Izobraževalni program: TEHNIK ZDRAVSTVENE NEGE
Sprejeto na 29.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7. 1999
ZDRAVA PREHRANA IN DIETETIKA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 
 | ||
| 2. | 70 | 70 | |
| 3. | 35 | 35 | |
| 4. | 
 | ||
| skupaj | 70 | 35 | 105 | 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
1. letnik - zdrava prehrana
| INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| Uvod v hranilne snovi | Dijak | Dijak | 
 | 
|  |  | Zave se pomena hranilnih snovi. | 
 | 
| Prebava in presnova | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pomaga pri razumevanju procesov prebave in presnove. | 
 | 
| Hranilne snovi | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije sposobnost komuniciranja in svetovanja v okviru kompetenc zdravstvenega tehnika. Razvije osebno odgovornost do zdravega prehranjevanja. Deluje vzgojno na ljudi, s katerimi pride v stik. | S kratkimi domačimi nalogami preveri svoj način prehranjevanja, tudi način prehranjevanja njegove družine. Ovrednoti in poišče napake v prehranjevanju. Skuša popraviti napake v prehranjevanju. | 
| Zakoni v živilski stroki | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija osebno odgovornost do bolnika, mu zagotovi v vseh pogledih neoporečno hrano. | Vaja: izvede organoleptično analizo nekaterih živil. Poišče deklaracijo na živilu in jo analizira. | 
| Kvarjenje in konzerviranje | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija osebno odgovornost, da bo stregel le popolnoma neoporečna živila. | Domača naloga - izbere deset konzerviranih živil in ugotovi njihovo uporabnost v zdravi prehrani. | 
| Živila | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | S primerno izbiro živil v svoji prehrani deluje vzgojno. Skrbi za primerno seznanjenost sebe in drugih z normativi zdrave prehrane. Deluje vzgojno, pripravi sošolce na primerno izbiro živil. | Z referati predstavi nekatera živila. Z degustacijami ugotavlja senzorične lastnosti živil, ki jih priporoča v zdravi prehrani. Pripravi plakat prehranske piramide. | 
| Dodatki | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | S kratko anketo ugotovi, katere pijače pije najpogosteje. Rezultate prikaže grafično in jih analizira. Popravi napake. | |
| Prehranjevanje v posameznih življenjskih obdobjih | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zaveda se pomena pravilnega prehranjevanja v različnih življenjskih obdobjih. | |
| Alternativna prehrana | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija osebno odgovornost do pravilnega načina prehranjevanja. | Z referati predstavi druge načine prehranjevanja. | 
| Načela zdrave prehrane | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zave se pomena pravilnega prehranjevanja. | Preveri pravilnost svojega načina prehranjevanja, popravi napake. | 
| Sestava jedilnika | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija osebno odgovornost do sebe in bolnikov. | Vaja: izračuna energijsko in biološko vrednost in sestavi jedilnik zdrave prehrane. | 
| Obdelava živil | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zaveda se pomena primerne toplotne obdelave za ljudi. | Doma preveri primernost uporabe postopkov. | 
| Razvija odgovornost do bolnika. | Izdela kratko raziskavo in jo predstavi s plakati. | ||
| Posoda in pribor | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zave se pomena uporabe primerne posode. | 
    3. letnik - dietetika
| INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| Medicinska dietetika | Dijak | Dijak | 
 | 
|  |  | Zave se pomena dietne prehrane in razvija odgovornost do bolnika ter motivirati bolnike in svojce k pravilni izbiri živil in postopkov priprave hrane. | Vaja: igranje vlog pri motivaciji k pravilni izbiri živil. | 
| Varovalna prehrana | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Vaja: sestavi jedilnik varovalne prehrane. | |
| Energijsko in biološko planirana dietna prehrana | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Vaja: izračuna biološko in energijsko vrednost jedilnika. | |
| Bolezni v povezavi z nepravilnim prehranjevanjem | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zave se pomena dietne prehrane in razvija odgovornost do bolnika ter motivira bolnike in svojce k pravilni izbiri živil in postopkov priprave hrane. | Vaja: priprava varovalne prehrane s poudarkom na pravilni izbiri živil. | 
| Vrste in načini prehrane bolnika | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
| Delitev diet glede na konzistenco hrane | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zave se pomena dietne prehrane in razvija odgovornost do bolnika ter motivirati bolnike in svojce k pravilni izbiri živil in postopkov priprave hrane. | Vaja: priprava hrane glede na konzistenco. | 
| Deite pri obolenjih prebavnega trakta | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zave se pomena pravilne izbire živil in tehnike obdelave. | Vaja: priprava dietne hrane pri obolenjih želodca in črevesja. | 
| Diete pri obolenjih jeter, žolčnika in trebušne slinavke | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zave se pomena pravilne izbire živil in tehnike obdelave. | Vaja: priprava dietne hrane pri obolenjih jeter, žolča in trebušne slinavke. | 
| Dieta s predpisano količino soli | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zave se pomena pravilne izbire živil in tehnike obdelave. | Vaja: priprava dietne hrane s predpisano količino soli. | 
| Diete pri obolenjih sečil | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zave se pomena pravilne izbire živil in tehnike obdelave. | Vaja: priprava dietne hrane pri obolenjih sečil. | 
| Diete pri presnovnih obolenjih | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zave se pomena pravilne izbire živil in tehnike obdelave. | Vaja: izbere primerna živila. | 
| Dietno zdravljenje debelosti | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zave se pomena pravilne izbire živil in tehnike obdelave. | Vaja: izračun relativne telesne mase, priprava jedilnika za shujševalno dieto. | 
| Dietno zdravljenje anoreksije, bulimije in znižane telesne teže (hiperdžulona dieta - redilna) | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zave se pomena pravilne izbire živil in tehnike obdelave. | Vaja: priprava diete pri anoreksiji in znižani telesni teži. | 
| Prehrana starejših ljudi | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zave se pomena pravilne izbire živil in tehnike obdelave. | Vaja: sestavi jedilnik prehrane starejših ljudi. | 
| Prehrana onkološkega bolnika in alternativna prehrana v dietetiki | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zave se pomena pravilne izbire živil in tehnike obdelave. | Vaja: izbere živila in postopke za prehrano onkološkega bolnika. Ovrednoti in poišče napake alternativne prehrane. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Anatomija in fiziologija 1.letnik Farmakologija 4.letnik Biologija z mikrobiologijo 1.letnik |  | 
|  | Zdravstvena nega in prva pomoč 3.letnik Patologija, patološka fiziologija 3.letnik Biologija z mikrobiologijo 3.letnik |  | 
|  | Biologija z mikrobiologijo 1.letnik |  | 
|  | Vzgoja za zdravje in socialna medicina s statistiko 1.letnik Zdravstvena nega in prva pomoč 2.letnik |  | 
|  | Vzgoja za zdravje in socialna medicina s statistiko 1. letnik Zdravstvena nega in prva pomoč 2. letnik |  | 
|  | Zdravstvena nega in prva pomoč 2.letnik |  | 
|  | Anatomija in fiziologija 1.letnik Zdravstvena nega in prva pomoč 2.letnik, 3.letnik in 4.letnik Patologija, patološka fiziologija 3.letnik |  | 
|  | Patologija, patološka fiziologija 3. letnik |  | 
|  | Patologija, patološka fiziologija 3. letnik |  | 
|  | Zdravstvena nega in prva pomoč 3.letnik Patologija, patološka fiziologija 3.letnik |  | 
|  | Osnove kliničnih predmetov 4.letnik |  | 
|  | Zdravstvena nega in prva pomoč 2.letnik Etika in komunikacija 4.letnik |  | 
|  | Zdravstvena nega in prva pomoč 4.letnik |  |