SREDNJE STROKOVNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: LESARSKI TEHNIK

IZPITNI KATALOG

Sprejeto na 29.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7 1999

1. NAZIV IZPITNE ENOTE

SEMINARSKA (PROJEKTNA) NALOGA Z ZAGOVOROM

2. IZPITNI CILJI

Na izpitu ocenjujemo:

  • če kandidat obvlada projektni pristop pri reševanju problemov,

  • če je podrobno, pregledno in natančno določena zasnova v okviru projektne naloge,

  • ali je dobro in samostojno opravljen izbor in interpretacija zbranih informacij,

  • ali je bila zamisel podrobno, obsežno in inovativno razvita,

  • če je rešitev problema realizirana vsebinsko popolno in pregledno,

  • kako kandidat obvlada ustno komuniciranje in sporočanje z grafičnim ponazarjanjem.

    3. PRIPOROČILA ZA PRIPRAVO IZPITNIH NALOG

    Glejte »Navodila za pripravo in izvedbo 4. Izpitne enote«. Pripravil CPI.

    3.1. SEMINARSKA (PROJEKTNA) NALOGA

    Seminarska naloga. Osnovni namen seminarske naloge je, da kandidat širše in globlje obravnava določeno strokovno področje. S seminarsko nalogo mora kandidat pokazati določeno raven teoretskega in praktičnega znanja ter sposobnost samostojne uporabe strokovnih virov pri obravnavi teme.

    Projektna naloga je samostojna obravnava določenega problema po načrtovanih postopkih (informiranje, načrtovanje, odločitev, izvedba, kontrola, vrednotenje). Projektno nalogo kandidat izdeluje po načrtu, ki ga uskladi z mentorjem.

    3.2.   ZAGOVOR

    Obseg in vsebina zagovora sta predvsem vezani na posamezne izpitne naloge.

    3.3.   VSEBINE IN ZAHTEVANA ZNANJA ZA SEMINARSKO (PROJEKTNO) NALOGO

    VSEBINE
    (seminarskih nalog ali projektnega dela)

    ZNANJA

    UČNA IN DELOVNA SREDSTVA

    LES

     

     Dijak:

     

  • masivni les

  • furnir

  • tvoriva

    • opiše les, furnir, tvoriva;

    • analizira zgradbo in primerja estetske, mehanske, fizikalne in kemične lastnosti lesa, tvoriv;

    • izbere glede na namen uporabe oz. postavljeni problem primeren material;

    • določi napake in ovrednoti njihov vpliv na obdelavo ter uporabo lesa, furnirja, tvoriv;

    • zbirka lesov,

    • zbirka furnirjev,

    • zbirka tvoriv,

    • priročniki,

    • zbirka mikroskopskih preparatov, mikroskop.

    ZAŠČITA LESA, TVORIV:

       

  • insekticidi

  • fungicidi

  • antipireni

    • določi vrsto zaščite glede na namen uporabe;

    • primerja, analizira in izbere najprimernejše sredstvo in način odpravljanja škod oz. zaščite lesa, tvoriv;
     

    LEPILA IN LEPLJENJE

    • opiše, primerja in analizira uporabo in lastnosti lepil z vidika kakovosti lepilnega spoja, vrste in načina uporabe izdelka, ekonomičnosti  in ekologije;
    Laboratorijska oprema.

    MATERIALI ZA POVRŠINSKO OBDELAVO LESA:

       

  • lužila

  • lazure

  • laki

  • voski

    • opiše, primerja in analizira uporabo in lastnosti materialov za površinsko obdelavo lesa z vidika vrste in načina uporabe izdelka, ekonomičnosti in ekologije;

     

    Laboratorijska oprema.

    OSTALI MATERIALI

     

     

  • stekla

  • dekorativne folije

  • izolacije

  • opiše, primerja in analizira uporabo in lastnosti ostalih materialov  z vidika vrste in načina uporabe izdelka, ekonomičnosti in ekologije;

  •  

    LESNOOBDELOVALNI STROJI

    PNEUMATIČNE IN HIDRAVLIČNE NAPRAVE

    TRANSPORTNE NAPRAVE

    ENERGETSKE NAPRAVE

  • zbere podatke, analizira in primerja lastnosti in uporabnost strojev oz. naprav;

  • s pomočjo zbranih podatkov izbere najprimernejši stroj oz. napravo za že postavljeno tehnologijo oz. načrtuje tehnologijo glede na postavljene robne pogoje in zahteve;

  • načrtuje, predlaga, ovrednoti nove tehnološke rešitve, izboljšave, pripomočke, orodja;

  • Katalogi.

    Tehnični podatki strojev in naprav.

    OBLIKOVANJE IZDELKOV IZ LESA IN TVORIV

  • oblikuje, konstruira izdelke iz lesa in tvoriv;

  • predlaga, primerja in vrednoti različne konstrukcijske rešitve za isti izdelek;

  • ovrednoti izdelek glede na uporabnost, estetiko, ergonomijo, ekologijo, zahtevnost in ekonomičnost izdelave;

  • Katalogi okovij, dodatne opreme.

    OPREMLJANJE BIVALNIH PROSTOROV

  • glede na postavljene robne pogoje načrtuje, izbira, predlaga opremo bivalnega, razstavnega prostora in pri tem upošteva ergonomske, estetske predpise in zakonitosti;

  •  

    KULTURNA DEDIŠČINA

  • zbira in ureja gradivo ter ga pripravi za predstavitev;

  • analizira konstrukcijske rešitve;

  • primerja izvedbe izdelkov glede na obdobje izdelave;

  • konstruira replikat;

  •  

    ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

  • glede na zakonodajo in pravilnike sestavi in oblikuje: opise delovnih mest, delovno dokumentacijo;

  • primerja različice tehnološkega postopka in jih ovrednoti;

  • Pravilniki.

    Predpisi iz varstva pri delu.

    PODJETJE

  • izdela poslovni načrt;

  • projektira celostno predstavitev podjetja, izdelka;

  •  

     

    3.4.   IZDELAVA SEMINArSKE (PROJEKTNE) NALOGE

    Seminarska (projektna) naloga se izdeluje samostojno v šolskem letu, v katerem se opravlja poklicna matura. S pisnim sklepom izpitnega odbora se med ostalim opredeli začetek, dokončanje in rok oddaje naloge. Zagovor se opravi v rednih rokih za poklicno maturo po sprejetem razporedu izpitov.

    Metodološki postopek zgradbe naloge je opisan v navodilih.

    4. OCENJEVANJE ZNANJA IN SPRETNOSTI

    4.1. SEMINARSKA (PROJEKTNA) NALOGA

    Kriteriji za ocenjevanje seminarske (projektne) naloge:

     

    Kriteriji

    DeležI

    1.  

    načrtovanje obravnavane teme

    10%

    2.  

    izbira in uporaba ustreznih metod dela

    10%

    3.  

    analiziranje, interpretiranje in vrednotenje rezultatov dejstev in podatkov

    20%

    4.  

    predstavitev obravnavanega problema v jezikovno ustrezni obliki

    10%

    5.  

    izdelek ali storitev

    40%

    6.  

    zagovor

    10%

     

    SKUPAJ

    100%


    5. LITERATURA IN DRUGI VIRI

    Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.