SREDNJE STROKOVNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: TEHNIK ZDRAVSTVENE NEGE

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 29.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7. 1999

1. IME PREDMETA

ZDRAVSTVENA TERMINOLOGIJA

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

   

 

2.

70

 

70

3.

   

 

4.

   

 

skupaj

70

 

70

 

*  T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Pri predmetu dijak:

  • spozna osnovne pojme latinskega oblikoslovja v obsegu, ki mu omogoča razumevanje strukture in pomena latinskih nominalnih sintagem, s katerimi se srečuje v strokovnih učbenikih in priročnikih;
  • osvoji osnovne zakonitosti tvorbe zloženih medicinskih terminov;
  • se uči natančnosti v mišljenju in logičnega sklepanja;
  • se usposobi za smiselno uporabo strokovnih slovarjev in samostojno razreševanje terminoloških problemov;
  • razvija zmožnost komuniciranja s strokovnim zdravstvenim osebjem.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    FONETIKA

    Dijak

    Dijak

     

  • se seznani z latinsko pisavo

  • se seznani z latinsko izgovorjavo (delitev glasov, tradicionalna izgovorjava)

  • se seznani z latinskim naglasom (kvantiteta zlogov, pravila latinskega akcenta)

  • prepoznava glasove in zna besede razlogovati;

  • zna brati strokovne latinske izraze v skladu s pravili tradicionalne izgovorjave;

  • zna pravilno naglašati latinske termine;

  •  

    Vaja:

  • dijak na primeru latinskih strokovnih tekstov (npr.: obdukcijski zapisniki) vadi pravilno naglašanje in izgovorjavo.

  • MORFOLOGIJA

     

     

     

    Samostalnik

     

     

     

  • prva deklinacija

  • druga deklinacija

  • tretja deklinacija (enakozložnice, neenakozložnice sr. sp.)

  • četrta in peta sklanjatev

  • pozna gramatikalne lastnosti latinskih substantivov in adjektivov do te mere, da jih sklanja v nominativu in genetivu singulara in plurala;

  • analizira njihove oblike;

  • razume latinske nominalne sintagme strokovne vsebine in jih prevaja v slovenščino;

  •  

    Vaja:

  • dijak sklanja adjektive in substantive vseh deklinacij v nom. in gen. singulara in plurala. (N. B. ostali skloni za razumevanje nominalnih sintagem, s katerimi se srečujejo dijaki v strokovnih učbenikih, niso potrebni, zato naj jih dijaki spoznajo le informativno);

  • Pridevnik

     

     

     

  • pridevniki prve in druge sklanjatve

  • tretja sklanjatev: (pridevniki na -is,-e, pridevniki enega končaja, najpogostejši komparativi

  •    

  • prevaja latinske medicinske sintagme v slovenščino, lažje sintagme prevaja tudi v latinščino;

  • pokaže naučene izraze iz anatomije na modelih;

  • Števnik

     

     

     

  • vrstilni števniki do dvanajst

  •      

    BESEDOTVORJE

     

     

     

  • zloženi termini

  • najfrekventnejše določilnice in predpone grškega in latinskega izvora (stomato-, myo-, gastro-, prokto-, cyto-, neuro-, itd.)

  • najpogostejše osnovnice in pripone (-itis, -osis, -oma, -penia, -rrhoea,- aemia, -lysis, scopia, itd.)

  • dobi uvid v strukturo zloženih medicinskih terminov in spozna njihove najpogostejše sestavne elemente;

  • je sposoben analizirati tudi daljše sestavljene termine ter jih ustrezno interpretirati;

  • se usposobi za smiselno uporabo strokovnih besednjakov in za samostojno razreševanje terminoloških problemov;

  •  

  • analizira kompleksne zložene termine in jih prevaja v slovenščino;


  • 5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

    Morfologija in besedotvorje

    Zdravstvena nega in prva pomoč 1. 2., 3., 4. letnik

    Anatomija in fiziologija 2.letnik

  • vse vsebine;

  • skelet;

  • mišičje;

  • prebavila;

  • živčevje;

  • prebavila;

  • obtočila;

  • dihala;

  • izločala;

  • čutila;

  • endokrine žleze,

  • spolovila;

  •  

    Biologija z mikrobiologijo 3.letnik

  • dokazovanje mikrobnih okužb;

  • načini širjenja okužb;

  • preprečevanje rasti in uničevanje mikroorganizmov;

  • okužbe kože;

  • okužbe ran;

  • okužbe prebavil,

  • okužbe sečil, rodil in spolovil;

  • okužbe osrednjega živčevja;

  • revmatične bolezni, kosti in sklepov;

  •  

    Patologija in patološka fiziologija 3.letnik

  • zastrupitev in motnje v delovanju osrednjega živčevja;

  • bolezni prebavil;

  • bolezni dihal;

  • motnje v delovanju sečil;

  • bolezni ledvic;

  •  

    Osnove kliničnih predmetov - kirurgija 4. letnik

  • neoplazme;

  • tumorji;

  • abdominalna kirurgija;

  • izvin, izpah, zlom;

  •  

    Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvena nega žena 4. letnik

  • vsebine, ki zajemajo anatomijo in patologijo;