SREDNJE STROKOVNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: TURISTIČNI TEHNIK

IZPITNI KATALOG

Sprejeto na 35. seji Strokovnega sveta za poklicno izobraževanje, dne 14. 1. 2000

1. NAZIV IZPITNE ENOTE

STORITEV Z ZAGOVOROM - storitve v turistični dejavnosti

2. IZPITNI CILJI

Na izpitu ocenjujemo:

  • pripravo izleta, potovanja ali počitnic¸ z izračunom stroškov in navodili za turiste ter ustrezno predstavitev,
  • poznavanje turističnih tokov, smeri in ciljev doma in v svetu,
  • spretnost prostorskega (geografskega) in časovnega orientiranja pri pripravi potovanja,
  • poznavanje različnih svetovnih kultur (naravno in kulturno dediščino s poudarkom na običajih in prehranjevalnih navadah),
  • pripravo programov glede na zahteve, želje in potrebe turistov različnih ciljnih skupin in segmentov na trgu,
  • spretnost iskanja turističnih informacij in njihovo posredovanje,
  • poznavanje in izvedbo recepcijskega poslovanja,
  • poznavanje dejstev in njihovo smiselno povezovanje pri reševanju zastavljenih problemov,
  • sposobnost analitičnega in sistematičnega obravnavanja pojavov v turizmu.

    3. PRIPOROČILA ZA PRIPRAVO IZPITNIH NALOG

    Glejte »Navodila za pripravo in izvedbo 4. Izpitne enote«. Pripravil CPI.

    3.1. STORITEV

    Izpitna enota storitev z zagovorom zajema samostojno opravljanje storitve. Ocenjevanje temelji na doseženi povezanosti kandidatovih psihofizičnih in intelektualnih sposobnostih, kulture dela in delovnih izkušenj.

    Izpitne naloge zastavimo tako, da upoštevamo z izpitnim katalogom opredeljene vsebine ter zahtevana znanja. Da celovito ocenimo strokovno usposobljenost kandidata, pripravimo izpitne naloge - ter delovne preizkuse, ki jih je kandidat sposoben rešiti v času do 8 ur. Za izpitne naloge je potrebno pripraviti izpitno gradivo.

    Vsebino in vrsto izpitnih nalog (izpitna dela, delovne preizkuse) določi izpitni odbor. Izpitni odbor izda kandidatu pisni sklep o roku in kraju izvedbe izpita, o imenovanju nadzornikov, o potrebnih predhodnih dejanjih in drugih obveznostih ter pogojih.

    Pri 4. izpitni enoti (izdelek ali storitev) poklicne mature lahko ocenjujemo praktična znanja in spretnosti pridobljenih v procesu praktičnega izobraževanja z:

  • enim (1) individualnim delom in dvema (2) delovnima preizkusoma
  • ustrezno tehnološko dokumentacijo (program in druga dokumentacija)
  • zagovorom.

    3.2.   POSEBNOSTI

    Kandidat naključno izbere tri dni pred izpitom naslov teme individualnega izpitnega dela. V okviru praktičnega pouka pripravi program izleta, potovanja ali počitnic, idejo za destinacijo glede na naslov teme in izdela organizacijsko tehnični načrt ( transport, hoteli, prenočišča, prehrana, ogledi, animacija), poišče realne cene, izdela kalkulacijo stroškov in navodila za udeležence.

    Za delovni preizkus kandidat na izpitu opravi po eno nalogo iz dveh različnih tem iz seznama storitev, navedenih v razpredelnici, ki ne trajajo skupaj več kot dve uri.

    Zagovor je vezan na opravljene storitve, pri tem preverimo celovitost funkcionalnih znanj, spretnosti komunikacije in iskanja informacij, poznavanje dejstev, poslovnih procesov in poslovno-tehnične dokumentacije, zakonitosti ter tehnologije dela v turizmu, predpisov in moralno etičnih norm delavcev v turizmu.

    4. ZNANJA, KI SE OCENJUJEJO

    4.1. VSEBINE IN ZAHTEVANA ZNANJA ZA STORITEV

    Opredeljena znanja in spretnosti, ki jih kandidat mora obvladati glede na cilje izobraževanja.

    STORITEV

    ZNANJA

    DELOVNA SREDSTVA

    Priprava organizacije izleta, potovanja ali počitnic

     

     

  • eno, dvo in večdnevni izleti, potovanja, počitnice ali strokovne ekskurzije v domačem okolju, po Sloveniji in tujini za različne ciljne skupine

  • zdraviliški programi za različne ciljne skupine

  • poslovna potovanja za različne dejavnosti gospodarstva

  • kongresni turizem, obiski sejmov

  • počitnice za različne demografske skupine

  • programi tečajev, seminarjev in drugih oblik izobraževanja

  • programi obiskov športnih tekmovanj

  • programi nacionalnih tradicionalnih običajev in prireditev

  • obiski zabaviščnih parkov

  • programi planinskih izletov

  • programi obiskov vinskih in kulinaričnih poti

  • sestavijo in oblikujejo različne programe potovanj;

  • pripravijo kalkulacijo;

  • oblikujejo prodajno ceno;

  • izračunajo minimalno število udeležencev;

  • pripravijo obračun in ugotovijo uspešnost;

  • konfiguracija računalnika z barvnim tiskalnikom

  • čitalcem

  • osnovno programsko košarico

  • z dostopom do svetovnih spletnih strani

  • interaktivni atlas

  • telefon

  • Analiza turističnih programov

     

     

  • analiza že pripravljenih turističnih programov

  • kandidati analizirajo in retrogradno razložijo organizacijo konkretnih turističnih pavšalnih poslov;

  • različni aktualni turistični programi izletov, potovanj in počitnic različnih turističnih agencij

  • Hotelsko poslovanje in vodenje poslovanja

     

     

  • alotmajska pogodba

  • knjiga gostov

  • odjava gosta

  • sestavijo alotmajsko pogodbo na podlagi konkretnega turističnega programa;

  • izdelajo stran knjige gostov, predložijo ustrezen voucher, navedejo obliko prodaje gostinskih storitev na ključ, napišejo prijavo in odjavo gosta;

  • pripravijo odjavo gosta (primer plačila z gotovino, domačo ali tujo valuto, kreditno kartico ali potovalnim čekom);

  • računalnik s programsko opremo hotelskega in recepcijskega poslovanja

  • dokumentacija hotelskega poslovanja iz vsemi potrebnimi obrazci

  • Turistično informiranje

     

     

  • turistično informiranje

  • vodenje skupine v lokalnem okolju

  • pozna turistične zanimivosti
    ( naravno in kulturno dediščino ter infrastrukturo) v ožji in širši okolici, regiji ter turistične destinacije doma in v svetu

  • izberejo, izpolnijo in pripravijo vso potrebno dokumentacijo in dajo ustrezna navodila turističnemu vodniku za vodenje z avtobusom;

  • pripravijo konkretno vodenje skupine v lokalnem okolju;

  • vodnik po Sloveniji

  • računalnik z dostopom do spletnih strani

  • interaktivni ali drugi atlasi

  • dokumentacija s tiskovinami in obrazci in navodili

  • Animacija

     

     

  • animacija za različne ciljne skupine ob različnih priložnostih

  • pripravijo in izvedejo animacijo za različne ciljne skupine ob različnih priložnostih z pripravo in uporabo vseh potrebnih rekvizitov;

  • ustrezni pripomočki, rekviziti

  • Izpis letalske, železniške in ladijske vozovnice

       

  • letalska, železniška, ladijska vozovnica s prestopanji

  • na podlagi konkretnega turističnega programa izpolnijo in napišejo letalsko vozovnico;

  • pojasnijo že napisano vozovnico ob uporabi ustreznega voznega reda;

  • primeri vozovnic in voznih redov:

  • letalskih

  • železniških

  • ladijskih

  • avtobusnih

  •  

    4.1.1.   DOVOLJENI PRIPOMOČKI

    Pri opravljanju storitve so dovoljeni naslednji pripomočki:

  • računalnik, tiskalnik in čitalec

  • spletne strani, računalniški program hotelskega, rezervacijskega sistema, interaktivni atlas ali drugi zemljevidi,

  • obrazci in tiskovine

  • kalkulator.

    5. TRAJANJE IZPITA

    5.1. OPRAVLJANJE STORITVE

    Storitve z zagovorom v turistični dejavnosti na poklicni maturi trajajo 8 ur ter zajemajo izdelavo izpitnih nalog, dokumentacije ter ustni zagovor. Za delovne preizkuse do 2 uri. Ustni zagovor traja največ 20 minut.

    6. OCENJEVANJE ZNANJA IN SPRETNOSTI

    Izpitni odbor pripravi kriterije za ocenjevanje tako, da za posamezne naloge upošteva naslednja razmerja:

    PODROČJE OCENJEVANJA

    DELEŽI cca
    enota z dokumentacijo

    1. priprava in izvedba naloge

    20 %

    2. strokovnost (kakovost)

    60 %

    3. tehnična dokumentacija (pri 1 nalogi)

    10 %

    4. ustni zagovor

    10 %

    SKUPAJ

    100 %


    6.1. DOLOČANJE SKUPNE OCENE

    Pri določanju skupne ocene praktičnega dela zaključnega izpita upoštevamo, da je delež:

  • vseh izpitnih del 80 % in
  • vseh delovnih preizkusov 20 %.

    Pri dogovoru o točkovnem vrednotenju izpitnih nalog se mora skupna točkovna vrednost pretvoriti v predpisano ocenjevalno lestvico, ki je petstopenjska in obsega ocene od odlično (5) do nezadostno (1).

    7. LITERATURA IN DRUGI VIRI

    Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.