Izobraževalni program: EKONOMSKI TEHNIK (SI)
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
STATISTIKA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
        
   
  | 
 ||
| 
   2.  | 
        
   
  | 
 ||
| 
   3.  | 
        
   
  | 
 ||
| 
   4.  | 
  
   68  | 
        
   68  | 
 |
| 
   skupaj  | 
  
   68  | 
  
   
  | 
  
   68  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
| 
    INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   I. UVOD V STATISTIKO  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
        |
| 
   Pomen besede statistika  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        ||
| 
   Statistične publikacije  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave pomembnosti sistematičnega zbiranja podatkov.  | 
  
   Si ogleda publikacije sl itd.  | 
 
| 
   Temeljni statistični pojmi  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave natančnosti in odgovornosti pri zbiranju in objavljanju podatkov.  | 
  
   Vaje o temeljnih pojmih.  | 
 
| 
   II. STATISTIČNO RAZISKOVANJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Načrtovanje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        ||
| 
   Statistično opazovanje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijati odgovornost in natančnost pri zbiranju podatkov.  | 
  
   Vaje izdelovanja vprašalnika. Si ogleda razne obrazce za zbiranje podatkov.  | 
 
| 
   Urejanje zbranih podatkov:  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaje opredeljevanja skupin.  | 
 |
| 
   Prikazovanje statističnih podatkov:  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijati natančnost in odgovornost. Razvijanje čuta za estetski izgled izdelka.  | 
  
   Vaje v načrtovanju grafikonov in izdelavi tabel.  | 
 
| 
   III. RELATIVNA ŠTEVILA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Strukture  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave pomembnosti pravilne iterpretacije podatkov in izračunanih parametrov.  | 
  
   Vaje v izračunavanju in prikazovanju struktur.  | 
 
| 
   Statistični koeficienti  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaje izračunavanja koeficientov.  | 
 |
| 
   Indeksi  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaje izračunavanja indeksov.  | 
 |
| 
   Stopnje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaje izračunavanja stopenj.  | 
 |
| 
   Kazalci rasti  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaje izračunavanja razlik in interpretiranja razlik.  | 
 |
| 
   IV. FREKVENČNE PORAZDELITVE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Oblikovanje razredov  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaje opredeljevanja razredov.  | 
 |
| 
   Opis frekvenčne porazdelitve  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaje izračunavanja relativnih frekvenc in kumulativ.  | 
 |
| 
   Grafični prikaz frekvenčnih porazdelitev  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaje v načrtovanju grafikonov.  | 
 |
| 
   V. SREDNJE VREDNOSTI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Aritmetična sredina  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaje v izračunavanju aritmetične sredine.  | 
 |
| 
   Mediana  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaje izračunavanja mediane in grafičnega določanja mediane.  | 
 |
| 
   Modus  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaje izračunavanja modusa in grafičnega ocenjevanja modusa.  | 
 |
| 
   Oblike frekvenčnih porazdelitev  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaje prepoznavanja oblik frekvenčnih porazdelitev.  | 
 |
| 
   Harmonična sredina  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaje izračunavanja harmonične sredine.  | 
 |
| 
   Geometrijska sredina  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaje izračunavanja geometrijske sredine.  | 
 |
| 
   VI. VARIABILNOST  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Mere variabilnosti:  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaje izračunavanja mer variabilnosti.  | 
 |
| 
   Normalna porazdelitev  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaje in zgledi normalnih porazdelitev.  | 
 |
| 
   VII. UPORABA RAČUNALNIKA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Programska orodja  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Potrebna je računalniška učilnica z ustrezno opremo.  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Znanje tega predmeta nadgrajujeta znanja predmetov: ekonomija, gospodarsko poslovanje, matematika, poslovna informatika.
Konkretno:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Matematika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Ekonomija Gospodarsko poslovanje  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Poslovna informatika  | 
  
   |