SREDNJE STROKOVNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: VETERINARSKI TEHNIK

IZPITNI KATALOG

Sprejeto na 29.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7. 1999

1. NAZIV IZPITNE ENOTE

SEMINARSKA (PROJEKTNA) NALOGA Z ZAGOVOROM

2. IZPITNI CILJI

Na izpitu ocenjujemo:

  • poznavanje razsežnosti področij dela v veterinarstvu
  • razumevanje različnih zoohigienskih pogojev za rejo vrst in kategorij domačih živali
  • obvladovanje  uporabe različnih pomagal in instrumentarija
  • poznavanje etologije različnih vrst domačih živali
  • razločevanje med ustrezno in neustrezno krmo s pomočjo senzoričnih lastnosti
  • razumevanje bistva pravilnega krmljenja in vodenja paše
  • obvladovanje molže, molzne kontrole in pravilnih postopkov z mlekom po molži
  • interpretacija tehničnih postopkov za odvzem vzorcev mleka, krvi, izločkov, tkiv in krme, ter postopanja z njimi
  • izvajanje rutinskih laboratorijskih preiskav
  • obvladovanje principov nege in oskrbe malih živali – hišnih ljubljencev
  • obvladovanje tehnik za odkrivanje pojatev, umetno osemenjevanje, oskrbo porodnic in novorojenih živali 
  • poznavanje in razumevanje poteka poroda, komplikacij ob porodu in v poporodnem obdobju
  • razumevanje principov delovanja in apliciranja zdravil, ter odgovornega ravnanja z njimi
  • obvladovanje osnovnih zakonitosti asistiranja pri kirurških posegih in oskrbe operirancev
  • obvladovanje odstranjevanja rožičkov, debikiranja pri perutnini in nege parkljev ter  kopit
  • poznavanje osnov vodenja dokumentacije in evidenc
  • razumevanje načrtovanja dela , sposobnost dela v skupini in v na projektnih nalogah,
  • izdelano seminarsko (projektno nalogo)  z vidika sistematičnosti, ustrezne uporabe virov, jezikovnega in grafičnega oblikovanja, predstavitve problema oziroma izhodišč, analiziranja in vrednotenja rezultatov,
  • predstavitev seminarske (projektne naloge), ki mora zadostiti kriterijem razumljivosti, zanimivosti, aktualnosti, uporabe sodobne prezentacijske tehnologije in časovne omejitve

    3. PRIPOROČILA ZA PRIPRAVO IZPITNIH NALOG

    Glejte »Navodila za pripravo in izvedbo 4. Izpitne enote«. Pripravil CPI.

    3.1. SEMINARSKA (PROJEKTNA) NALOGA

    Seminarska naloga. Osnovni namen seminarske naloge je, da kandidat širše in globlje obravnava določeno strokovno področje. S seminarsko nalogo mora kandidat pokazati določeno raven teoretskega in praktičnega znanja ter sposobnost samostojne uporabe strokovnih virov pri obravnavi teme.

    Projektna naloga je samostojna obravnava določenega problema po načrtovanih postopkih (informiranje, načrtovanje, odločitev, izvedba, kontrola, vrednotenje). Projektno nalogo kandidat izdeluje po načrtu, ki ga uskladi z mentorjem.

    3.2.   ZAGOVOR

    Obseg in vsebina zagovora sta predvsem vezani na posamezne izpitne naloge.

    4. ZNANJA, KI SE OCENJUJEJO

    4.1. VSEBINE IN ZAHTEVANA ZNANJA ZA SEMINARSKO (PROJEKTNO) NALOGO

    VSEBINE
    seminarske – projektne naloge

    ZNANJA

    Problematika lokomotornega aparata

  • razločijo patološka stanja na posameznih delih lokomotornega aparata;

  • znajo razložiti osnovne pojme v patologiji lokomotornega aparata;

  • poznajo dejavnike, ki pogojujejo nastanek obolenj lokomotornega aparata;

  • razložijo razširjenost posameznih obolenj na lokomotornem aparatu pri domačih živalih;

  • znajo opisati terapijo;

  • razložijo posledice, problematike lokomotornega aparata;

  • Organske bolezni

  • ločijo najpogostejše organske bolezni med seboj;

  • znajo razložiti nastanek, simptome in potek organskih obolenj;

  • razumejo osnovne diagnostične postopke za odkrivanje in osnovno terapijo za zdravljenje organskih obolenj;

  • Kužne bolezni

  •  razlikujejo povzročitelje kužnih bolezni in njihove osnovne značilnosti pri živalih;

  • razumejo kužni krog, simptome, prognozo, osnovno diagnostiko in osnovne postopke zdravljenja ter zatiranja posameznih infekcijske bolezni;

  • znajo predvideti in oceniti resnost ter posledice obolenja;

  • Zajedavske bolezni

  • poznajo in razumejo značilnosti in razvojni krog ektoparazitov ter endoparazitov;

  • razložijo diagnosticiranje, simptome, način infestacije, zdravljenje, zatiranje in preprečevanje pojavljanja zajedavskih bolezni pri živalih;

  • znajo analizirati vzroke in različne posledice parazitarnih infestacij;

  • Laboratorijska dela

  • poznajo in znajo analizirati smisel pravil za delo v laboratoriju;

  • poznajo in razlikujejo različne vrste laboratorijev in osnovno opremo laboratorija;

  • znajo jemati, opremiti in pošiljati vzorce za pregled v laboratoriju;

  • obvladajo osnovne postopke dela v laboratoriju (serološke, koprološke, mikološke, biokemične, analizne in podobne preiskave) ;

  • Živila živalskega izvora

  •  znajo opraviti in analizirati osnovne postopke za ugotavljanje higienske neoporečnosti živil živalskega izvora;

  • znajo izvesti postopek za pridobivanje higiensko neoporečnih živil živalskega izvora;

  • znajo predvideti dejavnike, ki vplivajo na higiensko oporečnost živil živalskega izvora;

  • poznajo laboratorijske postopke za ugotavljanje higienske neoporečnosti živil živalskega izvora;


  • 5. TRAJANJE IZPITA

    5.1. IZDELAVA SEMINArSKE (PROJEKTNE) NALOGE

    Seminarska (projektna) naloga se izdeluje samostojno v šolskem letu, v katerem se opravlja poklicna matura. S pisnim sklepom izpitnega odbora se med ostalim opredeli začetek, dokončanje in rok oddaje naloge. Zagovor se opravi v rednih rokih za poklicno maturo po sprejetem razporedu izpitov.

    Metodološki postopek zgradbe naloge je opisan v navodilih.

    6. OCENJEVANJE ZNANJA IN SPRETNOSTI

    6.1. SEMINARSKA (PROJEKTNA) NALOGA

    Kriteriji za ocenjevanje seminarske (projektne) naloge: (primeroma)

     

    Kriteriji

    DeležI

    1.  

    načrtovanje obravnavane teme

    10%

    2.  

    izbira in uporaba ustreznih metod dela

    20%

    3.  

    analiziranje, interpretiranje in vrednotenje rezultatov dejstev in podatkov

    40%

    4.  

    predstavitev obravnavanega problema v jezikovno ustrezni obliki

    10%

    5.  

    uporaba različnih virov

    5%

    6.  

    zagovor

    15%

     

    SKUPAJ

    100%


    7. LITERATURA IN DRUGI VIRI

    Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.