Izobraževalni program: CVETLIČAR (ds)
VRTNARSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 184 | 61 | 245 | 
| 2. | 53 | 52 | 105 | 
| 3. | 
 | ||
| skupaj | 237 | 113 | 350 | 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev;
Vajenci :
1.letnik (kemija)
| Vsebine in informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| SNOVI | Vajenci: | Vajenci: | |
|  |  | Razvijajo sposobnost opazovanja snovi,ki imajo pomembno vlogo za življenje rastlin. | Demonstracija: prikaz čistih snovi in zmesi. | 
| KEMIJSKA REAKCIJA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Naučijo se opazovati. | Vaja:urejenje osnovnih kemijskih enačb. | 
| RAZTOPINE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo natančnost. | Vaja: računanje odstotne koncentracije odmerkov zaščitnih sredstev za varstvo rastlin. | 
| ELEKTROLITI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Naučijo se primerjati in določiti Ph vrednost. | |
| OKSIDACIJA IN REDUKCIJA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Naučijo se natančnosti. | Vaja:določajo oksidacijsko število spojinam. | 
| ELEMENTI POTREBNI ZA RAST RASTLIN | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Rastline obravnavajo kot živa bitja s svojimi potrebami. | Samostojno delo:predstavitev najpomembnejših elementov za rast rastlin. | 
| ORGANSKE SPOJINE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Naučijo se opazovati in razlikovati. | |
| ORGANSKA KEMIJA NARAVNIH SPOJIN | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Naučijo se razlike v kemijski sestavi živih bitij. | Imenujejo organske spojine ,ki so jih zaužili s hrano. | 
1. letnik (rastlinska proizvodnja)
| Vsebine in informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| PODNEBNI DEJAVNIKI RASTI | Vajenci: | Vajenci: | 
 | 
|  |  | Razvijajo sposobnost opazovanja naravnih pojavov in spreminjanja pojavov v okolju ,ki jih obdaja. | Vaja:ogled najbližje vremenske hišice in spremljanje vremena oz. Vremenskih kart. | 
| TLA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo pravilen odnos do tal oz.do pravilne izrabe tal. | Vaja:določitev strukture in teksture tal s prstnim poskusom. Vaja:izkop pedološke jame in opazovanje horizontov tal. | 
| GNOJENJE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Naučijo se pazljivo izbirati gnojila, ki so okolju prijazna in učinkovita. Naučijo se povezave med potrebami rastlin in časom gnojenja. | Vaja:računanje pravilnih odmerkov gnojil za posamezne rastline. Ogled trgovin,ki prodajajo različne vrste gnojil. Vaja: odvzem vzorcev zemlje za analizo tal in analiza. | 
| OBDELOVANJE TAL | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo sposobnost opazovanja. | Vaja:določitev plasti ornice. | 
| SEME, SADIKA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo si občutek za natančnost. Razvijajo pravilen odnos do semena domačih sort. | Vaja:določanje nekaterih zunanjih lastnosti semena. | 
| SETEV | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo sposobnost opazovanja. | Vaja:ogled različnih načinov setve. | 
| SUBSTRATI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Naučijo se opazovati in razlikovati med različnimi vrstami substratov. | Vaja:ogled substratov v vrtnarskih centrih. | 
1. letnik (botanika)
| Vsebine in informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| RASTLINSKA CELICA | Vajenci: | Vajenci: | |
|  |  | Spoznajo rastline kot živa bitja in tako ravnajo z njimi. | |
| RASTLINSKA TKIVA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo sposobnost opazovanja in razlikovanja. Naučijo se sodelovanja z drugimi. | Delo v skupini: ugotavljajo, katera tkiva se nahajajo v posameznih rastlinskih organi. | 
| RASTLINSKI ORGANI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Naučijo se opazovati rastline in njihovo lepoto. Krepijo pravilen odnos do rastlin. Ugotovijo uporabo posameznih rastlinskih organov v aranžiranju. | Izdelava programa: oblike rastlinskih organov. Samostojno delo: na posameznih rastlinah razlikujejo rastlinske organe in določijo njihovo obliko. | 
| FIZIOLOGIJA RASTLIN | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Se zavedajo pomena rastlin za ostala živa bitja. Razvijajo samostojnost in krepijo samozavest. Razvijajo pravilen odnos do sadilnega materiala. | Prikaz posameznih načinov razmnoževanja. Samostojno delo: navedejo načine razmnoževanja primerne za posamezne rastline. | 
| SISTEMATIKA RASTLIN | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijejo natančnost in zanesljivost. Naučijo se opazovati rastline in primerjati. | Ogled posameznih rastlin v gozdu, šolskem parku. Izdelava programa: razvrstitev rastlin v posamezne razrede, družine. Samostojno delo: razpoznavanje rastlin, razvrščanje rastlin v sistem s pomočjo ključev za razpoznavanje. | 
| GENETIKA RASTLIN | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo zavest o odgovornosti za svoja dejanja. Znajo vrednotiti delo vrtnarja in cvetličarja. | Vaja: ugotavljanje razlik med sortami posameznih rastlin. | 
| EKOLOGIJA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo zavest o pomenu zdravega in škodljivosti onesnaženega okolje. Ugotovijo, kaj lahko sami prispevajo za varstvo okolja. | Referati: opišejo posamezne vrste ekosistemov okoli njihovega doma. | 
1. letnik (varstvo rastlin in okolja)
| Vsebine in informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| POVZROČITELJI BOLEZNI IN POŠKODB NA RASTLINAH | Vajenci: | Vajenci: | 
 | 
|  |  | Kritično ocenjujejo človekove posege v tla in v atmosfero. Naučijo se opazovati naravo. | Vaja:prepoznavanje simptomov obolelosti rastlin. | 
| NAČINI ZATIRANJA BOLEZNI IN ŠKODLJIVCEV | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo odnos do okolju –prijaznih načinov varstva rastlin. | |
| PRIPRAVKI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Krepijo čut za natančnost. Razvijajo čut za odgovornost do dela. Naučijo se zavedati posledic svojega dela. Naučijo se opazovati in ocenjevati. Razvijejo odnos do varnosti pri delu. | Demonstracija:ogled embalaže pripravkov in prepoznavanje oznak. Ogled oblik pripravkov. Demonstracija:mešanje škropiva-izvedem v učilnici namenjeni za p.pouk s pomočjo učitelja p.pouka. | 
| PREGLED BOLEZNI IN PRIPRAVKOV ZA ZATIRANJE LE TEH (bolezni okrasnih rastlin) | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Naučijo se opazovati naravo in primerjati. Se zavedajo posledic kemije. Varstva na okolje in ugotavljajo gospodarski prag škode. Razumejo škropljenje kot reševanje problema lakote. | Demonstracija:ogled značilnih bolezenskih znamenj. Ogled pripravkov oz. embalaž in prospektnega materiala. | 
| PREGLED ŠKODLJIVCEV IN PRIPRAVKOV ZA ZATIRANJE LE TEH(škodljivci okrasnih rastlin) | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Naučijo se opazovati in primerjati pojave v naravi. Izbirajo tiste kemične pripravke, ki so okolju prijaznejši. Zavedajo se pomena škropljenja kot prispevka zmanjševanja lakote. Razvijajo čut za natančno in varno delo z škropivi. | Demonstracija:ogled značilnih škodljivcev oz. poškodb,ki jih povzročajo. Ogled pripravkov oz. embalaž in prospektnega materiala. | 
| OSTALE SKUPINE PRIPRAVKOV | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo zavest o odgovornosti za svoja dejanja. Krepijo pravilen odnos do varstva rastlin. | Ogled pripravkov oz. Embalaž in prospektnega materiala. Ogled feromonske vabe. | 
| RAZKUŽEVANJE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zavedajo se pomena natančnosti. Se zavedajo pomena pravočasnosti. | Ogled razkuževanja zemlje v šol.plastenjaku. | 
| POSLEDICE KEMIČNEGA ZATIRANJA BOLEZNI IN ŠKODLJIVCEV | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zavedajo se posledic kemije. Varstva rastlin. Kritično spremljajo posege v naravo in jih vrednotijo. | Izdelava seminarskih nalog. | 
2. letnik (zelenjadarstvo)
| Vsebine in informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| 
 | Vajenci: | Vajenci: | 
 | 
| POMEN ZELENJADNIC V SODOBNIH VEZAVAH |  | Razvijajo komunikativnost. Razvijajo ustvarjalne sposobnosti in krepijo domišljijo. | Skupinsko delo – ponudba vrtnin v domačem kraju. Vaje. | 
| IZBIRA PROSTORA ZA PRIDELOVANJE VRTNIN |  | ||
|  |  | Razvijajo komunikativnost, odločnost, strpnost, sposobnost. Reševanja konfliktov. Se osebnostno razvijajo. | Skupinsko delo | 
| KOLOBAR | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo osebno odgovornost in pravilen odnos do okolja Naučijo se ekonomičnosti pri pravilni zasnovi kolobarja | Individualno delo. | 
| PRIDELOVANJE POSAMEZNIH VRTNIN PO SKUPINAH | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo osebnostni razvoj. Krepijo poklicno socializacijo. Razvijajo odgovornost do dela. | Referati. Skupinsko in individualno delo. Ogledi vrtnin v različnih razvojnih fazah. Razstave. | 
| GOJENJE VRTNIN POD STEKLOM IN FOLIJO | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo odgovornost do dela. Razvijajo ekonomičnost. Oblikujejo odnos do rastlin kot živih bitij. | Izdelajo štirileten kolobar v zavarovanem prostoru ali na prostem z uporabo folije. | 
| BIO VRTNARJENJE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Povezujejo in ocenjujejo primeren način pridelovanja. Razvijajo zavest o strokovni odgovornosti do porabnikov,pridelovanja in okolja. | Izdelajo nekaj primerov mešanih posevkov. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno: Znanja tega predmeta se vsebinsko povezujejo z naslednjimi predmeti: praktični pouk, okrasne-zelnate rastline, dendrologija, aranžerstvo, matematika, vrtnarski stroji in naprave, ekonomika in gospodarsko poslovanje.
Konkretno:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
| kemija: | Vrtnarski stroji in naprave Matematika Praktični pouk |  | 
| rastlinska proizvodnja: | Vrtnarski stroji in naprave Praktični pouk Okrasne-zelnate rastline |  | 
| botanika: | Praktični pouk Okrasne-zelnate rastline Dendrologija |  | 
| varstvo rastlin: | Praktični pouk Vrtnarski stroji in naprave Matematika Okrasne-zelnate rastline |  | 
| zelenjadarstvo: | Aranžerstvo Ekonomika in gospodarsko poslovanje Okrasne-zelnate rastline Praktični pouk Vrtnarski stroji in naprave |  |