SREDNJE STROKOVNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: GRADBENI TEHNIK

IZPITNI KATALOG

Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000

1. NAZIV IZPITNE ENOTE

GRADBENA MEHANIKA

2. IZPITNI CILJI

Na izpitu ocenjujemo:

  • sposobnost reševanja enostavnih problemov na osnovi znanih primerov,

  • sposobnost uporabe znanja pri reševanju novih problemov, ki niso bili neposredno ilustrirani s primeri v šoli,

  • sposobnost analize in sinteze znanja in prenos ugotovitev v nove situacije,

  • sposobnost samostojnega reševanja problemov, ki presegajo enostavne primere na danem vsebinskem področju.

    3. ZNANJA, KI SE OCENJUJEJO

    VSEBINE

    ZNANJA

    UČNA IN DELOVNA SREDSTVA

     

    Kandidat

     

    SILE V RAVNINI

  • zna analitično in grafično sestavljati in razstavljati sile

  • pozna pojem ravnotežja in osnovne matematične in fizikalne zakonitosti

  • zna teoretični pojem sile povezati z obtežbo na konstrukcijah

  • zna vrednotiti in interpretirati dobljene rezultate statične analize

  • STATIKA (Isakovič , Klopčar)

  • računalniška programska oprema (npr. program Winmeh)

  • RAVNINSKI NOSILNI SISTEMI

  • določi obtežbo in izračunati reakcije enostavnih prostoležečih nosilcev ravne in lomljene osi

  • izračuna in izriše diagrame notranjih statičnih količin za različne nosilne sisteme in obtežbe

  • analizira in vrednoti dobljene rezultate oz. diagrame

  • zna z razpoložljivo programsko računalniško opremo izvesti analizo enostavnega nosilnega sistema

  • za določen nosilec primerja posamezne diagrame in jih analizira

  • izračuna faktor varnosti za prevrnitev za določene primere iz prakse

  • STATIKA (Isakovič , Klopčar)

  • računalniška programska oprema (npr. program Winmeh in OKVIR – šolska verzija)

  • TRDNOST

  • pozna pojma napetosti in deformacije

  • razume in zna razložiti б – ε diagram nateznega preizkusa jeklene palice

  • pozna pojme elastičnost , plastičnost, varnost; normalne in strižne napetosti

  • razloži količine б; ε; E; ∆t; αt; k in medsebojne odvisnosti (osnovne enačbe)

  • izračuna napetosti in deformacije za enostavne osne obtežbne primere (sila, ∆t, vzme, …)

  • določi dimenzije homogenega prereza natezno obremenjene vešalke (npr. cev določene debeline cevi, …)

  • razloži problematiko uklona in pojem kritične sile, uklonskih dolžin, λ, …

  • priročniki , tabele, pravilniki in standardi

  •  

  • zna dimenzionirati (čisti tlak) enostavne lesene in jeklene tlačne palice

  • pozna pojem vztrajnostnega in odpornostnega momenta ploskve in medsebojno povezanost

  • izračuna vztrajnostno karakteristiko poljubnega sestavljenega prereza

  • zna dimenzionirati upogibno (čisti upogib) obremenjene jeklene in lesene nosilce

  • zna kontrolirati strižne napetosti pri homogenih prerezih

  • dimenzionira stik lesenih in jeklenih elementov (dvostrižen ali enostrižen vijačen in žebljan stik)

  • konstruira in izriše delavniški načrt stika več elementov (paličje, …)

  •  

    ARMIRANI BETON

  • dimenzioniranje AB konstrukcij na čisti enojni upogib pravokotnih prerezov

  • dimenzioniranje AB konstrukcij na centrični tlak brez upoštevanja uklona

  • priročniki, tabele, standardi in pravilniki

  • PREDPISI IN STANDARDI S PODROČJA GRADBENIŠTVA

  • pozna veljavno zakonodajo in standarde s področja konstrukterstva

  • pozna glavne zahteve predpisov s področja obtežb, protipotresne gradnje, temeljenja , betonskih , armiranobetonskih,zidanih in lesenih konstrukcij

  • priročniki , tabele, pravilniki in standardi

  • Pri pripravi izpitnih nalog ter vprašanj upoštevajte »Navodila za pripravo in izvedbo 2. Izpitne enote«, pripravil CPI.

    4. OCENJEVANJE ZNANJA

    Zgradba izpitne enote:

  • pisni izpit,

  • ustni izpit.

    4.1. PISNI IZPIT

    Priporočilo

    Vsebinsko pisni izpit obsega naloge iz temeljnih vsebin strokovno teoretičnega predmeta. Izpitne naloge so objektivnega tipa, struktuirane, računske, grafične ali problemske ipd. Področje, raven in obseg znanja, ki se preverja, naj ne bo le faktografsko, temveč naj upošteva tudi zahtevnejše taksonomske stopnje (znanje, razumevanje, uporaba, analiza, sinteza, vrednotenje).

    S pisnim delom kandidat dokaže da z opisom , utemeljitvami, izračuni in grafičnim prikazom obvlada temeljna strokovna znanja. Pri izračunih kandidat dokaže, da zna realno oceniti red velikosti izračunanih veličin.

    Shema zgradbe in vrednotenja pisnega izpita

    Izpitna pola oz. sklop

    Štev. nalog

    Tipi nalog

    Vrednotenje posameznih nalog

    (točk)

    Dovoljeni pripomočki

    Čas reševanja

    (minut)

    Delež v oceni

    (%)

    1.

    6

    kratke naloge iz osnovnega znanja definicij in zakonov ter pretvarjanja enot;

    5

    geometrijsko orodje

    30

    30

    2.

    3-5

    strukturirane naloge iz uporabe zakonov in definicij posameznih področij

    20

    kalkulator, priročnik

    90

    70

       

    Strukturirane  ali nestrukturirane naloge polodprtega tipa iz področij sil v ravnini, ravninskih nosilnih sistemov, trajnosti armiranega betona in predpisov ter standardov s področjagradbeništva

    30

       

     

     

     

    SKUPAJ

    100

     

     

    100


    Trajanje pisnega izpita

    Pisni izpit traja 120 minut.

    4.2.   USTNI IZPIT

    Vprašanja na izpitnem listku

    Vprašanja so jasna, nedvoumna, kompleksna ter ustrezno razčlenjena.

    Vprašanja zajemajo znanja iz razumevanja in uporabe (55%) ter iz analize, sinteze in vrednotenja (45%)., tako da so v vsakem vprašanju zajete vse taksonomske stopnje in so tako enakovredna.

    * Delež posameznega vprašanja v oceni ustnega izpita.

    4.3.   OBLIKOVANJE SKUPNE OCENE

    Skupno oceno izpitne enote določi izpitna komisija v skladu s Pravilnikom o poklicni maturi.

    5. DOVOLJENI PRIPOMOČKI

    Dovoljeni pripomočki pri ustnem in pisnem izpitu so določeni v poglavju 3. in 4.1.

    6. LITERATURA IN DRUGI VIRI

    Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.