Izobraževalni program: ELEKTROTEHNIK ENERGETIK
Sprejeto na 58. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 7. 6. 2002
SEMINARSKA (PROJEKTNA) NALOGA
Na izpitu ocenjujemo:
Seminarska naloga. Osnovni namen seminarske naloge je, da kandidat širše in globlje obravnava določeno strokovno področje. S seminarsko nalogo mora kandidat pokazati določeno raven teoretičnega in praktičnega znanja ter sposobnost samostojne uporabe strokovnih virov pri obravnavi teme.
Projektna naloga je samostojna obravnava določenega problema po načrtovanih postopkih (informiranje, načrtovanje, odločitev, izvedba, kontrola, vrednotenje). Projektno nalogo kandidat izdela po načrtu, ki ga uskladi z mentorjem.
Kandidat v zaključnem letniku izbere temo s področja strokovnih predmetov, samostojno individualno ali v skupini izvede projektno nalogo, jo opremi s predpisanimi dokumenti in poročilom - skladno z navodili. Če se projektna naloga izvaja v skupini, mora biti z razpisom projektne naloge natančno opredeljena razdelitev nalog med člani skupine, tako da se lahko vsak definiran del obravnava kot samostojna enota širše projektne naloge in objektivno oceni.
Projektne naloge so lahko različne ali enake, pod pogojem, če so prepisane različne izvedbe, tehnološki postopki, izbirni material ali polizdelki ter posebne zahteve v poročilih in tehnični dokumentaciji, da je na osnovi tega mogoče zagotoviti objektivno ocenjevanje in neodvisnost dela kandidatov. Mentor spremlja nastajanje projektne naloge in ob tem vodi predpisano dokumentacijo. Pred zagovorom seminarske (projektne) naloge, mora kandidat ponoviti izbran preizkus, meritev ali nastavitve električnega sistema, če je z razpisom naloge le-to določeno.
Pri 4. izpitni enoti (projektna naloga) poklicne mature ocenjujemo praktično uporabna znanja in spretnosti, pridobljenih v procesu izobraževanja po naslednjih enotah:
Zagovor seminarske - projektne naloge je vezan na nalogo, na argumentacijo odločitev, razlago rezultatov ter predstavitev merilnih in tehnoloških postopkov.
Opredeljena znanja in spretnosti, ki jih mora kandidat obvladati glede na cilje izobraževanja.
IZDELEK (seminarska oz. projektna naloga) |
OPIS IN DIMENZIJE |
TEHNOLOŠKE ZAHTEVE |
Izdelava malega enofaznega transformatorja |
|
|
Izdelava močnostnega usmernika |
|
|
Upravičenost gradnje male hidroelektrarne |
|
|
Jedrske elektrarne – da ali ne? |
|
|
Kako zmanjšati izgube pri prenosu električne energije? |
|
|
Enosmerni prenos električne energije |
|
|
Pomen razžveplevanja dimnih plinov v termoelektrarnah |
|
|
Multimedijska predstavitev elementov transformatorskih postaj |
|
|
Pomen ozemljitev transformatorjev za obratovanje elektroenergetskega sistema |
|
|
Kakovost električne energije v elektroenergetskem sistemu Slovenije |
|
|
Diagrami proizvodnje in obremenitev v elektroenergetskem sistemu Slovenije |
|
|
Cena električne energije v Sloveniji in v Evropski uniji |
|
|
Izdelava logičnega krmilja |
|
|
Izdelava koračnega krmilja |
|
|
Izdelava regulacijskega sistema |
|
|
Meritve na obstoječih električnih instalacijah in izdelava protokola |
|
|
Ekonomska upravičenost uporabe fluorescenčne razsvetljave z elektronskimi predstikalnimi napravami |
|
|
Merjenje svetilnosti različnih fluorescenčnih sijalk in vpliv uporabe različnih rasterjev svetilk na svetilnost |
|
|
Merjenje procesnih veličin |
|
|
Izdelava avtomatizacije za dvižna vrata |
|
|
Izdelava avtomatizacije za industrijski model dvigala |
|
|
Izdelava regulacije nivoja tekočine na industrijskem modelu |
|
|
Izdelava avtomatizacije poljubnega procesa |
|
|
Izdelava sistema na nadzor in vizualizacijo (SCADA) nekega procesa. |
|
|
Izdelava simulacije meritve (npr. U-I metoda) za lažje razumevanje pri podajanju učne snovi |
|
|
Izpit iz 4. Izpitne enote (seminarska ali projektna naloga) na poklicni maturi traja do 8 ur ter zajema izvedbo meritve ali nastavitve ali demonstracijo funkcij izdelka, programa, simulacije, priprava dokumentacije ter ustni zagovor. Ustni zagovor traja največ 20 minut.
Izpitni odbor pripravi kriterije za ocenjevanje tako, da za posamezne naloge upošteva naslednja razmerja:
PODROČJE OCENJEVANJA |
DELEŽI |
DELEŽI |
Obravnava problema in odločitve za izvedbo naloge. |
20 % |
20 % |
Uporaba metod, tehnologij, izvedbe in dokazov. |
30 % |
40 % |
Dokumentacija. |
20% |
20% |
Predstavitev rezultatov, demonstracija, ponovitev meritve, dokazovanje. |
15 % |
|
Ustni zagovor. |
15 % |
20 % |
SKUPAJ |
100 % |
100 % |
Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.