| 
    INFORMATIVNI
   CILJI IN VSEBINE 
    | 
   
    FORMATIVNI
   CILJI 
    | 
   
    SOCIALIZACIJSKI
   CILJI 
    | 
   
    POSEBNOSTI
   V IZVEDBI 
    | 
  
 
 
  | 
   Dijak
  spozna 
   | 
  
   Dijak 
   | 
  
   Dijak 
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  operacijski sistem Windows 95/98 ali
  
  Windows NT 4.0 (Workstation in Server)
   | 
  
  
  obvlada splošne lastnosti;
   | 
           | 
           | 
 
 
  | 
  
  raziskovanje omrežne soseščine, predvsem strežnika,
  če obstaja
   | 
  
  
  razume pojem lokalne mreže, odjemalca in strežnika;
  
  zna ugotoviti ime delovne skupine in domene ter
  spozna razliko med njima;
  
  zna ugotoviti, kateri računalniki so povezani v
  mrežo;
  
  zna se sprehajati z enega računalnika na drugega;
  
  zna ugotoviti, katero ime ima njegov računalnik;
  
  zna ugotoviti, katere naprave so v omrežju še vidne;
  
  zna priti do naprav na strežniku;
   | 
  
   Razvija
  sposobnost opazovanja in tvornega sodelovanja pri dogajanju v delovni
  skupini, se navaja na skupinsko delo v širšem pomenu besede in seveda ne
  pozabi na svoje mesto v skupini. 
   | 
  
   Vaja: 
  
  spoznavanje strojne in programske opreme v učilnici,
  posebej odjemalcev in strežnika, če obstaja.
   | 
 
 
  | 
  
  pojem uporabnika in administratorja
   | 
  
  
  razlikuje pomembnost in hierarhijo pravic
  uporabnikov;
  
  razume, kaj je delo administratorja;
  
  razume pojem uporabniških imen in gesel ter katera
  imena in gesla nastopajo v učilnici;
  
  zna se prijaviti v sistem in se odjaviti iz sistema;
  
  zna zakleniti sistem in ga spet odkleniti;
  
  zna priklicati seznam opravil, razume njegovo vsebino
  in zna zbrisati iz seznama programe in opravila, ki se ne odzivajo;
   | 
  
   Postopoma
  se navaja na različna opravila v mreži, kako opravilom slediti in kako
  ukrepati, če pride do napake. 
  Upravitelja
  mreže ne jemlje kot prisilo ali nujno zlo, temveč kot pomoč in kot vodnika
  pri delu. 
  Zaveda
  se, da je delo v varnem sistemu učinkovito in tudi prijetno. 
   | 
           | 
 
 
  | 
  
  mape in pogone v skupni rabi
   | 
  
  
  razume, kaj pomeni zaščita datoteke, mape ali pogona;
  
  loči med zaščitenimi datotekami, mapami in pogoni ter
  nezaščitenimi;
  
  zna priti do map in pogonov s polnim dostopom (poštni
  predali, mape za shranjevanje izdelkov);
  
  zna priti do map in pogonov z delnim dostopom
  (tiskalniki, cdromi);
  
  zna raziskovati cd-rom
  v skupni rabi;
  
  zna preverjati čakalno listo na tiskalniku, pobrisati
  svoj dokument iz čakalne liste;
  
  razume, zakaj ne more iz čakalne liste pobrisati
  dokumentov drugih uporabnikov;
   | 
  
   Razvija
  občutek za to, da ima na voljo več naprav, več storitev, več računalnikov,
  več podatkov, če dela v skupini. 
  Zaveda
  se pomena pridobivanja informacij iz različnih virov. 
  Razvija
  občutek za presojanje kvalitete podatkov. 
  Zna
  oceniti hitrost dostopa do neke naprave, mape, če jo hkrati uporablja več
  uporabnikov, vendar hitrosti ne precenjuje. 
   | 
  
   Vaja: 
  
  spoznavanje ostale opreme v učilnici,
  
  cd-romov,
  tiskalnikov, multimedijskih naprav,
   | 
 
 
  | 
  
  programe v meniju start
   | 
  
  
  zna priklicati programe na različne načine;
  
  pozna nekaj različnih vrst programov in jih tudi
  pokliče (raziskovalec,urejevalniki besedil, predstavitve, preglednice, baze,
  grafični programi, pripomočki za kratka besedila in za preproste slike, igre
  in podobno);
  
  razume pojem virusa kot programa;
  
  zna uporabljati programe za iskanje virusov na
  disketi, disku, v omrežju in seveda razume, kakšne posledice povzročajo
  virusi;
   | 
  
   Razvija
  sposobnost uporabe različnih programov in pripomočkov, njihovo povezovanje v
  različnih izdelkih. 
  Razvija
  odgovornost pri shranjevanju in prenosu podatkov na shranjevalnih medijih,
  zaveda se pomena neokuženosti medijev. 
  Zaveda
  se, da okuženost z virusi ne pomeni samo izgube podatkov temveč tudi izgube
  časa pri delu. 
  Zaveda
  se, da je mora shranjevati izdelke na vsaj dveh mestih. 
  Zaveda
  se, da izdelek shranjujemo v mapo s skupno rabo, če ga želimo dati na voljo
  ostalim, sicer ga pa raje zaščitimo pred tujimi pogledi. 
   | 
  
   Vaja: 
  
  sestava preprostega besedila v Wordu 97, na primer
  vtisov s počitnic,
  
  vstavljanje fotografije s CD-roma, ki je v skupni
  rabi, na primer z zbirke fotografij Corel PhotoPaint, Office 97, Encarta 97
  in podobno,
  
  shranjevanje izdelka na lokalni disk,
  
  shranjevanje izdelka na disk ali mapo v skupni rabi
  na enem od drugih računalnikov,
  
  pregled diskete pred virusi,
  
  shranjevanje izdelka na disketo,
  
  izpis izdelka na tiskalnik s preverjanjem čakalne
  liste tiskalnika,
  
  odpiranje izdelkov iz drugih računalnikov v omrežni
  soseščini.
   | 
 
 
  | 
  
  pojem internega klepeta s programom Chat
   | 
  
  
  zna vzpostaviti zvezo s katerimkoli računalnikom v
  učilnici;
  
  sledi klepetu in zna spreminjati pisavo ter ozadje;
  
  zna se pogovarjati z več računalniki;
  
  zna odgovoriti na čakajoči klic;
  
  zna prekiniti zvezo;
   | 
  
   Razvija
  sposobnost komuniciranja v »živo« z drugimi udeleženci skupine in preverja
  svojo iznajdljivost. 
   | 
  
   Vaja: 
  
  vzpostavljanje zveze z dvema določenima računalnikoma
  v učilnici, ki jima je treba sporočiti točno določeno sporočilo,
  
  pregled seznama opravil.
   | 
 
 
  | 
  
  pojem interne elektronske pošte z Exchange for
  Windows ali Windows Messaging
   | 
  
  
  spozna pojem in vrste protokola, posebej TCP/IP;
  
  zna poiskati svoj IP naslov in razume, kdo ga določa
  v lokalni mreži;
  
  razume pojem elektronskega naslova in kdo ga določa v
  primeru interne rabe;
  
  razume uporabo adresarja;
  
  razume pojem strežnika elektronske pošte in njegove
  naloge kot so prejemanje in odpošiljanje, pregledovanje, vračanje in urejanje
  pošte iz poštnega predala na strežniku po omrežni soseščini;
  
  zna odposlati prvo pošto in preveriti, če je bila res
  odposlana;
  
  odpošlje pošto več prejemnikom;
  
  zna preveriti, ali je na strežniku kaj neprebrane
  pošte zanj
  
  zna odgovoriti na prispelo pošto;
  
  razlikuje prilepke različnih vrstbesedila, slike,
  grafe, tabele;
  
  uporabi dodatna določila za pošto;
   | 
  
   Razvija
  občutek za pomembnost natančnega planiranja vsebine pošte glede na prejemnika
  in glede na programe, ki jih želi pri tem uporabiti. 
  Zaveda
  se pomembnosti preglednosti pošte, torej da ne uporablja niti premalo niti
  preveč prilepkov različnih vrst. 
  Razvija
  orientacijo pri potovanju pošte po mreži 
  Zaveda
  se natančno.sti pri pošiljanju pošte. 
   | 
  
   Vaja: 
  
  izdelava zapisnika sestanka namišljenega podjetja v
  Wordu 97,
  
  izdelava grafa uspešnosti poslovanja v lanskem letu v
  Excelu 97,
  
  izdelava vabila na naslednji sestanek v Slikarju ali
  PowerPointu 97,
  
  sestava pošte z vsemi tremi prilepki in to več
  prejemnikom v učilnici,
  
  pošiljanje pošte in preverjanje, ali je bila pošta
  poslana,
  
  izpis vsebine pošte in vseh prilepkov (vse to napravi
  pošiljatelj),
  
  pregled prispele pošte in odpiranje prilepkov,
  
  sestava in pošiljanje odgovora na prispelo pošto kot
  potrditev, da prejemnik na sestanek pride (to dvoje naredi prejemnik).
   | 
 
 
  | 
  
  osnove Interneta z Internet Explorerjem 4.0 ali
  Netscapom
   | 
  
  
  razume pojem in dostop do »Omrežja«;
  
  uporabi internet protokol natančneje;
  
  razume splošno sestavo IP naslovov in razpozna IP
  strežnika;
  
  razume domene, poddomene, kratice ter pojem spleta
  ali WWW;
  
  razume pojem WWW strežnika, domače in tuje WWW
  strežnike ter internega WWW strežnika, če ga šola ima;
  
  razume konfiguracijo dostopa do interneta v učilnici
  
  razume pojem POP3 uporabniškega imena in gesla ter
  kdo dodeljuje imena in gesla;
  
  razume pojem elektronskega naslova, pravila za njegov
  zapis in pomen pravilnosti zapisa;
  
  razume pojem URL naslova ter pregleda nekaj URL
  naslovov v adresnem polju brskalnika;
  
  zna uporabljati gumbe naprej in nazaj, domov, osveži,
  išči in izpiši;
  
  razume pojem spletne strani in njene sestavne dele;
  
  razume pojem hiperpovezave v tekstni in slikovni
  obliki;
  
  preizkusi iskanje spletnih strani po URL naslovu in
  po različnih pojmih;
  
  zna pregledati zgodovino iskanja in odpiranja strani;
  
  pozna pojem zaznamka in kako zaznamke urejamo;
  
  razume možnost naročanja artiklov, storitev (na
  primer bančnih in knjižničnih), vstopnic, iz sedeža;
  
  zna pregledovati obsežne baze podatkov na spletu
  (vreme, knjižnice, nepremičnine, borza, zakoni);
  
  zna uporabljati FTP strežniške storitve, snemanje
  programov in datotek z interneta, raztegovanje z WINZIP programom in
  shranjevanje na lokalni disk;
  
  razume Mail strežniške storitve, pojem zunanje elektronske
  pošte, nekatere poštne strežnike in poštne predale na njih;
  
  razume, kakšno pot prehodi pošta od pošiljatelja do
  prejemnika in to primerja z interno pošto;
  
  zna brskati po imeniku elektronskih naslovov;
  
  poskusi poslati pošto na šolski skupinski naslov in
  tudi pogleda, ali je bila odposlana;
  
  administrator mu pošlje odgovor na prejeto pošto,
  dijak pa ga poišče v poštnem predalu;
  
  zna uporabljati CHAT ali klepet strežniške storitve
  in jih primerja z internim klepetom;
  
  prijavi se na enega od strežnikov in se nauči poteka
  klepeta;
   | 
  
   Zaveda
  se pomena iskanja informacij v »živo« v najširšem okolju, kar je možno. 
  Zaveda
  se, da kljub navidezni nepreglednosti lahko sledi osnovnim kažipotom iskanja
  informacij v »svetu« kot so: ip
  naslovi, domene, področja, strežniki. 
  Zaveda
  se, da se informacije na svetovnem spletu spreminjajo z neverjetno, vendar še
  vedno dojemljivo hitrostjo. 
  Razume,
  kaj pomeni iskanje in obdelava informacije »iz sedeža«. 
  Zaveda
  se nevarnosti objave svojih osebnih podatkov. 
  Spozna
  nekatere možnosti zlorabe spleta, kot je na primer širjenje političnih
  informacij, možnost kriminala, ne nazadnje prenos virusov na lasten
  računalnik. 
  Zave
  se slabe strani elektronske pošte. 
  Zave
  se prednosti in slabosti nalaganja programov in datotek na daljavo. 
  Razvija
  nov način komuniciranja preko večplastne mreže klepeta o različnih temah. 
   | 
  
   Vaje: 
  
  iskanje spletnih strani, ki so povezane z
  bančništvom, trgovino, trženjem, vlado, radijskimi in TV mediji, časopisi in
  revijami, knjižnicami, telekomunikacijami,sezonsko turistično ponudbo,
  ponudbo na računalniškem področju, ponudbo za sestavo spletnih strani z
  novejšimi pristopi s pomočjo 3D grafike (Superscape), aktualnimi dogodki.
  
  urejanje zaznamkov z najdenimi stranmi.
  
  izdelava obnove strani v Wordu 97 in Power Pointu 97
  z uporabo slik s spletnih strani kot ozadja, slikovnega materiala in kot
  vzorca za zapolnjevanje objektov.
  
  uporaba zvoka midi in avdiodatotek s spletnih strani,
  snemanje in raztegovanje zvočnih datotek na disk in vstavljanje v izdelek
  
  uporaba video datotek s spletnih strani.
  
  uporaba prehodnih gumbov naprej, nazaj in domov v
  lastnem izdelku
  
  shranjevanje izdelka.
  
  izpis izdelka.
  
  pošiljanje izdelka na šolski naslov kot prilepka k
  zunanji elektronski pošti.
  
  časovne ovire pri pošiljanju.
  
  preverjanje, če je bil izdelek poslan.
  
  administrator potrdi prejem izdelka.
   | 
 
 
  | 
  
  oblikovanje
  spletnih strani v programih Word 97 in FrontPage 98
   | 
  
  
  razlikuje
  osnovne sestavne dele spletne strani;
  
  razume,
  kaj je to html format dokumentov;
  
  zna
  pisati in urejati besedilo na spletni strani;
  
  zna
  uporabljati različne tipe naslovov;
  
  zna
  izdelati hiperpovezave v obliki teksta in slike;
  
  zna
  uporabljati slike, risbe, fotografije različnih formatov (jpg, gif, tif in ostale);
  
  razume
  pojem prosojnosti grafike, kakšen vpliv ima prosojnost na velikost slike in
  na kvaliteto slike;
  
  uporablja
  ozadja in podlage različnih vrst (risbe in fotografije iz zbirk, skenirane
  fotografije, senčenje, teksture, matrične vzorce, tudi glasbeno ozadje);
  
  uporablja
  animirano grafiko;
  
  uporablja
  animirane naslove;
  
  uporablja
  delilne črte;
  
  zna
  sestaviti tabelo in jo urediti;
  
  zna
  uporabiti padajoče in pomikalne menije;
  
  zna
  uporabiti radijske gumbe in potrditve
  
  zna
  uporabiti vnosna polja;
  
  uporabi
  gumba potrdi in zbriši in ve, kje se najdejo rezultati potrditve;
  
  vstavlja
  števec obiskovalcev;
  
  vstavlja
  elektronski naslov za pošiljanje pripomb na spletno stran;
  
  zna
  uporabljati predloge kot so vprašalniki, okvirji;
  
  zna
  odpreti shranjeno spletno stran v brskalniku;
  
  razume,
  kako vpliva pretvorba že narejenih dokumentov iz paketa Office 97 v html
  format, kaj se pri tem ohrani in kaj spremeni;
  
  zna
  povezati urejanje spletnih strani z znanjem o urejanju besedil na splošno;
  
  zna
  uporabiti znanje o delu s preglednicami in bazami podatkov, predvsem, kadar
  želi uporabiti že narejene in urejene izračune ali podatke v drugih programih
  (Excel 97 in Access 97);
  
  prepozna
  tudi, da lahko v različnih brskalnikih vidimo različno sliko svoje strani in
  se nauči stran sestaviti tako, da je v različnih brskalnikih čimbolj podobna
  svojemu originalu.
   | 
  
   Zave
  se drugačnosti informacije v elektronski obliki od tiste v papirnati. 
  Zave
  se, da se mora pri izdelavi spletnih strani držati vsebinskih pravil, kajti
  strani so večinoma namenjene javnosti. 
  Spozna
  nekaj vodil za preglednost strani, nekaj pravil, kako pritegniti bralčevo
  pozornost in oblikovati estetski izgled strani. 
  Razvije
  spoznanje, da za oblikovanje svoje lasne strani ne zadoščajo samo informacije
  z interneta, temveč širše znanje. 
   | 
  
   Vaja1: 
  
  sestava
  jedilnega lista (v Wordu 97) namišljene restavracije ali gostilne s tekstnima
  hiperpovezavama na dva recepta jedi, ki nastopajo na jedilnem listu,
  
  uporaba
  slik, delilnih črt, ozadja, vse lahko snamemo z interneta ali pa uporabimo
  kak CD-rom z zbirko Web grafike,
  
  izdelava
  tabele s cenami jedi,
  
  shranjevanje
  na lokalni disk
  
  pregled
  strani v brskalniku, preizkus delovanja hiperpovezav,
  
  uporaba
  ukazov naprej in nazaj v brskalniku,
  
  izpis
  jedlnega lista in povezav na tiskalnik.
  Vaja2: 
  
  sestava
  predstavitve lastnega razreda (v FrontPageu 98) s tekstnimi in slikovnimi
  hiperpovezavami na datoteke o dijakih, profesorjih, razredniku, dogodkih v
  razredni skupnosti,
  
  uporaba
  slik, delilnih črt, ozadja, animirane grafike, animiranih naslovov in
  glasbene podlage,
  
  izdelava
  vnosnih polj za predloge o izboljšanju delovanja razredne skupnosti
  
  vstavljanje
  gumbov potrdi in zbriši,
  
  vstavljanje
  hiperpovezave na šolsko stran na Internetu,
  
  vstavljanje
  elektronskega naslova šole za pošiljanje pripomb na spletno stran,
  
  vstavljanje
  števca obiskovalcev,
  
  shranjevanje
  strani na lokalni disk,
  
  pregled
  shranjene strani in vseh povezav v brskalniku,
  
  preverjanje,
  kako se povečuje števec obiskovalcev, ko gledalec odpira stran večkrat
  zaporedoma,
  
  uporaba
  ukaza osveži v brskalniku ter ukazov naprej in nazaj,
  
  izpolnjevanje
  vnosnih polj v brskalniku in potrditev vsebine polj,
  
  izpis
  strani in povezav (razen šolske strani in naslova) na tiskalnik,
  
  brisanje
  vsebine vnosnih polj,
  
  pregled
  rezultatov potrditev iz različnih računalnikov (naredi ga administrator in
  rezultate sporoči uporabnikom).
  Vaja3: 
  
  sestava
  reklame (v FrontPageu 98) za trženje namišljenega izdelka preko interneta s
  tekstnimi in slikovnimi povezavami na opis, izgled in prodajne lastnosti
  izdelka,
  
  uporaba
  slikovnega, animiranega in glasbenega materiala,
  
  izdelava
  vnosnih polj za naročanje izdelka s podatki o naročniku, načinu plačila in
  količini naročila,
  
  vstavljanje
  gumbov potrdi in zbriši,
  
  vstavljanje
  števca obiskovalcev,
  
  shranjevanje
  na disk ali mapo v skupni rabi, najbolje na strežniku,
  
  pregled
  strani in povezav v brskalniku,
  
  kontrola
  števca obiskovalcev, kakšna je razlika pri spremembi števca pri odpiranju iz
  lokalnega diska in pri odpiranju z diska v skupni rabi,
  
  izpolnjevanje
  vnosnih polj,
  
  potrditev
  vnosnih polj,
  
  izpis
  strani in povezav,
  
  brisanje
  vsebine vnosnih polj,
  
  preverjanje
  rezultatov naročanja.
   |