Izobraževalni program: ELEKTRIKAR - ENERGETIK (ds)
Sprejeto na 34.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 17. 12. 1999
TEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 132 | 132 | |
| 2. | 
 | ||
| 3. | 
 | ||
| skupaj | 132 | 
 | 132 | 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Vajenec:
| INFORMATIVNI CILJI | formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| Zgradba snovi | Vajenec | Vajenec | |
|  |  | Z učenjem razvija strokovnost, ustvarjalnost in vztrajnost. Med šolanjem razvija pripadnost razredu, ki se kasneje razvije v pripadnost delovni sredini. | Uporaba modelov zgradbe atomov. Uporaba modelov enostavnih molekul. Modeli kristalnih rešetk. Zbirka kristalov. | 
| Kemijske spremembe snovi | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije sposobnost natančnega opazovanja in praktičnega reševanja problemov. | Esperimentalna vaja. Dokaz kislin in baz z indikatorji. Merjenje ph vrednosti vodnih raztopin kislin in baz. | 
| Lastnosti materialov | 
 | 
 | 
 | 
| Fizikalne lastnosti | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija pravilen odnos do sošolcev in učiteljev, ki se pozneje spremeni v pravilen odnos do sodelavcev. Ima pravilen odnos do šolskega inventarja in delovnih sredstev. | Risanje skic delovanja sil. | 
| Kemijske lastnosti | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Je varčen z materiali in zanesljiv in natančen pri delu. Se zaveda, da je znanje materialov važno za njegovo poklicno usposobljenost. Skrbi za svoje varno delo in varno delo svojih sodelavcev. | Demonstracija raztapljanja kovin v kislinah in bazah. Merjenje napetosti galvanskega člena. Izvedba demonstracijske vaje iz korozije, ocenitev ph vrednosti, stopnje korozije in vplivov na potek korozije. | 
| Tehnološke lastnosti |  | Razvija ekološko zavest. Spremlja novosti s področja razvoja materialov. | |
| Razdelitev materialov | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Je sposoben aplicirati pridobljeno znanje na ostala predmetna področja in uporabo v praksi. | |
| Materiali za električne vodnike | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Je sposoben poiskati različne vire informacij in gradiv o materialih, ki jih bo uporabljal pri svojem delu. | Izvedba demonstracijske vaje določitve gostote različnim vzorcem kovin. Vzorci rud, kovin in zlitin. | 
|  |  | ||
|  |  | ||
|  |  | ||
|  |  | ||
|  |  | ||
| Izolacijski materiali | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
| Delitev izolacijskih materialov | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | V okolju prepoznava nevarne snovi, načine ter pogoje uporabe. Vse materiale uporablja pravilno in zavestno. | Vzorci mineralov sljude in azbesta. Vzorci surovin za pridobivanje stekla. Vzorci surovin za pridobivanje keramike. Vzorci različnih vrst stekla in keramike. Vzorci surovine za proizvodnjo betona. | 
|  |  | Spozna pomen oznak nevarnih snovi in potrebne dokumente za varno delo z njimi. | Izvedba demonstracijske vaje pridobivanja vodika in ogljikovega dioksida. | 
|  |  | Vzorci celuloze, lesa, papirja. | |
|  |  | Razvije sposobnost reagiranja ob zaznavanju nevarnosti. | Preizkus higroskopičnosti. Vzorci različnih olj. | 
|  |  | Vzorci asfalta in bitumna. Vzorci voskov. | |
|  |  | Izvedba demonstracijske vaje pridobivanja polimerov. | |
| Materiali za električne elemente | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
|  |  | ||
|  |  | ||
|  |  | Taljive varovalke. | |
|  |  | Razvija poklicno pripadnost in strokovno odgovornost. | Vzorec boraksa, kolofonije. Priprava cinkovega klorida. | 
|  |  | Spozna, da je natančnost in zanesljivost pri izdelavi tiskanih vezij pomembna zaradi delovanja vezja, lastne varnosti in zaščite okolja. Spozna in osvoji postopke pravilne uporabe in dela z jedkimi snovmi ter zna poskrbeti za pravilno hranjenje. | Priprava raztopine za jedkanje. Delo po predpisih za varno delo z jedkimi in nevarnimi kemikalijami. | 
| Tehniško risanje in dokumentacija | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Spoznava pomembnost tehniške dokumentacije. Razvije natančnost in doslednost pri reševanju zastavljenih nalogah. | |
|  |  | Izdelava risb. | |
|  |  | Razvija praktične spretnosti. Spozna pomen in uporabo sodobne računalniške tehnologije pri izdelavi tehniške dokumentacije. | Posamično ali v skupinah pisanje krajših tekstov v tehniški pisavi. | 
|  |  | ||
|  |  | Spozna pomen natančnosti pri izdelavi tehniških risb in dokumentacije. | Risbe tridimenzionalnih modelov v različnih projekcijah. | 
|  |  | ||
|  |  | ||
| Elektrotehniško risanje |  | ||
|  |  | V skupinah in s pomočjo učitelja analiziranje elektrotehniških načrtov. | |
| Osnove strojnih elementov | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
| Strojni elementi | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi sposobnost zaznavanja in prepoznavanja strojnih elementov. | Prikaz praktičnih primerov strojnih elementov, njihovih modelov ali risb. | 
|  |  | Razvije sposobnost opazovanja in apliciranja teoretičnega znanja v prakso. | Prikaz vzorcev strojnih elementov, njihovih modelov ali risb. | 
| Elementi za vrtilno gibanje | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
| Gonila |  | ||
| Mehanizmi |  | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Preverjanje in ocenjevanje znanja je ustno. Vajenec razloži na konkretnem primeru zgradbo, lastnosti in uporabnost posameznih snovi in elementov, predvsem s stališča uporabnosti v svoji stroki. Pri preverjanju znanja je najpomembnejša uporabnost elementov in materialov ter skrb za čistost okolja.
Pri tehniškem risanju vajenec izdela več vaj in risb kot primere v praksi. Poznavanje in razumevanje posameznih strojnih elementov temelji na pojasnjevanju delovanja posameznih elementov in uporabi v praksi.
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Elektrotehnika |  | 
|  | Praktični pouk |  | 
|  | Elektronika in krmilja |  | 
|  | Električne inštalacije in omrežja Praktični pouk |  | 
|  | Električne inštalacije Praktični pouk |  |