SREDNJE STROKOVNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: KMETIJSKI TEHNIK

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 38.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 4. 2000

1. IME PREDMETA

REJA ŽIVALI - izbirno

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

   

 

2.

   

 

3.

62

8

70

4.

   

 

skupaj

62

8

70

* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Pri predmetu dijak:

  • usvoji temeljna strokovno-teoretična znanja potrebna za prirejo neoporečnih živalskih proizvodov,

  • usvoji human odnos do živali,

  • zna upoštevati etološke potrebe živali,

  • spozna osnove ekološkega kmetovanja,

  • usvoji ekološko zavest in odgovornost za varovanje okolja,

  • zna povezovati pridobljeno teoretično znanje s prakso in ustrezno ukrepati,

  • zna načrtovati, voditi in nadzorovati delo v živalim prilagojeni vzreji,

  • pozna različne tehnologije vzreje, prilagojene živalim,

  • spozna možnosti za predelavo in trženje neoporečnih živalskih proizvodov,

  • se zaveda pomen ohranjanja avtohtonih pasem živali,

  • pozna osnovne zdravstveno-varstvene ukrepe pri obolenju živali,

  • pozna osnovne predpise in upravne postopke v živinoreji,

  • seznani se z dolžnostmi in pravicami rejcev in lastnikov pri varstvu živali pred kužnimi boleznimi,

  • pozna najpogostejše zdravstvene težave pri domačih živalih v Sloveniji.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    ZAKONODAJA O ZDRAVSTVENEM VARSTVU ŽIVALI

    Dijak

    Dijak

     

  • pozna zakonodajo o zdravstvenem varstvu

  • opiše dolžnosti in pravice rejcev in lastnikov živali pri zaščiti pred kužnimi boleznimi,

  • nauči se ukrepati v primeru pogina živali,

  • spozna preventivo in pomen karantene za domače živali,

  • razloži stroške in odškodnino v primeru zdravljenja ali pogina,

  • Razvija strokovnost pri delu.

    Razvija natančnost pri delu.

    Zave se osebne in poklicne odgovornosti pri varovanju zdravja domačih živali.

    Vaja: uporaba Uradnega lista.

    NAJPOGOSTEJŠE ZDRAVSTVENE TEŽAVE DOMAČIH ŽIVALI

     

     

     

  • pozna najpogostejše kužne bolezni domačih živali

  • pozna notranje in zunanje zajedavce

  • pozna najpogostejše zastrupitve domačih živali

  • opiše najpogostejše kužne bolezni domačih živali pri nas,

  • nauči se postopkov preventive,

  • opiše metljavost, mehurjavost, ikričavost, glistavost,

  • prepozna zunanje zajedalce,

  • opiše postopke pomoči in preventive,

  • opiše možnosti in znake zastrupitve s težkimi kovinami in drugimi strupenimi snovmi,

  • opiše možnosti in znake zastrupitve s strupenimi rastlinami,

  • opiše postopke pomoči pri zastrupitvah,

  • Razvija sposobnost opazovanja.

    Krepi občutek za skrbnost.

    Razvija pravilen odnos do živali.

    Zave se delovne odgovornosti.

    Ogled:

  • bolezenski znaki živali

  • (fotografije, diapozitivi),

  • zajedavci in zajedavska obolenja (fotografije, plakati, diapozitivih),

  • strupene rastline v naravi in na fotografijah.

  • OSNOVE EKOLOŠKEGA KMETOVANJA

     

     

     

  • pozna možnosti preusmeritve v ekološko kmetovanje

  • pozna pravila ekološkega kmetovanja

  • razloži potek in trajanje preusmeritve kmetije na ekološki način kmetovanja,

  • razloži krogotok hranljivih snovi na kmetiji,

  • spozna pravila obremenitve kmetijskih površin na ekološki kmetiji,

  • definira gnojilne enote velike živine (GEVŽ),

  • Krepi ekološko zavest.

    Zave se pomena ekološkega kmetovanja za varstvo okolja in ohranjanja biotske raznovrstnosti.

    Ogled: ekološka kmetija.

    ŽIVALIM PRILAGOJENA VZREJA

     

     

     

  • pozna osnove etologije

  • pozna etološke potrebe domačih živali

  • pozna načine vzreje domačih živali na ekološki kmetiji

  • razloži pomen in načine proučevanja obnašanja divjih živali,

  • razlikuje instinktivno in naučeno obnašanje domačih živali,

  • našteje funkcionalne kroge obnašanja domačih živali: žretje/pitje, počitek, blatenje/uriniranje, razmnoževanje, socialno - radovedno obnašanje, ...

  • razloži etološke potrebe posameznih vrst domačih živali,

  • primerja živalim prilagojene pogoje vzreje z intenzivno vzrejo,

  • opiše in primerja različne načine vzreje na ekoloških kmetijah,

  • Se zave osebne in poklicne odgovornosti za zdravje in počutje živali.

    Razvija human odnos do živali.

    Ogled: živinorejska proizvodnja na ekološki kmetiji.

    OSNOVE PREHRANE ŽIVALI NA EKOLOŠKI KMETIJI

     

     

     

  • zna pravila prehrane domačih živali na ekološki kmetiji

  • pozna prepovedane krmne dodatke

  • razloži ekološko pridelavo krme za posamezne vrste in kategorije živali,

  • razloži razliko med primernimi in prepovedanimi krmnimi dodatki,

  • Zave se poklicne odgovornosti, pravilnega krmljenja za zdravje in počutje živali.

    Razvije odgovornost za prirejo neoporečnih živalskih proizvodov za prehrano ljudi.

     

    PREPREČEVANJE IN ZDRAVLJENJE BOLEZNI NA EKOLOŠKI KMETIJI

     

     

     

  • obvlada osnove preprečevanja in zdravljenja bolezni

  • razloži prepoved preventivne uporabe zdravil,

  • razlikuje priporočena in prepovedana zdravila,

  • razloži pomen zapisovanja zdravstvenega stanja živali,

  • Se zave osebne in poklicne odgovornosti za zdravje in počutje živali.

    Prikaz: evidenčni listi.

    TRŽENJE NEOPOREČNIH ŽIVALSKIH PROIZVODOV

     

     

     

  • razume pomen označevanja proizvodov

  • obvlada pravila prodaje proizvodov

  • pozna nadzor nad pridelovanjem, predelovanjem in trženjem neoporečnih živalskih proizvodov

  • razloži pomen uporabe in prepoznavnosti zaščitnega znaka za potrošnika in proizvajalca,

  • utemelji rabo ustrezne embalaže za ohranjanje kakovosti proizvodov,

  • nauči se predpise s področja trženja živalskih proizvodov,

  • oceni možnost prodaje,

  •  razloži pomen knjigovodstva,

  •  opiše potek nadzora,

  • predvidi posledice uporabe nedovoljenih sredstev,

  • Razvija sposobnost komuniciranja.

    Zave se posledic kršenja pravil.

    Prikaz:

  • različne blagovne znamke,

  • zapisniki o nadzoru prireje neoporečnih živalskih proizvodov.

  • MOŽNOSTI IN PERSPEKTIVE ZA ŽIVALIM PRILAGOJENO VZREJO V SLOVENIJI

     

     

     

  • pozna strategijo razvoja živinoreje v Sloveniji

  • pozna cilje kmetijske politike v Evropski uniji

  • pozna zakone in predpise na področju živinoreje

  • oceni stanje in razvojne smernice živinoreje v Sloveniji,

  • primerja cilje kmetijske politike v EU in Sloveniji,

  • opiše načine prestrukturiranje živinoreje ob integraciji v EU,

  • oceni zakonodajo na področju živinoreje, veterinarstva in prehrane,

  • predvidi posledice neizpolnjevanja predpisov,

  • Zave se pomena kmetijstva za gospodarstvo države.

    Razvija skrbnost in natančnost.

    Zave se osebne in poklicne odgovornosti pri oskrbi prebivalstva s hrano.

    Vaja: uporaba Uradnega lista.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • osnove prehrane živali

  • Živinoreja

  • prehrana živali

  • krma in krmila

  • Poljedelstvo

    Živinoreja

    Kmetijski stroji

  • pridelava krme

  • prehrana živali

  • stroji za spravilo krme

  • sestavljanje krmnih obrokov

  • Matematika

    Živinoreja

    Informatika

    Kemija

  • linearna enačba

  • prehrana živali

  • uporaba programov

  • analize

  • hlevi in oskrba živali

  • Kmetijski stroji

    Živinoreja

  • oprema in mehanizacija v hlevu

  • hlevi za živali

  • trženje živalskih proizvodov

  • Gospodarsko poslovanje

  • osnove in pravila trženja

  • zakonodaja in predpisi