SREDNJE STROKOVNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: ARANŽERSKI TEHNIK

IZPITNI KATALOG

Sprejeto na 52. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 26. 10. 2001

1. NAZIV IZPITNE ENOT (izbirno področje - dekoriranje)

IZDELEK Z ZAGOVOROM - dekoriranje

IZDELEK Z ZAGOVOROM - metode oglaševanja

2. IZPITNI CILJI

2.1. Dekoriranje

2.2. Metode oglaševanja

3. PRIPOROČILA ZA PRIPRAVO IZPITNIH NALOG

Dekoriranje

Kandidati osnutke, risbe dekorativnih elementov s predstavitvijo postavitve v prostoru: sezonska dekoracija, promocijsko/unikatno darilo z embalažo, priložnostna dekoracija ali ureditev izbranega prostora, praznična dekoracija, reprezentativna dekoracija, dekoracija inovativne izložbe. Risbe uporabijo dijaki kot osnutke za praktično izdelavo izdelka na poklicni maturi.

Metode oglaševanja

Osnutki oglaševalskih izdelkov: prikazovalniki na prodajnih mestih, cenik, prospekt, katalog, plakat, koledar, oglas, brošura, zgibanka, celostna podoba podjetja, zaščitni znak podjetja, embalaža izdelka, spletna stran.

3.1. Izdelek oziroma storitev

Izpitna enota izdelek oziroma storitev z zagovorom zajema samostojno izdelavo izdelka (sklopa) oziroma opravljanja storitve. Ocenjevanje temelji na doseženi povezanosti kandidatovih psihofizičnih, motoričnih in intelektualnih sposobnosti, kulture dela in delovnih izkušenj.

Izpitne naloge zastavimo tako, da upoštevamo z izpitnim katalogom opredeljene vsebine ter zahtevana znanja. Da celovito ocenimo strokovno usposobljenost kandidata pripravimo več daljših ali krajših izpitnih nalog - izpitnih del ter delovnih preizkusov, ki jih je kandidat sposoben rešiti v času do 8 ur. Za izpitne naloge je potrebno pripraviti izpitno gradivo.

Vsebino in vrsto izpitnih nalog (izpitna dela, delovne preizkuse) določi izpitni odbor. Izpitni odbor izda kandidatu pisni sklep o roku in kraju izvedbe izpita, o imenovanju nadzornikov, o potrebnih predhodnih dejanjih (npr. priprava polizdelkov ipd.) in drugih obveznostih ter pogojih.

Pri 4. izpitni enoti (izdelek ali storitev) poklicne mature lahko ocenjujemo praktična znanja in spretnosti pridobljenih v procesu praktičnega izobraževanja z:

Kandidat lahko pripravi osnutke (opravi določena opravila) po predloženi dokumentaciji pred izpitom v skladu s sklepom izpitnega odbora. Na izpitu opravi finalizacijo izpitnega dela. Dokumentacijo praviloma izdela pod nadzorom mentorja.

3.2. Zagovor

Obseg in vsebina zagovora sta predvsem vezani na posamezne izpitne naloge.

4. ZNANJA, KI SE OCENJUJEJO

Dekoriranje

Ocenjuje se predvsem: izdelava dekorativnih elementov z upoštevanjem vsebinske, barvne in kompozicijske harmonije; izdelava dekoracije, ki je simbolično in materialno usklajena z idejo celote; uporaba prostorskih ključev; kreativno razmišljanje in reševanje problemov; pri izdelavi dekoracije se še posebej ocenjujejo: natančnost, doslednost, strokovnost, kreativnost, praktičnost, uporabnost, optično učinkovanje in estetski videz.

Metode oglaševanja

Ocenjuje se predvsem: sposobnost za estetiko, barvno harmonijo, praktičnost in uporabnost, vsebina oglaševalskih izdelkov, kreativnost razmišljanja, prezentacija modernih trendov, upoštevanje AIDA modela, izbira materiala, edinstvenost pri poudarjanju blagovne znamke, oblikovnost, uporaba potrebne programske opreme.

4.1. VSEBINE IN ZAHTEVANA ZNANJA ZAIZDELEK

Opredeljena praktična znanja in spretnosti, ki jih kandidat mora obvladati glede na cilje izobraževanja.

Dekoriranje

 

IZDELEK

OPIS IN DIMENZIJE

TEHNOLOŠKE ZAHTEVE

Jesenska dekoracija

Izdelava in postavitev jesenske dekoracije za izbran prostor.

Dekoracija mora biti kompletno izdelana, z točno opredeljenimi materiali, finančno konstrukcijo, barvno in kompozicijsko usklajena. Postavitev mora biti izvedena v stvarnem okolju.

Zimska dekoracija

Izdelava in postavitev zimske dekoracije za izbran prostor.

Dekoracija mora biti kompletno izdelana, z točno opredeljenimi materiali, finančno konstrukcijo, barvno in kompozicijsko usklajena. Postavitev mora biti izvedena v stvarnem okolju.

Spomladanska dekoracija

Izdelava in postavitev spomladanske dekoracije za izbran prostor.

Dekoracija mora biti kompletno izdelana, z točno opredeljenimi materiali, finančno konstrukcijo, barvno in kompozicijsko usklajena. Postavitev mora biti izvedena v stvarnem okolju.

Poletna dekoracija

Izdelava in postavitev poletne dekoracije za izbran prostor.

Dekoracija mora biti kompletno izdelana, z točno opredeljenimi materiali, finančno konstrukcijo, barvno in kompozicijsko usklajena. Postavitev mora biti izvedena v stvarnem okolju.

Promocijska/unikatno darilo z embalažo

Izdelava promocijskega/unikatnega darila za določen namen in priložnost.

Darilo mora biti kompletno izdelano, opremljeno z primernimi oznakami in primerno embalažo.

Ureditev razstavišča

Ureditev razstavišča zajema ureditev razstavnih eksponatov na za to primerne nosilce ali panoje, namestitev usmerjevalcev in oznak in izdelavo primerne dekoracije.

Postavitev mora biti izdelana v stvarnem okolju.

Ureditev sejemskega prostora

Ureditev sejemskega prostora zajema ureditev razstavnih eksponatov na za to primerne nosilce ali panoje, namestitev usmerjevalcev in oznak in izdelavo primerne dekoracije.

Postavitev mora biti izvedena v stvarnem okolju.

Dekoracija stojnice

Izdelava dekoracije stojnice za različne vrste blaga in priložnosti.

Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti obstojni materiali.

Dekoracija poročne in cerkvene dvorane

Izdelava dekoracije mize, stola, konfeta, namestitev cvetličnih aranžmajev in /ali rastlin v prostoru.

Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali.

Dekoracija plesne dvorane

Izdelava dekoracije odra, namestitev cvetličnih aranžmajev in/ali rastlin v prostoru.

Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti obstojni materiali.

Dekoracija kongresne dvorane

Izdelava dekoracijea kongresne mize, avle ali hodnika, ter namestitev cvetličnih aranžmajev in/ali rastlin v prostoru.

Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali in barve.

Dekoracija recepcije

Izdelava priložnostne dekoracije stropa, miz, sten in namestitev cvetličnih aranžmajev ali rastlin v prostoru.

Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali in barve.

Dekoracija čakalnice

Izdelava priložnostne dekoracije stropa, miz, sten in namestitev cvetličnih aranžmajev ali rastlin v prostoru, ki ustvarjajo pomirjujoče vzdušje.

Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali in barve.

Dekoracija sprejemnice

Izdelava priložnostne dekoracije stropa, miz, sten in namestitev cvetličnih aranžmajev ali rastlin v prostoru, ki ustvarjajo pomirjujoče in svečano vzdušje.

Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali in barve.

Dekoracija avle

Izdelava priložnostne dekoracije stropa in sten, ter namestitev in ureditev oglasnih tabel.

Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali in barve.

Dekoracija hodnika

Izdelava priložnostne dekoracije stropa in sten, ter namestitev in ureditev oglasnih tabel.

Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali in barve.

Pustna dekoracija

Izdelava dekoracije za izbran prostor ustvarja vzdušje pusta z uporabo simbolike.

Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali in barve.

Velikonočna dekoracija

Izdelava dekoracije za izbran prostor ustvarja vzdušje velike noči z uporabo simbolike.

Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali in barve.

Božično-novoletna dekoracija

Izdelava dekoracije za izbran prostor ustvarja božično-novoletno vzdušje z uporabo primerna simbolike.

Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali in barve.

Reprezentativna dekoracija

Izdelava dekoracije za izbran prostor ustvarja svečano vzdušje z uporabo sodobnih prijemov aranžiranja.

Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali in barve.

Inovativna dekoracija

Izdelava dekoracijea za izbran prostor z uporabo sodobnih, inovativnih prijemov aranžiranja.

Dekoracija mora biti kompletno izdelana, uporabljeni morajo biti primerni materiali in barve.

 

Metode oglaševanja

 

IZDELEK

OPIS IN DIMENZIJE

TEHNOLOŠKE ZAHTEVE

Osnutek prikazovalnikov na prodajnih mestih

  • propagandno sporočilo

  • izvirnost, pozornost, individualni stil

  • upoštevanje AIDA modela
  • Uporaba računalnika

    Osnutek cenika

  • vsebina cenika (splošni podatki)

  • barvna in oblikovna harmonija
  • Uporaba računalnika

    Osnutek prospekta

  • izbira materiala in izdelava besedila,

  • upoštevanje AIDA modela

  • poudarek je na izvirnosti ideje osnutka prospekta
  • Uporaba računalnika

    Osnutek kataloga

  • izbira materiala in izdelava besedila

  • prezentacija slik, estetska in oblikovna harmonija, praktičnost in uporabnost
  • Uporaba računalnika

    Osnutek plakata

  • vsebina plakata (splošni podatki)

  • izvirnost, vzbujanje pozornosti,

  • individualni stil, estetska, oblikovna in barvna harmonija
  • Uporaba računalnika

    Osnutek koledarja

  • izvirnost, oblika, izbira slik, ideja oziroma izdelava koledarja za izbrano segmentno skupino, estetska in barvna harmonija, izbira materiala in izdelava, nenavadne oblike
  • Uporaba računalnika

    Osnutek oglasa

  • vsebina oglasa, način pritegnitve

  • pozornosti, pri vizuelnih oglasih tudi estetska in oblikovna harmonija,

  • določitev, časa in kraja oglaševanja
  • Uporaba računalnika

    Osnutek brošure

  • uporaba in izdelava propagandnega

  • sporočila, prezentacija slik, barvna in oblikovna harmonija, poudarek je

  • na idejnem osnutku brošure
  • Uporaba računalnika

    Osnutek zgibanke

  • upoštevanje AIDA modela, izbira

  • materiala, estetska in oblikovna

  • harmonija, izbira materialov
  • Uporaba računalnika

    Osnutek celostne podobe podjetja

  • idejna zasnova celostne podobe

  • podjetja (poudarek je na ideji)

  • izvirnost, edinstvenost pri poudarjanju blagovne znamke podjetja
  • Uporaba računalnika

    Osnutek zaščitnega znaka podjetja

  • estetska, oblikovna in barvna

  • harmonija, poudarek je na praktičnosti oziroma na uporabnosti

  • zaščitnega znaka podjetja, modernost in edinstvenost, izbira

  • materiala in oblikovnost
  • Uporaba računalnika

    Osnutek embalaže

  • poudarek je na primernosti embalaže, upoštevanje potrebnih

  • elementov embalaže, uporaba potrebne programske opreme
  • Uporaba računalnika

    Osnutek spletne strani na računalniku

  • vsebina strani, izvirnost in pritegnitev pozornosti, poudarek je

  • na natančnosti in doslednosti izdelavi osnutka
  • Uporaba računalnika

     

    4.1.1. Dovoljeni pripomočki

    Dekoriranje

    Pri izdelavi izdelka so dovoljeni naslednji pripomočki:

    Metode oglaševanja

    Pri izdelavi izdelka so dovoljeni naslednji pripomočki:

    5. TRAJANJE IZPITA

    Ustni zagovor izdelanega izdelka traja največ 20 minut.

    6. OCENJEVANJE ZNANJA IN SPRETNOSTI

    6.1. IZDELEK OZIROMA STORITEV

    Izpitni odbor vsako leto sproti pripravi kriterije za ocenjevanje tako, da za posamezne naloge upošteva naslednja razmerja le kot priporočilo.

     

    PODROČJE OCENJEVANJA

    DELEŽI cca
    enota z dokumentacijo

    DELEŽ cca
    enota brez dokumentacije

    1.       izvirnost ideje

    20 %

    20 %

    2.       izvedba (kakovost)

    40 %

    40 %

    3.       uporabnost / praktičnost

    20 %

    20 %

    4.       ustni zagovor

    20 %

    20 %

    SKUPAJ

    100 %

    100 %

     

    6.1.1. Določanje ocene

    Pri dogovoru o točkovnem vrednotenju izpitnih nalog se mora skupna točkovna vrednost pretvoriti v predpisano ocenjevalno lestvico, ki je petstopenjska in obsega ocene od odlično (5) do nezadostno (1). PRIMEROMA:

     

    odlično (5)

    100 do 89 točk

     

    dosežek, ki nadpovprečno zadovoljuje postavljene zahteve

    prav dobro (4)

    od 88 do 76 točk

     

    dosežek, ki v celoti zadovoljuje postavljene zahteve

    dobro (3)

    od 75 do 63 točk

     

    dosežek, ki v splošnem zadovoljuje postavljene zahteve

    zadostno (2)

    od 62 do 50 točk

     

    dosežek, ki kaže na pomanjkljivosti, vendar še zadovoljuje postavljene zahteve

    nezadostno (1)

    49 ali manj točk

     

    dosežek, ki ne zadovoljuje postavljenih zahtev in kaže na pomanjkljivo temeljno znanje.

     

    7. LITERATURA IN DRUGI VIRI

    Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.