Izobraževalni program: EKONOMSKI TEHNIK (SI)
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
GOSPODARSKO POSLOVANJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   105  | 
        
   105  | 
 |
| 
   2.  | 
  
   70  | 
        
   70  | 
 |
| 
   3.  | 
  
   70  | 
        
   70  | 
 |
| 
   4.  | 
  
   102  | 
        
   102  | 
 |
| 
   skupaj  | 
  
   347  | 
  
   
  | 
  
   347  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
1. LETNIK
|  
           INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE  | 
         
           FORMATIVNI CILJI  | 
         
           SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
         
           POSEBNOSTI V IZVEDBI 
  | 
      |
|  
           GOSPODARSTVO IN GOSPODARJENJE  | 
         
           Dijak  | 
         
           Dijak  | 
          
           
  | 
      |
|  
           
 
  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Zave se pomena gospodarstva za današnji svet. Zave se vpliva zgodovine na razvoj dejavnosti in njihovega nenehnega spreminjanja ter prilagajanja.  | 
         
           
  | 
      |
|  
           PODJETJE  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
 
  | 
      |
|  
           
 
  | 
         
           
 
  | 
         
           Zave se pomembnosti podjetja, kot osnovne celice gospodarskega procesa, ki zagotavlja tudi delovna mesta.  | 
         
           
  | 
      |
|  
           
 PRODAJNA POGODBA  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      |
|  
           
 
 
 
 
 
 
 
 
  | 
         
           
 
 
 
  | 
         
           Razvija poštenost, zanesljivost, osebno in delovno odgovornost. Zave se pomena korektnega poslovnega dialoga. Razvija sposobnost pogajanja v kupoprodaji. Razvija poslovnost in poštenost.  | 
         
           Vaje iz korepondence: 
 
  | 
      |
|  
           
 
 
  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Razvija podjetniško razmišljanje.  | 
         
           Vaje iz korespondence: 
 
 
 
  | 
      |
2. LETNIK
|  
           INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
|  
           PRAVNE OSNOVE POSLOVANJA GOSPODARSKIH DRUŽB  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
        |
|  
           | 
        |||
|  
           MATERIALNO POSLOVANJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
|  
           | 
  
   | 
        ||
|  
           PRIDOBIVANJE POSLOVNIH UČINKOV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
|  
           | 
  
   | 
  
   Zave se pomena pravočasne nabave hitrega obračanja zalog.  | 
  
   Projektno delo: analiza poslovnih poročil različnih d.d.  | 
 
|  
           TRŽENJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
|  
           | 
  
   | 
  
   Razvija podjetniški pristop z analitičnim razmišljanjem Razvija marketinško razmišljanje.  | 
        |
|  
           | 
  
   | 
        
   Vaje: izdelava grafikonov s pomočjo računalnika.  | 
 |
|  
           | 
        
   Zave se pomembnosti ugotavljanja marketinških niš. Zave se pomena inovacij in vloge blagovne znamke. Zave se pomena izbire ustrezne cenovne politike.  | 
  
   Vaje: izdelava anketnih listov in anketiranje.  | 
 |
|  
           | 
  
   | 
  
   Zave se pomena pospeševanja prodaje, odnosov z javnostmi ter osebne prodaje. Razvija poštenost.  | 
  
   Okrogla miza: izvedba celovite oglaševalske akcije v podjetju.  | 
 
|  
           TRGOVSKA PODJETA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   
  | 
        
   Zave se pomena obstoja trgovine kot posrednika v blagovni menjavi med proizvajalci in porabniki.  | 
  
   Obisk trgovine.  | 
 |
| 
   TRGOVSKI POSREDNIKI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena posrednikov za proizvajalce in velika trgovska podjetja.  | 
        |
| 
   ORGANIZACIJSKE OBLIKE TRGA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
        
   Obisk strokovnega sejma. Iskanje podatkov na Internetu.  | 
 ||
| 
   FINANČNE USTANOVE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
        
   Zave se pomena varčnosti in ekonomske upravičenosti finančnih ustanov.  | 
  
   Okrogla miza o prenovi bančnega sistema v Sloveniji.  | 
 
3. LETNIK
| 
    INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   ZAVAROVANJE  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena varnosti oseb in premoženja.  | 
  
   Obisk strokovnjakov iz prakse. Projektno delo: primerjava ponudb različnih zavarovalnic (referati, plakati).  | 
 
| 
   TRANSPORT  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena izbire najustreznejšega prevoznega sredstva.  | 
  
   Obisk transportnega podjetja.  | 
 
| 
   TURIZEM  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena turizma v povezavi ekonomskih učinkov in ekologije.  | 
  
   Projektno delo: izdelava programa za zaključni izlet.  | 
 
| 
   PROIZVODNJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena industrijskih podjetja za narodno gospodarstvo. Zave se pomena obrti za slovensko gospodarstvo. Razvija ekološko razmišljanje.  | 
  
   Obisk proizvodnega podjetja.  | 
 
| 
   MEDNARODNO POSLOVANJE PODJETIJ  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija različne oblike komuniciranja s tujimi partnerji.  | 
  
   Vaje:  | 
 
4. LETNIK
| 
    INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   USTANOVITEV IN PRIDOBITEV PODJETJA  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        ||
| 
   VODENJE PODJETJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena podjetništva za razvoj narodnega gospodarstva. Zave se pomena soglasnosti pri reševanju poslovnih problemov. Razvija organizacijske sposobnosti.  | 
  
   Projektno delo: izdelava akta o ustanovitvi podjetja. Reševanje praktičnega problema z brainstormingom in metodo 635. Projektno delo: izdelava organizacijske sheme.  | 
 
| 
   Razvija gospodarnost.  | 
  
   Vaje: izdelava grafikonov.  | 
 ||
| 
   POLITIKA TVEGANJA V PODJETJU  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija ekonomičnost in racionalnost.  | 
  
   Igranje vlog: reševanje podjetja, ki je zašlo v težave.  | 
 
| 
   KADROVSKA POLITIKA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija zanesljivost in poštenost. Zave se pomena delavčeve motiviranosti za delo. Razvija spretnosti komuniciranja in obvladovanje stresa.  | 
  
   Vaje:  | 
 
| 
   PRIPRAVA NA ZAKLJUČNI IZPIT  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Predmet gospodarsko poslovanje, pri katerem bi naj tudi v bodoče ekonomski tehnik pridobil temeljna strokovna znanja, se nujno povezuje z ostalimi predmeti, predvsem računovodstvom, ekonomijo, poslovno matematiko in statistiko ter pravom. Znanje strojepisja in poslovne informatike kakor tudi tujih jezikov je potrebno za uspešno komuniciranje s tujci.
Konkretno:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Računovodstvo in uporaba računalnika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Ekonomija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Poslovna matematika in statistika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Strojepisje z obdelavo besedil in poslovna informatika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Tuji jeziki  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Pravo  | 
  
   |