Izobraževalni program: TEHNIK OPTIK
Sprejeto na 18. seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23.7.1998
PRAKTIČNI POUK - izbirno (očesni optik)
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 140 | 140 | |
| 2. | 210 | 210 | |
| 3. | 210 | 210 | |
| 4. | 272 | 272 | |
| skupaj | 
 | 832 | 832 | 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
| Informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| Spoznavanje orodja in naprav v optični delavnici | Dijak | Dijak | |
|  |  | Pridobi pravilen odnos so dela s stroji in napravami v svojem delovnem okolju. Se nauči delati v skupini. Pridobi pozitiven pogled na skupinsko reševanje problemov. Skrbi za varno delo z vsemi sredstvi in napravami. | Vaje z orodji in napravami v optični delavnici. | 
| Uvod v obdelavo kovin in nekovin | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge. | Vaje: | 
| Obdelovanje ravnega stekla | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Navaja se na ustvarjalno uporabo znanja. | Vaja: na papirnato šablono si izriše različne oblike z določenimi merami (krog, pravokotnik, kvadrat, ...) In jih izbrusi. | 
| Brušenje plan stekel in pritrjevanje | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije občutek odgovornosti pri delu z različnimi materiali. | Na plan steklo zariše oblike okularjev, jih zbrusi in s pomočjo segrevanja vstavi v plastične materiale okvirja. S pomočjo privijanja vstavi v kovinske materiale okvirja. | 
| Označevanje optičnih leč | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije sposobnost povezovanja teorije s prakso. | Vsak dijak mora narediti pri vajah: | 
| Oblike, osnovne karakteristike in tovarniške oznake sfernih leč | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobiva natančnost. | Vaja: na osnovi merilnih podatkov zariše sferično lečo po dani šabloni. | 
| Rezanje in lomljenje sferičnega stekla |  | Pridobi delovno samozavest in iznajdljivost. | Vsak dijak opravi vajo: | 
| Ročno brušenje sferičnih stekel | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije občutek za ročno obdelavo leč iz različnih materialov. | Dijak mora ročno zbrusiti obliko in rob sferične leče po okularju, | 
| Prilagoditev kovinskega okvirja | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge. Razvije predstavo o pravilni prilagoditvi kovinskega okvirja. | Vsak dijak mora opraviti vajo: sferično steklo z določeno zakrivljenost mora vstaviti in prilagoditi v kovinski okvir. | 
| Vstavljanje sferičnih stekel v okvirje | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Navaja se na ustvarjalno uporabo znanja. | Vsak dijak opravi vajo: zbrušene sferične leče vstavi v okvirje iz različnih materialov s pomočjo sredstev za segrevanje okvirja. | 
| Kontrola vstavljanja stekel v okvirje | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije občutek odgovornosti za kakovostno in strokovno delo. | Vsak dijak mora izvršiti kontrolo izdelanih očal: | 
| Manjša popravila |  | Pridobi delovno samozavest in zanesljivost. | Vsak dijak mora opraviti vajo na okvirju: | 
| Čiščenje očal |  | ||
| Cilindrična stekla | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge. | Vsak dijak mora izdelati vajo: | 
| Zenična razdalja | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi delovno samozavest in zanesljivost. | Vsak dijak na modelu izmeri: | 
| Centriranje cilindričnih stekel | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Navaja se na ustvarjalno uporabo znanja. | Vsak dijak opravi vajo centriranja z vsemi vrstami in postopki. | 
| Brušenje sferičnih in cilindričnih stekel | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi čut za natančnost, zanesljivost in doslednost pri delu. | Vaja: | 
| Vstavljanje sferičnih in cilindričnih stekel v okvirje | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije predstavo o pravilno izdelanih očalih. | Vsak dijak vstavi zbrušene sferične in cilindrične leče v okvirje iz kovine in ostalih plastičnih materialov. | 
| Kontrola izdelanih očal | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Odgovoren odnos do dela. | Vsak dijak opravi kontrolo optičnega stekla, optičnih merilnih točk in prilagoditve okvirja. | 
| Spajkanje okvirja | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Vsak dijak spoji posamezne dele okvirja v celoto. | |
| Izdelava utora | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Navaja se na natančno in dosledno delo. | Vsak dijak izdela: | 
| Popravila očal | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Na različnih okvirjih in materialih opravi vsa možna popravila. | |
| Adicija pri bifokalnih steklih | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi občutek za kakovostno delo in zanesljivost. | Vsak dijak optično prilagodi bifokalna stekla ter preračuna adicijo (90% zanesljivost pri preračunavanju). | 
| Ročno in strojno brušenje | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Vsak dijak na bifokalnih in trifokalnih steklih ročno in strojno zbrusi različne oblike. | |
| Izdelava ravnega roba | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Vsak dijak ročno izdela ravni rob na različnih optičnih steklih. | |
| Izdelava vodenega kraljevskega roba | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Navaja se na ustvarjalno uporabo znanja. | Vaja: izdelava vodenega kraljevskega roba na različnih optičnih steklih. | 
| Izdelava plastičnega okvirja | Vsak dijak po predloženem načrtu iz acetatne ploščice izdela okvir. | ||
| Preoblikovanje stekel | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Vsak dijak izdela vsaj 10 različnih stekel in jih preoblikuje po danem okvirju. | |
| Trdo spajanje | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Vsak dijak trdo spoji različne dele okvirja. | |
| Izdelava utora | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge. | Vsak dijak izdela utor v mineralno in organsko steklo različnih debelin. | 
| Večžariščna stekla | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi pozitiven pogled na samostojno in skupinsko delo. Pridobi izkušnje za samostojno in skupinsko reševanje problemov. | Vsak dijak izmeri, zariše in označi vse optične podatke na večžariščnem steklu. | 
| Prizmatična stekla | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Postane dovzeten za novosti na strokovnem in delovnem področju. | Vsak dijak izmeri, zariše in označi prizmatična stekla, ter določi bazo prizmatičnega stekla. | 
| Brušenje vseh vrst stekel | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Se nauči z delovnimi sredstvi in napravami pravilno ravnati. | Vsak dijak ročno in strojno izdela več vrst optičnega stekla za določene okvirje. | 
| Ročna izdelava kraljevskega roba na steklu |  | Vsak dijak izdela kraljevski rob na različnih vrstah in debelinah optičnega stekla. | |
| Izdelava vseh vrst očal |  | Pridobi znanje, ki mu na delovnem mestu omogoča hitro integracijo. | Vsak dijak strojno in ročno izdela več vrst očal za vnaprej določene namene. | 
| Prilagajanje očal |  | Razvije občutek odgovornosti za kakovostno in strokovno delo. | Vsak dijak na različnih modelih izvede prilagajanje očal za različne namene. | 
| Preverjanje točnosti izdelanih očal |  | Je usposobljen za odgovorno ravnanje ob upoštevanju navodil in predpisov. | Vsak dijak preveri točnost izdelanih očal na več primerih. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Očalna optika |  | 
|  | Optika z meritvami |  | 
|  | Optični instrumenti |  | 
|  | Tehnologija materialov |  | 
|  | Osnove tehnike |  |