Izobraževalni program: FARMACEVTSKI TEHNIK
Sprejeto na 43.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000
IZDELEK OZ. STORITEV Z ZAGOVOROM
SEMINARSKA (PROJEKTNA) NALOGA
Na izpitu ocenjujemo:
Glejte »Navodila za pripravo in izvedbo 4. Izpitne enote«. Pripravil CPI.
Izpitna enota izdelek oz. storitev z zagovorom zajema samostojno izdelavo izdelka oziroma opravljanja storitve. Ocenjevanje temelji na doseženi povezanosti kandidatovih psihofizičnih, motoričnih in intelektualnih sposobnosti, kulture dela in delovnih izkušenj.
Izpitne naloge zastavimo tako, da upoštevamo z izpitnim katalogom opredeljene vsebine ter zahtevana znanja. Da celovito ocenimo strokovno usposobljenost kandidata pripravimo več daljših ali krajših izpitnih nalog - izpitnih del ter delovnih preizkusov, ki jih je kandidat sposoben rešiti v času do 8 ur. Za izpitne naloge je potrebno pripraviti izpitno gradivo.
Vsebino in vrsto izpitnih nalog (izpitna dela, delovne preizkuse) določi izpitni odbor. Izpitni odbor izda kandidatu pisni sklep o roku in kraju izvedbe izpita, o imenovanju nadzornikov, o potrebnih predhodnih dejanjih (npr. priprava polizdelkov ipd.) in drugih obveznostih ter pogojih.
Pri 4. izpitni enoti (izdelek ali storitev) poklicne mature lahko ocenjujemo praktična znanja in spretnosti pridobljenih v procesu praktičnega izobraževanja z:
Kandidat lahko opravi določena opravila po predloženi dokumentaciji pred izpitom v skladu s sklepom izpitnega odbora. Na izpitu opravi finalizacijo izpitnega dela. Dokumentacijo praviloma izdela pod nadzorom.
Seminarska naloga. Osnovni namen seminarske naloge je, da kandidat širše in globlje obravnava določeno strokovno področje. S seminarsko nalogo mora kandidat pokazati določeno raven teoretskega in praktičnega znanja ter sposobnost samostojne uporabe strokovnih virov pri obravnavi teme.
Projektna naloga je samostojna obravnava določenega problema po načrtovanih postopkih (informiranje, načrtovanje, odločitev, izvedba, kontrola, vrednotenje). Projektno nalogo kandidat izdeluje po načrtu, ki ga uskladi z mentorjem.
Obseg in vsebina zagovora sta predvsem vezani na posamezne izpitne naloge. Pri zagovoru se ocenjuje:
Opredeljena znanja in spretnosti, ki jih kandidat mora obvladati glede na cilje izobraževanja.
STORITEV |
ZNANJA |
Kandidat |
|
Izdelava tekočih farmacevtskih oblik po predpisu |
|
Izdelava poltrdnih farmacevtskih oblik po predpisu |
|
Izdelava trdnih farmacevtskih oblik po predpisu |
|
Izdelava sterilnih farmacevtskih oblik po predpisu |
|
Izdelava izvlečkov iz drog |
|
Pri opravljanju storitve so dovoljeni naslednji pripomočki:
VSEBINE |
ZNANJA |
Kandidat |
|
Novosti pri izdelovanju farmacevtskih oblik in preizkušanju stabilnosti |
|
Sinteza, delovanje, uporaba ter poznavanje neželenih in škodljivih učinkov zdravilnih učinkovin in lastniških zdravil |
|
Poznavanje delovanja in uporabe zdravilnih rastlin ter vrednotenje in primerjava literature iz tega področja |
|
Obravnavanje kontrolnih in analiznih postopkov v farmaciji |
|
Svetovanje farmacevtskega tehnika pacientom pri izdajanju zdravil sinteznega in naravnega izvora, ki se smejo izdajati brez recepta |
|
Pri izdelku in storitvi na poklicni maturi traja izpit do 8 ur ter zajema delovni preizkus, izdelavo dokumentacije ter ustni zagovor. Za izpitno delo do 2 uri. Ustni zagovor traja največ 20 minut.
Seminarska (projektna) naloga se izdeluje samostojno v šolskem letu, v katerem se opravlja poklicna matura. S pisnim sklepom izpitnega odbora se med ostalim opredeli začetek, dokončanje in rok oddaje naloge. Zagovor se opravi v rednih rokih za poklicno maturo po sprejetem razporedu izpitov.
Metodološki postopek zgradbe naloge je opisan v navodilih.
Pri postopku izdelave farmacevtskega izdelka se ocenjuje:
Izpitni odbor pripravi kriterije za ocenjevanje tako, da za posamezne naloge upošteva naslednja razmerja:
PODROČJE OCENJEVANJA |
DELEŽI
|
DELEŽ
|
1. priprava in izvedba naloge |
10 % |
20 % |
2. strokovnost (kakovost) |
40 % |
40 % |
3. dokumentacija (pri 1 nalogi) |
10 % |
|
4. ustni zagovor |
40 % |
40 % |
SKUPAJ |
100 % |
100 % |
Pri določanju skupne ocene praktičnega dela zaključnega izpita upoštevamo, da je delež:
Pri dogovoru o točkovnem vrednotenju izpitnih nalog se mora skupna točkovna vrednost pretvoriti v predpisano ocenjevalno lestvico, ki je petstopenjska in obsega ocene od odlično (5) do nezadostno (1).
odlično (5) |
100 do 92 točk |
|
dosežek, ki nadpovprečno zadovoljuje postavljene zahteve, |
prav dobro (4) |
od 91 do 81 točk, |
|
dosežek, ki v celoti zadovoljuje postavljene zahteve, |
dobro (3) |
od 80 do 67 točk, |
|
dosežek, ki v splošnem zadovoljuje postavljene zahteve, |
zadostno (2) |
od 66 do 50 točk, |
|
dosežek, ki kaže na pomanjkljivosti, vendar še zadovoljuje postavljene zahteve, |
nezadostno (1) |
49 ali manj točk, |
|
dosežek, ki ne zadovoljuje postavljenih zahtev in kaže na pomanjkljivo temeljno znanje. |
Kriteriji za ocenjevanje seminarske (projektne) naloge: (primeroma)
|
Kriteriji |
DeležI |
1. |
načrtovanje obravnavane teme |
20% |
2. |
izbira in uporaba ustreznih metod dela |
20% |
3. |
analiziranje, interpretiranje in vrednotenje rezultatov dejstev in podatkov |
40% |
4. |
predstavitev obravnavanega problema v jezikovno ustrezni obliki |
10% |
5. |
zagovor |
10% |
|
SKUPAJ |
100% |
Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.