Izobraževalni program: PREDŠOLSKA VZGOJA
Sprejeto na 18.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23. 7 1998
PSIHOLOGIJA
Na izpitu ocenjujemo:
Vsebine |
Znanja (cilji) |
Učna in delovna sredstva |
Temeljni dejavniki duševnega delovanja |
|
Slika iz knjige. |
Duševni procesi |
|
|
Osebnost |
||
|
|
|
Razvojna psihologija |
||
|
|
|
|
|
Zapis vaje iz opazovanja otrokovega vedenja. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prvi dve leti življenja ali obdobje zaznavno - gibalne ravni duševnega razvoja |
||
Kognitivni razvoj |
|
|
|
|
|
Socialno čustveni in osebnostni razvoj |
|
|
|
|
|
Predšolski otrok od drugega do sedmega leta starosti ali obdobje nazorno- simbolične ravni duševnega razvoja |
||
Telesni in motorični razvoj |
|
|
Kognitivni razvoj |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Slika v knjigi. |
|
|
|
Socialno emocionalni in osebnostni razvoj |
||
|
|
|
Igra in risba predšolskega otroka |
|
|
Zgodnja nevrotska simptomatika |
|
|
Zrelost za vstop v šolo |
|
|
Mlajši šolar ali obdobje konkretno logičnih miselnih zmožnosti |
|
|
Mladostništvo ali adolescenca |
|
|
Razvojna obdobja po adolescenci |
|
Pri pripravi izpitnih nalog ter vprašanj upoštevajte »Navodila za pripravo in izvedbo 2. Izpitne enote«, pripravil CPI.
Zgradba izpitne enote:
Vprašanja na izpitnem listku
Vprašanja so kompleksna, jasna, nedvoumna ter ustrezno razčlenjena. Pri sestavljanju izpitnih listkov upoštevati preglednico vsebin in taksonomskih stopenj ter tako zagotoviti ustrezno pokritost vsebin ter zahtevnost ustnega izpita.
Vprašanja morajo zajeti poznavanje osnovnih psiholoških dejstev in zakonitosti človekovega razvoja (25%*); iz razumevanja in uporabe (35%*) ter iz analize, sinteze in vrednotenja (40%*).
* Delež posameznega vprašanja v oceni ustnega izpita.
Dovoljeni pripomočki pri ustnem izpitu so določeni v poglavju 3.
Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.