Izobraževalni program: EKONOMSKI TEHNIK (SI)
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
KEMIJA IN POZNAVANJE BLAGA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
|  
             Letnik  | 
           
             Oblike izobraževalnega dela  | 
        ||
|  
             
  | 
           
             Teorija (ur)  | 
           
             Vaje (ur)  | 
           
             Skupaj (ur)  | 
        
|  
             1.  | 
           
             63  | 
           
             7  | 
           
             70  | 
        
|  
             2.  | 
           
             63  | 
           
             7  | 
           
             70  | 
        
|  
             3.  | 
           
             
  | 
        ||
|  
             4.  | 
           
             
  | 
        ||
|  
             skupaj  | 
           
             126  | 
           
             14  | 
           
             140  | 
        
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
    
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
1. LETNIK
| 
    INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   I. GRADNIKI SNOVI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   1. Zgradba atoma in periodni sistem  | 
        |||
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost in zanesljivost. Razvija sposobnost primerjave. Razvija sposobnost oblikovanja zaključkov.  | 
  
   Uporaba periodna sistema v tabelarični in računalniški obliki. Uporaba preglednic velikosti atomov in ionov elementov. Slike atomov (STM). Uporaba multimedijskih enot in medmrežja.  | 
 
| 
   2. Povezovanje gradnikov  | 
  
   3.  | 
  
   4.  | 
  
   5.  | 
 
| 
   Kemijska vez  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost opazovanja in primerjave. Razvija natančnost. Razvija spretnosti za varno eksperimentalno delo.  | 
  
   Demonstracijski eksperimenti: 1. Lastnosti ionskih in molekulskih snovi: raztapljanje v vodi, tališče Vaja: Lastnosti ionskih in molekulskih snovi: primerjava lastnosti natrijevega klorida, kremena, saharoze in voska (2 uri) Uporaba modelov (NaCl, diamant). Uporaba medmrežja.  | 
 
| 
   Molekulske vezi  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost opazovanja in primerjave. Razvija natančnost in zanesljivost. razvija sposobnost oblikovanja lastnih zaključkov.  | 
  
   Uporaba modelov: 1. Molekulski kristal joda ali ogljikovega dioksida 2. Model za prikaz vodikovih vezi v vodi. Demonstracijski eksperimenti: 1. Amoniakov vodnjak 2. Tališča izbranih snovi. Uporaba medmrežja.  | 
 
| 
   II. SPREMEMBE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Energijske spremembe  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Kemijska reakcija kot energijska sprememba  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost. Osvaja strokovnost. Razvija delovno disciplino. Razvija spretnosti za varno eksperimentalno delo.  | 
  
   Demonstracijski eksperimenti: 1. Eksotermna reakcija: CaO v H2O 2. Endotermna reakcija: NH4 Cl in Ba(OH)2 Vaja: 1. Entalpija reakcije med Zn in vodno raztopino bakrovega(II) sulfata ali 2. Sežigna entalpija etanola (1ura).  | 
 
| 
   Potek kemijskih reakcij  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Hitrost kemijskih reakcij  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost in zanesljivost. Razvija delovno disciplino. Razvija sposobnost opazovanja in primerjave. Razvija sposobnost oblikovanja zaključkov. Razvija spretnosti za varno eksperimentalno delo.  | 
  
   Demonstracijski eksperimenti: 1. Homogena kataliza: reakcija med NaOOC-COONa in KMnO4 v prisotnosti MnSO4 kot katalizatorja. 2. Heterogena kataliza: razpad H2O2 v prisotnosti MnO2 kot katalizatorja. Vaja: 1. Vpliv koncentracije in temperature na hitrost reakcije med natrijevim tiosulfatom in klorovodikovo kislino.  | 
 
| 
   Ravnotežja v vodnih raztopinah  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Kisline, baze, soli  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Osvaja strokovnost. Razvija delovno disciplino. Razvija spretnosti za varno eksperimentalno delo. Razvija odgovoren odnos do okolja.  | 
  
   Demonstracije in eksperimenti: 1. Primeri kislin, raztapljanje v vodi, merjenje pH 2. Primeri baz , merjenje pH 3. Indikatorji, pH meter. Vaja: 1. Reakcije med kislinami in bazami - titracija ali 2. Hidroliza soli, merjenje pH (2 uri) 3. Ionske reakcije (1ura).  | 
 
| 
   Redoks reakcije  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost. Razvija delovno disciplino. Razvija sposobnost opazovanja in primerjave. Razvija spretnosti za varno eksperimentalno delo.  | 
  
   Demonstracijski eksperimenti: 1. Oksidativna in reduktivna razgradnja organskih spojin 2. Oksidacija etanola (Alkotest) Vaja: 1. Raztapljanje kovin v HCl 2. Priprava in merjenje napetosti Danielovega galvanskega člena 3. Elektroliza vode (1ura). Učni filmi:  | 
 
2. LETNIK
| 
    INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   III. ELEMENTI V PERIODNEM SISTEMU  | 
        |||
| 
   1. Področja v periodnem sistemu  | 
        |||
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost. Razvija sposobnost primerjave. Razvija sposobnost oblikovanja zaključkov.  | 
  
   Uporaba periodnega sistema v tabelarični in računalniški obliki. Uporaba medmrežja.  | 
 
| 
   2. Nekovine  | 
        
   
  | 
  
   
  | 
 |
| 
   | 
  
   | 
  
   Osvaja strokovnost. Razvija delovno disciplino. Razvija spretnosti za varno eksperimentalno delo. Razvija odgovoren odnos do okolja.  | 
  
   Demonstracijski eksperimenti: 1. Lastnosti izbranih nekovin in njihovih spojin.  | 
 
| 
   3. Kovine  | 
        |||
| 
   | 
  
   | 
  
   Osvaja strokovnost. Razvija natančnost. Razvija spretnosti za varno eksperimentalno delo. Razvija odgovoren odnos do okolja.  | 
  
   Demonstracije in eksperimenti : 1. Lastnosti izbranih kovin. Vaja: 1. Določanje trdote različnih vzorcev vode (2 uri). Uporaba medmrežja: 1. Novo odkriti elementi.  | 
 
| 
   IV. POMEN IN VLOGA ORGANSKIH SPOJIN  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
        |
| 
   1. Ogljikovodiki in derivati  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Osvaja strokovnost. Razvija varčnost in ekonomičnost. Razvija skrb za varovanje okolja.  | 
  
   Demonstracije: Vaja: 1. Kreking ogljikovodikov ali 2. Ogljikovodiki kot topila (2uri) Referati: Ogled učnih filmov: 1. Predelava zemeljskega olja 2. Alternativni viri energije 3. Recikliranje in prihranki energije. Multimedijske predstavitve. Uporaba medmrežja.  | 
 
| 
   2. Lipidi in površinsko aktivna sredstva  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Osvaja strokovnost. Razvija delovno disciplino. Razvija zdrave prehrambene navade. Razvija ustrezen odnos do higiene. Razvija spretnosti za varno eksperimentalno delo. Razvija odgovoren odnos do okolja.  | 
  
   Ogled učnih filmov: 1. Tenzidi 2. Kemija čistil. Demonstracija: Vaja: 1. Kuhanje mila (1 ura) Uporaba medmrežja: Modeli lipidnih molekul in celične membrane.  | 
 
| 
   3. Ogljikovi hidrati in proteini  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Osvaja strokovnost. Razvija sposobnost opazovanja in primerjave. Razvija spretnosti za varno eksperimentalno delo. Razvija ustrezen odnos do zdrave prehrane. Razvija odgovoren odnos do okolja.  | 
  
   Demonstracijski eksperimenti: 1. Dokazne reakcije za ogljikove hidrate 2. Dokazne reakcije za aminokisline, in peptide. Vaja: 1. Kislinska in encimska hidroliza škroba in beljakovin (2 uri). Uporaba modelov aminokislin. Uporaba baz podatkov in medmrežja. Multimedijske predstavitve.  | 
 
| 
   V. OSNOVE POZNAVANJA BLAGA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   1. Blago  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost in zanesljivost. Razvija ekonomičnost.  | 
        |
| 
   2. Standardi in standardizacija  | 
        |||
| 
   | 
  
   | 
  
   Osvaja strokovnost. Razvija natančnost in zanesljivost. Razvija sposobnost reševanja konfliktov. Razvija poslovni odnos. Razvija poklicno odgovornost.  | 
  
   Referat: 1. Pomen standardizacije Vaja: 1. Iz zbranih člankov, Sporočil, Kataloga SIST ugotavlja in primerja strukturo posameznih standardov 2. Zbere konkretne vzorce listin, jih pregleda, primerja ter izpolni.  | 
 
| 
   3. Kakovost blaga  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija strokovnost. Razvija natančnost in zanesljivost. Razvija pošten odnos do poslovnega partnerja. Osvaja poklicno etiko. Razvija poklicno odgovornost.  | 
  
   Vaja: 1. Jemanje vzorca in sestava zapisnika (izbere učitelj).  | 
 
| 
   4. Sistematizacija blaga  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost. Razvija strokovno in poklicno odgovornost. Razvija poslovnost in ekonomičnost.  | 
  
   Vaja: 1. Pregled nomenklatur.  | 
 
| 
   5. Embalaža in pakiranje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija strokovnost.  | 
  
   Vaja: 1. Prepoznavanje embalažnih materialov in različnih oblik embalaže Uporaba medmrežja.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija varčnost in ekonomičnost. Pozna pomen napredka znanosti in tehnike. Razvija ustrezen odnos do okolja in osebno odgovornost.  | 
  
   Referat: 1. Embalaža in okolje 2. Zbiranje in recikliranje odpadne embalaže 3. Varčevanje z embalažnimi materiali.  | 
 
| 
   6. Blagovne skupine  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost in sistematičnost. Razvija strokovnost.  | 
        
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Konkretno:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Biologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Ekonomija Geografija Biologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Gospodarsko poslovanje  | 
  
   | 
 
Vse ostale informacije o izvedbi kataloga znanj iz kemijskih vsebin iz 1. in 2. letnika so v KATALOGU ZA KEMIJO - 140 ur (Srednje strokovno izobraževanje).