Izobraževalni program: EKONOMSKI TEHNIK (SI)
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
EKONOMIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
        
   
  | 
 ||
| 
   2.  | 
        
   
  | 
 ||
| 
   3.  | 
  
   70  | 
        
   70  | 
 |
| 
   4.  | 
  
   68  | 
        
   68  | 
 |
| 
   skupaj  | 
  
   138  | 
  
   
  | 
  
   138  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
3. letnik
| 
    INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   I. TEMELJI EKONOMIJE  | 
        |||
| 
   EKONOMSKI PROBLEM  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
        |
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija analitično mišljenje. Razvija občutek za interpretacijo abstraktnih pojmov z ekonomskega področja. Razume družbene posledice redkosti dobrin (virov).  | 
        |
| 
   GOSPODARSKA DEJAVNOST IN POSAMEZNIK  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi občutek za varčnost, gospodarnost in skrbnost Razvije občutek odgovornega in premišljenega ravnanja Uri se v sposobnosti reševanja problemov  | 
        |
| 
   PRODUKCIJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija analitično mišljenje. Uzavešča relacijo: posameznik - podjetje – družba. Dvig motivacije za graditev delovne kariere. Zave se nujnosti ekonomičnega ravnanja z resursi (varčnost). Zave se pomena stroškov za producenta.  | 
  
   Priporočljiv ogled podjetja.  | 
 
| 
   TRG IN KONKURENCA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija občutek za pojasnjevanje abstraktnih ekonomskih pojavov. Razvija zrelost pri sprejemanju odločitev. Razvije analitično mišljenje.  | 
        |
| 
   | 
  
   | 
        ||
| 
   | 
  
   | 
        ||
| 
   RAZDELITEV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razume pomembnost razdelitve v družbi. Zave se pomena izobrazbe. Uzavešča relacijo: sindikati – mezde, zaposlovanje. Se zave pomena delovanja trga prihrankov.  | 
        |
| 
   POTROŠNJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razume nujnost skupne in splošne potrošnje.  | 
        |
| 
   DENAR IN KREDIT  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za vrednotenje denarja.  | 
        |
| 
   MAKROEKONOMSKO RAVNOTEŽJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razume prehod od posameznih enot na agregatne količine. Se zave pomena merjenja rezultatov gospodarjenja na nacionalni ravni.  | 
  
   
  | 
 
| 
   Spozna razlike v ravnanju skupin prebivalstva pri potrošnji in varčevanju.  | 
        
4. letnik
| 
    INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   II. SODOBNO TRŽNO GOSPODARSTVO  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   LASTNINSKA STRUKTURA  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena prevzemanja odgovornosti in tveganja Poveže lastnino z aktivnim podjetniškim delovanjem.  | 
        |
| 
   TRŽNA STRUKTURA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena podjetništva za razvoj gospodarstva. Razume posebnosti delovanja »naravnih« monopolov.  | 
        |
| 
   VLOGA DRŽAVE V SODOBNEM GOSPODARSTVU  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija občutek za socialno pravičnost. Razvija čut odgovornosti za okolje.  | 
        |
| 
   MEDNARODNI EKONOMSKI ODNOSI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Spozna pomen vključevanja gospodarstva v mednarodne tokove.  | 
        |
| 
   III. SLOVENSKO GOSPODARSTVO  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   DEJAVNIKI GOSPODARSKE RASTI SLOVENIJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se soodgovornosti pri ustvarjanju gospodarske blaginje. Razvija čut za delovno in poklicno odgovornost. Razvija čut za okolje in pozitiven odnos do naravnega bogastva.  | 
        |
| 
   BRUTO DRUŽBENI PRODUKT IN UPORABA V SLOVENIJI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave pomena dohodka posameznika za njegov osebni standard. Razvija občutek za varčnost. Razvija občutek za solidarnost in toleranco. Se zave pomena ekonomskih povezav s svetom. Spozna pomen mednarodnih povezav in finančnih tokov.  | 
        |
| 
   EKONOMSKA POLITIKA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija analitično mišljenje. Razvija občutek za finančne tokove znotraj narodnega gospodarstva. Se zave pomena prerazdelitve dohodka.  | 
  
   Iz časopisa zna izbrati članke, ki se nanašajo na ekonomsko politiko.  | 
 
| 
   SLOVENIJA IN EU  | 
  
   | 
  
   Spozna pomen vključevanja Slovenije v mednarodne gospodarske tokove.  | 
        
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Gospodarsko poslovanje  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Poslovna matematika in statistika  | 
  
   |