Izobraževalni program: RUDARSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7. 2000
IZDELEK OZ. STORITEV Z ZAGOVOROM
SEMINARSKA (PROJEKTNA) NALOGA Z ZAGOVOROM
Na izpitu ocenjujemo:
Glejte »Navodila za pripravo in izvedbo 4. Izpitne enote«. Pripravil CPI.
Izpitna enota izdelek oziroma storitev z zagovorom zajema samostojno izdelavo izdelka (sklopa) oziroma opravljanja storitve. Ocenjevanje temelji na doseženi povezanosti kandidatovih psihofizičnih, motoričnih in intelektualnih sposobnosti, kulture dela in delovnih izkušenj.
Izpitne naloge zastavimo tako, da upoštevamo z izpitnim katalogom opredeljene vsebine ter zahtevana znanja. Za izpitne naloge je potrebno pripraviti izpitno gradivo.
Vsebino in vrsto izpitnih nalog (izpitna dela, delovne preizkuse) določi izpitni odbor. Izpitni odbor izda kandidatu pisni sklep o roku in kraju izvedbe izpita, o imenovanju nadzornikov, o potrebnih predhodnih dejanjih (npr. priprava polizdelkov ipd.) in drugih obveznostih ter pogojih.
Pri 4. izpitni enoti (izdelek ali storitev) poklicne mature ocenjujemo praktična znanja in spretnosti pridobljenih v procesu praktičnega izobraževanja z:
Obseg in vsebina zagovora sta predvsem vezana na posamezne izpitne naloge.
Kandidat mora na izpitu predložiti tudi dnevnik praktičnega pouka, iz katerega izpitna komisija ugotovi, ali je opravil s katalogom predvidene delovne naloge.
Opredeljena znanja in spretnosti, ki jih kandidat mora obvladati glede na cilje izobraževanja.
vsebine |
znanja |
delovna sredstva |
Kandidat |
||
rudarska dela odvodnjevanje in razstreljevanje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sanacija jamskih prostorov |
|
|
|
|
|
|
|
|
ročna pretesarba in ropanje ločnega podporja |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
površinsko pridobivanje v kamnolomu |
|
|
|
|
|
|
|
|
sestavljanje transportnih naprav in transportiranje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
strojna izdelava jamskih prostorov |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
postavljanje in prestavljanje mehanizacije |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
pridobivanje premoga na mehaniziranem odkopu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sposobnost povezovanja in vključevanja strokovnih podatkov v proizvodni proces |
|
|
|
|
|
|
|
|
nadziranje in organizacija dela |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pri izdelavi izdelka so dovoljeni naslednji pripomočki:
Kandidati lahko za seminarsko (projektno) nalogo uporabijo tudi zamisel, ki v izpitnem katalogu ni navedena, je pa po mnenju izpitnega odbora uresničljiva in primerna. Kandidat v zaključnem letniku izbere temo s področja praktičnega dela kmetijstva, samostojno izvede praktično delo in napiše poročilo, skladno z navodili.
Seminarska naloga. Osnovni namen seminarske naloge je, da kandidat širše in globlje obravnava določeno strokovno področje. S seminarsko nalogo mora kandidat pokazati določeno raven teoretskega in praktičnega znanja ter sposobnost samostojne uporabe strokovnih virov pri obravnavi teme.
Projektna naloga je samostojna obravnava določenega problema po načrtovanih postopkih (informiranje, načrtovanje, odločitev, izvedba, kontrola, vrednotenje). Projektno nalogo kandidat izdeluje po načrtu, ki ga uskladi z mentorjem.
Seminarska (projektna) naloga obsega izdelek oziroma storitev skupaj seminarsko nalogo, ki obsega: uvod, predstavitev problema, postavitev ciljev, opis metode dela, izdelek, rezultati in zaključki, seznam literature in kazalo s prilogami (skice, načrti, grafični prikazi, slikovno gradivo, rezultati meritev v preglednicah, modeli, …).
Obseg in vsebina zagovora sta predvsem vezani na posamezne izpitne naloge.
VSEBINE |
ZNANJA |
|
Kandidat |
geologija |
|
geomehanika |
|
rudarska merjenja |
|
rudarstvo |
|
mehanika |
|
nadziranje in organizacija dela |
|
planiranje dela |
|
realizacija projekta in odstopanje od projekta |
|
jamske karte |
|
izolirni reševalni dihalni aparat |
|
samoreševalni izolirni dihalni aparat |
|
prijava nesreče in dokumentacija o težji nesreči |
|
plan obrambe in reševanja |
|
hidrološke značilnosti vodonosnikov, geomehanske lastnosti premoga in prihribine ter geologija na področju premogovnika |
|
obstoječi in novi postopki rudarjenja |
|
naloge nadzornega osebja |
|
koordinacija dela |
|
nadziranje dela |
|
ugotavljanje kvalitete izdelkov |
|
Pri izdelku oziroma storitvi na poklicni maturi traja izpit do 8 ur ter zajema izdelavo izpitnih nalog, dokumentacije ter ustni zagovor.
Seminarska (projektna) naloga se izdeluje samostojno v šolskem letu, v katerem se opravlja poklicna matura. S pisnim sklepom izpitnega odbora se med ostalim opredeli začetek, dokončanje in rok oddaje naloge. Zagovor se opravi v rednih rokih za poklicno maturo po sprejetem razporedu izpitov.
Metodološki postopek zgradbe naloge je opisan v navodilih.
Izpitni odbor pripravi kriterije za ocenjevanje tako, da za posamezne naloge upošteva naslednja razmerja:
PODROČJE OCENJEVANJA |
DELEŽI cca |
DELEŽ cca |
1. priprava naloge |
30 % |
|
2. izvedba (kakovost) |
50 % |
|
3. dokumentacija (pri 1 nalogi) |
10 % |
|
4. ustni zagovor |
10 % |
|
SKUPAJ |
100 % |
|
Pri določanju skupne ocene praktičnega dela (izdelek oziroma storitev) poklicne mature upoštevamo, da je delež:
Pri dogovoru o točkovnem vrednotenju izpitnih nalog se mora skupna točkovna vrednost pretvoriti v predpisano ocenjevalno lestvico, ki je petstopenjska in obsega ocene od odlično (5) do nezadostno (1).
Kriteriji za ocenjevanje seminarske (projektne) naloge:
|
Kriteriji |
DeležI |
1. |
načrtovanje obravnavane teme |
10 % |
2. |
izbira in uporaba ustreznih metod dela |
10 % |
3. |
analiziranje, interpretiranje in vrednotenje rezultatov dejstev in podatkov |
do 60 % |
4. |
predstavitev obravnavanega problema v jezikovno ustrezni obliki |
10 % |
5. |
izdelek ali storitev |
do 40 % |
6. |
zagovor |
10 % |
|
SKUPAJ |
100 % |
Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.