Izobraževalni program: EKONOMSKI TEHNIK (SI)
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
POŠTNI PROMET
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
|  
             Letnik  | 
           
             Oblike izobraževalnega dela  | 
        ||
|  
             
  | 
           
             Teorija (ur)  | 
           
             Vaje (ur)  | 
           
             Skupaj (ur)  | 
        
|  
             1.  | 
           
             
  | 
        ||
|  
             2.  | 
           
             
  | 
        ||
|  
             3.  | 
           
             70  | 
           
             70  | 
        |
|  
             4.  | 
           
             68  | 
           
             68  | 
        |
|  
             skupaj  | 
           
             138  | 
           
             
  | 
           
             138  | 
        
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
3.letnik
| 
    INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   I. Vloga in pomen poštnega prometa  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
        |
| 
   Naloge in značilnosti poštnega prometa  | 
        |||
| 
   | 
  
   | 
  
   Zaveda se pomena dejavnosti poštnega prometa.  | 
        |
| 
   Razvoj poštnega prometa  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija oseben odnos do zgodovinskega razvoja poštnega prometa.  | 
        |
| 
   Poštna znamka in njena uporaba  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Dijaki, ki zbirajo poštne znamke in razglednice pripravijo kratko predstavitev.  | 
 |
| 
   Poštna reforma Rowlanda Hilla  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        ||
| 
   II. Normativna urejenost poštnega prometa  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Normativni akti v poštnem prometu  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zaveda se pomena normativne urejenosti poštnega prometa.  | 
        |
| 
   III. Poštno omrežje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Enote in naprave poštnega omrežja  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija organizacijske sposobnosti. Vzpostavlja strokovne stike z uporabniki.  | 
  
   Ogled poštne enote.  | 
 
| 
   Razvija sposobnost za komuniciranje.  | 
        |||
| 
   IV. Poštne storitve  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Navadne pošiljke  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        ||
| 
   Knjižene pošiljke  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija osebno odgovornost glede pravilnega ravnanja s pošiljkami. Razvija sposobnost pravilne presoje uporabe ustrezne pošiljke, glede na vsebino,ki se pošilja. Razvija vestnost in zanesljivost pri delu.  | 
        |
| 
   V. Posebne poštne storitve  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Dopolnilne poštne storitve  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost pravilne uporabe posamezne storitve.  | 
        |
| 
   VI. Plačevanje poštnih storitev  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Ceniki poštnih storitev  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija osebno odgovornost do pravilnega zaračunavanja cen posameznih storitev.  | 
        |
| 
   VII. Sprejem poštnih pošiljk  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Sprejem navadnih pošiljk  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija odgovornost za natančno in skrbno delo. Razvija občutek odgovornosti za pravilno izvedbo postopkov pri  | 
  
   
  | 
 
| 
   sprejemu pošiljk.  | 
        |||
| 
   Sprejem knjiženih pošiljk  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija prijazen odnos do uporabnikov. Razvija sposobnost komuniciranja.  | 
        |
| 
   VIII. Odprava pošiljk  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Vrste sklepov  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost, vestnost in zanesljivost pri odpravi pošiljk.  | 
        
4. letnik
| 
    INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   IX. Prevoz poštnih pošiljk  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   Organizacija prevoza pošiljk:  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija organizacijske sposobnosti pri organizaciji prevoza pošiljk.  | 
  
   Ogled poštnega centra.  | 
 
| 
   X. Prispetje pošiljk  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Prevzem sklepov  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija odgovornost za natančnost pri delu. Razvija sposobnost samostojnega odločanja pri ugotovljenih nepravilnostih pri prevzemu pošiljk.  | 
        |
| 
   XI. Priprava pošiljk za vročitev  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Priprava navadnih pošiljk za vročitev  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija organizacijske sposobnosti pri pripravi navadnih in knjiženih pošiljk. Razvija odgovornost za pravilno in pravočasno izvedbo postopkov.  | 
        |
| 
   XII. Dostava pošiljk in izročitev pošiljk  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut odgovornosti za pravilno vročitev pošiljke naslovniku.  | 
        |
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija odgovornost za pravilno izročitev pošiljke naslovniku. Razvija odgovornost za pravočasno izvrševanje zakonsko predpisanih rokov.  | 
        |
| 
   XIII. Pošiljateljeva razpoložba, naslovnikovo naročilo:  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija odgovornost za natančno in skrbno izvrševanje pošiljateljevih ali naslovnikovih zahtev.  | 
        |
| 
   XIV. Poškodovane pošiljke  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost skupinskega dela pri postopkih s poškodovano pošiljko.  | 
        |
| 
   XV. Poizvedovanje po pošiljki  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost pravilnega komuniciranja z uporabniki.  | 
        |
| 
   XVI. Odgovornost za poštne pošiljke  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija strokovno in delovno odgovornost.  | 
        
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Znanje tega predmeta je povezano s premetom: gospodarsko poslovanje.
Konkretno:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Gospodarsko poslovanje  | 
  
   |