Izobraževalni program: TEHNIK OPTIK
Sprejeto na 18. seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23.7.1998
OPTIKA Z MERITVAMI
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 55 | 15 | 70 | 
| 2. | 110 | 30 | 140 | 
| 3. | 110 | 30 | 140 | 
| 4. | 53 | 15 | 68 | 
| skupaj | 330 | 90 | 418 | 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
| Informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| Nihanje | Dijak | Dijak | |
|  |  | Se seznani s strokovnimi znanji in delovnimi postopki do take mere, da je sposoben kvalitetno in strokovno opravljati poklic, za katerega se je izobraževal. | Vaja: valovanje vzmeti. | 
| Valovanje | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
| Elektromagnetno valovanje | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
| Svetloba | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Z znanjem razvija strokovnost. | Vaja: uklon rdeče in modre svetlobe na mreži. | 
| Odboj in lom svetlobe | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razume pomen pravilnega in točnega dela za dosego ciljev. | Vaja: | 
| Popolni odboj svetlobe | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Z znanjem pridobiva samozavest. | Vaja: merjenje mejnega kota loma s pomočjo popolnega odboj v stekleni prizmi. | 
| Barva teles | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
| Disperzija | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Navaja se na ustvarjalno uporabo znanja. | |
| Polarizacija | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
| Interferenca | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zaveda se pomena samoizobraževanja in nenehnega strokovnega izpopolnjevanja. | |
| Uklon svetlobe | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
| Sipanje svetlobe |  | ||
| Pojem in namen optičnih meritev | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Privzgoji odgovornost do kvalitetno opravljenega dela. | Vaja: ugotavljanje napake pri merjenju. | 
| Merila za merjenje debeline | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na praktični nivo. Navaja se na ustvarjalno uporabo znanja. | |
| Merila za merjenje kotov | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Se zaveda pomena točnosti opravljenih meritev. | Vaja: merjenje s kotomeri. | 
| Optični sistemi | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zna povezati teoretični del in ga prenesti na praktični nivo znanja. | Vaja: preslikavanje lečij s pomočjo laserja in optične klopi. | 
| Dioptrijska vrednost leče | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije občutek odgovornosti za kakovostno in strokovno delo. | Vaje na optični klopi: | 
| Decentracija | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge. | Vaja: preračuna decentracijo. | 
| Prikaz prizmatičnega delovanja pri centriranju korekcijskih leč | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije čut za odgovorno delo in odgovorno reševanje nalog Navaja se na ustvarjalno uporabo znanja. | Vaja: | 
| Osnove refrakcije | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija pripadnost poklicu. | |
| Geometrijska optika | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije občutek odgovornosti za kakovostno in strokovno delo. | Vaja: na formatu a3 dijak izriše nastanek slike v očesu. | 
| Planvzporedna plošča | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
| Optična prizma | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge. | Vaje: na optični prizmi izriše potek loma svetlobnih žarkov. | 
| Zrcala | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi čut za samoizobraževanje in strokovno izpopolnjevanje. | Vaje z zrcali: | 
| Leče | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge. | Vaje z lečami: | 
| Merjenje sfernih in sferotoričnih leč | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Vaja: merjenje s sferometrom. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Osnove tehnike |  | 
|  | Fizika |  | 
|  | Očalna optika |  | 
|  | Praktični pouk |  | 
|  | Optični instrumenti |  |