Izobraževalni program: VRTNARSKI TEHNIK
Sprejeto na 35.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
VRTNARSKA TEHNIKA - izbirni predmet
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   
  | 
 ||
| 
   2.  | 
  
   
  | 
 ||
| 
   3.  | 
  
   63  | 
  
   7  | 
  
   70  | 
 
| 
   4.  | 
  
   
  | 
 ||
| 
   skupaj  | 
  
   63  | 
  
   7  | 
  
   70  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
| 
    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   DEJAVNIKI RASTI V ZAVAROVANEM PROSTORU  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost opazovanja. Razvije pravilen odnos do tal in pravilne izrabe tal. Razvija občutek pravilne uporabe gnojil. Krepi ekološko zavest. Razvija sposobnost opazovanja. Razvija čut za natančnost.  | 
  
   Ogled rastlin, ki so rasle v različno osvetljenih prostorih. Vaja: Ogled vrtnarskih centrov, ki prodajajo različna gnojila. Prikaz različnih mineralnih gnojil. Prikaz diapozitivov rastlin z znaki pomanjkanja ali presežkov različnih hranil.  | 
 
| 
   PRIDELOVANJE SADIK V ZAVAROVANEM PROSTORU  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za odgovornost in natančnost pri delu. Razvija sposobnost opazovanja in razlikovanja Se zaveda pomena pravočasnosti. Povezuje in ocenjuje primeren način pridelovanja.  | 
  
   Ogled različnih vrst semen. Prikaz setvenih substratov. Ogled različnega setvenega materiala. Vaja: ogled sejancev in sadik s koreninsko grudo in brez nje. Prikaz embalaže za semena in semenske deklaracije.  | 
 
| 
   PROSTORI ZA SHRANJEVANJE VRTNIN IN OKRASNIH RASTLIN  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zaveda, da pravilno shranjevanje podaljša življenjsko dobo rastlinam Razvija čut za odgovornost in natančnost pri delu  | 
  
   Ogled skladišča in hladilnice.  | 
 
| 
   ZAVAROVANI PROSTORI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
        |||
| 
   Pomen in vrste vetrobranov  | 
  
   | 
  
   Se zave, da je izbira prostora odvisna od zahteve gojene rastline Razvije odnos do pravilne izbire in izrabe prostora Se zave pomena zanesljivosti pri delu  | 
  |
| 
   Pomen in vrste folij  | 
        |||
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost opazovanja in ocenjevanja Razvija občutek za natančnost  | 
  
   Prikaz folij za pokrivanje tal. Prikaz folij za pokrivanje rastlin.  | 
 
| 
   Pomen in vrste tunelov (nizki, visoki)  | 
  
   | 
  
   Krepi čut za opazovanje in razlikovanje Se zave, da pravilna izbira načina ogrevanja vpliva na ekonomičnost proizvodnje  | 
  
   Prikaz videokasete o strojih za polaganje folije in postavitve tunelov. Ogled nizkih in polvisokih tunelov. Prikaz vzorcev mehkih kritin (folij).  | 
 
| 
   Pomen in vrste zaprtih gred  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Prikaz vzorcev trdih kritin. Ogled enojnih in dvojnih zaprtih gred. Vaja: priprava tople grede na šolskem vrtu.  | 
 |
| 
   Pomen in vrste rastlinjakov  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija ekonomičnost. Nauči se racionalnega izkoriščanja energije. Razvija sposobnost opazovanja. Razvija občutek za natančnost pri delu. Razvije sposobnost komuniciranja. Razvije si osebno odgovornost do dela.  | 
  
   Ogled plastenjakov in steklenjakov. Prikaz uravnavanja rastnih dejavnikov v rastlinjaku. Vaja: ogled delovne opreme rastlinjaka. Prikaz vzorcev kritin.  | 
 
| 
   HIDROPONSKI NAČIN VZGOJE RASTLIN V ZAVAROVANEM PROSTORU  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Usvaja znanja o alternativnih načinih vzgoje rastlin. Razvija čut za opazovanje in razlikovanje.  | 
  
   Ogled: diapozitivi z različnimi načini hidroponskega gojenja.  | 
 
| 
   VARSTVO RASLIN V ZAVAROVANIH PROSTORIH  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija odnos do okolju prijaznih načinov varstva rastlin. Razvija ekološko zavest. Se zave natančnosti pri delu. Se zaveda pomena pravočasnosti.  | 
  
   Diskusija Vaja: prepoznavanje znakov obolelosti rastlin. Ogled pripravkov v vrtnem centru. Ogled razkuževanja substratov v šolskem rastlinjaku.  | 
 
| 
   DELOVNI STROJI, PRIPOMOČKI IN NAPRAVE V ZAVAROVANEM PROSTORU  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za natančnost pri delu. Razvije odnos do varnosti pri delu. Razvije zavest o odgovornosti za pravilno izbiro strojev, orodij in pripomočkov.  | 
  
   Ogled strojev v šolskem strojnem parku. Ogled namakalnih naprav v rastlinjaku. Vaja: uporabnost delovnih pripomočkov.  | 
 
| 
   VZDRŽEVANJE IN PRIPRAVA OBJEKTOV ZA GOJENJE VRTNIN  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi čut za odgovornost in natančnost pri delu. Razvije odnos do varnosti pri delu.  | 
  
   Diskusija  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Vrtnarski stroji in naprave Praktični pouk Fizika Okrasne zelnate rastline Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Okrasne zelnate rastline Praktični pouk Zelenjadarstvo Rastlinska proizvodnja  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Okrasne zelnate rastline Zelenjadarstvo Praktični pouk Gospodarsko poslovanje Rastlinska proizvodnja  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk Varstvo rastlin Ekologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Varstvo rastlin Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Vrtnarski stroji  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Splošno vrtnarstvo Zelenjadarstvo  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Rastlinska proizvodnja Splošno vrtnarstvo  | 
  
   |