Izobraževalni program: ELEKTRIKAR - ENERGETIK (ds)
Sprejeto na 34.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 17. 12. 1999
ELEKTROTEHNIKA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 133 | 133 | |
| 2. | 44 | 22 | 66 | 
| 3. | 
 | ||
| skupaj | 177 | 22 | 199 | 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Vajenec:
1. letnik
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| Osnovni pojmi elektrike | Vajenec | Vajenec | |
|  |  | Pridobi delovne navade. Razvije natančnost in vztrajnost pri reševanju delovnih nalog. Pridobi sposobnost praktičnega reševanja problemov. | Demonstracija naboja. Prikaz izvorov napetosti in uporov. Preskus merjenja upornosti različnih vodnikov. Računski primeri. | 
| Lastnosti in zakonitosti električnih krogov | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi sposobnost opazovanja in prepoznavanja elementov. Razvije čut za solidarnost in samopomoč. Razvije komunikacijske sposobnosti in delo v skupinah. | Prikaz praktičnih primerov električnega kroga: vzporedna in zaporedna vezava, merjenje u in i. Izračun veličin v enostavnejših vezjih. | 
| Električno delo in moč | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija pravilen odnos do uporabe električne energije. Pridobi sposobnost natančnega opazovanja in analiziranja dogajanj. | Računanje električnega dela in moči. Računanje relativnega in procentualnega izkoristka. | 
|  | Razvije miselne povezave z zakonitostmi in dogajanji v okolici. Pridobi sposobnosti zaznavanja nevarnosti pred električnim udarom. | ||
| Električno polje | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Spozna nevarnost pri delu z napravami pod napetostjo. Pridobi motivacijo za samoizobraževanje pri uporabi zaščit pred škodljivim delovanjem električnih polj. | Poskus z napetostnim izvorom in dvema kovinskima ploščama. Računanje kapacitivnosti ploščnega kondenzatorja in kondenzatorjev v enostavni sestavljeni vezavi. | 
| Magnetno polje | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Se zaveda strokovne odgovornosti in zahtev po kvalitetnem znanju elektromagnetike. Spozna zahteve po previdnosti pri uporabi magnetnih učinkov. Spozna delovno odgovornost za vestno opravljanje dela. | Vaje iz risanj magnetnih polj elektromagnetov. Demonstracije magnetnih učinkov. Izračun sile in inducirane napetosti, določanje njene smeri. | 
| Osnovni pojmi izmeničnih električnih veličin | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija spretnosti matematičnega izražanja. | Poskus: opazovanje izmenične napetosti na osciloskopu. | 
|  | Risanje časovnih in kazalčnih diagramov za različne fazne odnose. | ||
| Osnovne lastnosti in zakonitosti izmeničnih krogov | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija poklicno odgovornost in ustvarjalnost. Pridobi čut odgovornosti za preprečevanje nevarnosti poškodb pri delu z napravami pod napetostjo. | Poskus: opazovanje faznih razmer na osciloskopu. Računanje veličin v izmeničnem krogu z idealnimi elementi r, l in c. | 
| Izmenični krogi v praksi | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Spozna povezanost med teoretičnimi in praktičnimi znanji. | 
2. letnik
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| Prehodni pojavi | Vajenec | Vajenec | |
|  |  | Pridobi sposobnost opazovanja in ustvarjalnega razmišljanja. | Poskus: opazovanje prehodnih pojavov na osciloskopu. | 
| Nihajni krogi | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije sposobnost razlikovanja elementov in električnih pojavov. | Poskus: opazovanje resonančnih pojavov na osciloskopu. | 
|  |  | Poskus: merjenje frekvenčne odvisnosti zaporednega in vzporednega Rlc vezja Računski primeri. | |
| Trifazni sistemi | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Spozna potrebo po previdnosti pri delu z napravami pod napetostjo. Pridobi sposobnost prepoznavanja elementov in naprav. | Demonstracija vrtilnega magnetnega polja. Izračunavanje tokov in napetosti v obeh vezavah. Računanje električnega dela in moči trifaznih porabnikov. | 
| Splošno o električnih merjenjih in merilnikih | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije zavest o potrebi po vestnem in natančnem delu. Se zaveda pomena električnih meritev v elektroenergetiki. | Predstavitve, prikazi, demonstracije. | 
| Merjenje električni napetosti | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Spozna pomen natančnosti in doslednosti pri vrednotenju merilnih rezultatov. Sposobnost opazovanja in ustvarjalnega mišljenja pri izvajanju električnih meritev. | Predstavitve, prikazi, demonstracije; Vaje: meritve električne napetosti. | 
| Merjenje električni toka | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Predstavitve, prikazi, demonstracije. Vaje: meritve električnega toka. | |
| Osciloskop | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi praktične sposobnosti uporabljanja osciloskopa. | Vaje: priključevanje osciloskopa in opazovanje odzivov. | 
| Merjenje električni upornosti | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Se zaveda doslednosti pri izbiri merilnih metod. | Vaje: merjenje upornosti po u-i metodi, z ohmmetrom, z mostičem. Demonstracija meritev upornosti na električni Inštalacijah. | 
| Merjenje električni moči | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zazna pomen natančnost pri priključevanju merilnih instrumentov. Pridobi sposobnost timskega dela pri opravljanju zahtevnejših električnih meritev. | Vaje: merjenje moči po u-i metodi in z w-m, merjenje delovne moči v 4-vodnem sistemu s tremi w-m, ali z enim w-m in po Aronovi vezavi v 3-vodnem sistemu. | 
| Merjenje električni energije | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Vaje: priključek eno- in trifaznega indukcijskega števca. Računanje dela preko vrtljajev plošče in konstante števca. | |
| Merjenje induktivnosti in kapacitivnosti |  | Uporaba merilnika induktivnosti in kapacitivnosti. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Naloge na ustnem preverjanju so zastavljene široko, da se ugotovi razumevanje zakonitosti, metod reševanja in merjenja električnih veličin in parametrov. V nalogah nastopajo realne vrednosti veličin, vezane na znane praktične primere aplikacij, ki jih vajenci srečajo doma, pri praktičnem pouku ali izobraževanju v delovnem procesu. Pri reševanju zastavljenih nalog navajamo vajence na uporabo priročne literature, priročnikov in drugih pripomočkov ter orodja, kar se pogosto uporabljajo tudi v praksi.
V prvem letniku se preverja znanje iz poglavij osnov elektrotehnike v obliki pisno zastavljenih problemskih nalog. Vajenci rešujejo matematično zastavljene uporabne naloge s strokovnega področja z realnimi vrednostmi veličin, da pridobijo občutek stvarnosti. Električne meritve v drugem letniku pa preverjamo s testom objektivnega tipa.
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Tehnologija |  | 
|  | Uporabna matematika Praktični pouk |  | 
|  | Tehnologija Uporabna matematika |  | 
|  | Uporabna matematika |  | 
|  | Elektronika in krmilja |  | 
|  | Elektronika in krmilja Praktični pouk |  | 
|  | Praktični pouk |  |