dokumentaciji pred izpitom v skladu s sklepom izpitnega odbora. Na izpitu opravi finalizacijo izpitnega dela. Dokumentacijo praviloma izdela pod nadzorom.
Seminarska naloga. Osnovni namen seminarske naloge je, da kandidat širše in globlje obravnava določeno strokovno področje. S seminarsko nalogo mora kandidat pokazati določeno raven teoretskega in praktičnega znanja ter sposobnost samostojne uporabe strokovnih virov pri obravnavi teme.
Projektna naloga je samostojna obravnava določenega problema po načrtovanih postopkih (informiranje, načrtovanje, odločitev, izvedba, kontrola, vrednotenje). Projektno nalogo kandidat izdeluje po načrtu, ki ga uskladi z mentorjem.
Obseg in vsebina zagovora sta predvsem vezani na posamezne izpitne naloge.
Opredeljena znanja in spretnosti, ki jih kandidat mora obvladati glede na cilje izobraževanja.
IZDELEK |
OPIS IN DIMENZIJE |
TEHNOLOŠKE ZAHTEVE |
ŠOPEK |
Analiza prostora, izdelava risb v merilu, tlorisu in narisu ter poudari namen, obliko, velikost, razmerja, barve, strukture, kompozicijo, uporabljene materiale cvetlične vezave. Pozna sporočilnost in simboliko uporabljenih materialov ter tehniko izdelave. Na osnovi estetsko oblikovanih prezentacijskih risb izdela cvetlično vezavo in jo postavi v prostor. |
Delovna mapa, listi formata A3, risalni listi, risalni in slikarski pribor, okrasne rastline, dekorativni in aranžerski material, natikalna sredstva, veziva, posode, cvetličarska orodja in naprave, delovna obleka, delovni prostor. |
ARANŽMA |
Analiza prostora, izdelava risb v merilu, tlorisu in narisu ter poudari namen, obliko, velikost, razmerja, barve, strukture, kompozicijo, uporabljene materiale cvetlične vezave. Pozna sporočilnost in simboliko uporabljenih materialov ter tehniko izdelave. Na osnovi estetsko oblikovanih prezentacijskih risb izdela cvetlično vezavo in jo postavi v prostor. |
Delovna mapa, listi formata A3, risalni listi, risalni in slikarski pribor, okrasne rastline, dekorativni in aranžerski material, natikalna sredstva, veziva, posode, cvetličarska orodja in naprave, delovna obleka, delovni prostor. |
PLETENICA, FOTON |
Analiza prostora, izdelava risb v merilu, tlorisu in narisu ter poudari namen, obliko, velikost, razmerja, barve, strukture, kompozicijo, uporabljene materialecvetlične vezave. Pozna sporočilnost in simboliko uporabljenih materialov ter tehniko izdelave. Na osnovi estetsko oblikovanih prezentacijskih risb izdela cvetlično vezavo in jo postavi v prostor |
Delovna mapa, listi formata A3, risalni listi, risalni in slikarski pribor, okrasne rastline, dekorativni in aranžerski material, natikalna sredstva, veziva, posode, cvetličarska orodja in naprave, delovna obleka, delovni prostor. |
NASADEK |
Analiza prostora, izdelava risb v merilu, tlorisu in narisu ter poudari namen, obliko, velikost, razmerja, barve, strukture, kompozicijo, uporabljene materiale dekoracije. Na osnovi estetsko oblikovanih prezentacijskih risb izdela dekoracijo, jo postavi v notranji ali zunanji prostor ali jo uporabi kot darilo. |
Delovna mapa, listi formata A3, risalni listi, risalni in slikarski pribor, okrasne rastline, dekorativni in aranžerski material, natikalna sredstva, veziva, posode, cvetličarska orodja in naprave, delovna obleka, delovni prostor. |
VENEC |
Analiza prostora, izdelava risb cvetlične vezave v merilu, tlorisu in narisu ter poudari namen, obliko, velikost, razmerja, barve, strukture, kompozicijo, uporabljene materiale. Na osnovi estetsko oblikovanih prezentacijskih risb izdela cvetlično vezavo in jo postavi v prostor |
Delovna mapa, listi formata A3, risalni listi, risalni in slikarski pribor, okrasne rastline, dekorativni in aranžerski material, natikalna sredstva, veziva, posode, cvetličarska orodja in naprave, delovna obleka, delovni prostor. |
DARILO |
Izdelava risbe dekoracije darila v merilu,poudari namen, obliko,velikost, razmerja, barve, strukture, kompozicijo, uporabljene materiale. Pozna sporočilnost in simboliko uporabljenih materialov ter tehniko izdelave. Na osnovi prezentacijskih risb dekorira darilo. |
Delovna mapa, darilo, listi formata A3, risalni listi, risalni in slikarski pribor, okrasne rastline, dekorativni in aranžerski material, natikalna sredstva, veziva, cvetličarska orodja in naprave, delovna obleka, delovni prostor. |
CVETLIČNE DEKORACIJA |
Analiza prostora, izdelava risb v merilu, tlorisu in narisu ter poudari namen, obliko, velikost, razmerja, barve, strukture, kompozicijo, uporabljene materiale cvetličnih dekoracij. Pozna sporočilnost in simboliko uporabljenih materialov ter tehniko izdelave. Na osnovi estetsko oblikovanih prezentacijskih risb izdela cvetlične dekoracije notranjega in zunanjega bivalnega prostora, izložbenega okna, poslovnega prostora, kulturnih in konferenčnih dvoran, cerkev in oltarjev ter jih postavi v prostor. |
Delovna mapa, listi formata A3, risalni listi, risalni in slikarski pribor, okrasne rastline, dekorativni in aranžerski material, natikalna sredstva, veziva, posode, cvetličarska orodja in naprave, delovna obleka, delovni prostor. |
Pri izdelavi izdelka so dovoljeni naslednji pripomočki:
Opredeljena znanja in spretnosti, ki jih kandidat mora obvladati glede na cilje izobraževanja.
STORITEV |
ZNANJA |
ŠOPEK |
Risanje risb, načela oblikovanja, kompozicijska razmerja, prostorski red, stili oblikovanja, simbolika , sporočilnost, tehnika izdelave, prostorska usklajenost cvetlične vezave oz. dekoracije. |
ARANŽMA |
Risanje risb, načela oblikovanja, kompozicijska razmerja, prostorski red, stili oblikovanja, simbolika , sporočilnost, tehnika izdelave, prostorska usklajenost cvetlične vezave oz. dekoracije. |
PLETENICA, FOTON, |
Risanje risb, načela oblikovanja, kompozicijska razmerja, prostorski red, stili oblikovanja, simbolika , sporočilnost, tehnika izdelave, prostorska usklajenost cvetlične vezave oz. dekoracije. |
NASADEK |
Risanje risb, načela oblikovanja, kompozicijska razmerja, prostorski red, stili oblikovanja, simbolika , sporočilnost, tehnika izdelave, usklajenost nasadka s prostorom. |
VENEC |
Risanje risb, načela oblikovanja, kompozicijska razmerja, prostorski red, stili oblikovanja, simbolika , sporočilnost, tehnika izdelave, prostorska usklajenost cvetlične vezave oz. dekoracije. |
DARILO |
Risanje risb, načela oblikovanja, kompozicijska razmerja, prostorski red, stili oblikovanja, simbolika , sporočilnost, tehnika izdelave, namen in uporaba darila. |
CVETLIČNE DEKORACIJE |
Risanje risb, načela oblikovanja, kompozicijska razmerja, prostorski red, stili oblikovanja, simbolika , sporočilnost, tehnika izdelave, namen in uporaba cvetlične dekoracije. |
Pri opravljanju storitve so dovoljeni naslednji pripomočki:
VSEBINE |
ZNANJA |
OKRASNE RASTLINE |
Značilnosti okrasnih zelnatih in olesenelih rastlin. |
SEZONSKA UPORABA OKRASNIH RASTLIN |
Sezonske rastline, barvna lestvica letnih časov, uporabnost barvitosti, velikosti, oblik, struktur, tekstur okrasnih rastlin v cvetličnih vezavah in dekoracijah. Razumevanje in vnašanje simbolike, sporočilnosti in kulturne dediščine v uporabo. |
POSUŠENE RASTLINE |
Sezonske rastline, barvna lestvica letnih časov, uporabnost barvitosti, velikosti, oblik, struktur, tekstur okrasnih rastlin v cvetličnih vezavah in dekoracijah. Razumevanje in vnašanje simbolike, sporočilnosti in kulturne dediščine v uporabo. |
RASTLINE IZ PAPIRJA, SVILE IN UMETNIH MATERIALOV |
Rastline iz različnih materialov, uporabnost barvitosti, velikosti, oblik, struktur, tekstur rastlin v cvetličnih vezavah in dekoracijah. Razumevanje in vnašanje simbolike, sporočilnosti in kulturne dediščine v uporabo. |
Pri izdelku oziroma storitvi na poklicni maturi traja izpit do 8 ur ter zajema izdelavo izpitnih nalog, dokumentacije ter ustni zagovor. Za izpitno delo do 6 ur, za delovne preizkuse do 2 uri. Ustni zagovor traja največ 20 minut.
Seminarska (projektna) naloga se izdeluje samostojno v šolskem letu, v katerem se opravlja poklicna matura. S pisnim sklepom izpitnega odbora se med ostalim opredeli začetek, dokončanje in rok oddaje naloge. Zagovor se opravi v rednih rokih za poklicno maturo po sprejetem razporedu izpitov.
Metodološki postopek zgradbe naloge je opisan v navodilih.
Izpitni odbor vsako leto sproti pripravi kriterije za ocenjevanje tako, da za posamezne naloge upošteva naslednja razmerja le kot priporočilo.
PODROČJE OCENJEVANJA |
DELEŽI cca |
DELEŽ cca |
1. priprava naloge |
20 % |
30 % |
2. izvedba (kakovost) |
40 % |
60 % |
3. dokumentacija (pri 1 nalogi) |
20 % |
|
4. ustni zagovor |
20 % |
10 % |
SKUPAJ |
100 % |
100 % |
Pri dogovoru o točkovnem vrednotenju izpitnih nalog se mora skupna točkovna vrednost pretvoriti v predpisano ocenjevalno lestvico, ki je petstopenjska in obsega ocene od odlično (5) do nezadostno (1) PRIMEROMA:
odlično (5) |
100 do 89 točk |
|
dosežek, ki nadpovprečno zadovoljuje postavljene zahteve |
prav dobro (4) |
od 88 do 76 točk |
|
dosežek, ki v celoti zadovoljuje postavljene zahteve |
dobro (3) |
od 75 do 63 točk |
|
dosežek, ki v splošnem zadovoljuje postavljene zahteve |
zadostno (2) |
od 62 do 50 točk |
|
dosežek, ki kaže na pomanjkljivosti, vendar še zadovoljuje postavljene zahteve |
nezadostno (1) |
49 ali manj točk |
|
dosežek, ki ne zadovoljuje postavljenih zahtev in kaže na pomanjkljivo temeljno znanje. |
Kriteriji za ocenjevanje seminarske (projektne) naloge. PRIMEROMA
|
Kriteriji |
DeležI |
1. |
načrtovanje obravnavane teme |
20% |
2. |
izbira in uporaba ustreznih metod dela |
20% |
3. |
analiziranje, interpretiranje in vrednotenje rezultatov dejstev in podatkov |
40% |
4. |
predstavitev obravnavanega problema v jezikovno ustrezni obliki |
10% |
5. |
zagovor |
10% |
|
SKUPAJ |
100% |
Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.