Izobraževalni program: ARANŽERSKI TEHNIK
Sprejeto na 52. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 26. 10. 2001
IZDELEK Z ZAGOVOROM - dekoriranje
IZDELEK Z ZAGOVOROM - metode oglaševanja
Dekoriranje
Kandidati osnutke, risbe dekorativnih elementov s predstavitvijo postavitve v prostoru: sezonska dekoracija, promocijsko/unikatno darilo z embalažo, priložnostna dekoracija ali ureditev izbranega prostora, praznična dekoracija, reprezentativna dekoracija, dekoracija inovativne izložbe. Risbe uporabijo dijaki kot osnutke za praktično izdelavo izdelka na poklicni maturi.
Metode oglaševanja
Osnutki oglaševalskih izdelkov: prikazovalniki na prodajnih mestih, cenik, prospekt, katalog, plakat, koledar, oglas, brošura, zgibanka, celostna podoba podjetja, zaščitni znak podjetja, embalaža izdelka, spletna stran.
Izpitna enota izdelek oziroma storitev z zagovorom zajema samostojno izdelavo izdelka (sklopa) oziroma opravljanja storitve. Ocenjevanje temelji na doseženi povezanosti kandidatovih psihofizičnih, motoričnih in intelektualnih sposobnosti, kulture dela in delovnih izkušenj.
Izpitne naloge zastavimo tako, da upoštevamo z izpitnim katalogom opredeljene vsebine ter zahtevana znanja. Da celovito ocenimo strokovno usposobljenost kandidata pripravimo več daljših ali krajših izpitnih nalog - izpitnih del ter delovnih preizkusov, ki jih je kandidat sposoben rešiti v času do 8 ur. Za izpitne naloge je potrebno pripraviti izpitno gradivo.
Vsebino in vrsto izpitnih nalog (izpitna dela, delovne preizkuse) določi izpitni odbor. Izpitni odbor izda kandidatu pisni sklep o roku in kraju izvedbe izpita, o imenovanju nadzornikov, o potrebnih predhodnih dejanjih (npr. priprava polizdelkov ipd.) in drugih obveznostih ter pogojih.
Pri 4. izpitni enoti (izdelek ali storitev) poklicne mature lahko ocenjujemo praktična znanja in spretnosti pridobljenih v procesu praktičnega izobraževanja z:
Kandidat lahko pripravi osnutke (opravi določena opravila) po predloženi dokumentaciji pred izpitom v skladu s sklepom izpitnega odbora. Na izpitu opravi finalizacijo izpitnega dela. Dokumentacijo praviloma izdela pod nadzorom mentorja.
Obseg in vsebina zagovora sta predvsem vezani na posamezne izpitne naloge.
Dekoriranje
Ocenjuje se predvsem: izdelava dekorativnih elementov z upoštevanjem vsebinske, barvne in kompozicijske harmonije; izdelava dekoracije, ki je simbolično in materialno usklajena z idejo celote; uporaba prostorskih ključev; kreativno razmišljanje in reševanje problemov; pri izdelavi dekoracije se še posebej ocenjujejo: natančnost, doslednost, strokovnost, kreativnost, praktičnost, uporabnost, optično učinkovanje in estetski videz.
Metode oglaševanja
Ocenjuje se predvsem: sposobnost za estetiko, barvno harmonijo, praktičnost in uporabnost, vsebina oglaševalskih izdelkov, kreativnost razmišljanja, prezentacija modernih trendov, upoštevanje AIDA modela, izbira materiala, edinstvenost pri poudarjanju blagovne znamke, oblikovnost, uporaba potrebne programske opreme.
Opredeljena praktična znanja in spretnosti, ki jih kandidat mora obvladati glede na cilje izobraževanja.
Dekoriranje
IZDELEK |
OPIS IN DIMENZIJE |
TEHNOLOŠKE ZAHTEVE |
Jesenska dekoracija |
Izdelava in postavitev jesenske dekoracije za izbran prostor. |
Dekoracija mora biti kompletno izdelana, z točno opredeljenimi materiali, finančno konstrukcijo, barvno in kompozicijsko usklajena. Postavitev mora biti izvedena v stvarnem okolju. |
Zimska dekoracija |
Izdelava in postavitev zimske dekoracije za izbran prostor. |
Dekoracija mora biti kompletno izdelana, z točno opredeljenimi materiali, finančno konstrukcijo, barvno in kompozicijsko usklajena. Postavitev mora biti izvedena v stvarnem okolju. |
Spomladanska dekoracija |
Izdelava in postavitev spomladanske dekoracije za izbran prostor. |
Dekoracija mora biti kompletno izdelana, z točno opredeljenimi materiali, finančno konstrukcijo, barvno in kompozicijsko usklajena. Postavitev mora biti izvedena v stvarnem okolju. |
Poletna dekoracija |
Izdelava in postavitev poletne dekoracije za izbran prostor. |
Dekoracija mora biti kompletno izdelana, z točno opredeljenimi materiali, finančno konstrukcijo, barvno in kompozicijsko usklajena. Postavitev mora biti izvedena v stvarnem okolju. |
Promocijska/unikatno darilo z embalažo |
Izdelava promocijskega/unikatnega darila za določen namen in priložnost. |
Darilo mora biti kompletno izdelano, opremljeno z primernimi oznakami in primerno embalažo. |
Ureditev razstavišča |
Ureditev razstavišča zajema ureditev razstavnih eksponatov na za to primerne nosilce ali panoje, namestitev usmerjevalcev in oznak in izdelavo primerne dekoracije. |
Postavitev mora biti izdelana v stvarnem okolju. |
Ureditev sejemskega prostora |
Ureditev sejemskega prostora zajema ureditev razstavnih eksponatov na za to primerne nosilce ali panoje, namestitev usmerjevalcev in oznak in izdelavo primerne dekoracije. |
Postavitev mora biti izvedena v stvarnem okolju. |
Dekoracija stojnice |
Izdelava dekoracije stojnice za različne vrste blaga in priložnosti. |
Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti obstojni materiali. |
Dekoracija poročne in cerkvene dvorane |
Izdelava dekoracije mize, stola, konfeta, namestitev cvetličnih aranžmajev in /ali rastlin v prostoru. |
Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali. |
Dekoracija plesne dvorane |
Izdelava dekoracije odra, namestitev cvetličnih aranžmajev in/ali rastlin v prostoru. |
Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti obstojni materiali. |
Dekoracija kongresne dvorane |
Izdelava dekoracijea kongresne mize, avle ali hodnika, ter namestitev cvetličnih aranžmajev in/ali rastlin v prostoru. |
Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali in barve. |
Dekoracija recepcije |
Izdelava priložnostne dekoracije stropa, miz, sten in namestitev cvetličnih aranžmajev ali rastlin v prostoru. |
Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali in barve. |
Dekoracija čakalnice |
Izdelava priložnostne dekoracije stropa, miz, sten in namestitev cvetličnih aranžmajev ali rastlin v prostoru, ki ustvarjajo pomirjujoče vzdušje. |
Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali in barve. |
Dekoracija sprejemnice |
Izdelava priložnostne dekoracije stropa, miz, sten in namestitev cvetličnih aranžmajev ali rastlin v prostoru, ki ustvarjajo pomirjujoče in svečano vzdušje. |
Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali in barve. |
Dekoracija avle |
Izdelava priložnostne dekoracije stropa in sten, ter namestitev in ureditev oglasnih tabel. |
Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali in barve. |
Dekoracija hodnika |
Izdelava priložnostne dekoracije stropa in sten, ter namestitev in ureditev oglasnih tabel. |
Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali in barve. |
Pustna dekoracija |
Izdelava dekoracije za izbran prostor ustvarja vzdušje pusta z uporabo simbolike. |
Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali in barve. |
Velikonočna dekoracija |
Izdelava dekoracije za izbran prostor ustvarja vzdušje velike noči z uporabo simbolike. |
Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali in barve. |
Božično-novoletna dekoracija |
Izdelava dekoracije za izbran prostor ustvarja božično-novoletno vzdušje z uporabo primerna simbolike. |
Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali in barve. |
Reprezentativna dekoracija |
Izdelava dekoracije za izbran prostor ustvarja svečano vzdušje z uporabo sodobnih prijemov aranžiranja. |
Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali in barve. |
Inovativna dekoracija |
Izdelava dekoracijea za izbran prostor z uporabo sodobnih, inovativnih prijemov aranžiranja. |
Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali in barve. |
Metode oglaševanja
IZDELEK |
OPIS IN DIMENZIJE |
TEHNOLOŠKE ZAHTEVE |
Osnutek prikazovalnikov na prodajnih mestih |
|
Uporaba računalnika |
Osnutek cenika |
|
Uporaba računalnika |
Osnutek prospekta |
|
Uporaba računalnika |
Osnutek kataloga |
|
Uporaba računalnika |
Osnutek plakata |
|
Uporaba računalnika |
Osnutek koledarja |
|
Uporaba računalnika |
Osnutek oglasa |
|
Uporaba računalnika |
Osnutek brošure |
|
Uporaba računalnika |
Osnutek zgibanke |
|
Uporaba računalnika |
Osnutek celostne podobe podjetja |
|
Uporaba računalnika |
Osnutek zaščitnega znaka podjetja |
|
Uporaba računalnika |
Osnutek embalaže |
|
Uporaba računalnika |
Osnutek spletne strani na računalniku |
|
Uporaba računalnika |
Dekoriranje
Pri izdelavi izdelka so dovoljeni naslednji pripomočki:
Metode oglaševanja
Pri izdelavi izdelka so dovoljeni naslednji pripomočki:
Ustni zagovor izdelanega izdelka traja največ 20 minut.
Izpitni odbor vsako leto sproti pripravi kriterije za ocenjevanje tako, da za posamezne naloge upošteva naslednja razmerja le kot priporočilo.
PODROČJE OCENJEVANJA |
DELEŽI cca |
DELEŽ cca |
1. izvirnost ideje |
20 % |
20 % |
2. izvedba (kakovost) |
40 % |
40 % |
3. uporabnost / praktičnost |
20 % |
20 % |
4. ustni zagovor |
20 % |
20 % |
SKUPAJ |
100 % |
100 % |
Pri dogovoru o točkovnem vrednotenju izpitnih nalog se mora skupna točkovna vrednost pretvoriti v predpisano ocenjevalno lestvico, ki je petstopenjska in obsega ocene od odlično (5) do nezadostno (1). PRIMEROMA:
odlično (5) |
100 do 89 točk |
|
dosežek, ki nadpovprečno zadovoljuje postavljene zahteve |
prav dobro (4) |
od 88 do 76 točk |
|
dosežek, ki v celoti zadovoljuje postavljene zahteve |
dobro (3) |
od 75 do 63 točk |
|
dosežek, ki v splošnem zadovoljuje postavljene zahteve |
zadostno (2) |
od 62 do 50 točk |
|
dosežek, ki kaže na pomanjkljivosti, vendar še zadovoljuje postavljene zahteve |
nezadostno (1) |
49 ali manj točk |
|
dosežek, ki ne zadovoljuje postavljenih zahtev in kaže na pomanjkljivo temeljno znanje. |
Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.