| Informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
 
 
  |  | Dijaki | Dijaki |  | 
 
  | Uvod delo v kemijski
  učilnici | prepoznajo laboratorijski inventar in predvidijo
  uporabo le tega
  
  naučijo se varnega dela v laboratoriju | Razvijajo
  osebno odgovornost, varčnost in ekološko zavest. | Laboratorijske
  vaje: poznavanje laboratorija in laboratorijskega inventarja ter pravila za
  varno delo v laboratoriju. | 
 
  | Gradniki snovi |   |   |   | 
 
  | zgradba atoma in periodni sistem
  
  povezovanje gradnikov, kemijske vezi
  
  agregatna stanja
  
  zgradba trdnih snovi | znajo razložiti in skicirati zgradbo atoma. znajo
  določiti število nukleonov in elektronov v atomu ter jih razporediti po
  lupinah
  
  razumejo razporeditev elementov v p.s. kot posledico
  atomske zgradbe, znajo definirati periodično spreminjanje lastnosti elementov
  po skupinah in periodah
  
  razlikujejo princip ionske, kovalentne in kovinske
  vezi. znajo razložiti obliko enostavnih molekul
  
  spoznajo in znajo razložiti vrste in lastnosti
  kristalov kot posledico njihove osnovne zgradbe | Razvijajo
  miselne sposobnosti. | Demonstracije
  modelov. | 
 
  | Vrste kemijskih reakcij |   |   |   | 
 
  | energija pri kemijskih reakcijah
  
  vplivi na potek kemijske reakcije | ločijo in prepoznajo vrste kemijskih reakcij.
  razlikujejo endotermne in eksotermne reakcije in odkrivajo vzroke za
  energijske spremembe
  
  znajo razložiti energijski diagram
  
  razumejo vpliv koncetracije, velikosti delcev,
  temperature in katalizatorja na potek kemijske reakcije | Razvijajo
  natančnost. Zavejo
  se varčnosti in zanesljivosti. | Demonstracija:
  primeri eksotermne in endotermne reakcije. | 
 
  | Kisline, baze in soli |   |   |   | 
 
  | Bronsted-Lowryeva teorija
  
  protolitsko ravnotežje
  
  pH, indikatorji | znajo in razumejo definicijo kislin, baz in soli.
  Poznajo najpogostejše kisline, baze in soli ter njihovo delovanje
  
  spoznajo indikatorje in osnovni princip titracije in
  nevtralizacije
  
  naučijo se definicije pH vrednosti
  
  razumejo pomen pH lestvice
  
  obvladajo različne načine izražanja koncentracij in
  znajo definirati ustrezne veličinske enačbe | Razvijajo
  vztrajnost. Razvijajo
  ekološko zavest, natančnost in zanesljivost. | Laboratorijskevaje
  dokazovanje kislosti in bazičnosti raztopin z
  indikatorji,
  
  Nevtralizacija kislin in baz,
  
  Jakost kislin in baz, določanje pH vrednosti
  
  priprava raztopin z različno izraženimi
  koncentracijami (npr.: 5%NaCl, 3% HO, c(HCl)= 0,1 mol/L,itd.). | 
 
  | Redoks reakcije |   |   |   | 
 
  | galvanski člen in galvanizacija | opredelijo pojme: redukcija, oksidacija, reducent,
  oksidant
  
  znajo urejati enostavne redoks reakcije
  
  spoznajo redoks vrsto
  
  razlikujejo med galvanskim členom in elektrolitsko
  celico
  
  razumejo princip galvanske zaščite površin |  | Laboratorijske
  vaje:raztapljanje kovin v kislini,
  
  oksidacija alkohola (alkotest). | 
 
  | Nekovine |   |   |   | 
 
  | silicij in silicijeve spojine
  
  steklo-sestava in pridobivanje
  
  vrste stekel
  
  korekcijska stekla
  
  tehnična stekla | opredelijo značilne nekovinske lastnosti
  
  poznajo surovine za steklo
  
  znajo opisati tehnološki postopek pridobivanja stekla
  
  znajo opisati in razložiti kemijske, fizikalne in optične
  lastnosti stekel in parametre, s katerimi ovrednotimo lastnosti stekla | Razvijajo
  ekološko zavest Seznanijo
  se z nevarnostmi pri rokovanju s to kislino in načini shranjevanja. | Demonstracije:
  topnost stekla v HF,
  
  določitev lastnosti stekel. | 
 
  | optične lastnosti stekla
  
  mehanske lastnosti stekla
  
  kemijske lastnosti stekla | sposobni so predvideti spremembe karakteristik in
  kvalitete stekla glede na sestavine in dodatke (kronsko, flint, itd.,) | Zavedajo
  se pomembnosti znanja za ločevanje posameznih tehnoloških postopkov. |  | 
 
  | barvanje steklenih in plastičnih stekel 
  
  fotoobčutljivo steklo
  
  antirefleksni sloj
  
  napake v steklu | seznanijo se s postopki izdelovanja stekel za očalno
  optiko.
  
  razlikujejo in znajo opisati načine barvanja stekel
  
  poznajo izdelavo, uporabo in lastnosti filter stekel
  in refleksijskih stekel
  
  poznajo načine naparevanja antirefleksnega sloja
  
  spoznajo vrste napak v steklu in načine njihovega
  odkrivanja | Razvijajo
  pripadnost stroki. | Vaja:
  barvanje sintetičnih stekel. Računske
  vaje: izračun debeline nanešenega sloja. | 
 
  | Kovine |   |   |   | 
 
  | fizikalne in kemijske lastnosti
  
  kovine za delovne stroje in orodja
  
  barvne kovine
  
  zlitine
  
  korozija in korozijska zaščita | obvladajo postopke pridobivanja tehnološko pomembnih
  kovin. Znajo našteti in opisati njihove mehanske in elektrokemijske lastnosti
  
  poznajo barvne kovine, njihove lastnosti in
  uporabnost v optiki (npr. Rh, Pd, Ti, Be, Al). Znajo izračunavati čistost
  žlahtnih kovin
  
  spoznajo sestavo in lastnosti zlitin, ki se
  uporabljajo v očalni optiki (npr.:zlati double, belozlati double, itd.)
  
  definirajo korozijo, poznajo osnovne načine
  korozijske zaščite
  
  poznajo posebne kovinske nanose, primerne za okvire
  očal ali optičnih instrumentov
  
  poznajo kovine kot izvor svetlobe (Na, Mg, ..) in na
  svetlobo občutljive kovine (Ag, Se, ..) | Zavedajo
  se pomembnosti znanja s področja kvalitete materialov. Znajo
  spremljati novosti na strokovnem področju. | Laboratorijske
  vaje - korozija različnih kovin. | 
 
  | Tehnologija izdelave
  optičnih elementov |   |   |   | 
 
  | oblikovanje in obdelava stekla
  
  brusilna sredstva in brusne plošče
  
  polirna sredstva
  
  loti in talila | spoznajo načine obdelave stekla
  
  seznanijo se z orodji za za obdelavo stekla
  
  poznajo surovine za izdelavo brusilnih plošč
  
  znajo opisati proizvodnjo brusilnih plošč in njihovo
  delitev glede mehanskih lastnosti, velikosti zrn, namembnosti in obodnih
  hitrosti
  
  poznajo polirna sredstva, pripravo in vpliv sestave
  na vrsto in kvaliteto polirnih sredstev
  
  definirajo materiale za lote in njihove lastnosti
  
  znajo izbrati prave kombinacije lotov in talil, glede
  na material, ki ga lotajo | Razvijajo
  poklicno identifikacijo | Laboratorijske
  vaje - demonstracija poliranja različnih vrst materialov z različnimi
  polirnimi sredstvi. | 
 
  | Organske spojine |   |   |   | 
 
  | alkani, alkeni, alkini in aromatski ogljikovodiki
  
  kisikove organske spojine | prepoznajo organske spojine v snoveh iz vsakdanjega
  življenja
  
  spoznajo pomen ogljikovodikov kot vira energije in
  surovin poznajo strukturne značilnosti organskih molekul
  
  naučijo se poimenovanja osnovnih primerov
  
  poznajo strukturo in imena radikalov
  
  znajo razložiti postopno oksidacijo alkanov
  
  poznajo značilne lastnosti in uporabo pomembnejših
  estrov, etrov, alkoholov in organskih kislin | Zavejo
  se škodljivosti in ekološke obremenjenosti narave z določenimi ogljikovodiki. Skrbijo
  za svojo varnost in varnost sodelavcev. | Laboratorijske
  vaje:dokaz ogljika, vodika, kisika in žvepla v organskih
  spojinah,
  
  primerjava fizikalnih in kemijskih lastnosti med
  organskini in anorganskimi snovmi. Seminarske
  naloge - alkoholi, estri, etri in organske kisline ( škodljivost in uporabnost). | 
 
  | Polimeri |   |   |   | 
 
  | sestava in lastnosti
  
  klasifikacija | ločijo osnovni mehanizem reakcije polimerizacije in
  polikondenzacije.
  
  znajo razložiti strukturne značilnosti | Zavedajo
  se okoljske problematike in s tem razvijajo ekološko zavest | Laboratorijske
  vaje - prepoznavanje umetnih mas. | 
 
  | termoplasti in duroplasti | definirajo fizikalne in kemijske lastnosti polimernih
  snovi
  
  znajo iz lastnosti polimerov sklepati na njihovo
  uporabnost |  | Preizkusi
  fizikalnih in kemijskih lastnosti umetnih mas za izdelavo okvirjev za očala
  (vpliv UV žarkov, kislin, izločkov lojnic, itd.). | 
 
  | naravni polimeri
  
  kavčuk
  
  ogljikovi hidrati
  
  beljakovine
  
  sintetični polimeri | znajo definirati sestavo in lastnosti naravnih
  polimerov, njihov pomen za življenje, značilnosti predelave |  |  | 
 
  | anorgansko-organski polimeri (polikarbonati,
  poliacetati, itd.) | ločijo najpomembnejše polimerne materiale (PE, PP,
  PS, PVC, PVD, PTFE, PMMA, itd.)
  
  poznajo polimerne materiale, ki se uporabljajo za
  izdelavo okvirjev očal in leč, njihovo spreminjanje pri segravanju, v
  tekočini in pri zunanjih obremenitvah | . |  | 
 
  | leče in očalna stekla iz umetnih mas | spoznajo umetne mase za izdelavo leč in očalnih
  stekel
  
  znajo definirati njihove fizikalne in kemijske
  lastnosti
  
  obvladajo postopke obdelave in čiščenja teh
  materialov |  |  | 
 
  | umetne snovi za kontaktne leče | poznajo splošne optične in mehanske zahteve za
  materiale, iz katerih so kontaktne leče
  
  razlikujejo materiale za trde in mehke kontaktne leče |  | Laboratorijske
  vaje:fizikalne in kemijske lastnosti umetnih mas za stekla
  v očalni optiki,
  
  preizkus odpornosti. | 
 
  | tekočine za kontaktne leče | poznajo osnovne značilnosti tekočin za shranjevanje
  in čiščenje kontaktnih leč | Razvijajo
  pripadnost poklicu. | Demonstracija:
  tekočine za kontaktne leče različnih proizvajalcev, njihove značilnosti. | 
 
  | laki, lepila, kiti | poznajo osnovne značilnosti lakov, ki se uporabljajo
  za površinsko zaščito in boljši estetski izgled
  
  razlikujejo eno in dvokomponentna lepila
  
  pri lepljenju znajo upoštevati ukrepe za varnost pri
  delu | Razvijajo
  ekološko zavest. | Demonstracija:
  priprava čiste površine in postopka lepljenja. |