Izobraževalni program: CVETLIČAR (ds)
DENDROLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 
 | ||
| 2. | 50 | 20 | 70 | 
| 3. | 
 | ||
| skupaj | 50 | 20 | 70 | 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev;
Vajenci:
| Informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| DENDROLOGIJA - uvod | Vajenci: | Vajenci: | |
|  |  | Razvijejo zavest o pomenu naravoslovnih ved in sposobnost povezav med dendrologijo in botaniko. Razvijejo zavest, da so rastline sestavni del žive narave. Naučijo se opazovati, primerjati in razlikovati. | Vaja: seznanijo se z drevesničarskimi katalogi in na podlagi njih ugotovijo katere rastline poznajo in v kakšni življenjski obliki se nahajajo. Vaja: uredijo tabelo poznanih lesnatih rastlin (10-20), poiščejo njihova botanična imena, jih uvrstijo v rastlinski sistem (golosemenke, kritosemenke, dvokaličnice, enokaličnice) in opredelijo njihovo življenjsko obliko (drevo, grm, polgrm, listopadni listavec, vednozeleni ali zimzeleni listavec, iglavec). | 
| DREVESNIČARSTVO IN DREVESNICA | 
 | 
 | 
 | 
| drevesničarstvo - osnove: | |||
|  |  | Naučijo se opazovati, primerjati in razlikovati. Razvijejo sposobnost odkrivanja povezav med drevesničarstvom in aranžerstvom. Razvijejo sposobnost razmišljanja o vzrokih in pogojih. Razvijejo odnos do lastnega razvoja in pomen povezovanja s tendencami razvoja v Evropi. Razvijejo prilagajanje, samospoštovanje in spoštovanje drugih. | Demonstracija: ogled drevesnice Vaja: uredijo herbarij lesnatih rastlin, ki jih srečajo v cvetličarni. Izdelajo program: | 
| drevesnica: | |||
|  |  | Razvijejo sposobnost opazovanja in beleženja opazovanega. Seznanijo se s strokovnimi revijami in z ljudmi zaposlenimi v stroki. Seznanijo se s pomenom strokovne terminologije in komunikacije. | Demonstracija: ogled drevesnice in njene notranje ureditve; seznanijo se z načini vzgoje in oskrbe v posameznih delih. Vaja: poiščejo članke v strokovnih vrtnarskih revijah, si jih zabeležijo in napišejo seznam znanih drevesnic. | 
| RAZMNOŽEVANJE DREVNINE generativno razmnoževanje: | |||
|  |  | Razvijejo pravilen odnos do razmnoževalnega materiala, ker poznajo proces razmnoževanja, hitrost rasti lesnatih rastlin, se naučijo ceniti lesnate rastline uporabne v aranžerstvu. Naučijo se racionalnega izkoriščanja prostora pri razmnoževanju lesnatih rastlin. Pridobijo odnos do slovenske kvalitete in strmijo k stalnemu izboljšanju le te. | Vaja: ogledajo si kataloge proizvajalcev semen in sejancev. Vaja: poiščejo možnosti nabave semen in sejancev na internetu. Vaja: napravijo seznam rastlin, ki jih srečajo v naravi, ugotovijo rastlinsko vrsto, latinsko ime, poiščejo njihove plodove in semena in ugotovijo kako se rastline same razmnožijo. | 
| vegetativno razmnoževanje rastlin: | |||
| a) neposredno - direktno vegetativno razmnoževanje - razmnoževanje s potaknjenci: |  | Razvijejo odgovornost do dela. Razvijejo občutek za natančnost. Z rastlinami ravnajo kot z živim bitjem. Razvijejo zavest o odgovornosti za svoje delo. Naučijo se skrbeti in opazovati kakšne potrebe razvijejo rastline med razvojem. | |
| b) posredno vegetativno razmnoževanje - cepljenje; |  | Naučijo se opazovati v kakšnih pogojih rastline uspevajo v naravi in jih primerjati s pogoji, ki jih rastlinam nudimo med oskrbo v cvetličarni. | Vaja: napravijo seznam lesnatih rastlin, ki jih srečajo v cvetličarni ali doma in ugotovijo kako se pogoji prostora skladajo s pogoji,ki jih rastline imajo v naravi. | 
| hormonsko vodenje nastanka korenin |  | Naučijo se pravilnega odnosa do rastlin in odgovornosti pri delu. | Demonstracija: primerjava izgleda potaknjencev različnih oblik lesnatih rastlin. | 
| meristemsko razmnoževanje - vegetativno in generativno mikro razmnoževanje: |  | Naučijo se racionalnega razpolaganja s prostorom. Naučijo se prilagajanja tržnim zakonitostim. Razvijejo sposobnost hitrega reagiranja. Razvijejo sposobnost ločevanja in povezovanja. Razvijejo sposobnost sledenja novostim. | Demonstracija: ogled razmnoževanja okrasnih rastlin. Diapozitivi. Vaja: ogled s cepljenjem razmnoženih rastlin v šolskem parku in ugotavljanja mesta cepitve ter vzrokov razmnoževanja s cepljenje. Vaja: izdelovanje plakatov s prikazom različnih načinov razmnoževanja. | 
| VZGOJA IN OSKRBA LESNATIH RASTLIN DO PRODAJE | |||
|  |  | Pazljivo izbirajo sredstva za dognojevanje, zaščito in varstvo rastlin, pazijo na pravilen termin in količino dozacije in skrbijo za ohranjanje podtalnice in ekološkega ravnotežja v tleh. Razvijejo skrb za ohranjanje lastnega zdravja. | Demonstracija: ogled vzgoje in oskrbe lesnatih rastlin v drevesnici. Demonstracija: primerjava sadilnega materiala s poudarkom: Diapozitivi: vzgoja in oskrba lesnatih rastlin do prodaje. | 
| ŽLAHTNJENJE RASTLIN |  | Naučijo se opazovati lesnate rastline in jih občutiti kot sestavni del življenja. | Diapozitivi. | 
| LESNATE RASTLINE: | |||
| lastnosti in raba drevnine: | |||
|  |  | Zavedajo se pomena lesnatih rastlin za obstoj kulturne krajine. Razvijajo zavest ohranjanja kulturne dediščine. Poznajo avtohtone lesnate rastline in njihov pomen. Prizadevajo si za lasten napredek v znanju. Naučijo se opazovati, primerjati in razlikovati. Naučijo se izvirnosti. | Demonstracija: ogled diapozitivov posameznih skupin lesnatih rastlin. Vaja: seznanijo se z drevesničarskimi katalogi, katalogi rezanega cvetja in zelenja, katalogi lončnic ter v njih poiščejo lesnate rastline uporabne v cvetličarstvu. Vaja: uredijo tabelo lesnatih rastlin, poiščejo njihova botanična imena in ugotovijo njihove lastnosti, okrasno in uporabno vrednost ter določijo letni čas uporabe. | 
| okrasna vrednost lesnatih rastlin | |||
|  |  | Naučijo se opazovati lesnate rastline in pri tem razvijajo smisel za oblikovanje in orientacijo v prostoru. Razvijajo svoja čutila. Naučijo se prilagajanja zahtevam tržišča in sledijo modnim novostim. | Vaja: izdelajo herbarij lesnatih rastlin, ki jih srečajo v cvetličarni. Izdelajo program: | 
| uporabna vrednost lesnatih rastlin | 
 | ||
|  |  | Razvijajo smisel za oblikovanje. Pridobijo si sposobnost opazovanja in prostorske orientiranosti. | Vaja: poiščejo članke v strokovnih vrtnarskih revijah o uporabi lesnatih rastlin v cvetličarstvu, si jih zabeležijo in naredijo referate o uporabi Diapozitivi: drevnina uporabna zaradi svoje okrasne vrednosti v cvetličarstvu | 
| drevnina skozi letne čase |  | Seznani se z zakonitostmi naravnega reda. Razume spreminjanje prostora skozi čas. | Herbarij. Demonstracija: ogled drevnine. Strokovna literatura: poiščejo članke o uporabi lesnatih rastlin v cvetličarstvu. Diapozitivi: lesnate rastline uporabne v cvetličarstvu. Demonstracija: ogled drevnine v posameznih letnih časih in beleženje okrasne vrednosti. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno: Znanja tega predmeta nadgrajujejo znanja: botanike, vrtnarstva, praktičnega pouka, aranžerstva, poslovne komunikacije, matematike.
Konkretno:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Praktični pouk |  | 
|  | Vrtnarstvo Praktični pouk Aranžerstvo |  | 
|  | Ekonomika in gospodarsko poslovanje Vrtnarski stroji in naprave Družboslovna znanja |  | 
|  | Vrtnarstvo |  | 
|  | Praktični pouk |  | 
|  | Okrasne zelnate rastline |  | 
|  | Vrtnarski stroji in naprave |  | 
|  | Ekonomika in gospodarsko poslovanje Komunikacija |  | 
|  | Vrtnarstvo Praktični pouk Vrtnarski stroji in naprave Ekonomika in gospodarsko poslovanje Informatika in računalništvo |  | 
|  | Vrtnarstvo Praktični pouk Vrtnarski stroji in naprave Ekonomika in gospodarsko poslovanje |  | 
|  | Praktični pouk |  | 
|  | Vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline |  | 
|  | Aranžerstvo |  | 
|  | Umetnostna zgodovina |  | 
|  | Informatika in računalništvo |  |